Mondjuk én csak a Mátyásföldi gyárat láttam fénykorában, de ott azért komoly szalagszerű gyártás folyt. Érzésem szerint a maiak meg inkább manufaktúrák.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni, hogy az egyfokozatú és a kétfokozatú bolygóműves Rába hátsó hiddal szerelt légbefuvós IK 256.50-esek típusszámában volt megkülönböztető betűjelzés, vagy a típusszáma mindkét változatnak azonos?
Tapasztaltaktól szeretném kérdezni: Ik 280 és 260 fogyasztása gyári motorral és D10essel illetve automata váltóval (voith vagy zf, praga nem) vagy kézivel (4/6sebis). Lehetőleg főként városi használat során. Ha valakinek konkrét tapasztalata (bkv, volán..stb), infója bármely változatról kérem írja meg! a 227g/kWh-s nagy adatot én is tudom, meg gyárilag 27l kb, de msotani átlagos állapotukban hogy alakul?
Illetve kérdezném, hogy van e közületek olyan, aki 200as sorozatú (kivéve kicsiket [211..stb]) Ikarust esetleg vállalkozóként/egyéb üzemeltet? Ha esetleg van megtenné, hogy ide vagy magánba (emailom publikus) írna nekem egy levelet és esetleg felkereshetném egy pár kérdéssel.
Nem is tudom, mi lehet az oka, talán hosszabb csavarok vannak ezekbe az új buszokba, és több idő betekerni? Vagy lehet hogy a festék szárad lassabban, mint régen? :))))
Akkor kb évi 10000 buszt gyártottunk, és egy gyár (egy márka) volt. Most van vagy 5-6 üzem, és állítólag évi kb 800 db-ot tud produkálni a magyar ipar. Nem semmi.
Itt vannak brit buszlisták, felépítménygyártók, alvázgyártók, üzemeltetők szerint lehet keresni bennük. Csaknem teljes. Bár nem mostanában böngésztem, de eddig az összes Ikarust, ami a Brit szigetekre ment megtaláltam...