Teljesen jól gondolod. De nem csak a rádiót zavarja, az a legkisebb gond, de ha a közelben van bármilyen elektronika(pld abs) annak a működését is komolyan befolyásolja. Hibajelzés általában nincs, de nem is szoktak működni. :D Az árnyékolás lenne jó megoldás, de elektromágneses zavarra csak vaslemez jó az meg igen sz@rul néz ki a motortérben. :D
lehet nem jól gondolom, de a xenon trafója zavarja a rádiódat, próbáld meg valamivel leburkolni (anno faterom villanyborotvája ilyen réz és papir kombóval volt a motorja körbeburkolva)
ajánljatok már DLR-t, most a leggagyibb is játszik mert nem tudok most erre költeni csak a xenonosítás után megszűnt a rádióvétel, és a DLR-el legalább nappal tudnék rádiózni :)
Elég szar hogy így jönnek össze a dolgaim, végre összejött a xenonosítás project és végre látok éjszaka, erre most meg megszűnik a rádió ettől :(
Még megpróbálok szerezni gyári xenon trafót a lámpáimhoz, hátha azzal jó lenne, de sejtésem szerint sokkal olcsóbb lenne a DLR, mint a gyári trafó bontottan.
Azt nem mondtam, hogy kizárt a gomba hibája, de nem közvetlenül kapcsolja a lámpát. Akár a gomba is lehet döglött és a terhelés nélküli kimeneten mérhető akár feszültség is, de itt megint túl sok általános dolog lett leírva. :) Ha én keresném a hibát, a következő sorrendben járnék el.
1. gyújtáson, beszerelt izzó mellett mérnék feszültséget üresben, majd hátramenetben a tolatólámpa csatlakozóján. Ha van villany hátul hátramenetben, már teszem is be az új izzót és ellenőrzöm a csatlakozásokat.
2. ha nincs villany hátul, akkor gombáról csati le és már kötöm is rövidre a 2 érintezőt, amitől felkapcsol a tolatólaámpa, így lehet menni boltba új gombáért.
3. ha egyik megoldással sem világít a lámpa, akkor jön a diag és lehet tesztelgetni, távkódolni, fejet vakarni.
Mondjuk mindez kevesebb időt vesz igénybe mint a hogy leírtam. :))
Hát ebből annyi a valóság, hogy a kapcsoló testet kapcsol. Viszont ez csak egy jelzés a bm34-nek, hogy tudassa a bsi-vel, hogy kapcsolja fel a tolatólámpát. A bsi viszont már 12V-ot kapcsol a lámpra, nem testet. A lámpának lehet testhibája, vagy úgy halt el az izzó hogy jónak látszik. Egyébként ilyen testhiba miatt láttam már tönkrement bsi-t 206-ban, csak ott az irányjelő volt hibás a hátsó lámpában.
hát mivel nincs beírva az adatlapodra milyen ótód van így passzolom a tolatólámpa gomba helyét, de ne alul keresd hanem vagy felülről vagy a váltó oldalán, húzd le a kábelt, ha egy kábel megy rá akkor testeld le gyujtáson és lőn világosság hátul. Egyen áramnál hogy az izzó világítson kell egy testelés és a pozitív 12v, ha mindkettőt tudod mérni még az nem azt jelenti hogy ettől fog világítani mert van olyan hogy a volt megvan viszont nincs amper, elég becsapós tud az ilyen lenni műszerel mérve ezért is célszerű csak arra helyezni a hangsúlyt hanem próbalámpázni is. kereds meg a tolató lámpa kapcsolót vagy nézegesd próbalámpával is.
- Pollenszürő csere + klíma tisztitás 3990,- a márkaképviseleteknél. Pár perc az egész és szénszürőset kapsz.
- A leeresztő csavar a motor legalján elérhető helyen van. Parkolóban is megoldható csak ne nézzenek tolvajnak aki pont a katalizátort próbálja leszedni.
- Olajat néz körül az árgép.hu, vagy ha van szerelő barátod Ő olcsobban hozzá tud jutni.
Miből mit vegyél itt találsz némi segítséget, még nem teljes a paletta de folyamatosan bővül.
Olajleeresztő csavar mennyire van hozzáférhető helyen,nem bújtam még alá,parkolóban megoldható?Aktuális lesz a csere lassan,nem tudtok valami helyet ahol olcsón beszerezhető szetben olaj,légszűrő,olajszűrő,pollenszűrő?
Ja és Ádi Sok Boldogságot a Picihez és Jóegészséget Neki!;)
persze hogy mértél plusz 12v-ot hiszen negatív vezérlésű a tolató lámpa,így a negatívot szakítja/kapcsolja a tolató lámpa gomba, így az a hiba oka, cseréld ki a gombát kb. 2500ft.
Gondolom a faceliftes hátsó lámpa csatlakozója kicsit se kompatibilis az első szériással :D A dupla tolatólámpa kicsit hiányzik a 306-ból. Mondjuk a dupla ködlámpa is jó volt, ha felkapcsolt ködlámpával/reflektorral értek utol :P
Szia! A baloldali a hátsó ködlámpának kell lennie, legalábbis az enyémen. Nekem gyárilag csak a jobb oldalon van tolatólámpa, a bal oldalon a ködlámpa van.
Ezzel kapcsolatban már nekem is lett volna kérdésem, hogy csak nekem ég csak a jobb oldali,vagy gyárilag csak az ég?Mert a bal oldalon is meg van a foglalat,csak izzó nem volt benne és hiába próbáltam nem ég,nincs benne delej(áram)!
Mióta megvettem az autót nem világít a tolatólmpa. Első körben az első napokban cseréltem izzót, eredménytelenül.Ma volt időm jobban utánajárni a dolognak. Lámpafoglalatnál mérek 12V-ot, de akkor is ha a sebváltókar nincs R-ben, csak gyújtáson a kapcsoló! Viszont égő nem pilácsol.Valaki tudja hogyan lépjek tovább?
- Hogy a rámparkolásos horzsolásokat a műanyagon mivel tudnám megnyugtató módon kijavítani? Nézegettem ilyen korrektort hozzá, de csak közelítette a szín, gondolom a problémát az okozza h nekem a bordó metál, és a korrektor meg nem úgy csillogna... Vkinek vmi ötlet? - A másik meg, hogy a gyári szőnyeghez nincsen az a kis műanyag csavaróm, és bár már említettem zolsysnek, de ha vki gyorsabban tudna javasolni egy helyet ahol be tudnám szerezni azt a 2 kis múanyag csavarót az nagyszerű lenne, mert a márkakereskedésben állítólag csak szőnyeggel együtt lehet kapni :S
Megszívattam magam:-) Kiugrottam tankolni, és útközben langyos levegő jött a hűs helyett. Már szemeim előtt beindult a félkarú rabló 3 kereke a $ jelekkel, de mielőtt hazaértem volna jutott az eszembe, hogy szokás szerint leállítás előtt ki szoktam ventilátorozni a levegő csatornákat:-) Aktiválás után rögtön jött a deres levegő...
Adalékolt gázolaj 399-re jött ki, a sima 10 Ft-tal olcsóbb. (Gf-nek elsősorban, ha erre járna:-)) Mondjuk jobban örülnék, ha tőlem még vagy 100 Km-re lenne a keleti határ, de így ennek is megvan a maga szánalmas előnye.