Keresés

Részletes keresés

M61 021 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430811

A mozgólépcső segíthetné az aluljárókba a le és feljutást. Gondolom Vácon is megnövekedett az ott közlekedő vonatok és utasok száma, a 100 évvel ezelőttihez képest.

Előzmény: _nyunyuka (430808)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430810

A vágányok előtt való átkelés sem túl szerencsés, sok késést okozhat. Máshol meg a vonatok lógnak be. Pécsen régen a hosszú IC-k időszakában, vagy 'Shalomban a 12 kocsis EC-k idején!

Előzmény: _nyunyuka (430808)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.02 0 3 430809

Igen, mi vagyunk az örök skizofrénia.

Se nem balkán, se nem nyugat.

Sajnos a kettő leggázabb keveréke.

Mindkettővel együtt lehetne élni, de ez a mischung a legborzasztóbb.

Előzmény: _nyunyuka (430808)
_nyunyuka Creative Commons License 2016.08.02 -3 5 430808

Az aluljárók elszaporodását meg az utazási komfort csökkenésének tartom. Ha annyira klassz lenne le/fel menni, akkor a nem lennének odafent kiskapuk a vasutasoknak. Ebben a tekintetben sem sikerült megőriznünk az 1933-as utaskényelmi színvonalat.

 

Ebben maximálisan egyetértek! Vácot is utálom az aluljárósítás óta. Remélem, a másik kedvencemet, Szegedet nem fogják ezzel az értelmetlen marhasággal szétcseszni.

Előzmény: Gulper (430770)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430807

Ez a jelzési utasítás logikája, nem az enyém. Van olyan (D70-nel szerelt) állomás, ahol e logika szerint működik a jelfeladás és a jelző után bizony a következő jelzőre utal a jelfeladás, kitérőben is.

Kikényszerítésről teljesen felesleges beszélni, míg rengeteg olyan jármű szaladgál, aminek a VB-je nem is tud ilyet, kizárólag a vörös melleti elhaladáskor avatkozik be.

Előzmény: Ashi Valkoinen (430806)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.02 0 1 430806

A te logikád mentén az állomás kijárati S-Z jelzését elhagyva a következő jelző jelzésének kellene feljönnie. Ez hol kényszerítené ki azt, hogy az S-z jelzés mellett kihaladó vonat az utolsó kitérő állású kitérőig valóban 40 km/h-val haladna?

Előzmény: r1232 (430783)
f_k Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430805

A cikket nem én írtam, még szegény MÁV se tehet róla, de lejárató igencsak lehet a ZSR igencsak elszúrt valamit, de nem valami jól sikerült a történet...

Előzmény: r1232 (430796)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430804
Előzmény: GOLAZ111 (430801)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430803

Most már a buszállomástól egy 2. aluljárón is el lehet jutni a vasútállomásra, feltéve, ha van bérleted, és nem kell vonatjegyet váltanod.

Előzmény: GOLAZ111 (430801)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430802

Szegedet úgy is tervezték, hogy majd megépítik az aluljárót. Csak Trianon után már értelmetlen volt, mert az ACsEV - nek nem volt akkora forgalma. Meg a tolatások sem zavarták az utasokat és viszont. Szóval lehetőség van, de minek?

Előzmény: felucca_02 (430782)
GOLAZ111 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430801

4 éve kéthetente jártam Vácon vonattal. A legnagyobb bajom az volt, hogy messze állt meg tőle a busz. 

Előzmény: pavarotti (430775)
benbe Creative Commons License 2016.08.02 0 2 430800

Tévedés. Magyarországon kívül minden európai országban működnek ilyen-olyan formában az állomási vendéglők. Minden nagyobb helyen kapsz valami meleg ételt és sört is.

Előzmény: Gulper (430770)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430799

Igen, a jelző utáni állapotra utaló két bekezdéshez fel kellene venni harmadiknak a hívójelzést is, azzal lehetne rendezni ezt a kérdést. Bár a hívójelzés nem jelzőkezelés, így arra az esetre a megállj állású jelzők melletti közlekedés szabályai érvényesek alapvetően.

Előzmény: _Nyuszi (430795)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430798

És 15 alatt hogyan kényszeríted ki? Akkor még a megálljra ejtő is hatástalan.

Előzmény: aruzsi (430789)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430797

Elfelejted, hogy hívójelzés esetén önmagában a vezetőállásjelzőn levő célsebesség még nem engedélyezi a gyorsítást, ahhoz még más feltételeknek is teljesülnie kell! Tehát ez nem kódolná automatikusan a balesetet. Tudni kell, hogy mit, mikor csinálhatsz.

Előzmény: aruzsi (430787)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430796

Oké, de hol itt a horror?

A központi energiát igénylő korszerűnek számító kocsiknak ez az egyik hátulütője.

Előzmény: f_k (430784)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.02 0 1 430795

Ebben a különleges esetben szerintem - mivel nincs bejárati vágányút lezárva - jelfeladás sem szabad.

