Kalos 1.4, ajtó nyitás-csukásra a központi panelen lévő óra kialszik és újraindul 1:00-ról. Nem nagyon látom, hol lenne érdemes megkezdeni a műszerfal bontását, ha valaki szedte már szét, egy kis segítséget szívesen elfogadnék.
Nem én vettem. :) Apám, csak én informálódok, mert ő nem szereti meg nem is érti nagyon a pc-s dolgokat.
Amúgy annak ellenére nem olyan rossz, hogy hol készült. 1-2 barbár megoldás van rajta, nem is egy német minőség, de ezen az áron mondjon bárki 0km-es ""terepjárót"". Könnyebb apámnak beszállnia, meg földes utakon van használva, első osztályú rá...
Már nincs Kalosunk, ezért nem tudok pontosat mondani, de a kormány alatt le lehet venni a burkolatot elvileg. Onnan nem lehet belátni/mászni, és megnézni ,hogy hogyan van megoldva a világítása?
Minap, mikor megzavartam, nemkevés hitellel terhelt autóm téli álmát, arra lettem figyelmes, hogy a lámpa magasság állító világítása elfelejtett felébredni.
Kis noszogatás után pislantott néhányszor, aztán ismét álomba szenderült.
Hogy bizonyítsam, ki az úr a háznál, többször megmozgattam és ekkor szófogadóan tette a dolgát.
Alig 1 óra pihi után ismét feleselt a nyavalyás. Ismét meggyőztem az igazamról, de szeretném ezt a szerintem kontakt hibát kiküszöbölni.
Fékbetét nem feltétlen km-hez van kötve. Amikor úgy érzed megnézed, hogy koptt-e vagy nem. Illetve, ha túl sokáig van 1 fent, lehet, hogy el kezd berepedezni, akkor se árt a csere.
Szia! Jól gondolod, a műanyag lapot le lehet pattintani, és ott lesz az izzó, gond nélkül cserélhető. Fékbetét csere nálam nem megadott km után szokott történni, hanem amikor úgy érzem, hogy már szükségessé vált.
Szeretnék segítséget kérni tőlletek, a kaloskámba valószínű kiégett az utastéri megvilágító én gondolataim szerint a burát kipattintom és kicserélhető az izzó...
Valaki aki cserélt már ilyet legyenszíves megerősíteni vagy ellátni tanácsokkal.
Azon kívűl szeretnék érdeklődni a fékbetétek cseréjével kapcsolatosan, nevezetesen kb. mennyi km. Után kell ezzel foglalkozni (persze tudom hogy ez sok minden fügvénye), ha cserére kerűl sor milyen tipust ajánlotok?
Következő: szeretnék felderíteni heves m.-ben vagy szomszéd megyékben egy megbízható szerelőt( netán kaloz specialistát) de inkább specialistát akire nyugotan rábízhatom a gépet és nem dolgozik drágán, és tudja a bajban hova kell nyulni. Ha valaki tudna ajánlani egy ilyen emberkét szivesen venném.
Szives jótanácsotokat előre is köszönöm!
Vettem egy Henry akkutöltőt (12V 4A 48Ah 4AMP), "12v ólomsav akku töltéséhez". Jó lesz hozzá? Vagy minden autóakku ólomsavas? Mert ez konkrétan nincs ráírva az akkura.
Sziasztok! Most akartam először magam gyertyát cserélni a Kaloson, eddig mindig szervizbe volt hordva a kocsi a kötelező karbantartásra. Megvettem a gyárilag írt, és az autó könyvében is feltüntetett Champion RN9YC gyertyákat, kértem kölcsön gyertyakulcsot, csak amikor nekiláttam hogy kicserélem olyan dologba ütköztem, hogy ezeknek a gyertyáknak 21mm-es a kulcsmérete, amik az autómban vannak jelenleg azoké meg kisebb, gondolom 16-os, szal nem tudtam kiszedni őket, kérek majd ezekhez is kulcsot. Csak előre érdeklődnék, hogy ez így normális? Gondolom majd ha kiszedem a mostanit akkor meglátom, ha ugyanakkora a menetjük akkor gondolom be tudom majd a helyére tenni a vásárolt újakat. Érdekesség még, hogy a kocsi könyvében ezt az rn9yc gyertyát írják, viszont a gyertyacsere leírásánál meg a könyvben is 16mm-es kulcs használatát írják.
Én kérdeztem oktatómat, hogy látatlanban mitől lehet alapjárat ingadozás, úgy, hogy a chek ég, és új lambda szonda van benne, stb.
Azt mondta, hogy szerinte EGR, az szokott lenni a hiba ezeknél a típusoknál, de csak tipp. Én olvasgattam az EGR-ről, alapjárat ingadozást nem ír, mint hibajelenség, csak rángatást, füstölést, teljesítménycsökkenést. De ki tudja aztán.
Amit Zoltán írt, anno 7 oldallal vagy 8-cal visszább, nem teljesen értem, hogy hol van az a "szelep",de ha van, vagy ott, lehet akár az is. Mondjuk az sem mind1, hogy 1.2 vagy 1.4, mert picit másab a 2 blokk, ne adj isten 1.5, bár olyat 1-et nem láttam még....