Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431208
Valaki tud valamit mi a helyzet Győrben? Senki sehová, több mint egy órája.
nazareth Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431207

Hasonló szituációkra van... Arra a konkrét szituációra már sosem. Valószínűleg ők zöld RailJetre készítettek vészforgatókönyvet, ez meg bordó volt...

Előzmény: troglodita (431206)
troglodita Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431206

"A vasúttársaság állítása szerint van vészforgatókönyvük hasonló szituációkra" - abszolút szerencse, máskülönben még mindig ott dekkolnának, gondolom ;-))))))))))))))))))

Előzmény: f_k (431205)
f_k Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431205
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431204

"Jelfogó működés akár 60 ○-nál sem gond. A normál TTL IC-k is működnek 70 fokig, a militaryk meg egyenesen 125-ig. Tranzisztoroknak meg még a melegebb sem gond."

Valószínűleg ezt a mi jelfogóinknak nem mondtál el annó a gyárban. :/

Előzmény: manhattani (431191)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.17 0 0 431203

Az INDUSI alapvetően alakjelzőkhöz készült, nem?

Az 1900-as évek elejétől fejlesztették, szóval nem igazán volt más a piacon. :)

Előzmény: Divrotcé (431196)
Vendégsín Creative Commons License 2016.08.17 0 2 431202

Fórumozni akart... :-)

Előzmény: M63 010 (431201)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.17 -1 0 431201

Most akkor miért is tört be Krisz, ha nem a festményért???

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431200

"hanem hogy náluk sebességjelzési rendszer van"

 

Most, hogy utánanéztem, tényleg elég korán bevezették; az 1934. december 28-án kiadott DRG Signalbuch-ban már ez áll ott, ahol az alakjelző két karral jelez:

 

Signal Hp 2 - Langsamfahrt - Fahrt frei mit Geschwindigkeitbeschränkung auf 40km/h oder auf eine durch besondere Anordnung festgesetzte Geschwindigkeit.

 

Előbbről nincs forrásom, de vélhetően a DRG alatt, azaz 1920-tól már ez volt a rendszer.

Az elődöknél viszont irányjelzés volt, pl: a bajoroknál "Fahrt frei für ein abzweigendes Gleis.". 

 

Mindenesetre már értem az érvet, tényleg mondhatjuk, hogy náluk elég nagy hagyománya van sebességjelzésnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: nazareth (431195)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.16 0 2 431199

Egyszer csak "szabadra" áll, a takarítók nyújtott karral rámutatnak, és felszállnak a vonatra takarítani.

Ha ezek után meglátsz egy koszos halbit, tudni fogod, hogy az nem a takarítók, vagy a munkát ellenőrzők trehánysága miatt van. Pusztán annyi történt, hogy a japán rendszert vették át, viszont sajnálatos fordítási hibából eredően, a takarítójelzőket nem a vasútállomásokon, hanem a takarítócég telephelyén állították fel. A takarítók, teljes menetfelszerelésben, a legkorszerűbb tisztítóeszközökkel bőségesen ellátva, évek óta a telephelyen szobroznak, és izgatottan várják, hogy a jelző végre felhatalmazza őket a munka megkezdésére.

hm

Előzmény: manhattani (431190)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431198

Magam is sejtettem ilyesmit.

Előzmény: bbdokl (431194)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 1 431197

>Szerintem (bár nem vagyok szakmabeli, ...

 

Magam az vagyok :-) Terveztem és telepítettem elektronikus rendszereket ilyenfajta klimatikus viszonyokra pl. az olajbányász ipar számára. Működtek.

 

Terveztem rendszert a MÁV számára is, pályáztam vele Onozó vezig idején, de az ottani "szakmabeliektől" olyan útálatba ütköztem, hogy beláttam, ez zsákutca :-) (Pedig a piros szót ki sem ejtettem.)

Előzmény: nazareth (431193)
Divrotcé Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431196

Egyébként a románok is egészen jól hozzábarkácsolták az INDUSI-t az alakjelzőikhez, pedig náluk is ugyanolyan katyvasz-rendszer van, mint nálunk

 

Az INDUSI alapvetően alakjelzőkhöz készült, nem? Mi is alakjelzős (nyomokban fényjelzős) vonalra telepítettük volna első nekifutásra.

Előzmény: nazareth (431195)
nazareth Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431195

Na itt elveszítettem a fonalat...

 

mert ők már rendelkeztek/nek olyan fényjelzőkkel, amelyek az alakjelzők éjjeli jelzésképeit mutatták nappal is.

Nem ez a lényeg, hanem hogy náluk sebességjelzési rendszer van, legyen az alakjelző, Hl-jelző, Hp-jelző, Ks-jelző.

 

hogy a "szabad kitérőben" jelzést 40-esre változtassák alapesetben

Ez mikor történt meg a német vasutakon? A fény-Hp-jelzők bevezetése miatt volt esetleg?

