Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szilagyi Jozsef Creative Commons License 2001.01.24 0 0 29
"Volt egy koccanasom par napja, de szerencsere veszelyes, csak az elottem meno lokharitojanak a festese csikozodott meg. Viszont aggaszt, hogy most ugrik az evek ota gyujtogetett bonuszombol megpedig ketto is (plusz +1 erre az evre)

Van valami olcsobb megoldas, vagy ez mar veszett fejsze nyele? "
Mikor megtörténik a kárrendezés, a biztosító ki fog értesíteni a köteleződre fizetett kártérítés összegéről. Ha ezt 15 napon belül befizeted, a bónuszod változatlan marad. Kis kárösszegnél érdemes megfontolni, hogy a károsszeg kisebb-e, mint hosszabb távon a bónuszfokozatban való visszalépésből származó díjnövekedés.
Üdvözlettel
Szilágyi József

Előzmény: jancsikaaa (26)
Templi Creative Commons License 2001.01.24 0 0 28
Sziasztok!
Látom itt mindenkinek vannak gondjai a biztosítókkal. Véletlenül találtam az alábbi helyet ahol nagyon korrekt választ kaptam biztosítással kapcsolatos kérdésemre. Ajánlom mindenkinek: http://totalcar.hu/karszakerto/
MiCKEY Creative Commons License 2001.01.23 0 0 27
Egy mai eset ...
Vác mellett a hegyek közt reggel ismerős megy nyugodtan, lassan mert csúszott. Szemből egy pacák átcsúszik elé, mire ő félre a kormány be az árokba. Senkinek semmi baja. A pacákot végül is megtaláltuk, elismerte és adott betétlapot. (a kár kb.300e)
Szerintetek tiszta az ügy ? Mert a múltkor valaki mintha szívott volna hasonló esetben. (A két autó nem ütközött...)
jancsikaaa Creative Commons License 2001.01.22 0 0 26
Lenne egy kerdesem, hatha tud valaki segiteni.

Volt egy koccanasom par napja, de szerencsere veszelyes, csak az elottem meno lokharitojanak a festese csikozodott meg. Viszont aggaszt, hogy most ugrik az evek ota gyujtogetett bonuszombol megpedig ketto is (plusz +1 erre az evre)

Van valami olcsobb megoldas, vagy ez mar veszett fejsze nyele?

mas:

Tudtok rola, hogy tiltanak hogy ket biztositonal kosson kotelezot az ember az ev elejen? Apropo, van annak kovetkezmenye ha dijnemfizetes miatt szunik meg egy biztositas?

istvanu Creative Commons License 2001.01.21 0 0 25
A jogalap a lenyeg, nem az osszeg.

Azzal, hogy valaki elismerte az okozott kart kotelesege azt megfizetnie, ha van biztositasa, akkor a biztositoja, ha nincs, vagy lejart, akkor kifizeti a MABISZ, az pedig behajtja a karokozon. Tehat vki fizetni fog Neked, ez a torveny. Az ugyved igazabol azert jo, hogy ne szarakodjanak Veled sokat.(es ha gecik, legalabb tobb lesz a loved)

istvanu

Előzmény: Floriol (24)
Floriol Creative Commons License 2001.01.20 0 0 24
istvánu
Szóval azt mondod, hogy érdemes ügyvéddel megjelenni és perelni őket?

Az az érthetetlen, hogy nem nagy az összeg sem 120 000,Ft most ezért pereskedni, nevetségesek.

Előzmény: istvanu (23)
istvanu Creative Commons License 2001.01.20 0 0 23
Szia,

vki fizetni fog a vegen, ugyanis ha nincs ervenyes biztositasa a karokozonak, akkor a MABISZ fizet helyette es kesobb be is vasalja rajta.

Ha sokat szorakoznak, mondd meg a biztinek, hogy legkozelebb az ugyveded jon helyetted es akkor mar sokba fog nekik kerulni: karosszeg+kamat+ugyvedi munkadij+(esetleg karterites,ha jo az ugyved).

istvanu

Előzmény: Floriol (22)
Floriol Creative Commons License 2001.01.19 0 0 22
Hátha ti tudtok valami okosat?

