Ha csak balra (vagy csak jobbra) tekerésnél remeg, akkor esélyes, hogy erősen megkopott a rendszer. Nekem is volt ilyen problémám, az lett a vége, hogy menet közben balra tekerésnél teljesen elment a szervó hatás. Fel kell emelni az autót, bal oldalon el kell húzni a gumiharangot, ha folyik belőle az olaj, akkor az szívás. Nekem komplett szervó csere lett a vége.
2. álló helyzetben/parkolásnál/kis sebességnél remeg
Hallottam a nyomócsöves megoldásról, de még nem volt "kedvem" kipróbálni (nem olcsó az a cső...)
Viszont 2-3 hete öntöttem a szervo olajhoz Xado szervo adalékot, és láss csodát pár nap hajtás után elmúlt a remegés. Érdemes kipróbálni...
Amikor tekergeted a kormányt, a szivattyú hajtás igénye megnő, és a motorvezérlő nemtudja egy stabil fordulaton tartani az alapjáratot, hanem egy picit leesik. Mivel csökken a motor fordulata így a generátoré is, ha a generátoron nagy a terhelés akkor már teljes gerjesztésnél sem tudja tartani a ~14V körüli feszültséget, így egy picit esik a feszültség és ezt észrevenni a tompított halványodásán. A szervócsőben még szokott lenni egy nyomáskapcsoló, ami a motorvezérlőnek ad jelet, hogy kicsit emelje meg az alapjáratot.
Zajos morgás: a szervókormánygépekben bizonyos kritikus nyomásviszonyok mellett (részterhelésnél) hidraulikus lengés keletkezik. A rezgésszám kormánytípusoktól függően változó(100-200 Hz). A rezgés a kormányzást nem zavarja.
Szervos mesélte, hogy abban a nyomóági vagy visszatérő csőben (már nem emlékszem melyikben) van vmilyen rezgésnyelő spirál. Ennek esetleges szakadása, deformálódása nem okozhatja a problémát, ill. a nehezebb kormányzást?
Szia, neked nem hangos a korm.szervo szivattyúd? Középálláson, terhelés nélkül értem a kérdést. Majd nézd meg este, hogy a tompított fénye elhalványul-e láthatóan parkoláskor, kormánytekeréskor.
Egy bizonyos időponttól kezdve a PUG orvosolta a kormányrezonálás hibát, előtte úgy tudom az újakon még gariban cseréltek szivattyút vagy nyomócsövet.
Az imént beszéltem egy kollégával, akinek szintén 407-ese van, neki is hasonló kormánygondja van. Neki nem segített a csapágy csere... Tanácstalanság van.
Nem biztos, hogy hülyeség, nekem is megfordult már a fejemben, hogy esetleg valami mechanikai probléma lehet, mert a hang és az érzés olyan, mint amikor egy kopott perselyben a tengely, vagy inkább egy tengelyen a fémkarika a túl nagy hézag miatt nem tud siklani, hanem bizonyos forgási sebességtől akadozva forog.
Lehet hulyeseg de az also csapagy csere elott azt hittem ennek a kocsinak ilyen nehezkes es darabos a szervoja) felemelve es kormany gombfejet kiveve alig lehetett kezzel elmozditani a kerekeket. Egy probat meger.
Nem sok az, kb reálisnak tűnik. Bár nem vagyok nagyon képben a felszereltségekkel, a konzolon nem láttam az autótelefont, biztos, hogy Premium felszereltség? Ha mégsem Premium, akkor valóban kicsit túl van árazva,
Szeretném megtudni,hogy van e olyan aki tutira megtudja rendelni a kijelző keretemet. Kb 1 hónapja a helyi szalonban lebeszéltem, kikerestettem a 7 colos előlapot (ár is megvan 11 ezer )de biza azóta semmi akivel lebeszéltem beteg, azt mondták másik megyeszékhelyre irjak az ottani szakinak akivel eljátszottuk a beazonosítást ,ez volt 2 hete. Tele lett a hócipőm.Természetesen korrekten kifizetem a terméket + tejet sört,felest bármit állok az ügy elintézőjének )
Ja más,egy éve megvan kb a nejemnek a 407 1,6 hdi.Lotyogott a futómű ,alsó támcsapágyakat megrendeltettem -cserénél derült ki a jobb első csap elkopott előző javításnál sörös dobozzal hézagolták a csapágy és a csap közötti külömbséget,a kocsi mappájában megtaláltuk a számlát amit egy helyi viszonylatban jó nevű autó szervízben javítottak ( 2 első támcsapágy 2 kormány össz gömbfej, 2011 ben 158 260 ft-ért) a pofám leszakadt még a szerelőnek is.
