Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.10 0 0 431019

Ha látnád, miféle népek is használják azt a bécsújhelyi állomást...

Egy különbség viszont tényleg van. Azt takarítják, és gondozzák. Nem kevés melójuk van vele, nap, mint nap.

Előzmény: felucca_02 (431006)
r1232 Creative Commons License 2016.08.10 0 0 431018

Amit felvázoltatok, az bizony nem. Az maga a közlekedésbiztonsági horror.

Előzmény: István Gyuri (431009)
v_peti Creative Commons License 2016.08.09 -1 0 431017

Akkor vagy elnéztem, vagy rossz díjszabást néztem. (tavalyit)

 

http://www.enykk.hu/

 

Amúgy hol van itt a díjszabás? Nem találom!

Előzmény: schlumberger (431016)
schlumberger Creative Commons License 2016.08.09 0 0 431016

250 Peti, nem 220!

Előzmény: v_peti (431014)
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.09 -1 1 431015

STModell: Attól függ, hogy mi a cél. Ha az, hogy újabb 30-50 évre konzerváljuk a 100 évvel ezelőtti forgalomra tervezett vágányelrendezés jelentős részét, akkor arra megfelel.

Ne haragudj meg, de még Te kéred számon, hogy nem vagyok konstruktív?!
Te mit csinálsz?! Semmilyen szakmai érvet nem hozol fel, csak azt, hogy ami régi, az szar, ami új, az jó...

Előzmény: Törölt nick (431012)
v_peti Creative Commons License 2016.08.09 -1 0 431014

A Ménfőcsanak településrészt kiszolgáló, regionális járatokat végző autóbuszokon Autozak típusú jegykiadó-
gépek működnek. A jegykiadó gép nem automata, az autóbuszvezetők minden esetben manuálisan állítják be a helyi, illetve a helyközi díjszabást, emiatt sajnos valóban előfordulhat, hogy tévedésből egyes kollégák
250,- Ft értékű helyközi menetjegyet állít(anak) ki Győr-Ménfőcsanak helyi viszonylatra, amely helyesen 440,- Ft.

 

440 Ft egy jegy a sofőrnél! Ez rablás, még akkor is, ha ezzel akarják elővételre ösztönözni az utasokat. De ez akkor is utaselriasztó! 220 Ft-os elővételi jegyhez, ca. 300-350 Ft-os buszon árult jegy lenne korrekt, nem 440 Ft-os!

 

 

 

Előzmény: Muurola (431003)
v_peti Creative Commons License 2016.08.09 0 0 431013

Cegléden is ilyen elrendezés volt az átépítésig. Apropó? Milyen hosszú volt ott a régi peron?

Előzmény: Törölt nick (431008)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.09 -3 0 431012

Attól függ, hogy mi a cél. Ha az, hogy újabb 30-50 évre konzerváljuk a 100 évvel ezelőtti forgalomra tervezett vágányelrendezés jelentős részét, akkor arra megfelel.

Előzmény: István Gyuri (431009)
Gulper Creative Commons License 2016.08.09 -3 2 431011

"A váci vonal és annak a menetrendi struktúrája nem igényli feltétlenül az aluljárót."

 

Igen ez így van, sőt egyáltalán nem igényli.

Persze kellenek a széles peronok, de az aluljáró helyett sokkal kényelmesebb lenne valami biztosított felszíni átjárás.

Ám ha vasutasok annyira klassznak tartják az aluljárózást, nem bánom, kapjanak szolgálati aluljárót :)

Előzmény: István Gyuri (431007)
M63,008 Creative Commons License 2016.08.09 -1 0 431010

mert van helyette más. Átcsoportosítás már inkább.

Valóban átcsoportosítás; de ha nem lett volna átcsoportosítva, akkor nem helyette, hanem pluszba lenne a más. Éppen emiatt túlóracsökkentés.

Előzmény: r1232 (430981)
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.09 0 0 431009

És akkor már nem is lehet jó?!

Előzmény: Törölt nick (431008)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.09 -1 1 431008

Szerintem az általad felvázolt javaslat nem több, mint egy elavult 100+ éves állomási vágányhálózat toldozása-foltozása.

