A redönytokkal görcsölök, ki kell találni, hogy mi legyen. Atenád Perfekt lenne eredetileg (áthidaló helyére építhető), de mivel AEG az épület a redönytökökat ki kell tolni, a hátuljára és az aljára is menne szigetelés, hogy ne legyen hőhidas. A monolit födém zsaluzása e miatt drágább lenne kb. 80e-el.
Azon stupákolok, hogy 5cm xps-t raknék a redőnytokok fölé, a hagyomásnyos külső redőny nem lódna be az ablakba. Nem lenne hőhíd, és olcsobb is lenne.
Nem tudom, hogy lehet e vékonyan rakni, mert itt jó magason volt és gumikalapáccsal ütötték a téglát a helyére. Az M50 sokkal sűrűbb anyag. Nagyobb a szemcseméret. Nehezebb dolgozni vele. A másik, hogy el is viheti a mester a zsákokat.
Panellakás felújításkor, a fürdő-WC kabin tetejénél lévő kb 10cm-es réssel (ami gyárilag felszögezett fa lécekkel van takarva), mit lehet kezdeni? Elbontottam a kamrát, így ott nincs takarás, jobb lenne tehát az egészet kiváltani valamivel. Elektromos felújítás is lesz, az itt futó kábeleket is el kell rakni valahová (kábelcsatornába).
Hogy szokás ezt megoldani? Akkora szélésségű vezetékcsatornát feltenni? Vagy a résbe védőcsövet, és utána a rész kívülről elfalazni?
Nálunk annó kb 2x annyi fogyott, mint a gyári norma.
De nem feltétlenül a norma a rossz, a hagyományos habarcsba vastagon ágyazott téglarakás eszi sokkal jobban, mint a manapság sok helyen látott vékony ágyazat. Nem, nem a PTH Profi-ra gondolok, mert az más tészta, de sima PTH NF-et és azzal egyenértékű téglát is láttam már olyan szépen rakva, hogy szinte nem is látszott hogy van valami a téglák között. Ehhez természetesen pontos munka kell, mert sem a szerelőbetonban nem lehet sok, sem a sorok között és ilyenkor elhiszem, hogy tartható a gyári norma.
154 zsákot számoltam, de 200 fölött fogyott eddig és még nem elég. M50-es habarcs lett kiírva. Nehezebb vele dolgozni. Ez akkor a túl sűrű kategóriának felel meg? :)
Ismerős a helyzet, mert nálunk is nem rég fejeződött be a falazás. Nálunk PTH38-as a fal + 10NF válaszfal.
A kivitelezőm is mondta, hogy a gyári adat kevés. Gondolom függ a habarcs típusától is valamelyest. A mi tapasztalatunk is kb egyezik a KömKel által említettel, nálunk a szorzó olyan 1,1 körüli volt.
Sziasztok, mennyi a PTH 30-as fal habarcsigénye? Nagyon fogy nálunk a habarcs. A egyik oldanlon 19l/m2 írnak, de mi a gyakorlat? Mert nálunk ennél jóval több ment el, és még mindig kell rendelni habarcsot.
Betonjárda éleit, hogy lehet szépen lehúzni a szélezővel? Ne szakadjon, folyamatos sima csik legyen. Úgy szoktam (nem sűrűn csinálom persze), hogy szikkadás után előbb a zsalutól elválasztom kőműveskanállal, kis cementtel megszórom a tetejét de sokszor még így is felszakad, kavicsbaakad...Lehet a szélezővas sem tökéletes, nem elég nagy.
Csak egy sima ajtót keresek a szobákra és fürdőre. Ne legyen mintás, kazettás, csak sima fehérre festhető. A lényeg, legalább olyan jó legyen mint a kb 20-30 éves kiszedett ajtók, de ne 30-50e ft-ért. Sajnos nem találtam. Így marad a gerébtokos obis, amit szerintem megbánok még.
Mivel eredetileg a garázsod lakószoba lett volna, a szerelőbeton szintje tutira azonos.
Én mindenhol azonos réteget épitenék fel értelemszerűen.
Még valami eszembe jutott...
Mivel a kifelé tartó hőveszteségnél a peremtől számitott 1.5 méter számit igazán, ezért lehetne vegyesen is rakni a hőszigetelést. Peremnél körbe 1.5 méter (1.2, hogy táblaméret legyen) XPS, "belül" meg sima lépésálló EPS.
Ha elkezd dohosodni, onnan már hamar tönkremegy amúgy is, az egész csak 6-7-8 mm faforgács. Mondjuk ha meg nagyon "jön fel a víz", és van fólia, akkor meg az alatt fog tocsogni. Akkor segít a párazáró fólia, ha még nem száradt ki a beton (azt hiszem, ha úgy 3-4 hét eltelt a betonozás után kb., akkor már nem kell). Kaindl-nál pl. az van a garanciapapíron, hogy lerakás előtt meg kell mérni a beton nedvességtartalmát, úgy érvényes csak a gari.
Én nem raktam sehova fóliát, és szerintem ha már szükség van rá, akkor ott amúgy is lesz probléma a vizesedéssel, a legkisebb gondod a padló lesz.
a hiltivel én is neki tudok menni, csak félek nem csak ott lesz lyuk ahová szeretnék, nekik van vmi spec lyukfúró készülékük, amitől se a falnak se a kéménynek nem lesz baja?
Ma hívott a hölgy, végig kereste gondolom a többi asztalost is, aztán felhívott hogy mégiscsak menjek ki felmérni azt az ajtót, és megbeszélni a részleteket.
Aztán alkudozni próbált és elkezdte még mondani hogy az ár amit adtam akkor tartalmazza ugye a festést, és a kilincset meg ezt és azt is...
Lehet hogy picit félreértettem amit mondtál az is lehet hogy másként alkalmaztam mert röviden azt mondtam neki:
hölgyem tegnap egy hiányos érdeklődésre adtam önnek egy előzetes árat, úgy hogy a valós igényeit nem is ismerem. Ahhoz hogy szót értsünk és mind a ketten elégedettek legyünk az kell hogy találkozzunk és megbeszéljük az igényeket.
Az adott árajánlat egyébként egy natúr alapformájú ajtóra szólt a piacon beszerezhető legjobb anyagokból amire garanciát merek vállalni. ehhez van egy üveg ár ami az ön igényeihez fog igazodni kilincs és cím szintén az ön igényei szerint kerül rá tehát arra sem adok árajánlatot.
Amit tegnap megmondtam az alap ár, innentől minden csak önön múlik, bármit kérhet de azzal tisztában kell lenni hogy ezek növelik az árát. valamint azzal is hogy Asztalos mester vagyok és nem kofa aki alkudozik az árún.
Ön keresett meg, ön szeretne ajtót készíttetni és nem én tukmálom önre a termékemet.
Ha minőséget akar, és szépet akkor elkészítem de a munkámnak ára van. Ha olcsót szeretne akkor ott a tüzép.
Azt hittem leteszi. de nem ez történt hanem az hogy azt mondta hogy mindenképpen menjek el és beszéljük meg.