Én is egy kicsit odab***tam. De csak szélét, ha lehet akkor nem állok patka mellé :) Inkább háttal vagy orral állok be olyan helyre. Azóta nagyon vigyázok rá. Vagy ha oda kell állni akkor kiszállok megnézem van-e még helyem stb.
mindenesetre én a 155/65-ös gumikat nézem, ez is gyári méret és ballonosabb, mint a /60, ez talán jól jöhet a padkákra felállásnál (amivel nagyon bénázik a párom és időnként én is, a Swifttel meg gond nélkül felállok, nem is értem).
Most volt szervizben a wagon (2002-es, 83e km van benne, G13BB motor) mert volt pár apróbb gond vele. Kicserélték a vízpumpát ami adott egy fura hangot, és mivel hivatalosan 90e-nél kell vezérlést cserélni, azt is letudták ha már ott voltam. Ezen kívül a gyertyákat is kicserélték és beállították a szelephézagot. A problémám az, hogy mióta visszakaptam alacsony fordulaton van egy csúnya kaparó hangja a motornak (váltás után ahogy engedi az ember a kuplungot), aztán ahogy gázt adok megszűnik és minden rendben. Ezen felül reggelente nehezebben indul hidegben pedig eddig a tél közepén is azonnal elindult minden gond nélkül, valamint néha csikorog a hosszbordás szíj pedig most volt cserélve görgőkkel együtt.
Vissza fogom vinni, hogy ez most mi, de gondoltam megírom ide is. Szerintetek mi lehet a gond?
Olyanom van, de csuszkalok rajta, meg allandoan osszegyurodik. Rendes ulesfutest szeretnek, esetleg egy ignis ules szemelyeben. Wagonr.ben nem volt ulesfuteses verzio, ezert ignis winter uleseket vennek, ami a kovetkezo lepes lenne, ha kompatibilis.
Én anno ilyen tescogazdaságos "tojásfőzőt" vettem. Mikor a téli kerekeket teszem fel, akkor szoktam berakni az ülésfűtést. Bizony jó az mikor a hideg kocsiba beül az ember és a hátát, alsó felét melegíti valami.
Atmeneti idoszakban, pl most, eleg turhetoen fut. Ha hidegebbrefordul az ido, minuszok vannak, akkor nem termel annyi hot ez a modern dizel motor (vesztesegho), hogy meg a futes is kapjon belole. Ha letakarom az elejen a beomlo nyilasok egy reszet, feletol tobbet, akkor mar javul a futes.
Ezert en nagyon kiegyeznek egy futott ulessel, ami melegitene a derekam, meg az also felem.
Ddis-rol van szo, ott kicsit mas. Ld itt: kacsa-ignis.hu/termostat/
A dizelben nagyon-nagyon lassan megy fel a vizhofok mutatoja, csak sok kilometer utan, es nem aranyosan a bemelegedessel. Talan, hogy jobban kimelje az ember a turbot es a nem uzemmeleg motort.
De ha egyaltalan nincs belso futesed, ott valami gubanc lehet. Erdemes lenne szerelohoz menj atnezetni, a motorforralas draga dolog lehet.
Bocs, de az előző hozzászólásomban a kb. 75°C-85°C közötti hőmérséklet nem a motoré, hanem a hűtővízé. A motor ennél sokkal melegebb, de a kb. 80°C-os víz már kellően tudja hűteni. Ha pedig a víz sokkal melegebb lenne, akkor az már nem jó.
Mint ismeretes, 100°C-on már forr a víz, és a derékszög pedig 90°-os :) :) ;)
A videókból talán az is kiderül, hogy a termosztát nem a fűtés miatt van, hanem a motor hőmérsékletének adott határok közötti tartására (kb. 75°C - 85°C között).
A fűtőkörbe akkor is áramlik a hűtővízből, ha nem elég meleg a motor. Persze ilyenkor nincs érezhető fűtés.
Ha fűtésprobléma van, a fűtőcsapot, a fűtőradiátort, a fűtőventilátort kéne ellenőrizni.
Ha meg nem mutat a fűtővizet mérő műszer, akkor a jeladóját, vagy a műszert kéne megvizsgálni.
Ha jár a motor, akkor ott meleg biztosan keletkezik ... :)))
Nem egészen azt kaptuk, amiről a linket bemásoltam. :(
Ott feliratok is jelezték mi micsoda ...
De ha lefut ez a kis 20 másodperces videó, megjelenik (legalábbis nálam) egy YouTube-os ablak, és a felső képre kattintva egy 6 perces videó sokkal többet mutat.
Megpróbálom annak a linkjét is beszúrni, majd kiderül, hogy van-e/volt-e értelme.
A termosztát elfér egy tenyérben. Igaz Suzuki Wagonét még nem láttam (annó a Wartburg és a Skoda termosztátjával volt dolgom), de van itt egy kép, és ár is, és kísértetiesen hasonlít a hajdani előbb említett márkák termosztátjaira :
Termosztat uj, marha nagy muanyag doboz, rettenet aron. Meleget nem sikerult csinalni benne. Kerdes meg mindig all, az ignis ules beszerelesrol. Esetleg erdekelne olyan, aki be is szereli, ha lehetseges.