A kocsimat megtörték, az ellenfél a GARANCIA biztosító ügyfele, elismerte rögtön hogy hibás.
A biztosító felvette a jegyzőkönyvet, kérszakértő
szemlézte, majd azt mondták, minden rendben és vihetem a szervizbe.

Mikor kész lett a kocsi kiderűlt, hogy mégsem fizetnek, mert az ellenfél még nem fizette be a biztosítási díjat.

Az ellenfél /nagy cég/ azt mondja, hogy nem kapta meg az átulásról szóló papirokat a biztosítótól így nem tudja átutalni a pénzt.

Ez gondolom elég nagy PARASZTSÁG A GARANCIA BIZTOSÍTÓTÓL.

Van valakinek valami használható ötlete?

flat_erik Creative Commons License 2000.08.23 0 0 21
Ha törött -> csere. Semmi gond. De pl. egy lökhárító színrefújása nem került pár évvel ezelôtt 15e-be. Az enyémet most 10e-ért csinálnák meg, megkérdeztem. Metálfényre.
A szerelô is keressen valamit stb...
Degeczi Creative Commons License 2000.08.23 0 0 20
Neha nincs is mas megoldas. A csomagtartofedel, a hatso fal gyakran ureges, ezert nem huzhato ki; a muanyag lokharito hogy nezne ki ragasztva = csere. Bontobol pedig nehez beszerezni.
A minosegi javitas alatt igazabol arra gondolok, hogy a szerviz az alkalmazott technologia miatt nyugodt lelekkel megadja a javitott reszre is ugyanazt a 10 eves garanciat, mint a gyar. Ilyen hely nem tul sok van - es persze nem is olcson.
Előzmény: flat_erik (18)
flat_erik Creative Commons License 2000.08.23 0 0 19
Tisztelet a kivételnek!
Bocs, ez lemaradt.
Előzmény: flat_erik (18)
flat_erik Creative Commons License 2000.08.23 0 0 18
Valljuk be, ha nem nekünk kell fizetni azt a "megkarcolt" lökhárítót akkor inkább cseréljék ki és ne javítgassák. A másik biztosítója fizet, a többi meg kit érdekel. Meg aztán nem ám az olcsóbb alkatrészt tegyék bele!
Szerintem ez az átlagos felfogás. A nem minôségi javítás is drága SZVSZ.
Előzmény: Degeczi (16)
ppm Creative Commons License 2000.08.23 0 0 17
Nem ugy van, hogy tok mindegy valaki elismeri a feleloseget vagy sem, a biztositok jatszak ki maguk kozott, hogy ki mennyit fizet. talan ezert nincs olyan rublika a papiron, hogy elismerem en vagyok a hunyo. Ilyenkor a biztositok eldonti, hogy a rajz+leirasod alapjan 28.2%-ban te vagy a hibas 71.8%-ban pedig a masik fel.
Degeczi Creative Commons License 2000.08.23 0 0 16
Valoban vannak visszaelesek a kifizeteseknel, de egyebkent tenyleg draga a minosegi javitas. Ha a muanyag lokharitot cserelni kellett, akkor elkepzelheto, h realis az osszeg (egy olyan cucc boven 100e folott is lehet, es a jo lakatosmunka sem olcso).
Előzmény: avantage (8)
Vokrug Szveta Creative Commons License 2000.08.23 0 0 15
Ne haragudj meg rám, de malust csak az élhetetlenek fizetnek :-)
Van valami kimutatás, hogy csak 1-2 százalék tűri mag magát a malusban.
Kevesebbe kerül más biztosítóhoz menni az új autóval, családtag nevére venni, vagy ármányosan családon belül átiratni.
Előzmény: Zeuss (13)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.08.23 0 0 14
elf!

Persze, hogy rá kell írni a papírra, hogy "felelősségem elismerem", de ez nincs rajta sehol hivatalosan.
Más: úgy néz ki, hogy gazdasági totálkárra hozzák ki a kocsimat. Ha rendbeteszik, akkor ezek után már nem fog nekem fizetni a biztosító, ha összetörik?

