Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431151

Azért abban a vaskonténerben meleg tud lenni, amikor nem megy a klíma....

Ha egy hűs, 50 cm-es falvastagságú vasbeton falazat lenne, kellően vastag tetővel, szerintem senkit sem zavarna a klíma hiánya. :)

De sajnos nem az van... :( Elektronika minimális van benne, de az viszont fontos.. A fényáramkörök, sínáramkörök, jelfeladás, sorompóáramkörök mennek onnan (minden, ami túlmutat a régi, alakjelzős világon).

Előzmény: manhattani (431150)
manhattani Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431150

Kösz! És az erősen inkább elektromosnak, mint elektronikusnak nevezhető Siemens Halskének olyan külső rendszere van, ami légkondit igényel? Mert Nt-Diósdon zúg rendesen.

 

A jelfogók is kívánnak légkondit? Nem gondolnám. Vagy ott valami elektronikus feltét van?

Előzmény: _Nyuszi (431140)
432 184 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431149

A fordákkal is baj van, vasárnap például a 18:12-es Egomból papíron is csak egy kocsi.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (431143)
troglodita Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431148

hát mindenképp...

Előzmény: napocza (431147)
napocza Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431147

Akkor a bkk-nak is vannak előnyei... (ha az ember családi biciklizésre szeretne menni)

Előzmény: troglodita (431146)
troglodita Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431146

nem, nem, ott csak sima utasként voltunk überbiztosítva ,-)

Előzmény: napocza (431145)
napocza Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431145

ad 1.   és az ic-n is vitte a család a kerékpárokat?

Előzmény: troglodita (431141)
troglodita Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431144

hát igen, néha hétköznap még csörgőt is láttam a vonalon, ami azért már a vég kezdete ;-)

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (431143)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431143

Sajna drót nélkül még mindig nem megy a FLIRT, a Desirok meg a Balatonon egerésznek. A lajosi oldalban Usgyik járnak, ideje lenne annak a drótnak a 2-es felett.

Előzmény: troglodita (431142)
troglodita Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431142

Szombat délután meg gondoltam, kiugrom a nagyobbik fiammal Pilisakármeddig, csak úgy, a vonatozás kedvéért, de Aquincumnál hátraarcot vezényeltem, mert a szóló Desiro enyhén alulméretezettnek tűnt az igényekhez képest... Persze ne utazgasson az, akinek semmi dolga, de akkor is fura volt látni ezt a büdös halkonzervet, kontra szinte üres csatolt Flirt hegyek a Nyugatiban...

Előzmény: troglodita (431141)
troglodita Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431141

1. mávos menesztés: forgalmi szolgálattevő sasolja a szerelvényt, mv kihajol, visszapillantóból visszapillant, közben két jv a tárcsáival bohóckodik, sípolnak, füttyögnek, ic ajtók záródnak, szerelvény lassan kigördül

2. bkk-s menesztés: hév vezető megberregteti a záródásjelzőt, feleségem a két gyerekkel az ajtóban fent, fél bicikli kilóg, ajtó jól vállon veri a nagyobbikat, közben én a harmadik kerékpárral az oldalamom integetek, hogy nyissa már ki azt kurva ajtót

1. szerintem marhára túl van lihegve, 2. szerintem marhára szarul van kigondolva

_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431140

"Nagytétény-Diósdon, ha jól ismerem föl, "

Jól. Siemens-Halske, nem Siemens, de igen. (Utóbbit inkább az elektronikusra használják.)

 

"Az a külső biztber szekrény lehet?"

Az.

Előzmény: manhattani (431138)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.08.15 0 2 431139

Ímhol látható az egyik helyi favorit, a JR West 500-as sorozatú járműve, mely éppen közeledik az egyik közkedvelt fotós helyhez, a Hyogo prefektúrában található Otsu-alagúthoz.

 

 