Előzmény: István Gyuri (431007)
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.09 -1 2 431007

STModell:  Igen, olvastam, de nekem az a véleményem, hogy csak egy oldalról közelíted meg a dolgot.

Szerintem meg nem.

 

Főleg vicces, hogy pl. egyesek azért hisztiznek, hogy miért kézzel kell nyitni az állomás ajtaját, és miért nincs klíma (mert ez olyan elmaradott múlt századi), mások meg visszasírják azokat a keskeny peronokat, és a szintbeni átjárogatást a vágányok között (ami tényleg egy elavult, és balesetveszélyes rendszer). Igazándiból az egészből a "bármit csinálnak, semmi sem jó" jön le. Mindenki nyafog, mert neki fontos lenne valami, de az pont nem úgy épült meg, ahogy ő azt jónak gondolja. 
Mint írtam korábban is, objektív, esetleg konstruktív kritikát még nem sikerült olvasnom, csak ez a lejárt "minden sz_r" című lemez megy.

Teljesen konstruktív volt a kritika, megvalósítható alternatívákkal stb.

A váci átépítés egy felesleges rongyrázás volt (és ráadásul teljesen jogosan "hisztiznek", hogy ennyi pénzért még szarul is csinálták meg).

A váci vonal és annak a menetrendi struktúrája nem igényli feltétlenül az aluljárót.

 

felucca_02: Ha szerves fejlődés lett volna például Vácon, akkor harminc éve épültek volna széles peronok aluljáró nélkül, takarékosan

Anélkül, hogy a tehervágányokat nem építed át Vác felsőre, nem fértek volna el széles peronok.

És a néhány perces közös peronos átszállások sem működtek volna (és ha most 5 méterrel odébb lenne a jelző, akkor sem lehetne minden irányban közös peronos átszállás...)

Nem kell "más, vidéki" állomásokkal hasonlítani, mert Vác teljesen más (minimális átmenő vonatokkal, azok is csak pókidőben).

Igenis, a menetrend alapú infrafejlesztésnek ebben is meg kellett volna nyilvánulnia, hogy oda és azt építünk, amire szükség van.

Ettől még lehet aluljárót fúrni a sínek alá, de azt biztosan állítom, hogy sokkal több utaskényelmetlenséget okoz az új elrendezés és kényszerű lépcsőzés, mint amennyi haszna van.

Előzmény: Törölt nick (430990)
felucca_02 Creative Commons License 2016.08.09 0 3 431006

Ha olyan lenne az aluljáró, mint a bécsújhelyi, egy szavam nem lenne.

 

Majd ha Pestszentlőrinc (vagy akár Vác) bármilyen paraméterében megközelíti Bécsújhelyet, akkor majd az aluljárón is számonkérhetőek lesznek bizonyos dolgok. Az nem úgy van, hogy putriországba kérek szépen jólműködő aluljárót.

Előzmény: benbe (431000)
418 326 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 431005

Mára kiderült, hogy vasútbarát volt az illető. Nem volt kellően körültekintő mikor kidugta a fejét... Egyelőre nem tisztázott, hogy egy szembejövő vonattal, vagy valamilyen tárggyal találkozott.

http://www.standard.co.uk/news/london/man-who-died-leaning-out-of-gatwick-express-window-was-a-steam-railway-fanatic-who-volunteered-on-a3315281.html

Előzmény: M63 010 (430972)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.08.09 0 0 431004

Olyan szépen fogalmaztak, hogy szinte elhiszem, hogy tényleg lépni fognak. :)

Előzmény: Muurola (431003)
Muurola Creative Commons License 2016.08.09 0 1 431003

Mindig hosszan érvelek amellett, hogy miért irreális elvárás az a személyszállítási közszolgáltatást megrendelőjétől, hogy az utas (pláne ismeretlen helyen) átszáll a vonatról buszra (és/vagy vissza). Egy Budapest - Ménfőcsanak utat tettem meg oda-vissza, Győrben átszállva. A vasútállomás felől nem volt semmiféle utastájékoztatás, de annyira nem, hogy azt se tudtam merre keressem. Így busztól buszig szaladgálva kerestem a járatom. Majd 250 forintot fizettetek a jegyért, miközben vissza már 440 lett volna ugyanaz - mindkét esetben sofőrtől váltva. Aztán a busz - nélkülem - korábban elment Ménfőcsanakról. Gyalogolhattam másik megállóba másik buszt keresni, de annak épp el volt lopva a menetrendje. A falu egyetlen jegykiadó automatája meg olyan halvány volt, hogy én még ilyet nem is láttam. Naná, hogy szóvá tettem a tapasztalataim! :)

 

A válasz:



Hivatkozva Társaságunkhoz érkezett panasz bejelentésére - a szükséges munkáltatói eljárást lefolytatását és az érintett autóbuszvezető meghallgatását követően - az alábbiakról tájékoztatjuk.