Zeuss Creative Commons License 2000.08.23 0 0 13
Hát igen, anno nekem is volt olyan, hogy a károsult a helyszínen akart tőlem 8000-ret és akkor semmi papir. Akkor 1,2 ladám volt így gondoltam én nem fizetek. Pár hónap múlva jött a papir, hogy fizessek 68000-ret a biztosítónak és akkor nincs malus. Hát én pláne nem fizettem. Rá fél évvel vettem egy 2,3 Granadát, majd 4évre rá egy 3,0 Senatort. Az 5 év alatt már a 8000 sok(k)szorosát fizettem ki a malus miatt. Ki kellett volna fizetnem...én marha.
Zeuss
Előzmény: elf (11)
Törölt nick Creative Commons License 2000.08.22 0 0 12
A szerviz és a biztosító érdekei éppen ellentétesek. A szerviz minél több pénzt akar kapni egy javításért, a biztosító minél kevesebbet adni. Ezért én azt javaslom, aki az autóját akarja helyrehozatni és nem keresni akar a biztosításon, az keresse meg az autója márkaszervizei közül azt, amelyiknek az érintett biztosítóval szerződése van. Így a biztosító és a szerviz majd megküzdenek az anyagiakon, a károsultnak pedig csak arra kell ügyelnie, hogy rendesen megcsinálják az autóját.

A biztosítók részéről az egyik legaljasabb húzás, amikor a szerződést márványpalotában kötik, de a kárrendezést olyan sufniban intézik, aminek még a közelében sem lehet leparkolni. A bepánikolt károsult kénytelen magára hagyni törött, védtelen autóját, amíg a biztosítósok packáznak vele, várakoztatják: csak azért, hogy ne legyen olyan kellemes a kárrendezés, mert akkor az emberek rászoknának.

Ha mindjárt a biztosítóval szerződött szervizbe viszi az áldozat az autót, jó néhány kellemetlen pillanattól kímélheti meg magát, már amennyiben meg tud bízni a szervizben.

elf Creative Commons License 2000.08.22 0 0 11
Nekem vannak pozitív és negatív elményeim is a Hungáriával kapcsolatban.

pozitív:.1.Belém szállt -még az előtő autómba: skoda 120l- egy katolikus pap, fehér golffal. A biztosító szó nélkül fizetett.
2. Belém jött hátulról egy srác, aki elbámészkodott. Alig látszott valami az autón, de korrektül fizettek kalapálást fényezést, mindent.

Nyilván azért voltak ilyan készségesek, mert piti összegekről(Skoda) volt szó.

ÁM! Negatív tapasztalat. Megveszem az uj autómat 2500 ccm feletti kategória, főváros, szóval brutális kötelező bizt. Milyen szerencs hogy B1 ben voltam, még az előző autóm miadt. Aztán kijött az első csekk M1!!!! Felkeresem őket és megkérdem: most mi van? Válasz volt egy balesetem 2 éve(!!!) és most zárult le a vizsgálat(!!!), ezért most terhelték rá a bizosításomra.

A baleset: 2 éve belecsúsztam kb 10-el egy Astrába. Eredmény: Skodán semmi, astra szinrefújt (fehér) lökhárítóján kis fekete csík. Baleseti bejelentő kitöltve, elismertem hogy én vagyok a hibás. Ki is jött a csekk még anno, 15000 Ft. gondoltam nem fizetem be, majd levonják a kötelezőből(malus), úgy jövök ki jobban.
Hát levonták. Node rá két évre !!!!! Mit kellet ezen vizsgálgati két évig !!!! Nevetséges...

Másik: Ismerősöm vett egy használt Hondát. Casco, riasztó, mindenféle zár stb.
Aztán ellopták tőle. Bizosító csak az autó értékének felét téritette, mondván az ő adatbázisuk szerint az autót totálkárosból rakták össze újra. DE EZT A BIZOSÍTÁS MEGKÖTÉSEKOR NEM KÖZÖLTÉK. Anyjukat.....

más: A baleseti bejelentőre rá kell írni/iratni:"A felelősségemet elismerem..."

