Igen tudtam mire való, de a régi akksival, ami mellesleg 2005-s, olyan 5perc után kiírta mindig. Akkor igazából pót akksinak megtartható...
Meg igaázból az autot ezzel az akksival vettem, és nem tudtam, hogy töltötték-e valaha vagy csak ment ahogy érte stb...akksit cserélni soha nem gond:D ezt meg mait kivettem felrakom töltöre majd aztán így lesz 1 dugiba.
meglehet, sőt, bár előbb körbe kellett volna járnod, hogy mi az economy mód (kezelési útmutató, ha kaptá az autóhoz, bár én se, de sejtettem mire való)
beindítod az autód és ez eltünteti az economy módot, :) korábbi hozzászólásokban az volt, hogy 5-30 ill. 30-60 perc után kapcsol ebbe a módba, és ezt kitudod bővítani max. 1 órára, ha előtte járt a motor (ha jól emlékszem volt olyan rész is ahol az volt, hogy 2x annyi ideig nem lép eco módba, mint ameddig járt [max. 1 óra] )
Az autó kiírta folyamat, hogy economy mode active. A gyári aksi volt benne, amti töltöre raktunk. Töltödött is jó pár órát, vissza a kocsiba egyből ki írta economy mode...hát mit lehtett tenni vettünk 1 új aksit. Bosch akksit 55set. Beraktuk szép ne mírta ki az economy-t...a következő két percig. Ez normális dolog? Az autó nem akarja direkt, hogy merüljön az akksi vagy már ez az akksi is *ar lenne amit msot vettünk 20ért?
Ez igaz, sporol de nem sokat. Egyenes sík úton a legjobb. De felénk a dimbes-dombos vadregényes környezetben egy állandó gázpedálállással többet lefet fogni.
annyiból viszont jó spórolni, hogy kiküszöbölöd vele az apróbb lassulásból eredő kénytelen gyorsításokat, ha állandó egyenletes tempóval mész akkor a fogyasztás is kevesebb, én az M2-t a limitert bekapcsolom 98-ra belövöm és sík úton volt már 3 L/100 km a pillanatnyim +/- 0,2 L :)
Tempomattal szerintem ennyit nem lehet spórolni. Lejtőn lendületet szerezve, az emelkedőn lasan elveszítve, kamion mögött szélárnyékban,vagy eleve hátszélben utazva lehet ilyen jó értéket elérni.
Sajna a tempomat ragaszkodik az állandó tempóhoz, lejtőn fékez, emelkedőn meg erőből megy fel. Spórolni nem a legjobb.
Ha kábelen terjed, akkor gondoltam beépíteni egy dc-dc konvertert, ami pl a járó motornál mérhető 14,5 voltból csinál pl 12V-ot. Uaezzel meg tudod csinálni a 12V-ból a 3-5V is. Ez a legjobb megoldás, mert ennek nem kell hűtés, míg egy stabnak bizony nem kicsi kellene, főleg hogy áramok is futkosnak becsülettel. Bár én valószínűbbnek tartom, hogy nem a kábel vezeti meg, de kíváncsiságból, egy aksira csak szólóban rákötném a xenon trafót, hogy egyértelműen ki lehessen zárni. Ha úgy is bezavar, akkor nem kábelen keresztűl.