A sokak szerint a JR csoport egyik legszebb járműve napjainkban már csak a "minden görbe fánál" megálló "Kodama" járatokként teljesítenek szolgálatot a Sanyo shinkansen vonalon (山陽新幹線) Shin-Osaka / Okayama és Hakata között. A járműből mindössze 9 darab készült, melyek közül az első, 16 kocsiból álló W alsorozatú jármű gyártása 1996. január 31-én fejeződött be, majd a futópróbákat követően 1997. március 22-én indult első útjára a Nozomi 503-as járatként Shin-Osaka (新大阪) és Hakata (博多) között. A jármű fejlesztése a '90-es évek elejére nyúlik vissza, mikoris a JR West mérnökei a 350km/h-ás utazósebességet tűzték ki célul. Ezáltal vezérelve 1992-ben látott napvilágot a 6 kocsiból álló, eredetileg 900-as alsorozatú, végül csak WIN350 néven ismertté vált kísérleti jármű, mellyel az új formatervezés miatt felmerülő kritikus aerodinamikai tulajdonságokat vizsgálták, melyek nagyban befolyásolják a menetstabilitást és az utazás kényelmét. A JR West hakata-i telepe 1992. június 8-án kezdte meg a tesztfutásokat, majd alig pár hónap múlva, augusztus 8-án 350,4km/h-val új nemzeti sebességrekordot regisztráltak a járművel. A tesztjármű utolsó útjáig mintegy 350 000km-t teljesített, melyeken során a szakemberek mintegy 100 kisebb-nagyobb konstrukciós módosítás után alkották meg a ma is ismert 500-as sorozat terveit. A W0-ás alsorozatú tesztjármű 4 belső kocsiját selejtezték ugyan, de a két vonófej az RTRI szélcsatornájának közelében, Maibara (米原) állomástól nem messze, illetve a Hakataminami (博多南) karbantartó üzem udvarán továbbra is megtalálhatóak.

 

 

A jármű jellegzetes formatervezése egyébként a német Alexander Neumeister munkáját dícséri. A különösen hosszú, mintegy 15m hosszú orr a vezérlőkocsi teljes hosszának mintegy felét teszi ki, mely a vezetőállás kiemelkedő szélvédőjével együtt önmagukban is dinamizmust sugallanak. Az eredetileg 320km/h-ra tervezett járművek végül a pálya adottságai miatt végül csak 300km/h-val, míg 2009. januárjától, a 8 kocsis V szériává "kurtitást" követően 285km/h-val közlekedhettek. A 300km/h utazósebesség egyébként már önmagában is nagy áttörést jelentett, hiszen a korábbi 300-as sorozat végsebessége 275km/h-ban volt maximalizálva, az 500-as sorozat forgalomba állításával azonban a Shin-Osaka - Hakata közötti 622,3km utazási ideje 2 óra 51 percről 2 óra 32 percre, míg a Tokyo és Hakata közötti 1174,9km menetideje 4 óra 58 percre csökkent.

 

 

A kocsiszekrény alumínium ötvözetből (AlMg0,7Si) készült, egy-egy közbenső kocsi 25000mm hosszú, míg a két vezérlőkocsi egyenként 27000mm hosszú. A jármű meghajtásáról W (16 kocsi) alsorozat esetében 64 darab 275 illetve 285kW-os, V alsorozat (8 kocsi) esetén 32 darab WTM205-ös típusú vontatómotor gondoskodik.

 

 

A sorozat átalakítását egyedül a W1-es jelzésű jármű nem érte meg, annak ugyanis egy vezérlőkocsiját kivéve minden további alkatrészét felhasználták vagy selejtezték, a megmaradt vezérlőkocsit viszont 2015. október 16-án a Hakataminami járműtelepről a kobe-i kikötőbe szállították, ahonnan később, a 2016. április 29-én megnyílt Kyoto-i Vasúti Múzeumba került, így az érdeklődők újszerű állapotban tekinthetik meg a jármű eme darabkáját.

 

manhattani Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431138

Nagytétény-Diósdon, ha jól ismerem föl, olyan Siemes féle biztber van, azt hallom kívülről, hogy a forgalmista időnként tekeri :-) Az épületen kívül meg egy konténer féle, és azon is van légkondi. Az a külső biztber szekrény lehet?

Előzmény: IPG (431136)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431137

Ja és 5óra után kezdödött háromnegyed 7-kor folytatodott,és ekkor állt le teljesen a forgalom!

Előzmény: M63 010 (431131)
IPG Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431136

A keresett nagyfogyasztó valószínűleg a légkondi lesz, ami egy dominós állomáson nem feltétlen követelmény.

Előzmény: hmsoft (431135)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431135

