Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Szépen összeszedett rendszer! Erről álmodozol, ilyen lesz végül?:D Látszik, hogy mindenre figyeltél. Egyedül a csőtermó nem szimpi nekem, de lehet, hogy ez felesleges para. Mindig meleg van ott?
Listáztad már mennyi a sallangok össz ára? (pufi, kazán és cirkó nélkül az összes egyéb)
Magasságra, vagy szélességre nem fér el? Keresd a babótiakat, igény szerint módosítanak.Kalkuláld rá még a min. 10 cm-es szigetelést, meg a szerelvényeknek is kell hely.
nem akarlak megbántani, de sztem olvass vissza a pufferben min. 1 hónapot, meg akár itt is, és nem fogsz ilyen kérdést feltenni :) én is úgy kezdtem itt a pályafutásom, h a puffert végigolvastam az elejétől, meg itt a vegyesben is pár ezret
Kösz a magyarázatot! Csak hogy értsem. Az "50 fokot fordul" a véghelyzet csavar miatt van? Ez egy ON/OFF szabályzás, igaz? Tehát ha beüt az alarm, akkor 50 fokot zár a 90-ből. Így van? Nekem most az SV 130 fok (ezzel egy 230V ventit indítok, ez itt most mellékszál), az alarm 40, tehát 170-nél lesz aktív az ALARM+ kimenet (direkt kimenet - jelenleg 12V). Ezzel indul egy villogó és egy vészcsengő. Ha nem akarnék kézzel beavatkozni a primerbe, akkor itt kéne ezt a pl. 50 fokos zárást megvalósítani (persze a 12V miatt kell egy relé/MK). Ha viszont a PV visszaesik 168-ra, akkor az ALARM+ ejt, így a pillangó visszatérne teljes nyitásba. A csengőre/villógóra így adja a feszt, nem értem ezért mit jelent ez: "Akkor aktív az Alarm, ha a PV mért érték SV+/-Alarm értéken belül van, ekkor indítja a kívánt irányba a pillangót." Lehet, hogy nem egyforma Rexink van? Ja, asszem értem. Tehát, mivel nem közvetlen kapcsolsz, ezért két különböző relé (nyitó és csukó) triggert kap, így a PV-hez képest a +ALARM ill -ALARM értéknél csuk vagy nyit. Gondolom a Belimo bemenetén a fesz marad, de a motort lakapcsolja a végállásban megakadás miatt és vissza sem tér, mert nem rugós. Ügyes! De az "Alarm értéken belül", az még mindig nem világos. Azt látom, hogy a tiédben mások a menük, valszeg mert eredeti, az enyém meg csak egy kínai utánzat (bár Made in Japan a matrica szerint:D). Kettőm is van üzemben, az egyikben Al1, Al2, SC, ATU, P, I, d, T, LCK értékek vannak, a másikban Al1, ATU, P, oH, SC, LCK. Ezért nem értettem az SL4-6-7 dolgot. Nekem C100FK02-M-EN jelű van.
Amúgy nekem jó a 150-170-es tartomány. A kéménynek 135 a minimuma. A hőcserélő 2,5m2, van ideje hűlni.:D De abban igazad van, hogy a "pazarló" szakaszban nagyobb a teljesítmény. Nem baj, mert nincs pufferem, így pont elvagyok, sőt néha a forrás előrejelző is ordít (91 fok).:D
Gixerre gondoltam, hogy elmegy az áram pl. és nem akarok megfulladni a füsttől. Persze ez nem valószínű, mert egy nagy szünetmentesem van. Csak biztonság képpen. És igen, leállításkor, a teljes zárásra kellhet egy teljesen záró pillangó (alsó/felső peremekkel, ahogy Joe írta), de azért ez már túlbonyolítás.
Igezad van, lehet, hogy nem kell nekem ezzel vesződnöm.:D Csak érdekelt a dolog, hogy ha akarnám, hogyan tudnám beüzemelni. Lényegében ez is egy jó megoldás, bár egészen más az elve, mint a folyamatosan szabályzó Style-Blue... féle vezérlésnek, de az eredmény hasonló.