Zeuss Creative Commons License 2000.08.22 0 0 10
Hali!
Nekem is most volt egy afférom a Hungáriával. Egy teherautóról rakodás közben leesett egy törmelékdarab és berepesztette a szélvédőmet. A soför elismerte a vétkét. A biztosítós kedves hölgy közölte, hogy erre nem a kötelező biztosítás, hanem munkavégzési biztosítás alapján tudnak fizetni, ami persze nem kötelező. De, ha mégis lenne ilyen biztosítása és valami csoda folytán fizetnének, akkor is csak az üveg max.20% fizetik ki, mivel már voltak rajta kavicsfelverődések, repedések.
Tehát ha van egy törött szélvédőm, amit még a vizgáztató is elfogad, nem zavar a vezetésben, és van rajta 5 sérülés vagyis teljesen megfelel, de egy másik autó tovább repeszti akkor már használhatatlannak számít, és csak 20% ér.
Éljenek a biztosítók!!!
Zeuss
flat_erik Creative Commons License 2000.07.28 0 0 9
Nem akarok kötekedni, de szerintem a biztosítók soha nem akarnak fizetni. Nem érdekük.
Čn Ausztriában voltam vétlen szenvedôje egy balesetnek és nem volt könnyű eset. A magyar biztosítót meg egyenesen jobb kihagyni belôle. Ha meg lehet egyezni az ottani biztosítóval akkor jobb azt tenni. Az itthoniak semmit sem segítenek, vagy csak nagyduzzogva. Kárbehajtást 10%-ért vállalnak. Itt látszólag érdekük lenne minnél nagyobb összeget kisajtolni belôlük, de ôk inkább kiegyeznek az alacsonyabb összegben, az biztos pénz. Nekem is azt ajánlották elégedjek meg azzal amit elsôre kínáltak. Kint totálkárra minôsítették az autót, mert drága lett volna a javítás. Amit kínáltak az egy 15 éves ladára sem lett volna elég. Na ettôl kezdve nem szertem túlzottan a biztosítókat, ha nekem kell fizetni akkor vastagon fog a ceruzájuk, ha véletlenül nekik kellene a zsebükbe nyúlni akkor kitalálnak mindenfélét.
Bocs, ha egy kicsit hosszú lett.
Előzmény: avantage (8)
avantage Creative Commons License 2000.07.28 0 0 8
Megszolal a masik oldal is. En tavalyelott lekoccoltam egy elottem haladot, nekem uj fenyszoro kellett, neki ranezesre szinte semmi sem latszott csak a fenyezett muanyag lokhariton egy kis karc. Jott a papir, hogy 65000 Ft-ot iteltek meg neki, fizessem be, vagy malusba megyek. Remek! Hat ezert nem fizetnek a biztositok szivesen a jogos karosultaknak, mert egyeseknek ekkora osszeget fizetnek ki, szerintem indokolatlanul.
Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.07.28 0 0 7
A baleset után kötelező-e a vétkes félnek a megjegyzésekhez odaírnia, hogy elismeri a felelősségét (erre a Baleseti Bejelentőn nincs utalás), vagy ha a rajzból, leírásból egyértelműen látszik a dolog, akkor erre nincs szükség?
gbrl Creative Commons License 2000.05.23 0 0 6
a kis javításokra a forgalmiban azért figyeljetek.....
volt régebben egy sötétkék 940 td kombi volvo-m. (akkor még régi formalmi volt csak)
a forgalmiban VOLVO 940 TB volt TD helyett. no, erre a rendőr bevonta a forgalmit és útvonalengedély hazáig..... a bunkó p@raszt......
itthon meg 2 hetet jártam a volvo hun.-tól a rendőrségig, mire azt a qrva B betűt kijavították D-re....... ami mindenkinek egyértelmű.....
.........

