Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48242

Fogadjuk már el, hogy dízelt sem nagy rizikó venni, ha pár ökölszabályt betartunk és reális áron vesszük, akkor néha különösen jó vétel lehet egy-egy jó karban lévő öregebb darab.

Előzmény: stevie-w (48241)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48241

Mondjuk 8 év után már annyi, hogy egyáltalán eladható-e a benzinessel, vagy csak elajándékozható. Igaz 8 évre nem látok előre, de az elmúlt években az ilyen tendencia nem igazán változott.

 

 

 

A 8-10 éves "takarékos" dízelek vásárlói köréből közül túl sokan égették már meg magukat az autó értékéhez képest horror javítási költségekkel.

 

Persze mindig jönnek új palimadarak. A Scénic topikon egy újonc srác most vett meg egy 9 éves 1.9 dCi-t, 94 ezer kilométerrel. (hehe)

 

A hirdetéshez mellékelt fényképeken lehetett látni, hogy a fedélzeti kompjúter olasz nyelvű, és a két beltéri képen éppen más-más hibaüzenetet írt ki, köztük az egyik a "Check Injection" nevű rönós halálos ítélet olasz fordítása volt.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (48230)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48240

lásd az előző hozzászólásomat!

Előzmény: octinfo (48238)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48239

Azért ne feledd, hogy csak hipotetikusan volt szó az én "újautó" vásárlásomról... és már engedd meg nekem, hogy hipotetikusan ugyan, de ilyenkor ne foglalkozzam az árral és egyéb ésszerű érvekkel, csak az önző szubjektivitással...

Előzmény: Törölt nick (48236)
octinfo Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48238

A márkaszervizes villanyos szerelő nagyon szidta a fecelift előtti Passatot, szerinte sok vele az elektromos probléma.

Előzmény: Octi19 (48235)
Varshi Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48237

Node a Doni is ad számlát. Sőt, még kártyával is lehet fizetni.

Igaz, bögyös macájuk nincs, de kérés és felár ellenében pár sarokkal arrébbról bármilyet hoznak a Szabadkai úti lánysorról a kedves üffélnek. :-)

Előzmény: stevie-w (48214)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48236

Tény, hogy jól néz ki, az eddigi legszebb szerintem is, de az előző Passat Facelift-jével sem volt anno bajom.

 

Számomra azért ez még bőven a facelift kategória.

De az ára is már majdnem Audi magasságokban jár, ami azért naaaa.

Előzmény: Octi19 (48235)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48235

Nekem a mostani formavilága nagyon bejött, és annyi új fejlesztés került bele, főleg az elektronikát illetően, hogy szinte pontosan annyira facelift mint amennyire nem... szerintem. Egyébként könnyen előfordulhat, hogy a következő generációra 4-5 évet is kellene várni és ugyan olyan ronda lenne mint az eddigiek, persze ezt a mostanit kivéve.

Előzmény: Törölt nick (48234)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48234

Én Passat-ot most nem vennék. Tetszik, de a mostani már egy facelift, amit pár év múlva lecserélnek + már 7 éve - nagyvonalakban - hasonló technikával készül, apró módosításokkal (Mondjuk a számomra legfontosabbat lecserélték: PD helyett CR motorosak a dízelek)

Előzmény: Octi19 (48233)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48233

Hát, ja. Pont volt a hétvégén egy példa amit johnival beszéltünk is. Volt a bemutatóteremben egy S-II kombi (új) vs. Q7 (használt pár éves de nagyon korrekt állapotban) ~13M vs. ~10M...  nagyon elgondolkoznék, hogy melyiket vegyem meg... (...hazudtam, ha lenne ennyi pénzem autóra, akkor igazából egy új Passat lenne a befutó, valami erős dízel motor és DSG párossal és tömve mindenféle kényelmi extrával)

Előzmény: Törölt nick (48231)
Bálint1 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48232

Yeti-t nem cserélek Superb-re

 

Tudom én, csak olyan jól elbeszélgettünk, hogy ennyi pénzből még mit is lehetne venni :)))

Előzmény: bigjohni (48227)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48231

Hozzáteszem ekkora összegekért már keveset használt A6-ost is kapni. Igaz ott mostanában volt modellváltás, ami lenyomja a régi modell árait.