A munkavállaló jegyzőkönyvi meghallgatása során megállapítást nyert, hogy társaságunk nem teljesítette a
legfontosabb technológiai kötelezettségét a meghirdetett menetrend betartását, ezért panaszát jogosnak
tartjuk.

Az autóbuszvezetővel szemben szakmai vezetője – a vétség súlyával arányos – felelősségre vonást
kezdeményezett, továbbá figyelmét felhívta a munkaköri kötelezettségei és a menetrend maradéktalan
betartására. A hasonló esetek elkerülése érdekében az autóbuszvezetők részére a tárgykörben soron kívül
belső szolgálati rendelet került kiadásra.

Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk Győr helyi közforgalmú autóbusz-közlekedését Győr Megyei Jogú Város
Önkormányzatával kötött Közszolgáltatási Szerződés alapján látja el. Ezen megállapodás értelmében egyes
Ménfőcsanak városrészt érintő regionális (helyközi) járatokkal helyi utazási igényeket is kiszolgál. A
kiszolgálásban érintett ún. számozott (32, 34, 36. sz.) járatok menetrendje ennek megfelelően a helyi
menetrendkönyvben is meghirdetésre került, illetve a szám megjelölés - mint helyi járati viszonylat - a
könnyebb azonosítás érdekében a regionális járatok viszonylatjelzésén ugyancsak feltüntetésre került.

A szolgáltatási színvonal fejlesztésére vonatkozó, jobbító szándékú észrevételét köszönjük, a következő helyi menetrendi kiadványban mindkét (helyi és helyközi Forgalmi Szolgálat) telefonszám megjelenítésre kerül.

Az integrált járatok kettős jellegéből adódóan jelenleg a megállóhelyi tájékoztatás is kettős, mert a közös
megállóhelyeken mind a helyközi (narancssárga tartó), mind a helyi (kék tartó) menetrendi információ és
Forgalmi Szolgálat elérhetőségét szerepeltetjük, csak más formátumban.

Megkeresése hatására felülvizsgáljuk az eddigi gyakorlatot és megvizsgáljuk a kapcsolódó fejlesztési
lehetőségeket az esetleges félreértések elkerülése érdekében.

Menetdíjra vonatkozó észrevételére tájékoztatjuk, hogy Társaságunk nyilvános és meghirdetett
(www.enykk.hu) Üzletszabályzatának 2. számú melléklete rendelkezik a városi (helyi) járatok díjszabását
illetően, amely a helyi menetrendben meghirdetett járatokra vonatkozik.

A Ménfőcsanak településrészt kiszolgáló, regionális járatokat végző autóbuszokon Autozak típusú jegykiadó-
gépek működnek. A jegykiadó gép nem automata, az autóbuszvezetők minden esetben manuálisan állítják be a helyi, illetve a helyközi díjszabást, emiatt sajnos valóban előfordulhat, hogy tévedésből egyes kollégák
250,- Ft értékű helyközi menetjegyet állít(anak) ki Győr-Ménfőcsanak helyi viszonylatra, amely helyesen 440,- Ft.

Győr város közigazgatási területén lévő menet- és bérletjegy árusító automaták működését Társaságunk, mint üzemeltető (az automaták Győr Megyei Jogú Város tulajdonát képezik) folyamatosan figyelemmel kíséri. Az észlelt hibákat, rendellenességeket munkatársaink azonnal jelzik a szervizelést és javítást ellátó Systrans Kft. részére, alkatrész hiány miatt azonban esetenként előfordul, hogy hosszú a javítás időtartama.

