A magyarázat hozzá pedig az, hogy a gázkészülék gyártója megadja a bekötés paramétereit! Így ahhoz kell tartani magunkat! (Pl.: Fél coll-on be, fél coll-on ki.)
Ebből adódik, hogy ha nem megfelelő csapteleppel csatlakozunk rá, -ide értve a zuhany rózsáját is- akkor nem fog a készülékünk megfelelően működni.
Sziasztok, lakásunkban szeretném a padlófűtést visszakötni, a képen látható vagyis nem látható a hiányzó alkatrész(ek), tudtok segíteni hogy hogy keressem az alkatrészt ami az alsó csonkra( arra a dupla o gyűrűsre gondolnék) megy rá, a többit valahogy összhekkelem.
10 éves BERETTA CIAO (24kW) kazánunk van és egy 50nm lakás, aminek a fűtés igénye 8-10kW. Szerencsétlen kazán 5 évet fűtött és nemrég beégett az egyik relé az örökös ki-be kapcsolgatástól, szerelők rögtön panelt akartak cseréltetni, de 3-4 nap nemfűtés (és fürdés) után rájöttem az 500Ft-os hibára és azóta hibátlanul megy. Elektroműszerész szakmám is van azért voltam ilyen bátor amúgy. Szóval tudja esetleg valaki, hogy lehet a kazán teljesítményét levenni úgy, hogy inkább örökké fűtsön, minthogy ki-be kapcsolgat és teljes gázon 2 percig megy, majd ezt ismételgeti óránként 10-15x....
Nem panaszkodom a fűtés számlánkra, de nekem logikusabb lenne, hogy kisebb lánggal fűt, mint teljes 24kW-on. A tekerentyű alatti potméterrel lehet ugyan szabályozni a láng méretét, de ez sem hoz megoldást, kb 18kW lesz úgy, nem vettem észre hosszú távú gázspórolást ha leveszem sajnos
Novemberi gázfogyasztásom fűtésre: 122m3 gáz 100nm cs.ház éjjel nappal 22,5 fok benti hőmérséklet sosem piszkálva ha nem vagyunk otthon akkor is ennyi.
C24-es kazánunk van, mellette néha egy vegyestüzelésű kazán üzemel. A fűtéskör gravitációs. Vastag, két collos csövekből áll, a fa kazán miatt a padláson elhelyezett tágulási tartályos a vízrendszer. A tartály vége nyitott.
Jövőre a C24 kazánt le kell cserélnem. A nyitott fűtésrendszert meg szeretném hagyni. Az új kazán terén nyitott égésterű, kombi kazánt szeretnék, lehetőleg elektromos gyújtással, kéményt nem szeretnék cserélni.
Fogok ilyen kazánt találni, amelyhez nem kell zárt, magas nyomás alatt lévő víztér?
Egy kisebb házikóba (60 m2 - hőigénye kb. 12 kW) keresnék turbós kombi kazánt (nem kondenzációs készüléket). Ti melyik márkát, melyik típust ajánljátok megbízhatóság, modernség (pl.: időjárás-követő szabályozás) szempontjából?
Kazános ügyben szeretnék egy tanulságos történetet közzétenni. Egy junkers euroline (bosch) "boldog" tulajdonosa vagyok immár kb. 9 éve. Újépítésű házról van szó,ezt tanácsolták,és sajnos bedőltünk.
Az eltelt 9 év alatt 3x ment ki a "turbóventillátor" plusz bónuszként egyszer még valami elektronikai hibája is volt a kis nácinak.Ez mindig csakis kizárólag fűtési szezonban alternatív fűtés hiányában.Legutóbb az idei öszi szünetkor, szerencsére a gyerekeknek nem volt iskola, és így a nagyikhoz el tudtuk őket vinni a 15 fokos házból.Nagyon előzékenyen egyébként garanciában cserélték a részegységet, holott az előző ugyanilyen hiba óta már 1év és 15nap eltelt tehát már nem volt garis.A helyszínen a szakemberek,akik ennyi sorozathiba után már kijöttek - közölték,hogy rossz a beszívó és a kifúvó rendszer,ezért egy év után újból el fog romlani./az ő szerelőjük vette át a ház építésekor az egészet, plusz a miskolci thermoment kéményseprő hatóság előírásait követtük/
Most így állunk.....Köszönöm hogy elolvastak...hajrá junkers euroline!!!
Akkor zárd el a gázkazánnál az egyik csapot, mert ott megy el a vegyes szivattyújának a munkája.(ha a gázzal akarsz fűteni, akkor értelemszerűen nyitni a csapot, a vegyesnél zárni.)
A végleges megoldás az lenne, hogy a gázkazán és a vegyes előremenőjébe egy-egy visszacsapót beépíteni(így nem kellene beavatkoznod kézzel) és a vezérlést úgy megcsináltatni, hogyha a vegyes 30°C alá megy, automatikusan induljon a gáz.
A kazán most lett kisavazva mint írtam, bár csak a két hőcserélő, meg a csövei. A szerelő szerint nem volt vészes.
Ha felteszek egy másik radiátort, annak ugyan olyan anyagúnak kell lennie mint a meglévőknek, vagy lehet más is? A mostaniak alu radiátorok, de a fémlemezesnek fele annyi az ára...
Az kb. annyit jelent, hogy ezen a hőfokom zárná el teljesen a meleg bekeverését. Tulképpen a felső hőmérséklet korlátozója. Kérdés, hogy eléri-e ezt bármikor az előremenő, mert akkor hiába is tekered feljebb.
a felső csőtermosztát csavarója meg 30 fokon
A csőtermosztát tekerője az kb lényegtelen, mit mutat, mert az még tájékoztató értéknek se jó. Helyette nézd az osztó előremenő hőmérőjét.
Gondolom a csőtermó indítja a padló szivattyúját, s mivel ezek ritkán gyors reagálásúak, a késlekedése még tovább rontja a padló üzemét. Cserébe a leállás után is késik, így meg a már hideg előremenőt is bekergeti a padlóba. Én tennék helyette egy relét, ami a kazán indulásakor elindítaná, a leálláskor meg lelőné.