 

Egyébként a románok is egészen jól hozzábarkácsolták az INDUSI-t az alakjelzőikhez, pedig náluk is ugyanolyan katyvasz-rendszer van, mint nálunk (annyi különbséggel, hogy náluk még megvan az irányjelzés a kijáraton is). Ami végül is jobban belegondolva nem is annyira ördögtől való, hiszen az INDUSI igazából az előjelzők körül ténykedik, az meg még idehaza is egyértelmű (lenne, ha nem halnának ki lassan a szárnykapcsolók...).

Előzmény: Törölt nick (431188)
bbdokl Creative Commons License 2016.08.16 0 1 431194

A klímásítást, alapvetően, az áramellátás kényszeríti ki.  A piac és a modernizálás bűvkörében( ebből van lehetőség fejni az állami tehenet) a "szakosodott" cégek, (Érd, PQ) olyan bődületes szolgáltatást, "fejlesztéseket" hajtanak és adnak el, melyek egyrészt számukra folyamatos jelenlétet, bevételt garantálnak, másrészt a folyamat részeként monopolizálják helyzetüket, s ennek az ára nem számít, hisz közpénz.Röviden ennyit.

Előzmény: manhattani (431191)
nazareth Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431193

Szívesen megkérdezném azt a rendszertervezőt, hogy miért tervezett olyat, amely mellett nyáron állandóan megy a klíma...

 

Helytelen. Helyesen:

Szívesen megterveztem volna én az egészet úgy, hogy éveken át elüzemeljen a berendezés nyáron 50, télen -10 fokban.

 

Szerintem (bár nem vagyok szakmabeli, csak szimpla automatizálási mérnök) egyszerűbb a hőmérsékletet 40° alatt tartani, mint becsszóra bevállalni, hogy az összes alkotóelem (nem csak egy jelfogó, meg egy darab "katonai" TTL-IC) éveken keresztül kibírja a hőmérsékletingadozást. És itt tényleg az összesre gondolok (beleértve a kábelszigeteléseket, ellenállásokat, rögzítő- és tartóelemeket, a millió egyéb műanyag bizbaszt, a konténer belső burkolatát, satöbbi.

Előzmény: manhattani (431191)
Divrotcé Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431192

(Jelfeladást is lehetne, ha akarnánk.)

 

Erről eszembe jut nékem egy régesrégi hozzászólás:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=116486490&t=9117878

Előzmény: _Nyuszi (431184)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431191

>Azért abban a vaskonténerben meleg tud lenni, amikor nem megy a klíma....

 

Jelfogó működés akár 60-nál sem gond. A normál TTL IC-k is működnek 70 fokig, a militaryk meg egyenesen 125-ig. Tranzisztoroknak meg még a melegebb sem gond.

 

Szívesen megkérdezném azt a rendszertervezőt, hogy miért tervezett olyat, amely mellett nyáron állandóan megy a klíma...

 

Előzmény: _Nyuszi (431151)
manhattani Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431190

>Ezt meg a jelzőket szokták egyébként bőszen mutogatva, ...

 

Igen, ott kötelező rámutatni a jelzőre.

A tókiói főpályaudvaron a beérkező vonatokra fényjelző engedi föl a takarítókat. Állnak a peronon és nézik a jelzőt. Egyszer csak "szabadra" áll, a takarítók nyújtott karral rámutatnak, és felszállnak a vonatra takarítani.

Előzmény: gereblyepörkölt (431189)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431189

Az túlzás, hogy mindentudó, de ha már itt vagyok, akkor kerestem valami szakmába vágó hobbit.

 

Amúgy igen, néhány kivétellel szinte az összes JR típusban megtalálható ez a zsebóra (magán vasúttársaságoknál digitális változat is megfigyelhető elvétve), mely túlnyomó részt Seiko gyártmányú és kb. a Japán Birodalmi Vasúttársaság (még a JNR, a Japán Állami Vasúttársaság előtt) idejére, 1929-re tehető a megjelenésük. Szolgálat előtt a vezér hozzáállítja a saját óráját a telephelyen található "etalon" órához és akkor eszerint kell vinni a járatot. Van ilyen fain kis menetrend is a vezér orra előtt, mely tartalmazza, hogy melyik állomáson mikor kell áthaladnia ill. érkeznie / indulnia. Jól bevált, pontos rendszer, úgyhogy még a shinkansen-en is találkozni ezekkel. (Néha egy-két lelkes gyűjtő még Amazon-ra vagy egyéb aukciós helyekre is felteszi az örökölt / kiárusításon megvett darabokat, általában ilyen 40-60k forintért lehet is őket vinni.)


Az utolsó képen látszik a hosszúkás cucc a menetrend, csak mivel ez a mozdonyvezető egyes személyes adatait is tartalmazza, így gyakran ki szokták takarni egy részét. Ezt meg a jelzőket szokták egyébként bőszen mutogatva, hangosan konfirmálni maguknak.

