Egyébként, lebetűzöm neked, hátha úgy megérted. Figyeld a kiemelt részeket!
nincs mit, prevent szilikonspray amit mindenhol kapsz pont megfelel a célra, de néha lehet kapni, ilyen sárga dobozost, ami kb 2x annyi ml mint a prevent és ugyanannyiba kerül. Van még illatos is, pl vaníliás. de szerintem ezek inkább büdösek mint kellemesek, persze szigorúan szvsz. Preventhez mindig adnak hosszabítot, így pl a szellőztető rostályokat is könnyeb meg lehet tisztítani....
háromféle képpen lehet csinálni:
a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.
b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba
c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik
Ha nem zavar, mostantól inkább faéknek nevezlek. :) Kb. annyira egyszerű vagy.
Ha elkerülsz nem fogsz hiányozni és neked is jobb lesz.
Viszont akit esteleg némi információ is érdekel, néhány ruppótlan hülyegyerek filléres bazsalygásán felül, annak ismételten felhívom a figyelmét az ArmorAll termékeire. Igaz nem olcsók, de igen jó minőségűek és garantált hatásúak.
már ne is haragudj, tudsz te olvasni? vagy 40 éves korodra szimplán meghülyültél?
segítek, de aztán mára már elég lesz belőled
legelső hozzászólásom a témában:
2002-06-28 20:23:20 (380)
"....van direkt műszerfaltisztító szilikon nélküli, az elég jó, de jó a sima bútorápoló is.... szilikonost semmiképpen mert rásüt a nap és olyan lesz mintha izzadna a műszerfalad. "
Mogorva! El bírod olvasni, vagy betűzzem? szilikon nélküli!!!!! ezután jött a következő
a kulcsmondat amit megint nem sikerült felfognod ( lassan megszokom igen szelektív olvasásod):
2002-06-28 21:06:01 (382)
"...
a szilikonnál viszont érdemes első körben rongyra nyomni, és azzal felkenni, illetve ha jól tudsz célozni vagy nincs körülötte nagyon semmi, akkor mehet rá direktbe is. SZilikont is 'erővel' kell dörgölni
látod azt a szót, hogy viszont? a 3. az első mondatban.... tudod, mit jelent? arra utal, hogy eddig nem a szilikonról volt szó, hanem másról!
Aztán van ilyen is, hogy "szilikont is erővel...'az az is szócska megint azt fejezi ki, hogy valamit meg a szilikont, nem? hogy mind a kettőt dörgölni kell... a másodiknak neveztem meg a szilikont..... akkor mi is lehetett az első....segítek a SZILIKON MENTES MŰSzERFALÁPOLÓ
te gyp-be jártál vagy mi van? mert akinek írtam az megértette...
8 általános megvan? mert ott a végén azért már nem csak olvasás van hanem szövegértés is......
Mellesleg elég fáradt lehetsz, mivel már azt sem látod tisztán, hogy mit írtál.
Várj, segítek:
2002-06-28 21:06:01 háromféle képpen lehet csinálni:
a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.
b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba
c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik....
2002-06-28 23:27:46
mint írtam korábban, műszerfalra SZILIKONMENTES (!) ápolót kell nyomatni, azt is megírtam miért, nem értem kivi elvtárts felkiáltását, nem csak az uccsó beírást kellene elolvasni ám :-)))) HOL?????
Alig kellett röpke két óra és húsz perc, hogy megfeledkezz arról, mit írtál. Szóval pihizz kicsinykét, aztán majd jelentkezz...
Tudom, hogy hatalmas gépsárkány ám az a kombi, meghát a sötétebb színekről gyorsabban párolog a víz :o))
Most vettem 1200 valamennyiért Gardena locsoló pisztolyt, sztem ez a legjobb, ahogy nyomom úgy változik a permettől a vízsugárig, és nem kell tekergetni, mert attól megőrülök. Évente kb kettőt elhasználok mert mindíg odavágom a betonhoz és azt hosszú távon nem bírja. (most kettőt vettem)
:o))
na jocckát
Szerintem nem is kell.
