Ha csak balra (vagy csak jobbra) tekerésnél remeg, akkor esélyes, hogy erősen megkopott a rendszer. Nekem is volt ilyen problémám, az lett a vége, hogy menet közben balra tekerésnél teljesen elment a szervó hatás. Fel kell emelni az autót, bal oldalon el kell húzni a gumiharangot, ha folyik belőle az olaj, akkor az szívás. Nekem komplett szervó csere lett a vége.
2. álló helyzetben/parkolásnál/kis sebességnél remeg
Hallottam a nyomócsöves megoldásról, de még nem volt "kedvem" kipróbálni (nem olcsó az a cső...)
Viszont 2-3 hete öntöttem a szervo olajhoz Xado szervo adalékot, és láss csodát pár nap hajtás után elmúlt a remegés. Érdemes kipróbálni...
Amikor tekergeted a kormányt, a szivattyú hajtás igénye megnő, és a motorvezérlő nemtudja egy stabil fordulaton tartani az alapjáratot, hanem egy picit leesik. Mivel csökken a motor fordulata így a generátoré is, ha a generátoron nagy a terhelés akkor már teljes gerjesztésnél sem tudja tartani a ~14V körüli feszültséget, így egy picit esik a feszültség és ezt észrevenni a tompított halványodásán. A szervócsőben még szokott lenni egy nyomáskapcsoló, ami a motorvezérlőnek ad jelet, hogy kicsit emelje meg az alapjáratot.
Zajos morgás: a szervókormánygépekben bizonyos kritikus nyomásviszonyok mellett (részterhelésnél) hidraulikus lengés keletkezik. A rezgésszám kormánytípusoktól függően változó(100-200 Hz). A rezgés a kormányzást nem zavarja.
Szervos mesélte, hogy abban a nyomóági vagy visszatérő csőben (már nem emlékszem melyikben) van vmilyen rezgésnyelő spirál. Ennek esetleges szakadása, deformálódása nem okozhatja a problémát, ill. a nehezebb kormányzást?
Szia, neked nem hangos a korm.szervo szivattyúd? Középálláson, terhelés nélkül értem a kérdést. Majd nézd meg este, hogy a tompított fénye elhalványul-e láthatóan parkoláskor, kormánytekeréskor.
Egy bizonyos időponttól kezdve a PUG orvosolta a kormányrezonálás hibát, előtte úgy tudom az újakon még gariban cseréltek szivattyút vagy nyomócsövet.
Az imént beszéltem egy kollégával, akinek szintén 407-ese van, neki is hasonló kormánygondja van. Neki nem segített a csapágy csere... Tanácstalanság van.
Nem biztos, hogy hülyeség, nekem is megfordult már a fejemben, hogy esetleg valami mechanikai probléma lehet, mert a hang és az érzés olyan, mint amikor egy kopott perselyben a tengely, vagy inkább egy tengelyen a fémkarika a túl nagy hézag miatt nem tud siklani, hanem bizonyos forgási sebességtől akadozva forog.
Lehet hulyeseg de az also csapagy csere elott azt hittem ennek a kocsinak ilyen nehezkes es darabos a szervoja) felemelve es kormany gombfejet kiveve alig lehetett kezzel elmozditani a kerekeket. Egy probat meger.
Nem sok az, kb reálisnak tűnik. Bár nem vagyok nagyon képben a felszereltségekkel, a konzolon nem láttam az autótelefont, biztos, hogy Premium felszereltség? Ha mégsem Premium, akkor valóban kicsit túl van árazva,
Szeretném megtudni,hogy van e olyan aki tutira megtudja rendelni a kijelző keretemet. Kb 1 hónapja a helyi szalonban lebeszéltem, kikerestettem a 7 colos előlapot (ár is megvan 11 ezer )de biza azóta semmi akivel lebeszéltem beteg, azt mondták másik megyeszékhelyre irjak az ottani szakinak akivel eljátszottuk a beazonosítást ,ez volt 2 hete. Tele lett a hócipőm.Természetesen korrekten kifizetem a terméket + tejet sört,felest bármit állok az ügy elintézőjének )
Ja más,egy éve megvan kb a nejemnek a 407 1,6 hdi.Lotyogott a futómű ,alsó támcsapágyakat megrendeltettem -cserénél derült ki a jobb első csap elkopott előző javításnál sörös dobozzal hézagolták a csapágy és a csap közötti külömbséget,a kocsi mappájában megtaláltuk a számlát amit egy helyi viszonylatban jó nevű autó szervízben javítottak ( 2 első támcsapágy 2 kormány össz gömbfej, 2011 ben 158 260 ft-ért) a pofám leszakadt még a szerelőnek is.
Jah mégegy dolog. Az indexkar szeret elgyengülni, és a középső fütés beömlőnél ellenőrizni kell hogy a terelőlapkák nem töröttek-e mert azt macerás javítani.
Nekem is az van. Imádom, el nem adnám semmi pénzért, bár a 2.0hdi nyilván egy jobb motor, de nekem ez is elég mindenre. Rendkívül kényelmes, tágas, hátul ugyan kissé szűkös és a csomija sem a kategória legnagyobbja de minden befért eddig és a 135 utazót kényelmesen viszi 4 személy full csomaggal, klímával is. Az 5 literes fogyi felejtős, átlagban 6-6,5 közötti a reális. 5-ös váltóval az enyém 180-nál elfogy, 135-nél 3100-at forog. Elektronika. Csak abban megy tönkre bármi amiben van. Ebben van bőven, mindenféle szenzor a motorban, kerékben, féknél, stb. de egyáltalán nem olyan rossz a helyzet mint az sokan mondják. Kisebb bosszantó hibák lehetnek, de összességében nem roszabb mint bármelyik másik gyártó terméke. 165 ezernél már figyelni kell erre-arra. Kettős tömegű lendkerék, részecskeszűrő (eolys). Éredemes megnézni hogy száraz-e a porlasztók melletti rész, ha taknyos akkor az nem egészséges. Egy értő szemnek rá kell nézni diaggal, mégha nincs hibaüzenet akkor is ki lehet szúrni egy-két hibát az élő adatokból. Ha az olaj, szűrők rendesen (nem gyári ütemben) voltak cserélve, nem tescossal járt akkor a motor sokáig jó lehet, illetve gondos tulajról árulkodik. Gázolajból sem szereti a gagyit. Jó autók nagyon, kicsit tutujgatni kell őket, de olyankor hálásak. :)