Tájékoztatjuk, hogy az Ön által kifogásolt Ménfőcsanak, malom megállóhelyen működő automata kijelzőjének cseréjét 2015. év végén jeleztük a Településfejlesztési Főosztály részére.

A 22 sz. autóbuszjárat menetrendi lapjára vonatkozó észrevételét köszönjük. Bejelentésének hatására a
Ménfőcsanak, malom megállóhelyről eltulajdonított menetrendi lapot pótoltuk.

A győri autóbusz-állomáson az induló állásokon kihelyezett menetrendi jegyzékeken, illetve a 8-9 kocsiállás
között felállított 3-3 db (induló-érkező) nagyméretű utas-tájékoztató táblán feltüntetésre került minden
járatokkal kapcsolatos idő és kocsiállás adat egyaránt. Az autóbusz-állomás gyalogosan 4 irányból is
megközelíthető. Javaslatát - amely szerint távolról nem lehet megfelelően tájékozódni egyéb információs
felület hiányában – szakmailag megvizsgáljuk.

Az országos online menetrendi keresőt (www.menetrendek.hu) nem Társaságunk, hanem a C-Data Térképtár Kft. üzemelteti. A kocsiállások tervszerű megjelenítésére vonatkozó észrevételével egyetértünk, emiatt javaslatát szíves megfontolásra továbbítjuk a rendszer fejlesztője részére. Az online kereső országos
kiterjesztésű, vagyis a javasolt funkció megvalósításához a fejlesztőnek valamennyi Közlekedési Központtal
egyeztetni szükséges a megbízható adatok megjelenítése érdekében. Az egyeztetés feltételezhetően hosszú időtartama miatt szíves türelmét kérjük. A helyi autóbuszjáratok (beleértve a 32, 34, 36 vonalakat is)

Társaságunk által üzemeltetett internetes menetrendjében azonban már jelenleg is megtalálható a kocsiállások száma, pl:

http://www.enykk.hu/aktiv_tartalom/menetrendes/web.cgi?func=stopinfo&lang=hu&city=gy&sg=11121

Az Önnek okozott kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük, és bízunk benne, hogy a jövőben
megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.09 -1 0 431002

Ezzel csak egyetérteni tudok.

Előzmény: felucca_02 (430994)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.09 -5 2 431001

Magyarra fordítva amit leírtál: "lusta vagyok, utálok lépcsőzni, utálom, ha 2 perccel több idő, míg a vonatig eljutok, a vágányokon át akarok kolbászolni csakazértis, utálok mindent ami nem úgy épül meg, ahogy azt én elképzeltem, és egyébként is rajtam kívül mindenki ostoba"

Előzmény: benbe (431000)
benbe Creative Commons License 2016.08.09 -3 1 431000

Kényelmes eljutást szeretnénk a vágányokhoz. A szűk, beázó, mozgólépcső nélküli, lift nélküli aluljáró csak fokozza a tömeget és a kényelmetlenséget. Ha olyan lenne az aluljáró, mint a bécsújhelyi, egy szavam nem lenne. De a MÁV aluljárói csak husznéves, csomag nélküli, nem fogyatékkal élő embereknek működnek, és nekik is rosszul.

Előzmény: felucca_02 (430994)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430999

Nem hiszem, hogy a vasútnál az átlag kevésbé jó képességű lenne mint máshol az átlag. Kezdőre/hülyére remélem nem bíznak ekkora munkát. Nem hülye tervezőt nem könnyű rákényszeríteni, hogy nevét adja a hülyeséghez. Persze azért előfordul ilyen is.

Előzmény: pavarotti (430997)
r1232 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430998

Ha szerves fejlődés lett volna például Vácon, akkor harminc éve épültek volna széles peronok aluljáró nélkül,

 

Szerintem ha folyamatos fejlődés lett volna, akkor legalább 30 éve létezne már Vácon aluljáró, mint sok hasonló forgalmú vidéki állomáson, akár régebb óta. És akkor ez az egész téma fel sem vetődik.