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (431182)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431188

Igaz, nekik ez sokkal egyszerűbb, mert ők már rendelkeztek/nek olyan fényjelzőkkel, amelyek az alakjelzők éjjeli jelzésképeit mutatták nappal is. Ebből következően rendelkeztek azzal az absztrakciós képességgel is, hogy a "szabad kitérőben" jelzést 40-esre változtassák alapesetben. Nem 40-es váltók esetén meg az alakjelzőre is felkerült a módosító jelzés és kész. 

 

Illetve mégsem, mert ugyanígy volt ez Magyarországon is 68-ig. Utána meg ott sem, lévén, hogy Niederfinow DDR volt, ahol a mieinkhez hasonló Hl jelzőket erőltették. 

 

Szóval lehet, hogy Ők tényleg csak "sokkal következetesebbek maradtak"? Bezzeg! :-)

 

Az alakjelzős topikba feltettem néhány képet Horvátországból, ott is látszik a mágnes az előjelző és a bejárati jelző mellett is. Ebből gondolom, hogy az eset azért nem egyedi. 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140616407&t=9113973

Előzmény: nazareth (431187)
nazareth Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431187

Következzék két adottság, ami miatt szerintem nem lehet a németek alakjelzőire bezzegezni:

1.) A németek az alakjelzős világban sokkal következetesebbek maradtak, mint mi, náluk az alakjelzők is sebességjelzési rendszerben működnek.

2.) Az INDUSI egy olyan PZB, aminek az alapjai zseniálisan egyszerűek, gyakorlatilag semmi nem kell ahhoz, hogy egy tekercset egy alakjelzőhöz hozzácsapjunk (nemhogy külön vezérlés nem kell neki, de még betáp sem).

 

E két (sebességjelzési, illetve jól működő vonatbefolyásoló) rendszer segítségével azért elég jól el lehet ketyegni, nem kell feltétlenül a cserén gondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (431183)
troglodita Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431186

dehogynem!

Előzmény: Törölt nick (431185)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431185

(nem kérdést válaszoltam meg, csak hozzászóltam ,ahogy a fórumokon az már csak szokás ... még csak vitatkozni sem szeretnék. :) )

Előzmény: _Nyuszi (431184)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431184

Azt hiszem, ezzel egy olyan kérdést válaszoltál meg, amit senki sem tett fel.

A 40-es vonalon átépültek az állomási berendezések fényjelzősre és lett AT térköz ezelőtt jónéhány évvel. Ennek fényében szerintem az átépítés előtti időszakot lehet "régi, alakjelzős" jelzővel illetni, míg az átépítés utánit "újabb, fényjelzős" jelzővel.

Nem mondom, hogy nem lehet alakjelzőhöz AT térközt illeszteni, mert lehet, ahogy erre már itthon is láttunk példákat. (Jelfeladást is lehetne, ha akarnánk.)

Előzmény: Törölt nick (431183)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.16 -1 1 431183

"(minden, ami túlmutat a régi, alakjelzős világon)"

 

Sok minden jól elvan a "régi, alakjelzős világ"-gal. Pl:

https://www.youtube.com/watch?v=mT8KHrHB1Rk

 

 

Előzmény: _Nyuszi (431151)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.08.16 0 0 431182

Egy kérdés hozzád, mint a japán vasút mindentudójához: jól láttam, hogy a zsebóra minden mozdonyvezető felszerelésének része, és a műszerfalon külön helye van?

Előzmény: gereblyepörkölt (431139)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431181

Hosszútávon bizonyára nem, de lehet, hogy a fényjelzősítéskor ez nem volt szempont. Aztán úgymaradt....

Ha távvezérelt D55 kerülhetett volna oda, mindenki jobban járt volna.

Előzmény: manhattani (431161)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.15 0 1 431180

Fegyintézete válogatja... Fenn északon, a vorkutai vonal mentén, Uhta mellett láttam egyet, klasszikus börtönnek nézett ki. A klimatikus körülmények miatt már eleve az nem lehet túl kellemes, ha a lakókat kiterelik egy negyedórás sétára az udvarra, januárban. Aztán láttam egy másikat az Urálban, a Nyizsnyij Tagil-i vonal mentén. Képzelj el egy nagyobb falut, és tényleg teljesen annak néz ki, a házak különböző alakúak, méretűek, színűek, stb. Csak éppen szögesdrót kerítés veszi körbe, az amúgy bazinagy területet.

hm

Előzmény: sörösgigant (431179)
sörösgigant Creative Commons License 2016.08.15 0 0 431179

Nem rossz.....

 

 

Azért nem lennék a helyében. Arrafelé a börtönök ( szerencsére ! ) nem wellnessz központok....

Előzmény: hmsoft (431178)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!