Én leírtam amit tapaszalok immár 11 éve. Azóta nem volt 1ik otónk sem gépi mosóban. Szal lefolyattam már pár Dunát a gépeken, bár.... ez a 74liter nekem kicsit soknak tűnik, nem zártad el a csapot?
:o))
Szerencsére van itthon minden, gőzzel működő takarítógép (ezzel jön le legjobban a kátrány), nagynyomású mosó, van akkor ipari takarítógép, hogy nagyobb mint az autó :o))
Amúgy mindenki azt csinál amit akar :o))
Hát, nemtom ezt a szilikon dolgot.
91-ben vettük meg a mazdánkat, azóta pucoválom az autóinkat saját kezüleg kívül-belül. Szigorúan szilikon a műszerfalra és a gumikra.
Ha rongyra fújunk keveset akkor nem fog "izzadni" és akkor nem is fogy olyan sok. Repedezést nem tapasztaltam.
A kerekeket is lefújom minden mosás után. Ismerőssel 1xrre vettünk Yokohama gumikat ő nem kezelte semmivel. Később megnéztem, de az enyém nem voltak apró repedezések mint általában a 2 éves gumikon.
Ettől függetlenül lehet, hogy valami laboratóriumban kimutatták, hogy nem tesz jót, de akkor miért írnák rá a flakonokra, hogy gumifelületekre is jó?
A nyekergést inkább aláírom de ez is kocsi függő, van ahol jól illeszkednek a dolgok, és van ahol nem. Ekkor sincs tragédia: át kell mosni a kritikus helyeket oldószeres vízzel, és mást kell alkalmazni.
Kárpittisztítás: nyilván nem lesz az ülés teljesen 100%-osan tiszta. De igen is nagyon látványos dolgokat lehet elérni vele.
A takarítógépekhez adott gyári mosószer általában erősebb mint ami szükséges!!
Érdemes venni boltban a leg1xrűbb magyar kárpittisztitót, valami fékezett habzásút és kész.
(bocs kivi, hogy neked címeztem az egészet)
a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.
b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba
c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik....
Jaja... bármelyik módszer alkalmas arra, hogy pár ilyen kezelést követően erőteljes csodálkozásba kezdj, hogy annak ellenére, hogy "mindent megtettél", repedezik a műanyag borítás a műszarfalon.
Szilikont SOHA NE KENJ SEMMIFÉLE gumi és műanyag felületre! Kezdetben gyönyörű újnak tűnik...
Műszerfal és egyéb műanyag ill. gumi ápolására nagyon jó az ArmorAll cég tisztító-kondicionáló folyadékja.
Nem olcsó, (1800 Ft), pár doboz szilikonsprayt kapsz az árából, de a hatása utolérhetetlen. Ez egy pumpás, tejszerű lötyi, ami VALÓBAN ápolja és tisztítja a a gumi és műanyag alkatrészeket, illetve antisztatizál.
Ok, so glicerin...nehogy nitroglicerint adjanak, mert akkor öntögethetem oszt' nézek :-)))) (Egen, nitroglicerin sűrűn van a patikákban..ja...de késő van :-) )
Azt még hozzá kell tenni, hogy régebben én is azt hittem (mivel láttam hogy szép lesz tőle a gumi) hogy milyen király a szilikon. Aztán később (mikor elmúlt a hatása) ledöbbentem: sokkal rondább lett a gumi, mint a kezelés előtt.
Kéne nektek egy külön kivi vs. Ordas avagy silicon or ohnesilicon topic :-))) Ok, azért köszi a tanácsokat, amjd feldobok egy pénzt, vagy kipróbálom ezt is-azt is, aztán ami jobban tetszik :-)
Akkor most mégegyszer elismétlem... figyelj, lassan írok, hogy te is megértsd! :-) Nem tesz jót a guminak a szilikon. Érted? :-) Akkor (amikor bekened) szép sötét színe lesz tőle, de a gumi pórusaiba hatolva nem tesz neki jót.
