Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Kedves túlélő társaim! A régifajta diesel adagoló persely és lökőtárcsa cseréhez az adagolón elvégzendő munkákat TILOS GÁZOLAJOS ÁLLAPOTBAN ELVÉGEZNI! Munkavédelem! Elötte mindent át kell mosni tiszta étolajjal az nem marja szét a kezünket. Adagoló javítás után, tálcán lepróbálni és átmosni a saját szivattyújával, hogy terhelés nélkül az aprószemű szennyeződések is kimenjenek. Persze a saját üa szűrőnket használjuk és persze újjat. Miután készvagyunk szereljük vissza és légtelenitsük. A légtelenitésnél is vigyázzunk a fröccsenésekre, főleg a nagynyomású részeknél(szemünk). Az étolajat még elbírjuk ha fröccsen de a gázolaj bajt csinálhat. Tehát az egész műveletet étolajjal kell elvégezni, ami vissza fog keveredni a tankba a visszafolyó ágon. Ha véletlenül 180 fokkal el lett rakva a főelem az egész munkát meg kell ismételni szétszed,megfordít,összerak,átmos,felszerel légtelenít. Egy bökkenöje van a dolognak, hogy 6 liter étolaj került a tankba az inditásoknál annyit mosott be a rendszer. Személyautók tankján nincs leeresztő csavar. Étolaj a tankban, hol itt a jövedéki adócsalás?
A vámosok ? háát, én személy szerint nem tudom, visszaolvastam végig a fórumot, írni nem írtak. Olvasni meg ha olvassák is, hát legalább elgondolkozhatnának azon, hogy inkább támogatni kellene a dolgot mintsem büntetni. Sajnos ez nem rajtuk múlik.. szerintem tenni kell a környezetünkért. Na meg hát a pénztárcánknak se hátrány, ha nem megy belőle el annyi ;-)
Van egy jó hírem, egy régi közmondás: Az vesse rá az első követ aki jómaga nem bűnös(semmiben). Számoljátok ki, érdemes: ha valaki felesbe keveri kb 20 tank után megvan a felújított adagoló és az új porlasztók ára is. A többi már ajándék. Majd kölcsönkérek egy digitális fényképezőgépet megmutatom hogy az enyém milyen. De lehet hogy lerajzolom. Teljesen hibátlan és a motor kitisztitás is benne van. Semmit nem kell hozzá keverni, annyi a trükk hogy van két elektromos üzemanyagpumpa meg egy fűtött elektomos úszós kapcsoló ami vezérli a kívánt pumpát.
371, nem csak te vagy ezzel a dologgal, engem is megállított egyszer 2 fiatalabb. Kérdezték mivel megyek.. mondom gázolajjal. Aztmondja az egyik, addig nem engednek el, amíg nem mondok igazat.. :D Ott álltam vagy negyed órát míg bevallottam, hogy étolaj. Azt mondta csak így tovább, ő is azzal szokott, de mostmár emelik az árát, szóval csak használtal fog valószínűleg. Na ilyen is kevés van.. a másik dolog , az a tapasztalatom hogyha 40éves, vagy feletti rendőr állít meg az mind köcsög, aki meg fiatal azok rendesek. Ez miért van?? :) Na persze azok közt is van rendes, csak kú*va ritka.
Pedig pont hogy az állambácsit akarom pumpálni pénzel hogy kusban legyen. Amúgy kaptak már el étolajjal. Kiröhögtek a rendőrök és nagyon tetszet nekik.
egy külön állófűtést (webasto)kell beépíteni ami felmelegíti akár előre beprogramozva. Az szinte alig fogyaszt ezzel megmelegíted a tartályban lévő étolajat(vagy akármit) így nem kell drága gázolajjal higítani.(asszem ezt már csinálják is) Valahol már láttam ilyen melegítőt.
lehet eccerűbb ha az étojat hagyjuk jó bő zsírosan, oszt melegíccsük ezerrel... legalább nagyjából folyik, nem kell kockázgatni:)
én melegen átszűröm, oszt jóvan! szobából viszem a kocsiba egy 10 lityis kannában. eddig nem sok bajom volt így! majd télire kap egy levehető (ráhúzható) hőszigetelést a kanna! persze a duplatank lesz majd az gazi, és nem kell kannát cserélgetni esti leálláskor. meg a visszafolyót is fűteni akarom a hűtővizzel, mert nekem tök hideg a cső. oszt akkor a bio egész nap langyos maradna.
