Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Csak azért kérdezem, mert tavaly, amikor átálltunk a pufferre, az üzletben a nekem sokat segítő szakember motoros váltószelepet és egy DTC200/2G napkollektor szabályzót is készített a kazán visszahűtés megakadályozása miatt.
A szerelő azt mondta, hogy nincs rá szükség, a bolt jóvá írta, vissza kaptam a pénzt.
Azt is mondta, hogy a motoros váltószelepre sincs szükség, mert előtte is 2 db VCS szelep volt a gáz-és VTK között. Teljesen "pofátlanok" már nem akartunk lenni, hogy azt is vissza vigyük, így az be lett építve és a VCS-k tarcsinak félretéve.
Ezért kérdezem, mert ha máshol jobban tudnám hasznosítani, akkor máshol használnám inkább.
Én is pont ezt szoktam mondani, hogy ami kínai, az legalább eredeti. :)
Bízok benne, hogy bírni fogja kiképzést. Ha nem bírja, akkor csere és nagyobb odafigyelés a vásárlás előtt. Mondjuk nem Vatera, hanem Szatmári vagy vmi más megbízható hely...
Értem én, lehet megtévesztően azonos, de majd kiderül. Holnap összehasonlítom minden szempontból őket, bár a súlyukat nem tudom mérni, azért nem szedem ki őket a rendszerből. Ha hamis, ha nem, ez már megvan, ezzel kell beérnem. Wilo szivattyúról nincs ugyan ilyen összehasonlítás, mint amilyet a Grundfosról linkeltél? Tanulságos lenne nekem is és az ez után vásárlóknak is.
"Amennyiben fejlesztek még a rendszeren az egyik változtatás egy fő cirkulációs kör kialakítása lesz. Ebbe csendes, vezérelhető teljesítményű szivattyú cirkuláltatná a hőleadókban a tápvizet pl a külső-belső hőfok, dt függvényében. A kazántermosztát egy osztószelepet vezérelne, a kör visszatérő és a kazán visszatérő osztását, így még magasabb belső hőfokot biztosítva a kazánnak. A fojtott üzemmel járó kátrányosodás kiküszöbölésén még dolgozom, ha puffert kell bevetni, abból is csak fokozatos visszatérő túlnyomással venném ki a meleg tápvizet."
Nekem pont az osztószelep jönne be, lehet rosszul gondolom.
Hali! A Belimo kb 50 foknyit fordul (ez már nagyon necces, mert épp itt a határ a visszafüstöléshez és érződik, hogy csípős lesz a levegő-CO), a bekötési rajzot láttad (ez elvi, nálam a nagyfeszt relékártyák kapcsolják - de működés szempontjából mindegy), a konfiguráció lényege, hogy fölöslegesen ne kapjon áramot a Belimo, így csak egy hőmérsékleti tartományban (mikor zár az Alarm) kapja meg a fázist, melyet a hőmérséklet emelkedése/esése szerint vezérel a PID. Az Initial setup menüben az Alarm "Band alarm" beállításon, az Alarm/non-excitation alarm pontjában mintha NO lenne - nyitott - (most nem vagyok otthon, hogy ellenőrizzem) - de ez így logikus is. Akkor aktív az Alarm, ha a PV mért érték SV+/-Alarm értéken belül van, ekkor indítja a kívánt irányba a pillangót. (azért keress vissza, az SL4, SL6, SL7 beállításokat leírtam).
