300.000km van benne. Tehát annyira nem vészes főleg hogy az alváz még nem korrodál. Nem vettem hanem használom csak. A legszeretettebb nő a tulajdonos(anyós) A kocsi nem lesz átíratva sosem mert így olcsóbb mindenkinek. Amúgy elhanyagolták nagyon. 3 évig olajcsere nincs. 2 éven át úgy ment télen hogy nincs fűtés. Pedig csak 3000ft és 40 perc volt a javítása nekem. Termosztát csere. Meg hasonló apróság. Mert luxus dolog.
Lecsekkoltam a hőmérsékletet telefonos applikáción (OBD2-n keresztül), ott azt mutatta, hogy 80-90 fok között ingadozik a hűtővíz hőmérséklete (de nem feltétlen követi a mutató a telefonon leolvasott hőmérséklet-változást). Ez OK igy?
A hűtővizet a hűtő alsó csövének levételével lehet leengedni. Fogóval összenyomni a bilincset, hátrahúzni és levehető a cső. Feltöltés után üzemi hőfokra kell melegíteni, hogy kinyisson a termosztát éa akkor lehet légteleníteni a csavarral. Nem kell teljesen kivenni, csak kilazítani. A tartály kupakja legyen közben nyitva. Lehülés után a tartály kupakját visszazárni. (másnap kinyit, visszateker). A lényeg, hogy hidegen legyen nyomásmentes mert akkor melegen túlnyomás lesz benne.
Hőgomba, légtelenítő csavar, FHP jeladó a képeken. FHP a hőgomba alatt egy íves lemezen van. Ha jól emlékszem 200-250 Ohm az ellenállása. A hőgomba 3 vezetékes, mert 2 érzékelő van benne. Az egyik a kijelzőnek adja a jelet, a másik a motorvezérlőnek. Magyarul lehet jó értéket jelez a műszerfalon és mégis rossz jelet kap a motor és rossz kijelzésnél is lehet jó a motor :-)
3.Elvileg van egy kis légtelenítő csavar egy csövön. Vigyáz műanyag és könnyen törik(legalábbis nekem volt)
4. A hűtőbordából is le lehet engedni. ha nem tévedek. Csak ki kell csavarni az alsó sarkából a dugót. De erős a gyanúm ez egy másik autóban volt így. A legegyszerűbb ha a legalsó csövet lehúzod a hűtőbordáról vagy a motorról És jöhet a locsolkodás.
Lehet, hogy a kerék szerelés, emelgetés miatt tört el a csavar, de lehet, hogy már régen ilyen volt. Nemigen venni észre vezetés közben. Annyit csinál, hogy kanyarban kevésbé dől meg az autó. Kopogni szokott az úthibáknál, amikor a gumi elfogy. Ha letört, akkor vagy elrozsdált vagy elkopott mert a gumi eltűnt körülötte.
Nekem olyan problémám van hogy a motort mikor reggel indítom nagyon felpörög és sok időre áll vissza alapjáratra eddig nem volt ilyen pár másodperc 1200-as fordulat és vissza állt mi lehet a baj?
Üdv nem biztos hogy a immó romlott el én jártam így nekem az egyik kulcsom elkopott és addig szórakoztam az indítással még megbolondítottam az immót,le kellett vennem a akkusarut és másik kulcsal indítani és helyre állt minden.
Nem könnyű cserélni a gumik miatt. Stabilizátor szilent (első). Csak kanyarban és gödröknél van jelentősége, de ha nem száguldozik az ember, akkor szerelésig kibírja.
Amatőr vagyok ebben de ha jól látom az egy stabilizátor lesz. 1500Ft a javítókészlet. Fék, kormányzás, futómű hibás autóval közlekedni tilos és életveszélyes.
Nem értek hozzá, csak annyit látok, hogy hiányzik egy csavar.
Tudnátok segíteni, hogy mi kell hozzá? Egyébként menet közben nem veszek észre semmi rendelleneset. Hétvégén voltam abroncsot cseréltetni, akkor nem szúrt szemet, hogy hiányozna...
Mennyire veszélyes így közlekedni vele? Természetesen elviszem autószerelőhöz, de ha csak annyi, hogy veszek egy csavart és betekerem, nyugodtabban közlekednék vele, amíg ránéz egy mester.
Sziasztok Renault Thalia 1.4 8V melegen megáll mintha leállítanám aztán 20perc múlva nehezen de újra indúl lassan kisimul a járása ezt többször csinálja van esetleg tippetek mi lehet ?????
Sziasztok! Van egy 2001-es évjáratú 1.4 Rt thaliám. Elromlott véglegesen az indításgátló. Csak gyorsan villog a középső piros LED. Azt szeretném kérdezni, hogy ki lehet e iktatni házilag az immót.
Sziasztok. Már nagyon rég jártam erre. Ez ugye azt is jelenti, hogy műxik a gép...:) Ma viszont produkált egy olyat, hogy gyújtást ha ráadtam, akkor vhonnan a műszerfal mögül jön egy folyamatos nyekergő hang. Ha beteszem a kulcsot, és egy picit fordítok rajta, akkor is. Már régóta csinálja, de mindig abbahagyta pár mp után. Most nem hagyja abba. A motortér felől is a műszerfal irányából jön a hang. fűtőmotor, ablaktörlő bekapcsolására se hagyja abba. 2003 dci 215e km.Van esetleg tippetek? köszi, üdv.
Bár nekem 16V-s van, meg picit fiatalabb, de 120e-nél vezérlést cseréltettem, gyertyákat, meg mindent, ami folyik (olaj motor/váltó, hűtőközeg). Strapabíró motor, komoly baj nem volt vele 7 év és 100e km alatt, de nem tudom mennyiben tér el a 8V-stől. Népítéletet olvastál?
Üdvözletem mindenkinek:hát újra megpróbálom hátha.
2 napja tulajdonosa lettem egy 2003-as 1,4 8v Renault Tháliának.129 000 km.
-elektromos tükrök
-elektromos ablakok-
-Man.klíma
-tolató radar
-vonóhorog-
2 légzsák
-ugrókódos gyújtás bénítás
-hibamentes kűlső
szeretném kérdezni mire számíthatok ,mire figyeljek az autó használatánál.Minden jó tanácsot elfogadok,elolvasok.Köszönöm mindenkinek a válaszokat.Jankovics Gábor