Gyurma gondolj bele, régen a gőzmozdonyt is fel kellett fűteni előszőr, nem ám úgy, hogy beleülök aztán indulok is egyből.
A langyi zsír sűrűsége kicsivel kisebb, tippelek: 0,91-0,92g/cm3
>Mert 08-tól akár 1,2 is lehet a sűrűsége. :-)))
Na ez a jó zsír, az egykettes, vízzel elegyítve lemegy alulra a víz meg a tetején úszik. :-))
Mekkora a hatásfoka egy dízelnek? 35-37% is lehet, ami marad, annak jórésze hőenergia, bőven elég a zsírolvasztáshoz. IPA jó adaléknak, viszkozitás csökkentésre és égésjavító adaléknak. A legjobb megoldás az adagoló előtt egy folyadékgyűrűs centrifugálszívattyúval bekeverni az alkoholt, ebben az esetben lehet metanolt, vagy bioetanolt is használni, mert langyi zsír-alkohol memulzió képződik, picit lehet vizes is az alkohol, javítja az égést.
A keverés így azért nem egyszerű feladat, a térfogatarányt tartani kell, pl. a centrifugálszivattyú kis puffertartályra dolgozik, a szívó oldalon perisztaltikus szivattyúval lehetne adagolni a zsírt és az alkoholt. A puffertartályban figyelni kellene a folyadékszintet, egy bizonyos folyadék magasságnál a perisztaltikus szivattyú leáll. Az adagoló, meg a pufferből szívná a nedűt, ha zsírra van kapcsolva a betáp. Persze végig fűtve minden.
Van valakinek jobb 5lete, azon kívül, hogy hagyjuk a fenébe a zsírt?
Valami rozoga motoron tesztelni kéne, hogy csináljunk valami értelmes dolgot is.
Üdvözletem mindenkinek! Bevált és hibátlanul münködő étolajos technológia elkészülte után, elkeztem utánajárni hol kell jövedéki adót fizetni. A fináncok azt mondták érdeklődjek az adóhivatalban az adóhivatalban meg azt mondták érdeklődjek a finácoknál. Végül az adóhivatalban azt mondták hogy nincs erre megszervezett rendszer. Az ingyen kapott étolaj(használt) örömmel fizetném be a literenkénti 150Ft-ot. Egyszerűen lehetetlen! Mégis büntetnek érte.
vagy duplafalú üzemanyagcső, amit a cekász közvetlenül, vagy a hűtővizet előfűtve melegít. a póttank melegítése ugyanígy, esetleg valami "merülőforraló" szerű megoldás.
tény, hogy szigorúan gázolajjal indítani és leállni, szerintem nem éri meg a sok szarakodás, de tuti müxik a dolog.
akkor számold ki leterben is mert úgy lehet csak tankolni .(a zsírt is számold át meg az olvasztásához szükséges energiát,mert a hő az nem jön csak úgy a tankba,azt a motortól el kell vezetni és az is energia.
Abban a buszban E95!!!üzemanyag van 95 % etanol 5% égésjavító és kenőanyag.Az E 95 öt nálunk nem árulják mert hogy nézne ki hogy 200 ért legálisan tankolsz.A zsír szerintem megoldhatatlan.
Szerintem a tankban és a csöveken elég 60 fok, befecskendezés előtt közvetlenül fel kellene nyomni 80-90 fokra a hőmérsékletet, égésjavító adaléknak meg 10 % IPA mehet bele. Leállás előtt szigorúan át kell mosni gázolajjal az adagolót.