Ráleltem erre az anyagra (http://edu.dvgups.ru/METDOC/GDTRAN/YAT/AT_SV/ELPITAN_ELSNAB_NET_POTREB/ZAOCH/%D0%AD%D0%9B%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%A0%D0%9E%D0%9F%D0%98%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%98%D0%95%20%D0%A3%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%9E%D0%99%D0%A1%D0%A2%D0%92.PDF - nem linkelem, mert ez ugye így rögtön le akar töltődni), amely kifejezetten relés (BMRC) állomási biztosítóberendezés esetére mutatja be a tápellátás méretezésével kapcsolatos ismereteket. Maguknak a logikai áramköröknek a teljesítményfelvételét meg lehet közelíteni a másodlagos tartalék táp teljesítményéből kiindulva. (A cirillbetűs állomások esetében, adott egyszer az üzemi táplálás, amely 2 db. 6 kV-os vagy 10 kV-os (3 fázisú) vezetékről valósul meg, aztán van az elsődleges tartalék, amely dízel-aggregát, és a másodlagos tartalék, amely akkumulátor, és minden egyébnek a kiesése esetén 2 órán át kell tudnia biztosítani az állomási biztber üzemét.) Azt írja a 24 V-os akku méretezésénél (4. fejezet), hogy:
- a logikai áramkörök áramfelvétele váltónként 0,262 A-rel veendő figyelembe,
- magának a BMRC-nek a központi elemeire 0,432 A (értelemszerűen, ha a teljes állomás elmegy egy központról, akkor ez a teljes állomásra értendő),
- a pulton lévő, nem jelzőkkel kapcsolatos lámpákra 0,175 A,
- a pulton lévő, jelzőkkel kapcsolatos lámpákra 0,09 A
számolandó. 24 V mellett tehát ~15 W + váltónként ~6,5 W. Plusz persze maguk a jelzők, az állomási vágányokon a jelfeladás, és a váltóhajtóművek. Ez utóbbiak fogják elvinni a nagyobbik részt, nem a logikai áramkörök.

 

Ez tehát relés, és hogy viszonyul hozzá egy elektronikus? Arra most sajnos nem találtam konkrétumokat, viszont egy-két fórumban felemlegetik rossz nyelvek, hogy hiába tűnik elsőre kisebb teljesítményfelvételűnek, de például a monitorok miatt, a végén nemhogy kevesebb, de több lesz az eredmény...

hm

Előzmény: _Nyuszi (431130)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.14 -1 1 431134

Tudod hogy van két vasúttársaság,kettő féle gondolat! :)

Előzmény: M63 010 (431133)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.14 -1 0 431133

Ha van vonatpótló is, akkor hogy lehet ekkora késés?

 Időtartamra meddig volt lezárva mindkét vágány?

Előzmény: haha 1970 (431132)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.14 -1 1 431132

Peti ez az állapot 21 óra 43 percig tartott,akkor "adták át az egyik vágányt a forgalomnak"! Vonatpotló is volt Almásfüzitő-Nagyszentjános között!

Előzmény: M63 010 (431131)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431131

Amíg mindkettő járhatatlan. Na de mennyi ideig tartott ez az állapot? Na és hogy a fenébe történhetett ez közel egy időben, és pont ugyanabban az állomásközben?

 

Ilyenkor nem vonatpótlózni kellene?

 

Előzmény: r1232 (431129)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431130

Utánakérdezek, aztán küldök majd egy levelet.

Előzmény: felucca_02 (431090)
r1232 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431129

Ja, de ha mindkét vágány járhatatlan, akkor ez nem sokat ér.

Előzmény: M63 010 (431128)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431128

Azért durva, mert óránként megy IC, így ha sok a késés, akkor egybeakasztanak többet, így a késések csökkenthetőek.

Előzmény: M63 010 (431127)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431127

Ez azért akkor is durva! :(

 

Előzmény: f_k (431119)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.14 0 1 431126

A válasz így folytatodna,"töketlenség,fejetlenség",ha elmondanám konkrétan mi volt az már a röhej kategória!

Előzmény: 431 290 (431124)
f_k Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431125

Komáromi helyszini tudósítóm összekeverte a Flirtet az Rj vel.

Pedig van Flirt tipusa is :)

Kösz a pontosítást!

Előzmény: vsutas (431123)
431 290 Creative Commons License 2016.08.14 0 5 431124

Lehet a jegyvizsgáló a mai cikkek színvonalában válaszolt a direktesnek:

"Érthetetlen okból megállt az Intercity Almásfüzitőn. Nem fogod elhinni mi történt ezután!"

 

:)))))

Előzmény: haha 1970 (431122)
vsutas Creative Commons License 2016.08.14 0 0 431123

"Tegnap délutáni esti komáromi felsővezetékszakadás mellékhatásai.

Első esetben egy Flirt másodikba egy Rj -s Tau szedője tört."

 

Mind a kettő áramszedőtörés Flirt-nél volt (4943,4946).

 

 

Előzmény: f_k (431119)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.14 -3 0 431122

Tegnapi napról még egy szösszenet,a máv-direktes szakértő felhivta tegnap a 318-as IC jegyvizsgálóját" hogy mi igaz abból hogy a belföldi kocsikat lekapcsolták Almásfüzitön?"Kérdem én a hivatalos máv információ hogy kérdezhet meg egy ilyen baromságot,vagy csak egyszerüen "ennyire képben vannak"?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!