Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A dolog életképes, ha a kazánod belső tere normál tüzelésnél nem kátrányosodik, mert akkor valszeg van kellő füsthőmérsékleted a kihasználásához. Néhány változatot már készítettem.
Szerintem több értelme van mint a pillangós "fojtogatásnak".( persze ezért majd néhányan megköveznek!)
Tapasztalatom szerint, S33-, S38-asoknál jól használható.
Nem kérdés ,hogy neked egy B HSZ-ra van szükséged .Meglátod ,hogy mennyivel másként fog dolgozni a kazán,és még fütöanyagot is sporolsz a beépítésével.
Én a barometrikust nálluk vettem: http://www.regulus.hu/huzatkorlatozo.htm magam sem hittem mikor láttam hogy hogy dolgozik szélben,vagy ha kint -12 fok van.Haverom szerint " parasztvakítás" de mostmár hiszem hogy jó hogy vettem én is :)
Pl.Barometrikus huzatszabályzó pedig azért van a rendszerben hogy a kazán-kémény körben azonos /előre beállítható/ huzatot tertson. Ha vihar van, akkor is szépen csendesen ég a tűz a kazánban, nem szakítja le a lángot a tüzelőről, nem húzza ki a kéménybe hogy ott szintén a varjak segge alá tegye.
A barometrikus az ÁLLANDÓ huzatot tartja, mindentől függetlenül
Rendszeresen olvasom a fórumot, és sok jót tanultam tőletek, de ez a barometrikus huzatszabályozó számomra egy fekete folt. Pedig tényleg próbálom megérteni, hogy mi alapján jó a működése. De akkor kicsit jobban belebújok ebbe a kérdésbe, és hanyagolom a füst dobot. Köszi a segítséget. :)
Huzat kell, ezért meleg kell, a vízgőzt és az égésterméket ki kell vinni a kazánból. Persze pazarolni sem akarunk.
Mérni kell, az "érzem" édeskevés. Könnyen lehet ugyanis kátránygyárad, azt meg nyilván nem akarsz. Kazáncserét sem (rohadás miatt), meg kémény újraépítést (fekete szutyokkal átázott falak miatt).
Mérni kell a huzatot is és szabályozni! Van automata huzatszabályzó, meg pillangó szelep is. Kézi vagy szintén automata. Olvass vissza ezen a topikon! Ha ezekkel nem jutsz dűlőre és még mindig izzik a cső, akkor gondolkodj tovább. Szerintem. Nekem a pillangó után volt egy 15-20cm-es szakasz, ahol elkékült a 2-es lemezből hengerelt vascső. Na, ezért tettem oda még egy hőcserélőt. Most 150-170 az átlag, minimális piszkálás (primer zárás) mellett. Lejjebb már nem merném vinni.:D
Az a gond, hogy nagy a huzata a kéménynek, és a hőnek egy része a kéményen megy kifelé... Ezt abból is érzem, hogy amikor ég a fa, a füstcső szabályosan sugározza a meleget. Ha lezárul a kazán alsó része, és csak a középső ajtón kap egy kis levegőt, akkor viszont izzik a fa, és a vizet ugyanúgy melegíti, viszont a füstcső nem sugároz. Ebből gondolom, hogy a kéményen megy ki a meleg egy része.. arra gondoltam, hogy egy váltószeleppel oldanám meg, hogyha túlhűti a füsthőt, akkor kikerüli a füstdobot a víz.. De ezek még mind csak a fejemben merültek fel, és nem tudom jól gondolom-e..
Mennyi most a füsthő? Ha tudod mérni, a kémény tetején. A kazánban nem tudsz több hőt elvonni terelővel, füstgáz lassítással? Huzatod elég nagy?
Leginkább három dologra kell figyelni: ne hűtsd túl a füstöt, ne vágd le teljesen a huzatot és tudd könnyen tisztítani a hőcserélőt. Nekem van egy sk., tudom miről beszélek. Bár szerintem jobb lenne ha a kazánon belül oldanád meg a tuningot vagy cserélj kazánt.:D
Arra gondoltam, hogy szerelnék a totya kazánom kéménycsövére egy vízteres füstdobot. Tudtok ezekről valamit? Hol érdemes nézni? Mire kell odafigyelni? Esetleg valakinek gépész rajza a belső kialakításról?