Jó a kérdés, mert ezeket - utasítás szerint :) - nem mozdonynak nevezik, hanem vontató aggregátnak. Egyébként bányatelepeken használatosak. (Keress rá ilyenekre: ОПЭ1 ОПЭ1А ОПЭ1АМ ОПЭ2 ПЭ2Т ... és még van pár sorozat.)
Ez azért egyszerűbb eset: olyan típusú definícióra van szükség az elfogadtatásához, miszerint a vezérlőkocsi nem valamiféle sosemlátott űrlény, hanem amikor a vezetőállása kiüzemelt állapotú, akkor forgalmi, vontatási, sőt, kultúrtörténeti és balneológiai szempontból is azonos egy vezetőállás nélküli személykocsival.
Mi a fene ez az OPE1? Last mile orosz módra? Gondolom valami üzemi jármű, amúgy.
Attól tartok, ebben az esetben a 21-es vonal pályamestere egy kicsit tovább védekezett volna, illetve felajánlotta volna az utasításkészítőknek az emeletes lassújel három- vagy négyemeletes változatát...
Arra gondoltam most, hogy az OPE1 dízelszekciójában van egy csomó szabad tér (amit az üzemeltető láthatóan elég kreatívan használ ki). Szóval simán átminősíthető poggyásztérnek. A gép felballasztolható 32 tonnás tengelyterhelésre, de "soványabb" változatban csak 30 tonnás. Attól tartok, ebben az esetben a 21-es vonal pályamestere egy kicsit tovább védekezett volna, illetve felajánlotta volna az utasításkészítőknek az emeletes lassújel három- vagy négyemeletes változatát...
Nem, ők csak szeretik ezt a kompozíciót. A következő felvételen pl. rögtön felmerül egy olyan kérdés is, amit az F2 nem tárgyal, ti. szabad-e közbesorozott vezérlőkocsival vonatot továbbítani?
Nem akart először, mert állította, hogy a nagyobb sebbességet ők a bézére állapították meg, aminek akkora a tömege, mint az ER20 tengelyterhelése. De felhívtam a figyelmét az MD-re, mire azt felelte gyakorlatias észjárásssal, hogy olyan ide nem jár. Akkor mentem át bigott teoretikusba, hogy de járhatna, és akkor kitűzés szerint ugye rá is a nagyobb sebesség vonatkozna. Majd körbemutattam az ER20 bálteremnyi vezetőállásán, és megkérdeztem, látta-e már az MD poggyászterét. Szerencsére azt felelte, hogy nem. Mondtam neki, hogy az sem nagyobb, szóval ez is poggyászmotorkocsi, pláne még piros is, mint az MD, szóval jó lesz az nyolcvannal. Nem örült neki, már látszott, hogy fejben áttervezi az azévi munkatervet, de elfogytak az érvei. :)
hasonló levezetést adtam elő a vezetőálláson tartózkodó pályamesternek is
...és mivel a pályamestert hivatalból nem érdekelték holmi járműves utasítások, tartalmilag fogta meg a dolgot, és máris egyetértett veled. Jól gondolom? :)
Ami az első variációt illeti, ha a két vezérlőkocsis szerelvény az adott viszonylaton tartósabban így marad, akkor simán el lehet képzelni vontatójárműként egy vezetőállás nélküli buszterszekciót is oda középre.
betettek a kocsiba egy rossz nyomtatót, hogy mondhassák, azt viszik
OFF Attól tartok, hogy az utasítások kijátszásából (márpedig minden utasítás kijátszható, hiszen csak annyi esetet képesek kezelni, ahányra a készítő ott és akkor gondolt - vagy szabadott gondolnia : ) ) különféle sporttevékenységek űzése, korántsem köthető politikai rendszerekhez vagy ideológiákhoz, vagy bármi egyébhez. Az emberhez köthetők. Tehát voltak, vannak, és lesznek. ON
Ha jól tudom, van rajta poggyásztér. Ott a kék lámpa is rajta. Na meg olyan vonalakon, ahol csak MD járt, ott is el kellett valahogy vinni az útipoggyászt, így kellett, hogy legyen rajta poggyásztér. a Bzmottal is eleinte gond volt, ilyen szempontból, de 2-3 év múlva megjelent a poggyászteres azaz a Börtön-Bz. Addig olyan szerelvény ment Szombathelyről 'Shalomba, hogy Bzmot-Bzmot-Bzx-(Bzx)-poggyászkocsi.