Az Alarm tartomány helyi tuning kérdése, ha már beáll a tűz, akkor lenet akár 10 foknyi is, kezdeti stádiumban kell 40 foknyi, mert túl evesen reagál a füst. Lehet erre is kéne 2 programot gyártani? :)
Az optimális kimenő füsthő az kazán, kémény, helyi adottság és tüzelő kérdése. Nézd meg mit írnak a kazán adatlapjában, vesd össze mennyi kell min. a kéménynek, figyeld meg hogy meddig ég egészségesen a tűz, ha már csak füstöl, akkor nem lesz jó. De ezt már tudod :)
OFF: Nem értem miért akar mindenki 150 fokos kilépőt, mert azt csak olyan kazán tudja, melyben a hőcserélő és füstjárat elég hosszú, hogy lehüljön a füst. Saját (és nemcsak) tapasztalat, hogy ha nem akarok varjakat fűteni és leveszem a füsthőt pl 230 fokra, akkor egy rakattal nem tudom felfűteni a puffert (igaz ég 5 órát), de ha engedem dübörögni >330 fokkal (kazánkönyv szerint 313C a max. teljesítmény), akkor 100 perc a felfűtés és marad parázs bőven (égési idő 3-3,5 óra). Ezek szerint a hasznos hatásfok magasabb akkor ha kapnak a varjak is meleget, mint abban az esetben, ha ezt elirigylem tőlük :) Persze, van egy ésszerű maximum ami felett fáj a szívem, ez most 320C, onnan korlátozok. Lennebb nem is sikerülne 50foknyi zárással sem a pillangón, csak kegyetlenül visszafüstöl. Ennyi van ebben a kazánban. A régi kazánom 220c-on ment max, de 3 táskás hőcserélője és hátsó kivezetése volt.
ON: Az hogy gixer esetén fullra nyisson mit jelent? Ha túlrakod a kazánt a végére, akkor inkább folytanod kell. A fenti beállítások visszaviszik nyitott állapotba a pillangót ha elcsendesik a tűz (majd kap egy plusz vezérlést hogy zárjon), ha meg túl magas a füsthőmérséklet, akkor úgyis zárási irányban van. Teljes zárást nem érhetsz el, mert mechanikusan már korlátozva van a kitérés (ha nem teszed meg, akkor sokszor vihet teljes zárás irányba és akkor visszafüstölhet ha nincs extrém nagy huzatod), 1-2 hete volt szó erről szó, a teljes zárásra kell egy másik pillangó külön vezérléssel. Ha nem szalad meg a füstőd, inkább ne is foglalkozz vele.
Manuálisan át tudod tekerni ha megnyomod a kioldó gombot és kézzel beforgatod (mivel áramot nem kap, nem is tekeri vissza) - de ne felejtsd el kézzel nyitni a köv. begyújtáskor! Vagy a lusta vagy :) egy billenőkapcsoló az alarm relével párhuzamosan, szabályzás közben bontva (automata), majd tüzelés kezdetekor átkapcsolod, a vezérlés leviszi 2 perc alatt a pillangót nyitott állásba és újból kapcsolhatod automatára.
alábbi kérdésem lenne: egy c hőszig. kategóriájú lakáshoz[fal 0,24;födém 0,16;padló ;0,6] ,kb 120m2 30 kw körüli kazánnal... még érdemes pufitartályt beépíteni?
és ha igen mekkorát?:D
olvastam hogy kell hozzá váltószelep, meg egy két okosság....
Erről jut eszembe. Tolja itt mindenki a REX C-100-asokat. Mindegyiken hatalmas Made in Japan felirat. Aha, persze. Item location:Shenzhen, China. Csoda, hogy nem az a menü jön belőle elő, amit a leírás taglal?:D Ennek ellenére az egész világ ott vásárol és tolja előre a szekerüket. Én is.:(
Megj.: utána, lesz (tudom, nehéz a magyar nyelv, de azért meg lehet tanulni:D)
Eddig tökéletesen működik, remélem így is rarad. Van egy másik ugyan ilyen szivattyúm is, amit a Szatmárinál vettem, az valószínüleg eredeti, semmi különbséget nem látok köztük, de még a csomagolás is tök egyforma. Persze ez még nem jelent semmit, majd a használat során kiderül, hogy hogyan bírja a kiképzést. Mivel pénz az a legkevesebb, így én is megpróbáltam ott faragni a kiadásból, ahol csak tudtam.
Kezdődik az egész a gáztervvel (legjobb esetben 20-30e pénz), majd a gázszolgáltató (nálam e-on) elvitte a gázórát 13641 Ft-ért, majd a gázrendszer újraépítése sok pénzért, nyomáspróba 10 pénz, aztán újra e-on 13641-ért visszahozta a gázórát. Ezzel még jóformán semmi nem készült a fűtésből és máris elkerültük a 100.000 Ft-ot.