meg fogod bánni az 500ast, de te tudod sztem a motoros szelepet senki nem fogja itt ajánlani, mert "pénzkidobás" kell 1 kazán, 1 puffer, 2 szivattyú, egy kazánvédő, 1-2 visszacsapó szelep, csövek, idomok és a vezérléshez 4db termosztát, és egy jól kivitelezett bekötés meg ha nem akarod a 80-90fokos vizet ráengedni a fűtésre, akkor megfelelő hőmérséklettartományú keverőszelep/ek/ kb. ez a minimum. ha vmit kihagytam, pótolnak a többiek
1000liter alatt ne gondolkodj azzal már biztosan kiválthatod a reggeli begyújtásokat
bár attól függ mekkora hőmérsékletet szeretnél bent, mert nyilván ha nappal 21 éjjel 19-hez jóval kevesebb energia kell mint nappal 24 éjjel 22höz meg hát mekkora külső hőmérsékletnél ált. -15 külsőnél ha napontaelég egy esti begyújtás, akkor már jóféle a méretezés persze van aki nem éri be 4-5köb alatt :) /persze nem 25kw kazánnal/
Szóval a napkoli szabályzót visszavittük. A motoros váltószelepet pedig a szaki a gázk. és vegyes kazán előre menő ágába tette a 2 utú keverő/ osztó szeleppel.(ahogy utána megtudtam, oda megfelelt volna a VCS szelep is.)Nem kellett volna a drága motoros váltószelep. Így a motoros vezérli azt, hogyha a SZT. kéri a meleget, akkor a motoros előbb a kazán/pufferből indítja a szivattyút. Ha nincs ott 40 C (ennyire állítottuk a kapilláris csőtermóval), akkor indítja a gázkazánt. (2 relé szabályozza)
sajna hőigényt nem tudok, mert ez egy előtanusítványban volt benne...a C kategória
mert így jutottam hozzá bizonyos "támogtásokhoz"
most f kategória aztán kb c re lett minősítve a lakás.
elvileg a c kategória durván 10kw- a szaki bácsi szerint...
és a lényeg az hogy a felfűtés után a többi meleg ne szaunát csináljon, hanem pl:este begyújtok , és másnap a reggeli begyújtást hellyetesíteném vele...
tehát nem a fűtésre szánt időt akarom rövidíteni, hanem a plusz szauna meleget akarom elrakni "későbbre":D
Csak azért kérdezem, mert tavaly, amikor átálltunk a pufferre, az üzletben a nekem sokat segítő szakember motoros váltószelepet és egy DTC200/2G napkollektor szabályzót is készített a kazán visszahűtés megakadályozása miatt.
A szerelő azt mondta, hogy nincs rá szükség, a bolt jóvá írta, vissza kaptam a pénzt.
Azt is mondta, hogy a motoros váltószelepre sincs szükség, mert előtte is 2 db VCS szelep volt a gáz-és VTK között. Teljesen "pofátlanok" már nem akartunk lenni, hogy azt is vissza vigyük, így az be lett építve és a VCS-k tarcsinak félretéve.
Ezért kérdezem, mert ha máshol jobban tudnám hasznosítani, akkor máshol használnám inkább.
Én is pont ezt szoktam mondani, hogy ami kínai, az legalább eredeti. :)
Bízok benne, hogy bírni fogja kiképzést. Ha nem bírja, akkor csere és nagyobb odafigyelés a vásárlás előtt. Mondjuk nem Vatera, hanem Szatmári vagy vmi más megbízható hely...
Értem én, lehet megtévesztően azonos, de majd kiderül. Holnap összehasonlítom minden szempontból őket, bár a súlyukat nem tudom mérni, azért nem szedem ki őket a rendszerből. Ha hamis, ha nem, ez már megvan, ezzel kell beérnem. Wilo szivattyúról nincs ugyan ilyen összehasonlítás, mint amilyet a Grundfosról linkeltél? Tanulságos lenne nekem is és az ez után vásárlóknak is.
"Amennyiben fejlesztek még a rendszeren az egyik változtatás egy fő cirkulációs kör kialakítása lesz. Ebbe csendes, vezérelhető teljesítményű szivattyú cirkuláltatná a hőleadókban a tápvizet pl a külső-belső hőfok, dt függvényében. A kazántermosztát egy osztószelepet vezérelne, a kör visszatérő és a kazán visszatérő osztását, így még magasabb belső hőfokot biztosítva a kazánnak. A fojtott üzemmel járó kátrányosodás kiküszöbölésén még dolgozom, ha puffert kell bevetni, abból is csak fokozatos visszatérő túlnyomással venném ki a meleg tápvizet."
Nekem pont az osztószelep jönne be, lehet rosszul gondolom.