Előzmény: bigjohni (48229)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48230

Igaz Te várhatóan sokáig megtartanád, de a viszonteladásnál mindenképpen a dízelnek van előnye.

Mondjuk 8 év után már annyi, hogy egyáltalán eladható-e a benzinessel, vagy csak elajándékozható.

Igaz 8 évre nem látok előre, de az elmúlt években az ilyen tendencia nem igazán változott.

 

Én Superb-et csak dízellel vennék. (Octavia RS-t meg csak benzinessel pl.)

Hozzá még annyi, hogy minél drágábbak az üzemanyagok, annál többet tudsz vele "spórolni" a benzineshez képest.

Előzmény: bigjohni (48229)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48229

Mióta van normális (korszerű) benzines autóm, azóta a dízel 1db előnye jobban kikristályosodott. (nem vagyok dízelbuzi)

A Yeti városban és országúton alig eszik többet a Superb-nél. Autópályán bármi megtörténhet.

A találkozón jelenlévő szakembernek pont egy 1.8TSI motoros autója van.

Próbáltam hasznos információt gyűjteni a motorról, és a fogyasztásról. Szerintem simán bevállalnám az 1-2 literes többletet a kulturált motorért, de sajnos ugyanazt tapasztalta autópályán mint én a Yeti-vel. Mivel a Superb-et szinte kizárólag vidéken/autópályán használom az 1-2 liternél jóval nagyobb többlettel kellene számolnom. Az autók ára között viszont nincs különbség, amit esetleg le tudna dolgozni valamikor.

Szokás szerint, gőzöm sincs.

 

(1.8TSI/160-9.426M

2.0TSI/200-9.928M

2.0CR/140-9.742M

2.0CR/170-10.334M)

Előzmény: _Brazil_ (48225)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48228

Kemény deszkán aludtál.

 

"Azt hittem, meg tudunk abban állapodni, hogy a márkaszerviznek nem az áraival, hanem az ár-minőség mutatóival vannak a bajok."

Igen, meg tudtunk.

Bár ez érdekes, mert talán egy gyengébb szolgáltatásra az is igaz, hogy drága. Relatív drága, mert gyenge.

 

"A nagyszerviz kivételével a sima karbantartások -- hozott anyag nélkül is -- megállnak 50-80 ezerből. Ez kilométerenként nagyjából 2-3 forint. Egy km puszta üzemanyagköltsége egy dízel Superbbel amúgy 25-30 forint."

Azt nem tudom mennyi a vége, de a kollégának 42.595,8,-JMF volt csak az olajra adott ajánlat.

 

"Aki bringával meg tudja szervezni az életét, annak kétségkívül több pénze marad telefonra, tévére, sőt a gyerekek iskolai ebédjére is. "

Pont nem ezt szerettem volna mondani.

Teljesen arányos a gyerek iskolai étkezési díja 3.7 tanéven keresztül (szintén nem én viszem az anyagot) az 1-2 órás szervizdíjjal.

Egyébként nem vagyok fogtechnikus.

Az OI végig márkaszervizben volt, és a vasaló is. Fabigyónál úgy emlékszem az utolsó 2-3 szerviz már nem ott történt.

Az olajat csak néhány éve viszem, mert arcátlannak tartom az árrést.

Van normaidő, és van rezsióradíj. Nem lenne elég a nagy semmiért. (megelőző karbantartást úgysem végeznek)

 

Előzmény: stevie-w (48224)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48227

Nem felejtettem el. :)

(Yeti-t nem cserélek Superb-re)

Előzmény: ckerti (48226)
ckerti Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48226

Basszus, pedig mondtam neki, hogy a Yetit bármikor átveszem Tőle, mégsem jelentkezett.

 

Igaz, azt is mondtam, hogy csak jelképes összeget tudok fizetni :-)))

Előzmény: Bálint1 (48222)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48225

Az nem érdekel mit akar venni :) De a másik topicban azt mondta, hallot pár érdekes, és hasznos infót az 1.8TSI-ről, én meg megpróbálom tőle ezeket kinyerni, pillanatnyilag eredménytelenül... :)

Előzmény: Bálint1 (48222)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48224

Szerintem aki ki tud fizetni egy autóért 6-8-10 M-t, annak nem probléma az egyórás szervizért sem kifizetni  ~200e-t 20-30e kilométerenként.