Előzmény: felucca_02 (430994)
pavarotti Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430997

Jenő, nem csak statikus tervezők vannak a világon, és ez a dolog nem is róluk szól:)

Szerintem lemaradtál ebben a témában: rossz hasonlattal arról van szó hogy terveztek egy "házat öt szobával" amiből a fürdő és a konyha végül a több szakági tervező/szabvány együtt (nem)működése eredményeképp (szabvány szerint) használhatatlan lett, így amíg valami nem változik a csilliókért rendelt ötszobás lakásodban csak a mosdó mellett lavórban tudsz fürdeni és nem tudsz a konyhában hűtőt, illetve sütőt használni (de a kandallód pl. gyönyörű a nappaliban:)

Hogy a megbízó kérte volna pont így az kevéssé valószínű, de persze nem kizárt.

Előzmény: Töck Jenő (430996)
Töck Jenő Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430996

Honnan lehet tudni, hogy tervezési hiba? Most tervezek egy megbízónak, annak mondhatok bármit, hogy nem jó. Az rá a reakció, hogy : Összedűl? Nem. Akkor ne vitatkozzam, ő fizeti.

Előzmény: pavarotti (430995)
pavarotti Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430995

Mindenki válassza a hitének/vérmérsékletének megfelőt:)

 

Minden szavaddal egyetértek.

Reméljük.

Amen.

A Próféta szóljon belőled.

 

Hát ez alapján sokkal inkább az anyja picsáját annak a tervezőnek/kivitelezőnek az ötméteres tévedésével, mint annak, aki nagyjából egy létező trendbe belesímulva kitalálta, hogy Vác megérdemel sok szempont alapján egy aluljárót. Ami most megépült legalább és nem kizárt, hogy egyszer majd takarítani is fogják és a lift is működhet benne elvileg és az ötméteres tévedést egy bit korrekciójával is módosítani fogják majd egy értelmesebb korban és akkor közösperonos átszállás is lehet, nem kell majd mindig azt az aluljárót használni, amelyiknek egyik vége amúgy utcaszinten nyílik, skandalum.

 

 

 

Előzmény: felucca_02 (430986)
felucca_02 Creative Commons License 2016.08.09 0 1 430994

Én rendszerszintű gázt látok ebben az ide-oda vitában. Arról van szó, hogy egy igény és annak a megoldási (és fenntartási) módozatai nem termelődnek ki organikusan, hosszú idő alatt, hanem hipp-hopp eljön a kánaán, hozzánkvágnak egy valag pénzt, amit gyorsan el kell költeni, gyorsan találjuk ki, hogy mire, ugorjunk át félévszázados szünetet.

 

Ebből a szempontból a zúnijós támigatások iszonyat káros dolgok.

 

Ha szerves fejlődés lett volna például Vácon, akkor harminc éve épültek volna széles peronok aluljáró nélkül, takarékosan, szépen beállt volna egy üzemeltetési, fenntartási rend, aztán most a folyamatos fejlesztés, szintentartás jegyében épült volna egy aluljáró, meg perontető mindenki nagy örömére.

 

Aki putriból költözik a rózsadombi úszómedencés társasházba, az első nap bele fog szarni a medencébe, meg eltüzeli a parkettát.

Előzmény: Törölt nick (430990)
r1232 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430993

Pedig a hozott példára is igaz, ráadásul még el is van rontva, rossz oldalra lettek beépítve a peronokra.vezető mozgólépcsők...

Előzmény: manhattani (430989)
sssey Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430992
r1232 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 430991

Pont ez az, hogy korántsem alkalomszerű..

Előzmény: 1047 005-2 (430983)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.09 -1 2 430990

Igen, olvastam, de nekem az a véleményem, hogy csak egy oldalról közelíted meg a dolgot.

 

Főleg vicces, hogy pl. egyesek azért hisztiznek, hogy miért kézzel kell nyitni az állomás ajtaját, és miért nincs klíma (mert ez olyan elmaradott múlt századi), mások meg visszasírják azokat a keskeny peronokat, és a szintbeni átjárogatást a vágányok között (ami tényleg egy elavult, és balesetveszélyes rendszer). Igazándiból az egészből a "bármit csinálnak, semmi sem jó" jön le. Mindenki nyafog, mert neki fontos lenne valami, de az pont nem úgy épült meg, ahogy ő azt jónak gondolja.

Mint írtam korábban is, objektív, esetleg konstruktív kritikát még nem sikerült olvasnom, csak ez a lejárt "minden sz_r" című lemez megy.

Előzmény: István Gyuri (430985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!