Izé, bocs, lehet nem fogom fel elég gyorsan, kötöttem már be Rexikutyát, de mit hová állítottál, hogy 310-320 között tartsa a kilépő füstöt? A végállások hogyan vannak? Csavarral vagy arányos kitérítésűt használsz?
Nekem 150-170 kellene, van is elvileg egy Belimom egy kedves olvtársnál (talán LM24F(?) de még nem tudtam elmenni érte), meg Rexikutyám is. Néztem az ábrát, de nem áll össze a kép:(
Bár mostanában elég egyszerű a szabályzás. Igaz nem automata. Ha 170-nél sípol az alarm, zárok a primeren. Először felet, majd 9/10-re. Ritkán kell a pillangóba nyúlni, hogy ne legyen 150-170 között a kilépő. Azért még nem vetettem el, végül is már majdnem minden megvan hozzá. Még egy 24V-os trafó is kell.
Végül +1 dolog. Fontos lenne, hogy gixer esetén full nyisson, de kézzel át tudjam tekerni full zárás állapotba is amikor leég a tűz. Ez lehetséges?
Ja most néztem, a tiéd 230V-os. Lehet el kéne cserélnem egy ilyenre és akkor nem kell trafót felhajtanom.
erre a méretre az 1M az kevés lessz, a gázkazánt nem is számoltam a cullangjaival.
csak halkan hozzáteszem a gázszolgáltató kér majd gáztervet, légellátási tervet,a tervező betervez egy két légbeeresztőt, ( nekem a gázengedélyezés , mivel béleltetni kellett 240E volt , és ebbe a gázkazánhoz egy csavar sincsen, de még kazán sem )csak a konvektorok miatt ujra át kellett adni a szolgáltatónak a mostani előírások szerint.
Én is úgy álltam a dolgohoz, hogy 500-600e Ft-ból meglesz a fűtésem, aztán most tartok olyan 1 milla körül és még pufi nincs is.
Vegyes + gázkazán, radiátorok, padlófűtés...
(A pufi sajnos 2 fűtési szezonnál előbb semmiképpen nem is lesz... azaz 2015/16 nál előbb.)
Érdemes lehet Vaterán és hasonló helyeken keresgélni, pl. én is majdnem 60.000 Ft-al olcsóbban (145.000 Ft) vettem meg a vadi új Hajdú kazánt a bolti árhoz képest. Vilo szivattyút is min. 10e Ft-al olcsóbban (VILO 25/4 14000 Ft postával együtt) kaptam... Szóval sok pénzt meg lehet spórolni ha okosan csinálja az ember.
Nem zavar ,hogy én írtam a témában és nem a mislenyi.Na de a válasz a következő, én is csak láttaam a kőmövest dolgoni vele és haladt vele jól.Lehet,hogy csak 70-80 cm -es volt nem mértem meg.Ö egy 200-as kéményt huzzott és amit láttam belül egy szép sima felület.(szerintem ne legyen vastag a belső malteros rész,könnyebbenreped).
Az első tesztnél minden oké volt a huzattal, de a getnapi próbánál volt néha egy kis visszafüstölés, amikor még volt anyag a kazánban. Tehát most már nem kérdéses, hogy kell e magasítani a kéményt! Kijön a jóidő és indulhat a "kéménynyújtó" project. :)
azt nem mondtam velük csináltasd, csak én sok okosat olvastam az oldalon
A dupla kémény üres részébe beépítenék egy légkieresztőt, az ablakokra, helységekbe egy beeresztőt azzal szerinted érek valamit? VAGY A 10 M MAGAS 4 TÉGLÁS KÉMÉNY KIRÁNTANÁ A MELEGET A HÁZBÓL?
kérdés mennyit ereszt be a légbeeresztő? ha lezár mert OK a pára akkor nincs légáramlás
A dupla kémény üres részébe beépítenék egy légkieresztőt, az ablakokra, helységekbe egy beeresztőt azzal szerinted érek valamit? VAGY A 10 M MAGAS 4 TÉGLÁS KÉMÉNY KIRÁNTANÁ A MELEGET A HÁZBÓL?