 

 

Azt hittem, meg tudunk abban állapodni, hogy a márkaszerviznek nem az áraival, hanem az ár-minőség mutatóival vannak a bajok.

 

A nagyszerviz kivételével a sima karbantartások -- hozott anyag nélkül is -- megállnak 50-80 ezerből. Ez kilométerenként nagyjából 2-3 forint. Egy km puszta üzemanyagköltsége egy dízel Superbbel amúgy 25-30 forint.

 

Aki bringával meg tudja szervezni az életét, annak kétségkívül több pénze marad telefonra, tévére, sőt a gyerekek iskolai ebédjére is. 

 

 

 

Előzmény: bigjohni (48220)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48223

Azt, a ~13millásat ami a bemuttóteremben volt?

Előzmény: Bálint1 (48222)
Bálint1 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 48222

Johni kinézett egy kombi Superb-et, mert nagyon jó áron kínálják. Most még a Yeti beszámítási árán alkudoznak:DDD

Előzmény: _Brazil_ (48221)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48221

Így is van, ízirájder öcsém, minek akadékoskodni. Csak ki kell fizezni a számlát, biztos sosem vernek át. Vagy de?

 

Arról beszéljél mi van az 1.8TSI-vel, hátha mi is hallunk érdekes információt.

Előzmény: bigjohni (48220)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48220

Én nem értem miért tépitek a szátokat ilyen apróságon.

Szerintem aki ki tud fizetni egy autóért 6-8-10 M-t, annak nem probléma az egyórás szervizért sem kifizetni  ~200e-t 20-30e kilométerenként.

Nem kell a számla részleteibe belebújni. 42e 4liter olajért miközben három kell bele. Fogtechnika.

Jobban belegondolva a mai világban mit adnak ~200e-ért? 2db telefont, 2db gagyi TV-t, vagy ½ normálisabbat.

Esetleg 1-2-4 hétvégét a családdal, vagy a teljes éves gázszámlát. 450 nevetséges liternyi üzemanyagot.

A gyerkőcök étkezését a suliban 3,7 tanéven keresztül. Bagatel.

Azzal meg végképp nem kell foglalkozni, hogy a munka milyen minőségű. Nyilván jó, mert nyilván.

Aki új autót vesz, úgysem dolgozik (mert nincs ideje) tehát, ha probléma van a géppel nem okoz gondot  visszavinni, majd hazabuszozni (takszizni mert nyilván az is belefér). Akárhányszor.

Tessék pozitívan hozzáállni!

Szaktudás megvan. Az ár ugyanolyan színvonalú, mint a szeretett autónk. Mi a gond?

Nem kell az említett szolgáltatást szakértő szemmel tételesen vizslatni. Mamikásra kell venni a figurát. No idegbaj.

Vagy nem?

Vagy de?  

Bálint1 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48219

Persze mindkét esetben gyári alkatrészekről és minőségi olajról beszélünk

 

És minőségi munkáról is?

Emlékezzünk csak johni olajcsere mizériájára. Vagy Hicky szervíz esedékesség kijelzésére.

Előzmény: stevie-w (48214)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48218

" VW AG azért alkotta meg a saját minősítését"

 

..., hogy könnyebben azonosítható legyen a megfelelő olaj (többek között).

Előzmény: Octi19 (48206)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48217

"a hálózatban azért vannak szép számmal olyan szervizek, akik képesek az elvárt magas színvonalon szolgáltatni."

 

A képesség az sok helyen meg van. Ahogy elnéztem, az akarat hiányzik, de leginkább az is vezetői szinten.

Persze ezek után az alapvető képességek is elvesznek...

 

(Gondolom az érthető, hogy lényegesen nagyobb haszonnal kecsegtet az  üzlet -főleg rövidtávon- ha a tanulók futószalagon cserélik az olajat, mintha magasan képzett, főleg továbbképzett személyzet agyal naphosszat 1-2 nehezen felderíthető hibán. Bár ez utóbbi nem is igazán a márkaszerviz feladatköre.)

