November 2-től hetek óta nem lehetett jegyet venni vasárnapra a 15:00 Hévíz-Budapestre, aminek logikus magyarázata lehetett volna, hogy jövő hónaptól átveszi a járatot a Zala (ezzel többletköltség nélkül eindulhatott volna egy késő délutáni ellenjárat, amire a hasonló egerszegi és kanizsai járatokból kiindulva nagy igény lenne).
Tegnap este aztán már teljesen le volt tiltva minden november 1-től (októberi lekérésekre ugyanekkor működött a rendszer).
Most újra él minden, bekerült a korábban hiányzó vasárnapi Hévíz-Budapest is. Marad rajta a Volánbusz.
Egy kis segítséget kérnék. Az ELS-756 mikor került a Zala Volán állományába és mikor selejtezték? Esetleg az sem lenne mellékes, hogy Németországban hol közlekedett és mi volt a német rendszáma. Előre is köszönöm a segítséget!
Ez a 17:00-17:30 fekvésű járat munkanapokon már most is beindulhatna többlet teljesítmény nélkül. De akár 16:15kor is mehetne az északi parti járat mellett az autópályán.
"attól még arra is lehet venni jegyet nem? vagy csak lefelé engedi más társaságokéra?"
Nyár óta felfelé is... de ha szolgáltatóváltás lesz, akkor a járatszám is változik, egy még nem meghirdetett járatra meg nyiván nem adhatnak el helyeket.
Egyébként még mindig nincs megnyitva ebben a fekvésben semmi nov. 1. utánra.
Ésszerű lenne a járatot a ZV-nek átadni, mert ezzel többletkötség nélkül beindulhatna egy igen jó kihasználtságú 17:00-17:30 körüli fekvésű Budapest-Hévíz járat (a 12:40 Hévíz-Bp kocsijával, és 15:00-kor feljövő fordulna helyette 19h másodrészben).
Gondolom Magyarországon ez annyira szakmai módon valósulna meg, mint a trafikkoncessziók kiosztása... Abban pedig én sem hiszek, hogy a "mindenki oda és akkor indít járatot, amikor akar, az állami kontroll teljes megszűnésével" a legjobb megoldás lenne itthon.
Végülis ez is egy módja annak, hogy rákényszerítsék a szolgáltatót egy normális rendszer összehozására, hiszen nem is nyerhet, ha nincs már előre megcsinálva korrektül az egész terv.
Megoldható ez is, csak akarni kell. A nyertes alvállakozásba adja a teljes helyi közlekedést egy olyan cégnek, akinek van szükséges mennyiségű gépkocsija, és sofőrje :) 1 óra alatt megoldható, nem kell hozzá 3 nap :)
"Kiíró a szerződést 2015. január 1. napjától 2018. december 31. napjáig köti."
"Az eredményhirdetés tervezett legkésőbbi időpontja: 2014. december 29. 09.00 óra"
"A szerződéskötés tervezett ideje: 2014. december 29. 10.00 óra"
...ezt meg hogy'?!
Elmegy az eredményhirdetésre az összes pályázó aláírásra jogosult képviselője, majd az önkormányzat embere elé tesz egy szerződést, amit ott helyben 1 óra múlva (ennyi idő alatt még elolvasni sem lehet rendesen, nehogy jogászokkal átnézetni) alá is ír... és ha a nyertes nem a Zala Volán, akkor kevesebb, mint 3 nap alatt leakaszt a polcról és forgalmoba helyez több tucat városi autóbuszt, sofőröket vesz fel rájuk, és a szilvesztei buli alatt kialakítja az utastájkoztatást is.
Ha jól gondolom, akkor idén már semmi sem lesz a zalaegerszegi projektből. A megnyert eszközök ugyanis a város tulajdonát képezik. Nem hiszem, hogy beszerelésre kerülnek, amíg ki nem derül, hogy a Zala Volán biztosítja továbbra is a helyi közlekedést.
ZVR-100 van szerintem a legrosszabb állapotban, tartalék Zalaegerszegen.
ZVR-101 Lentiben nemrég lett felújítva.
GWH- Nagykanizsa, felújítva még nem volt, de nincs rossz állapotban. Úgy tudom tartalék, helyettesíteni szokott.
Többi három (HDC, GBS, GWX) Keszthelyen van. HDC-nek nemrég csinálták meg a tetőlemezelést, beázott a légkondinál. GBS van most soron, aztán szerintem a GWX is meg lesz csinálva.