Előzmény: lore (5)
lore Creative Commons License 2000.05.22 0 0 5
Hali,
volvoba beleszálltak, faszikám töltötte ki mindkét oldalt, meg a rajzot is. Baromi ronda volt mert le volt fagyva a keze januárban.

Volvoszervízbe el, betétlap leadva, 3 hét múlva kocsi el. Több mint 700k volt, monbdták is, hogy ilyen nagy összegnél a biztosító utána szokott nézni de nem, jött. Elkülédtek viszont a rendőrségre mert a forgalmiból hiányzott egy betű vagy mittomén mi (vmi töklényegtelen dolog), azt kijavították és oké.

Szvsz ez a legkényelmesebb: be a szervízbe a betétlappal (ha céges a gép akkor meghatalmazás kell az ügyvezetőtől), aztán elhozni amikor kész van. Komolyabb szervízeknek van erre emberük.

lore

Előzmény: Pet (4)
Pet Creative Commons License 2000.05.22 0 0 4
A masik kerdesem, hogy szerintetek melyik modozatot erdemes valasztani?
- kezpenzes azonnali
- javitas, majd AFA-s szamlara fizetes barmelyik szervizben
- hitellevelet kieroszakolni, es szerzodott szervizben qva dragan megcsinaltatni (itt parazok az avulas miatt)
Kulonben 94-es a kocsim, szoval nem egy roncs.

Pet.

Pet Creative Commons License 2000.05.22 0 0 3
HAt eloszor is, most mar vegre hitellevelem van es azzal bekocogtam a Citroen Ormezo-hoz javittatni. Kerdesem, avulast vonnak-e a javitasnal, mert azt irtak a hitellevelben, hogy az engem terhel. ???????
A masik, hogy pentek hajnalban elutazom 3 hetre. Ha nem lesz kesz a kocsim, meg berautot is kerhetek?
Pet.
fargo Creative Commons License 2000.05.19 0 0 2
Egyszer velem is kekeckedtek, erre fülön csíptem a balesetet okozó ifjú hölgyet meg az ügyvédemet, és szépen bevonultunk a Biztosítóhoz együtt. Ott aztán felszólítottam ôket, hogy egy szuszra zárják le az ügyet, mert ha mégegyszer be kell mennem, kiabálni fogok. Minden rendelkezésre áll, úgy csinálják, hogy minden kész legyen.

Mellesleg a legjobb védekezés a támadás. Kötelezôre kell hogy térítsenek bérelt autót is, ezért ezzel lehet ôket revolverezni. Szóval a legjobb ha megfenyegeted ôket mindenféle extra költségekkel, ügyvéddel, stb. Ha határozott vagy, nem sokat kekeckednek.

Egyébként tényleg szemét egy bagázs, fel kellene égetni az egész kócerájt. Ahogy bemész, egybôl úgy kezelnek, mintha simlis bűnözô lennél, semmibe veszik a jogaidat és eszük ágában sincs rendesen végezni a munkájukat. Állandóan azzal verik a mellüket, hogy ôk mekkora kockázatot vállalnak veled. Szerintem a biztosítók ma Magyarországon illetve a kockázatvállalás nem említhetô egy lapon...

BkorVette Creative Commons License 2000.05.18 0 0 1
Pet, ne hagyd magad, ha ő irta alá(gondolom annyi eszed volt, hogy azt azért nem te írtad alá) akkor semmi gond nem lehet!!
Középen akkor a rajzot közösen kellene lerajzolni?????
Mint az oviban?? Mindenki húz egy vonalat, és megnézzük mi lesz belőle??

Üdv.:B:korVette

Ui.: túl sok a tapasztalatom, nem tudom hol kezdjem, kérdezz!!!

Előzmény: Pet (-)
turbo2 Creative Commons License 2000.05.18 0 0 0
Hát az egy (0).
Ha totálkárra törik az autódat akkor kiszúrják a szemed a fél árával , a roncsot intézd te , és a maradékot pótold ki ha új autót akarsz.
Az egész egy geczi banda. Szervízben kell hagyni oszt fizessenek mint az állat.
Előzmény: Pet (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!