Megnyugodtam :-) Én is nagyjából így hallottam, hogy a gumi cuccok szeretik a szilikont, mert egy védőréteg szerűt képez meg jó nekik mer' jó nekik... :-)
kivi barátunk nem nagyon tud olvasni, vagy már csak késő van hozzá :-)
mint írtam korábban, műszerfalra SZILIKONMENTES (!) ápolót kell nyomatni, azt is megírtam miért, nem értem kivi elvtárts felkiáltását, nem csak az uccsó beírást kellene elolvasni ám :-))))
gumira nyugogodtan nyomathatod a szilikont, arra jó igazán. Ez a gyorsítja az elöregedés dolgot meg hülyeség. Pont az van, hogy segít karban tartani. Így pl tetőablakon levő gumitömítés alkalmankénti beszilikonozása segít a jő tömítést megőrizni + jobban ellen fog állni a napsugaraknak a gumi, késlelteti a töredezést. Ez igaz a csomagtartó tömítésre meg mindenre......
"Szilikont soha sehova!!! Látszólag szép fényes lesz tőle a gumi (és a műszerfal meg a többi) de hosszú távon gyorsítja az elöregedést. "
Nah, mostmár teljesen össze vagyok keverve :-)) Szilikonról én is azt hallottam, hogy kifejezettten jó a guminak, mert konzerválja azt bizonyos fokig, nem hagyja, hogy kiszívja a nap stb. Most akkor hogy van ez? :-))
A kerdes az, hogy a (valoszinuleg fakrol, es levelekrol) a fenyezesre kerult gyantaszeru pottyoket mivel erdemes levakarni? Milyen oldoszerrel? Nitrohigito :-) , lakkbenzin?
Neeeeeeeeeeeeee! Szilikont soha sehova!!! Látszólag szép fényes lesz tőle a gumi (és a műszerfal meg a többi) de hosszú távon gyorsítja az elöregedést. Vannak szilikon-frei :-) műszerfal és gumiápolók, azokat érdemes használni. A szilikontól nem csak a kormány lesz csúszós, hanem minden amire fújod. Ráadásul a műszerfal általában matt színű, a szilikon után viszont úgy fog kinézni mintha takonnyal kented volna be.
nincs mit, prevent szilikonspray amit mindenhol kapsz pont megfelel a célra, de néha lehet kapni, ilyen sárga dobozost, ami kb 2x annyi ml mint a prevent és ugyanannyiba kerül. Van még illatos is, pl vaníliás. de szerintem ezek inkább büdösek mint kellemesek, persze szigorúan szvsz. Preventhez mindig adnak hosszabítot, így pl a szellőztető rostályokat is könnyeb meg lehet tisztítani....
háromféle képpen lehet csinálni:
a, messziről igen vékony rétegben lefújod a műszerfalat, ügyelve hogy nagyon egyenletes legyen aztán hagyod megszáradni.
b, közelebbről sokat fújsz és nagyon erősen 'beledörgölöd' a műanyag borításba
c, eleve rongyra spray-zel és onnan kened el, én ezt nem szeretem, de van aki erre esküszik....
a szilikonnál viszont érdemes első körben rongyra nyomni, és azzal felkenni, illetve ha jól tudsz célozni vagy nincs körülötte nagyon semmi, akkor mehet rá direktbe is. SZilikont is 'erővel' kell dörgölni már ha kemény felületen csinálod ( na persze a lökhárítót azért nem kell leszakítani :-)))
van direkt műszerfaltisztító szilikon nélküli, az elég jó, de jó a sima bútorápoló is.... szilikonost semmiképpen mert rásüt a nap és olyan lesz mintha izzadna a műszerfalad.
Gumi egységekre nagyon király a szilikon pl sebváltókar szoknya, de én lefújtam a kilincseket és gyönyörű fekete műanyag színe lett megint... ezenkívül a kormány Y részét is érdemes lefújni, mert szép sötét tónusa lesz újra, persze biztos anyagfüggő. Magát a kormányívet is lehet, de marhára fog utána csúszni :-/
arra vigyázz hogy üvegre ne menjen a szilikon, mert homályos lehet, párásodik nagyon és nehezen lesz tőle leszedhető a pára
színre fújt lökhárítóm, sajna nincs, a feketére tök jó volt a szilikon.....