Hali! A Belimo kb 50 foknyit fordul (ez már nagyon necces, mert épp itt a határ a visszafüstöléshez és érződik, hogy csípős lesz a levegő-CO), a bekötési rajzot láttad (ez elvi, nálam a nagyfeszt relékártyák kapcsolják - de működés szempontjából mindegy), a konfiguráció lényege, hogy fölöslegesen ne kapjon áramot a Belimo, így csak egy hőmérsékleti tartományban (mikor zár az Alarm) kapja meg a fázist, melyet a hőmérséklet emelkedése/esése szerint vezérel a PID. Az Initial setup menüben az Alarm "Band alarm" beállításon, az Alarm/non-excitation alarm pontjában mintha NO lenne - nyitott - (most nem vagyok otthon, hogy ellenőrizzem) - de ez így logikus is. Akkor aktív az Alarm, ha a PV mért érték SV+/-Alarm értéken belül van, ekkor indítja a kívánt irányba a pillangót. (azért keress vissza, az SL4, SL6, SL7 beállításokat leírtam).
Az Alarm tartomány helyi tuning kérdése, ha már beáll a tűz, akkor lenet akár 10 foknyi is, kezdeti stádiumban kell 40 foknyi, mert túl evesen reagál a füst. Lehet erre is kéne 2 programot gyártani? :)
Az optimális kimenő füsthő az kazán, kémény, helyi adottság és tüzelő kérdése. Nézd meg mit írnak a kazán adatlapjában, vesd össze mennyi kell min. a kéménynek, figyeld meg hogy meddig ég egészségesen a tűz, ha már csak füstöl, akkor nem lesz jó. De ezt már tudod :)
OFF: Nem értem miért akar mindenki 150 fokos kilépőt, mert azt csak olyan kazán tudja, melyben a hőcserélő és füstjárat elég hosszú, hogy lehüljön a füst. Saját (és nemcsak) tapasztalat, hogy ha nem akarok varjakat fűteni és leveszem a füsthőt pl 230 fokra, akkor egy rakattal nem tudom felfűteni a puffert (igaz ég 5 órát), de ha engedem dübörögni >330 fokkal (kazánkönyv szerint 313C a max. teljesítmény), akkor 100 perc a felfűtés és marad parázs bőven (égési idő 3-3,5 óra). Ezek szerint a hasznos hatásfok magasabb akkor ha kapnak a varjak is meleget, mint abban az esetben, ha ezt elirigylem tőlük :) Persze, van egy ésszerű maximum ami felett fáj a szívem, ez most 320C, onnan korlátozok. Lennebb nem is sikerülne 50foknyi zárással sem a pillangón, csak kegyetlenül visszafüstöl. Ennyi van ebben a kazánban. A régi kazánom 220c-on ment max, de 3 táskás hőcserélője és hátsó kivezetése volt.
ON: Az hogy gixer esetén fullra nyisson mit jelent? Ha túlrakod a kazánt a végére, akkor inkább folytanod kell. A fenti beállítások visszaviszik nyitott állapotba a pillangót ha elcsendesik a tűz (majd kap egy plusz vezérlést hogy zárjon), ha meg túl magas a füsthőmérséklet, akkor úgyis zárási irányban van. Teljes zárást nem érhetsz el, mert mechanikusan már korlátozva van a kitérés (ha nem teszed meg, akkor sokszor vihet teljes zárás irányba és akkor visszafüstölhet ha nincs extrém nagy huzatod), 1-2 hete volt szó erről szó, a teljes zárásra kell egy másik pillangó külön vezérléssel. Ha nem szalad meg a füstőd, inkább ne is foglalkozz vele.
Manuálisan át tudod tekerni ha megnyomod a kioldó gombot és kézzel beforgatod (mivel áramot nem kap, nem is tekeri vissza) - de ne felejtsd el kézzel nyitni a köv. begyújtáskor! Vagy a lusta vagy :) egy billenőkapcsoló az alarm relével párhuzamosan, szabályzás közben bontva (automata), majd tüzelés kezdetekor átkapcsolod, a vezérlés leviszi 2 perc alatt a pillangót nyitott állásba és újból kapcsolhatod automatára.
alábbi kérdésem lenne: egy c hőszig. kategóriájú lakáshoz[fal 0,24;födém 0,16;padló ;0,6] ,kb 120m2 30 kw körüli kazánnal... még érdemes pufitartályt beépíteni?
és ha igen mekkorát?:D
olvastam hogy kell hozzá váltószelep, meg egy két okosság....
Erről jut eszembe. Tolja itt mindenki a REX C-100-asokat. Mindegyiken hatalmas Made in Japan felirat. Aha, persze. Item location:Shenzhen, China. Csoda, hogy nem az a menü jön belőle elő, amit a leírás taglal?:D Ennek ellenére az egész világ ott vásárol és tolja előre a szekerüket. Én is.:(
Megj.: utána, lesz (tudom, nehéz a magyar nyelv, de azért meg lehet tanulni:D)