Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Sziasztok! A friss fv-s 019-es Ao kocsit az fvdátumától számított 6. napon igencsak megrongálták Egerben. Vjv haverom elmondása alapján értesültem az esetről. Éjjel történhetett. Egyik budiajtó alumíniumbetétei leszedve, a vécéfoglaltságot jelző lámpa cucca kifordítva helyéről, néhol az ajtó fateste megfeszegetve. A kocsi 4 ajtajából 3-ról leszedve a belső kilincs, valamint egyéb alumíniumbetétek hűlt helye a kocsiban. Említett haverom volt szoliban, amikor az eset megtörtént. Szépen, ahogy illik, lezárta a kocsit éjjelre, még belülről próbanyitásokat is végzett. Az esetből rendőrségi ügy van/lesz. Ma 5504-ben volt az említett kocsi. Azért beutazott Hn-ból Egerbe civilben, hogy ott legyen, amikor a 3 nyomozó fényképezi a kocsit, vizsgálja át azt. Mutatta egy lapocskát, amire felírta a kocsi hiányosságait. Nála volt, hátha a rendőrök megnéznék a papírmunkát is. Egyébként említett haveromról annyit kell tudni, hogy nagyon precíz. Ezért is csípem, valamint első találkozásunkkor természetesen magázva köszöntem neki és kérte, hogy nyugodtan tegezzem. Hogy törném apró darabokra a kezét annak/azoknak a barbárnak/barbároknak, aki/akik megrongálta/megrongálták a kocsit. :@:@ Beszélgettünk a vonaton, hogy mit kéne csinálni a rongálókkal. Kezüket eltörni meg ilyen nyalánkságok vagy egyszer rájuk pirítani alaposan és a felük összefosná magát. Hasonló véleményen voltunk. Azt mondta, hogy Sm környékén vannak még megbecsült, jól karbantartott személykocsik.
Én szentül meg voltam győződve arról, hogy az ajtóvezérlés a kocsi 24 V-os akkumulátortelepéről működik. A főlégtartály vezeték, aminek a névleges nyomása a kapcsolt vontatójármű főlégtartály nyomásával azonos, az ajtók mozgatásához, a WC-k - esetenként nem csak a zárt rendszerűek - működtetéséhez, a sínfékhez, a fék segédlégtartályok töltéséhez, a légrugókhoz, a szellőzőrendszer légcsappantyúinak működtetéséhez, stb. is szolgáltathat levegőt.
Ha nem lenne ez a vezeték,akkor az IC-k pneumatikus ajtóit igencsak nehezn tudnák az utasok kinitni..:)
Ebbe azért ebben a formában ne legyél annyira biztos. Több okból sem:
1. A zárás történik levegővel, tehát a nyitás levegő nélkül lényegesebb egyszerűbb!
2. A zárási és működtetési nyomás nem 10 bar, tehát ezen elven elég lenne 1 légvezeték is - a féké- de ekkor igen érdekes fékezési/oldási tüneteket mutatna az jármű...:)
Viszont valóban az ajtók és az egyéb nem fékes pneu fogyasztók ellátása történik a második, ill. nagynyomású levegőskapcsolaton keresztül.
Igaza van braun úrfinak, jobb az ilyen evidens dolgokat is leírni a békesség kedvéért. Nagyon szép dolog, hogy ennyire odafigyel az ifjabb generációk képzésére, nevelésére.
Tudja valaki, hogy a 24-28 237-1-es merre tanyázik? A félreértések elkerülése végett ez nem egy Bz mellék, hanem egy kissé romos állapotú kéttengelyes személykocsi.