Jah mégegy dolog. Az indexkar szeret elgyengülni, és a középső fütés beömlőnél ellenőrizni kell hogy a terelőlapkák nem töröttek-e mert azt macerás javítani.
Nekem is az van. Imádom, el nem adnám semmi pénzért, bár a 2.0hdi nyilván egy jobb motor, de nekem ez is elég mindenre. Rendkívül kényelmes, tágas, hátul ugyan kissé szűkös és a csomija sem a kategória legnagyobbja de minden befért eddig és a 135 utazót kényelmesen viszi 4 személy full csomaggal, klímával is. Az 5 literes fogyi felejtős, átlagban 6-6,5 közötti a reális. 5-ös váltóval az enyém 180-nál elfogy, 135-nél 3100-at forog. Elektronika. Csak abban megy tönkre bármi amiben van. Ebben van bőven, mindenféle szenzor a motorban, kerékben, féknél, stb. de egyáltalán nem olyan rossz a helyzet mint az sokan mondják. Kisebb bosszantó hibák lehetnek, de összességében nem roszabb mint bármelyik másik gyártó terméke. 165 ezernél már figyelni kell erre-arra. Kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő (eolys). Éredemes megnézni hogy száraz-e a porlasztók melletti rész, ha taknyos akkor az nem egészséges. Egy értő szemnek rá kell nézni diaggal, mégha nincs hibaüzenet akkor is ki lehet szúrni egy-két hibát az élő adatokból. Ha az olaj, szűrők rendesen (nem gyári ütemben) voltak cserélve, nem tescossal járt akkor a motor sokáig jó lehet, illetve gondos tulajról árulkodik. Gázolajból sem szereti a gagyit. Jó autók nagyon, kicsit tutujgatni kell őket, de olyankor hálásak. :)
A legszebb kombi. Ha tudsz választani, inkább vegyél 2.0 motorost, nem eszik sokkal többet, de jóval erősebb, nyomatékosabb. A motor is tartósabb. Keress jól felszereltet, mert hamar fájni fog, ha egy fapadban ülsz és látod, mennyi minden okosság lehetne benne. Ennél a típusnál az utólagos berakás nem egyszerű út, a vezeték kötegek és a fedélzeti elektronika miatt. Kényelemre számítsál, de ez a kombi nem nagyon jó cuccolni, mert erősen befelé dőlnek a hátsó traktus falai. Amúgy arra számítsál, hogy mindig lesz valami apró nyűgje, mert francia és mindent figyel. Még egy helyzetjelző hiba miatt is hisztizik. A km legyen benne biztos, mert egy visszatekert kocsi nagy és drága meglepetéseket okozhat. Fő, hogy ne higgy az eladónak, ha az anyja szeme világára is esküszik. Ez vonatkozik magánszemélyre és kereskedőre egyaránt. Kérjél papírokat, szervizszámlákat, szervizkönyvet. A vásárláshoz, próbákhoz vigyél hozzáértőt, vagy vidd el egy átvizsgálásra, de ne a tulaj mondja meg, melyikbe, mert az le lehet zsírozva. Ha papírokkal valami nincs rendben, pl. a törzskönyv nem névre szól, akkor hagyd ott. Fő, hogy ne szeress bele egy példányba azonnal. És alkudj.
Kacérkodom a gondolattal, hogy veszek magamnak egy 2008-as 407 sw 1,6hdi symbolt-t. A kocsiban 165e km-t írnak. Tudtok valamit mondani ezekről a kocsikról? Jót vagy rosszat? Amit hallottam és olvasgattam róluk az az, hogy a motorjuk kimegy a világból is, csak az elektronikájuk nem a legjobb. Tud valaki valamit ezekről? Milyen fogyasztást kell várni ettől a motortól a 1,5 tonnás kaszniban? Megállítom 5-6L közt? Nyilván nem Senna stílusban, hanem a normál 100-120 körüliben.