Már többen irtak nekem, hogy nem akarok-e a honlapomra magyar traktorokat(dutra, stb) felrakni. Én szeretnék, csak nincs hozzá túl sok anyagom, képem meg szinte a nullával egyenlő.
Úgyhogy akinek van dutráról, rábákról, más magyar traktorokról képe, az megdobhatna velük, maradjanak fenn az utókor traktormániásainak legalább képek.
A helyzet szifilisztikája olymértékben orientálódott, hogy a morális egzisztenciának nem jut hely!!!! Magyarul: Vállalom:))))
Egy feltételem az alábbi:
->"Leendő családi házam II. szintjére tervezett erkélyének megszállása" Csak néminemű kocka alakú védőital megfelelő mennyiségű, orvosi vagy szaktársi javallatra történő rendszeres, bőséges belső adagolása tényének esete fennforgásával!!!
(magyarul egy kocka sör:))
->"a tesztjármű szabadon hagyása"
Veszélyességi pótlék? :)
Ps.:Kösz a figyelmességet névváltoztatásügyileg :)
Ha már itt tartunk:nekem nem jön ki sehogysem a (H)eterán (u)iat (G)elújító :)))))))))))))
Sajnos tesztpilóta állást gazdasági okokból nem terveztem, de tesztelés vezetőnek (igazgató) szívesen látnának. A tesztpilóta nélkülézésének gyakorlati megvalósítását az alábbi gondolatok alapján terveztem:
1. Prototipus megépítése után kézigáz beállítása a nyomatáki jelleggörbe csúcsára, majd tesztelendő sebbeség megválasztása után váltókarok megfelelő fokozatba dobálása, a tesztjármű szabadon hagyása.
2. Leendő családi házam II. szintjére tervezett erkélyének megszállása.
3. Kidöntött fák-, agyontaposott autók-, bedöntött házfalak-, dombok-hegyek-szöllöskertek-disznóólak megmászásának és a futott km-ek számlálása.
4.Kiértékelés, károk megbecslése, záróbeszéd meghalgatása a tesztelés vezető szájából.
Előny: igazi Crash Test Dummyra nincs szükség:-) Csak rád a fentebb említett posztra. No meg amúgy is igazgatóként csak többet tudnál akasztani:-)
Hátrány: (?) Van ilyen magyar szó is?
Ha egyszer rámszakad a nemzeti bank, és az oldalbordám jóváhagyásával megalkotom a traktorgyáramat akkor szívesen látnálak magam mellé főkonstruktőrnek:-)
Az állás betőltése csak olyan emberek számára hivatott, akinek a fejében egy kerékkel kevesebb van, de a kisagyában ott az osztómű!:-)
Hat ez egy haromkereku varosi jarmu volt, elol ketto, hatul egy kerekkel. A poenja az volt, hogy mind a harom kereke kormanyozhato alascony sebessegnel, es 90 fokban lehet elforditani, hogy szepen be tudj allni a padka melle, akkor is, ha eppen csak akkora a hely, mint ez az ize. Ehhez viszont minimum ket kereket kell meghajtani(a hatsot, es az egyik elsot), hogy ne korbe forogjon. A designra mar csak nagyon keves idom maradt(ugy 1 nap), igy eleg vadul nezett ki.
Az illeto angol volt, es jol tudott rajzot olvasni. Azonnal atlatta, hogy az altalam felvazolt jarmunek kicsit tobb kereket lehet kicsit nagyobb szogben kormanyozni, mint az altalanos....:)))
Vagy ezt az a faszi mondta rad, akirol szoltal?
De nem magyarazta meg miert?
Vagy csak en vagyok olyan fogyatekos, hogy ez egy megmagyarazando dolog nekem??
(ezt ne merd valasztani, mert tobbszor nem szolok hozzad.......bar ez inkabb ajandek, mint buntetes!!):-)))))))
Itt vagyok:))
Hetvegen megoldottam a problemat, amit a bowden szalkasodasa okozott. Kozben jol telement a kezem a kormany alatti burkolat uveggyapot szigetelesevel:(((
Köszi Műláb, de vissza kellene adni a szót a topik készítőinek.
Üdv.:
Ps: az informatikusságnak is meg van az előnye, mert egy nagyon régi álmom a veterán korú FIAT-ok tuningolása és ahoz szeretnék egy fékpadot és egy mikrovezérlős elektrónikus gyújtást készíteni. Másik szakmám az ipari elektronikai technikus és szakdolgozatomat ebben a témában készítettem.
Hi Műláb!
Ez nem az én elgondolásom volt (a traki 5-6 éve kész van). Rám csak a hegesztés és az összerakásban való részvétel volt a szerepem.
A traki Tésen üzemel.
Az akkumlátor nélküli üzem a használati hely elhagyatottsága miatt van így. Dinamó van a kicsikén és így világítás is.
A kormánymű pitman tengelye az egyetlen ami növelt csavaró erőnek van kitéve. Egyébként érdekes a terhelése: az eredit helyén (UAZ vagy Zsuk) nagyobb terhelésnek van kitéve, mert ott esetleg száraz aszfalton forgatták a kormányt, ahol a kerekek a függőleges szimetria tengelyükön vagy ahoz közeli forgási pontban fordúltak el a karosszériához képest. Itt a kerekek szembontjából és így a körmánymű szempontjából ilyen erők nem keletkezhetnek mert a kerekek fixek. A két keret egyméshozvaló szögeltérésén múlik a dolog, ahol a kerék ívbejárásra kényszerülnek, azaz forognak. Lenyomott fékkel meg ne akarjon fordúlni. Az egyetlen nehezítő tényező a középső csukló miatt léphet fől, ami a két keret egymástól való síkbani eltérése (csavarodása)okoz, ami elvileg itt nincs megolva . Ráadásúl a csapágyazás ill a csuklófüggőcsap (de szép meghatározás:)) kopása is fokozottan súlyosbít. Nem vészes a kormányzása.
A 8x körbeforgatás sem lehet gond, hiszen traktorról van szó és nem egy Alfa 156 (idő van, kapkodásra nincs semmi ok).
A hidróhajtás rulez, egyszer kipróbáltam egy erediti baszomnagy FIAT traktort, hidró volt.
Egyébként a keretek síkban való elhajlása szerintem nem függ a kardántól, mert a két tengelye körben 15-25 fokot eltérhet és a kardán hossza is változhat (nagyon macerás méretezés), meg be lehetne azt tenni azért forgási és csavarodási középpontba is. Itt a gond az, hogy a két keret mindig összecsúkódna, tehát nehéz a síkban tartása.
Én a régebben leírt traktor szeretném megvalósítani.