Előzmény: stevie-w (48216)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48216

Ugyan nem rendelkezem olyan mennyiségű mintával mint te, de az eddigi tapasztalataim 100%-a ezt támasztja alá.

 

 

A mi saját telefonos utókövetésünk 70-80 százalékos elégedettséget mutat, ami a tiédnél kedvezőbb adat, de valójában elég rettenetes. (Amikor maga a szerviz végzi az utókövetést, ők 95-98% elégedettséget mérnek maguknak.)

 

Nyilván senki nem arra emlékszik, amikor négyszer jó szolgáltatást kapott, hanem arra az egyre (statisztikailag, ugye), amikor nem.

 

Amúgy nagyjából egyetértünk, nem az a baj, ha a Gundel drága, hanem az, ha drága, viszont szarul főznek.

 

A PoHu-val ugyan nem dolgoztunk együtt (csak egyes márkaszervizekkel, pl az Autóvárossal), de más márkáknál azt találtuk, hogy a hálózatban azért vannak szép számmal olyan szervizek, akik képesek az elvárt magas színvonalon szolgáltatni.

 

Előzmény: _Brazil_ (48215)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48215

(Most nem a haverság, hanem a tapasttalat miatt mondom: az lehet, hogy Doni kb hasonó árat mondott, de a különbség az, hogy ők tényleg értenek ahoz amit csinálnak, és rendesen foglalkoznak az autóval, míg ugyanezt a márkaszervízről én már ezt nem tudom elmondani tiszta szívvel, pedig eddig sem volt rossz a kapcsolatom velük, és elég sok pénzt elköltöttem szervízre. Nem az a baj a márkaszervízzel, hogy nincs hozzáértés, van az, csak nem feltétlenül annál a szerelőnél aki az autót csinálja, igény a hibátlan -amennyire lehet, ne várjunk lehetetlent- munkára, és a megrendelő maximális elégedettségű kisozlgálására pedig aztán végképp nincs. Ugyan nem rendelkezem olyan mennyiségű mintával mint te, de az eddigi tapasztalataim 100%-a ezt támasztja alá. Talán nem véletlen, hogy itt oly sok ember elégedett Donival, Kobéval meg másokkal, míg a márkaszervízekkel kapcsolatban sokaknak van keserű szájíze, és nem feltétlenül csak arról van szó, hogy mennyibe kerül, mert itt van az említett példa, alig van különbség... árban... másban azonban...Nekem a legutóbbi, sajnos részben saját tapasztalataim alapján az a véleményem, hogy nem feltétlenül attól kapod a megfelelő szolgáltatást, hozzáértést, és minőséget, akinek a szervízén másfél méteres bárakármilyen márka logója van kirakva)

Előzmény: stevie-w (48214)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48214

ma Mo-on, mennyivel nyujt "prémiumabb" szolgáltatást a márkaszervizek többsége, egy hozzá értő, normális maszeknál?

 

 

Pl adnak számlát :-))))))

 

Amúgy a hozzáértő, normális maszekoknak is több szintje van.

 

Aki tényleg jól csinálja a dolgát, az ugyanúgy "prémium" áron dolgozik. 

 

Tegnap Doni adott egy ismerősömnek a márkaszervizes (Derzbach) árral 1%-on belül megegyező árajánlatot egy O2 1.8 TFSI 60 ezres szervizére.

 

A Scénicem nagyszervize a "rönós Doninál" effektíve drágább volt, mint amennyibe a belinkelt "Császár+" szolgáltatással került volna a márkaszervizben (de ahhoz le kellett volna mennek legalább Tatabányáig).

 

Persze mindkét esetben gyári alkatrészekről és minőségi olajról beszélünk.

 

Előzmény: Bálint1 (48212)
Bálint1 Creative Commons License 2012.04.17 0 0 48213

Természetesen nem a "garanci kényszeres", fiatal autókra gondolok, hanem mondjuk 8-10 éves vasakra.

Előzmény: Bálint1 (48212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!