Fogadjuk már el, hogy dízelt sem nagy rizikó venni, ha pár ökölszabályt betartunk és reális áron vesszük, akkor néha különösen jó vétel lehet egy-egy jó karban lévő öregebb darab.
Mondjuk 8 év után már annyi, hogy egyáltalán eladható-e a benzinessel, vagy csak elajándékozható. Igaz 8 évre nem látok előre, de az elmúlt években az ilyen tendencia nem igazán változott.
A 8-10 éves "takarékos" dízelek vásárlói köréből közül túl sokan égették már meg magukat az autó értékéhez képest horror javítási költségekkel.
Persze mindig jönnek új palimadarak. A Scénic topikon egy újonc srác most vett meg egy 9 éves 1.9 dCi-t, 94 ezer kilométerrel. (hehe)
A hirdetéshez mellékelt fényképeken lehetett látni, hogy a fedélzeti kompjúter olasz nyelvű, és a két beltéri képen éppen más-más hibaüzenetet írt ki, köztük az egyik a "Check Injection" nevű rönós halálos ítélet olasz fordítása volt.
Azért ne feledd, hogy csak hipotetikusan volt szó az én "újautó" vásárlásomról... és már engedd meg nekem, hogy hipotetikusan ugyan, de ilyenkor ne foglalkozzam az árral és egyéb ésszerű érvekkel, csak az önző szubjektivitással...
Nekem a mostani formavilága nagyon bejött, és annyi új fejlesztés került bele, főleg az elektronikát illetően, hogy szinte pontosan annyira facelift mint amennyire nem... szerintem. Egyébként könnyen előfordulhat, hogy a következő generációra 4-5 évet is kellene várni és ugyan olyan ronda lenne mint az eddigiek, persze ezt a mostanit kivéve.
Én Passat-ot most nem vennék. Tetszik, de a mostani már egy facelift, amit pár év múlva lecserélnek + már 7 éve - nagyvonalakban - hasonló technikával készül, apró módosításokkal (Mondjuk a számomra legfontosabbat lecserélték: PD helyett CR motorosak a dízelek)
Hát, ja. Pont volt a hétvégén egy példa amit johnival beszéltünk is. Volt a bemutatóteremben egy S-II kombi (új) vs. Q7 (használt pár éves de nagyon korrekt állapotban) ~13M vs. ~10M... nagyon elgondolkoznék, hogy melyiket vegyem meg... (...hazudtam, ha lenne ennyi pénzem autóra, akkor igazából egy új Passat lenne a befutó, valami erős dízel motor és DSG párossal és tömve mindenféle kényelmi extrával)
Mióta van normális (korszerű) benzines autóm, azóta a dízel 1db előnye jobban kikristályosodott. (nem vagyok dízelbuzi)
A Yeti városban és országúton alig eszik többet a Superb-nél. Autópályán bármi megtörténhet.
A találkozón jelenlévő szakembernek pont egy 1.8TSI motoros autója van.
Próbáltam hasznos információt gyűjteni a motorról, és a fogyasztásról. Szerintem simán bevállalnám az 1-2 literes többletet a kulturált motorért, de sajnos ugyanazt tapasztalta autópályán mint én a Yeti-vel. Mivel a Superb-et szinte kizárólag vidéken/autópályán használom az 1-2 liternél jóval nagyobb többlettel kellene számolnom. Az autók ára között viszont nincs különbség, amit esetleg le tudna dolgozni valamikor.
"Azt hittem, meg tudunk abban állapodni, hogy a márkaszerviznek nem az áraival, hanem az ár-minőség mutatóival vannak a bajok."
Igen, meg tudtunk.
Bár ez érdekes, mert talán egy gyengébb szolgáltatásra az is igaz, hogy drága. Relatív drága, mert gyenge.
"A nagyszerviz kivételével a sima karbantartások -- hozott anyag nélkül is -- megállnak 50-80 ezerből. Ez kilométerenként nagyjából 2-3 forint. Egy km puszta üzemanyagköltsége egy dízel Superbbel amúgy 25-30 forint."
Azt nem tudom mennyi a vége, de a kollégának 42.595,8,-JMF volt csak az olajra adott ajánlat.
"Aki bringával meg tudja szervezni az életét, annak kétségkívül több pénze marad telefonra, tévére, sőt a gyerekek iskolai ebédjére is. "
Pont nem ezt szerettem volna mondani.
Teljesen arányos a gyerek iskolai étkezési díja 3.7 tanéven keresztül (szintén nem én viszem az anyagot) az 1-2 órás szervizdíjjal.
Egyébként nem vagyok fogtechnikus.
Az OI végig márkaszervizben volt, és a vasaló is. Fabigyónál úgy emlékszem az utolsó 2-3 szerviz már nem ott történt.
Az olajat csak néhány éve viszem, mert arcátlannak tartom az árrést.
Van normaidő, és van rezsióradíj. Nem lenne elég a nagy semmiért. (megelőző karbantartást úgysem végeznek)
Az nem érdekel mit akar venni :) De a másik topicban azt mondta, hallot pár érdekes, és hasznos infót az 1.8TSI-ről, én meg megpróbálom tőle ezeket kinyerni, pillanatnyilag eredménytelenül... :)
Szerintem aki ki tud fizetni egy autóért 6-8-10 M-t, annak nem probléma az egyórás szervizért sem kifizetni ~200e-t 20-30e kilométerenként.
Azt hittem, meg tudunk abban állapodni, hogy a márkaszerviznek nem az áraival, hanem az ár-minőség mutatóival vannak a bajok.
A nagyszerviz kivételével a sima karbantartások -- hozott anyag nélkül is -- megállnak 50-80 ezerből. Ez kilométerenként nagyjából 2-3 forint. Egy km puszta üzemanyagköltsége egy dízel Superbbel amúgy 25-30 forint.