>... az MDmot-ot sikerült "eladni" motorkocsinak, mivelhogy képes volt hasznos teher szállítására is (pl.: 3 tekercs film a barcsi moziba)
Ez tisztára olyan érzés, mint a szociálizmusban, amikor a cég személyautójával tilos volt csak személyeket szállítani, azok utazzanak vonattal, az ország szénhidrogén importját csökkentendő.
Ezért, ha a cég budapesti és székesfehérvári telephelye között két cégdolgozó utazni kívánt, betettek a kocsiba egy rossz nyomtatót, hogy mondhassák, azt viszik.
Amikor megérkeztek a MÁV-rendelte példányok, még ment is a poénkodás, talán itt a fórumon is, hogy vazz', papír szerint a mosdókagyló (plusz vizes szerelvények) értéke 2 M HUF. Na most, ha azóta sem kerültek beszerelésre, akkor akár el is lehet indítani egy 20 M HUF (korrigálva kamatokkal és inflációval) értékre szóló kérdezősködést... :)
Egyébiránt meg jól mondja orangutan: a mozdony alkalmas hasznos teher szállítására, minimum 1 db. mosdókagyló erejéig. Tehát az eddigiek alapján, egyszerre mozdony, vonófej és motorkocsi. Ezzel már, ha perspektívikusságban nem is képes versenyezni a Bz-vel, de univerzális mivoltát tekintve, bizony megszorongatja.
Anno a 21-es vonalon az emeletes lassújelek kapcsán egy hasonló levezetést adtam elő a vezetőálláson tartózkodó pályamesternek is, csak ott 2016+inga volt a motorvonattá lényegített alany. :)
Ha lehet bele mosdókagylót tenni, de ez nem történt meg, akkor még egyszerűbb a helyzet, mivel alkalmas legalább 1 db, megfelelően rögzített mosdókagyló szállítására.
Sőt, ha a Taurus mosdókagylóját átminősítjük poggyásztérnek, ezt követően pedig felhozzuk példaként az MDmot-ot, akkor végképp senkinek egy szava nem lehet: a Taurus márpedig motorkocsi, így az rj márpedig motorvonat. (Persze mindezt a hókuszpókuszt akkor érdemes végigcsinálni, ha jó okunk van feltételezni, hogy a vonatkozó utasításban 2 mondat átírása nagyobb macera, mint ezek a hókuszpókuszok.)
Az MD úgy lett motorvonat, hogy az MDmot-ot sikerült "eladni" motorkocsinak, mivelhogy képes volt hasznos teher szállítására is (pl.: 3 tekercs film a barcsi moziba). A Taurust már kicsit nehezebb eladni motorkocsinak, tehát az rj első közelítésben vezérlőkocsis ingának sorolható be. Bár ha a célunk a tűzön-vízen-át-motorvonattá-keresztelés, akkor legyen: vonófejes motorvonat, amely csak az egyik végén tartalmaz vonófejet, a másik végén pedig - költségcsökkentési célból - vezérlőkocsi található. Sőt, a korábbi, hasonló megoldásoktól eltérően, a vonófejünk üzemszerűen leválasztható a kocsikról, és mehet teherezni. Mind az MDmot. Innentől csupán egy lépés a következő definíció megalkotása: a hagyományos, mozdonyvontatta vonat egy olyan motorvonat, amelynek a vonófeje körül kell hogy járjon a fordulóállomáson. Na most, ha utasítás szerint a motorvonat csatolható, és a hagyományos, mozdonyvontatta formációkról az imént bizonyítottuk be, hogy márpedig motorvonatok - akkor minden a legnagyobb rendben.