Korábbi balesetek alapján a M!-ra ejtőn lévő 1-es ütem nem hülye ötlet, a fogadóvágányon pedig mehet már a négyes ütem (ahogy egyébként is szokott). Én ebben nem látok kivetnivalót, elvégre M! mellett közlekedünk.

(És megint eljutottunk odáig, hogy az F. 1-ben lévő tárgyi fejezet pongyolán fogalmaz, pontosításra szorulna, éppen a fentiek miatt.)

Előzmény: r1232 (430783)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430794

Elnézve a képeket, a tető pont addig ér, ameddig érhet. Az eső nem azért esik be, mert nem ér a peron széléig, hanem a v forma miatt, ennek ez a hátránya.

Előzmény: M61 021 (430774)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430793

"Szeged ideális különszintű állomás lehetne,"

 

 

A fizikai lehetőségen kívül mi értelme lenne?

Előzmény: felucca_02 (430782)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430792

Az aluljáróból hiányzó vizuális utastájékoztókban igaza van, ez Fehérváron is probléma, csakúgy, mint a burkolóelemek anyagának rossz választása. Takaríthatatlan, rövid idő alatt ocsmányul néz ki.

A fehérvári perontetők viszont semmivel sem jobbak a vácinál.

Előzmény: fantal (430750)
aruzsi Creative Commons License 2016.08.02 0 1 430791

Ez is egy jól alátámasztott vélemény.

Ettől még így van.

 

Kár, hogy az mv+forgalom+biztber nem ugyanazt a nyelvet beszéli. A jelző fényeket se egyformán olvassák le és már értelmezni se egyformán értelmezik.

Előzmény: r1232 (430780)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.02 -1 0 430790

Én azt nem tudom hogy a ZSS az milyen vasúttársaság amit a kedves újságíró irt!

Előzmény: f_k (430784)
aruzsi Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430789

OK.

És a jármű megállítást hogyan kényszeríted ki?

 

Nem érzel pici ellentmondást ebben a felállásban? Ott tartunk, hogy a jelző, vagy a jelfeladás a szent.

Tudom, az mv.-knél mindig az, amelyik a megengedőbb. :-(

Lassan jön a 3. játokos, melynek neve: ETCS! Ott milyen menetengedélyt adsz fel? L2-nél elvileg szakaszra is tudsz szabályozni, de ahogy az épülését látom, igen-igen kevés esélyét látom annak, hogy egy vágányút különböző pontjaira különböző engedély lenne (több váltó, több sebességgel, több sorompó, stb.)

Előzmény: r1232 (430786)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430788

Egyetértek.

Előzmény: _Nyuszi (430712)
aruzsi Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430787

Hi mögött adod fel a 4-es ütemet? :-O

Ebből látszik, hogy mit is ér és mikor is készült az Utasítás!

Talán az Utasításra hivatkozva balesetet nem kéne összehozni, mert az mindenkinek az egyszemélyes felőssége, hogy amit balesetveszélyes helyzetet észlel, intézkedjék annak elhárításáról. Lásd: kis úttörő a piros zászlóval.

 

A fenti példából látszik, hogy mennyire rossz az Utasítás és hogy tényleg nem biztonsági áramkör, hanem 2. személyt helyettesítő tájékoztató rendszer. Magyarul: adott esetben köze nincs a valósághoz.

Előzmény: r1232 (430783)
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430786

Az F1 szerint bizony a zöldet kellene. Bejárati hívó esetén is megvannak a szabályok, hogy ennek ellenére mikor gyorsíthatsz.

Előzmény: aruzsi (430707)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430785

Igazi andógergős sztori!

 

1. Miért nem beszél senki sem idegen nyelven? Ha magyarul nem is, de angolul vagy németül kutya kötelességük lett volna tájékoztatni!

 

2. Miért engedték ki a vonatot az állomásról, ha egyszer nem volt garantáltva, hogy eljut a következőre?

 

3. Ha már nem jutott el, akkor miért nem húzták vissza?

 

4. Ha a áramellátási problémák voltak, akkor miért nem vitte dízelgép a következő állomásra?

Előzmény: f_k (430784)
f_k Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430784
r1232 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430783

Pedig a céljelzőét kell feladni, tessék elolvasni az F1-ben a vezetőállásjelzők jelzési képeinek definícióját!A következő főjelzőhöz való érkezés sebességét jelzi, nem az elhagyottét. Ez főszabály, ezt kellene betartani és megkövetelni mindenhol. Nem értem, hogy a biztber szakszolgálat ezt milyen alapon írja önhatalmúlag felül?

Előzmény: aruzsi (430703)
felucca_02 Creative Commons License 2016.08.02 0 0 430782

Szeged ideális különszintű állomás lehetne, ahol lépcsőzés nélküli aluljáró nyílna, de nincsen aluljáró, helyette díszlépcsőzés és vágányokonátmászkálás perspektivikusan.

 

Igen, Zuglóban, Köalsóban lehet reménykedni.

 

Még eszembejutott Balatonfüred, ami nem tudom, hogy megújult-e már, de az elrendezése példás.

Előzmény: 1047 005-2 (430779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!