Aki bringával meg tudja szervezni az életét, annak kétségkívül több pénze marad telefonra, tévére, sőt a gyerekek iskolai ebédjére is.
Én nem értem miért tépitek a szátokat ilyen apróságon.
Szerintem aki ki tud fizetni egy autóért 6-8-10 M-t, annak nem probléma az egyórás szervizért sem kifizetni ~200e-t 20-30e kilométerenként.
Nem kell a számla részleteibe belebújni. 42e 4liter olajért miközben három kell bele. Fogtechnika.
Jobban belegondolva a mai világban mit adnak ~200e-ért? 2db telefont, 2db gagyi TV-t, vagy ½ normálisabbat.
Esetleg 1-2-4 hétvégét a családdal, vagy a teljes éves gázszámlát. 450 nevetséges liternyi üzemanyagot.
A gyerkőcök étkezését a suliban 3,7 tanéven keresztül. Bagatel.
Azzal meg végképp nem kell foglalkozni, hogy a munka milyen minőségű. Nyilván jó, mert nyilván.
Aki új autót vesz, úgysem dolgozik (mert nincs ideje) tehát, ha probléma van a géppel nem okoz gondot visszavinni, majd hazabuszozni (takszizni mert nyilván az is belefér). Akárhányszor.
Tessék pozitívan hozzáállni!
Szaktudás megvan. Az ár ugyanolyan színvonalú, mint a szeretett autónk. Mi a gond?
Nem kell az említett szolgáltatást szakértő szemmel tételesen vizslatni. Mamikásra kell venni a figurát. No idegbaj.
"a hálózatban azért vannak szép számmal olyan szervizek, akik képesek az elvárt magas színvonalon szolgáltatni."
A képesség az sok helyen meg van. Ahogy elnéztem, az akarat hiányzik, de leginkább az is vezetői szinten.
Persze ezek után az alapvető képességek is elvesznek...
(Gondolom az érthető, hogy lényegesen nagyobb haszonnal kecsegtet az üzlet -főleg rövidtávon- ha a tanulók futószalagon cserélik az olajat, mintha magasan képzett, főleg továbbképzett személyzet agyal naphosszat 1-2 nehezen felderíthető hibán. Bár ez utóbbi nem is igazán a márkaszerviz feladatköre.)
Ugyan nem rendelkezem olyan mennyiségű mintával mint te, de az eddigi tapasztalataim 100%-a ezt támasztja alá.
A mi saját telefonos utókövetésünk 70-80 százalékos elégedettséget mutat, ami a tiédnél kedvezőbb adat, de valójában elég rettenetes. (Amikor maga a szerviz végzi az utókövetést, ők 95-98% elégedettséget mérnek maguknak.)
Nyilván senki nem arra emlékszik, amikor négyszer jó szolgáltatást kapott, hanem arra az egyre (statisztikailag, ugye), amikor nem.
Amúgy nagyjából egyetértünk, nem az a baj, ha a Gundel drága, hanem az, ha drága, viszont szarul főznek.
A PoHu-val ugyan nem dolgoztunk együtt (csak egyes márkaszervizekkel, pl az Autóvárossal), de más márkáknál azt találtuk, hogy a hálózatban azért vannak szép számmal olyan szervizek, akik képesek az elvárt magas színvonalon szolgáltatni.
(Most nem a haverság, hanem a tapasttalat miatt mondom: az lehet, hogy Doni kb hasonó árat mondott, de a különbség az, hogy ők tényleg értenek ahoz amit csinálnak, és rendesen foglalkoznak az autóval, míg ugyanezt a márkaszervízről én már ezt nem tudom elmondani tiszta szívvel, pedig eddig sem volt rossz a kapcsolatom velük, és elég sok pénzt elköltöttem szervízre. Nem az a baj a márkaszervízzel, hogy nincs hozzáértés, van az, csak nem feltétlenül annál a szerelőnél aki az autót csinálja, igény a hibátlan -amennyire lehet, ne várjunk lehetetlent- munkára, és a megrendelő maximális elégedettségű kisozlgálására pedig aztán végképp nincs. Ugyan nem rendelkezem olyan mennyiségű mintával mint te, de az eddigi tapasztalataim 100%-a ezt támasztja alá. Talán nem véletlen, hogy itt oly sok ember elégedett Donival, Kobéval meg másokkal, míg a márkaszervízekkel kapcsolatban sokaknak van keserű szájíze, és nem feltétlenül csak arról van szó, hogy mennyibe kerül, mert itt van az említett példa, alig van különbség... árban... másban azonban...Nekem a legutóbbi, sajnos részben saját tapasztalataim alapján az a véleményem, hogy nem feltétlenül attól kapod a megfelelő szolgáltatást, hozzáértést, és minőséget, akinek a szervízén másfél méteres bárakármilyen márka logója van kirakva)
ma Mo-on, mennyivel nyujt "prémiumabb" szolgáltatást a márkaszervizek többsége, egy hozzá értő, normális maszeknál?
Pl adnak számlát :-))))))
Amúgy a hozzáértő, normális maszekoknak is több szintje van.
Aki tényleg jól csinálja a dolgát, az ugyanúgy "prémium" áron dolgozik.
Tegnap Doni adott egy ismerősömnek a márkaszervizes (Derzbach) árral 1%-on belül megegyező árajánlatot egy O2 1.8 TFSI 60 ezres szervizére.
A Scénicem nagyszervize a "rönós Doninál" effektíve drágább volt, mint amennyibe a belinkelt "Császár+" szolgáltatással került volna a márkaszervizben (de ahhoz le kellett volna mennek legalább Tatabányáig).
Persze mindkét esetben gyári alkatrészekről és minőségi olajról beszélünk.