"Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?"
Hmmm. Nem selejtezték le hanem helyet cserélt az A26 051-el (2004. 06. 12.-én). Ennek okai: Az ajkai bauxitrakodón volt két A26 abból egy általában állt, tehát ott felesleges volt. Ezután már csak egy gép szolgál a rakodón az pedig az A26 086.
Bakonyszentlászlón sajnos lassan megszünőben a bauxit bányászat. Így az általad említett A29 014 ott nem volt szükséges, mert annyira csökentek a tolatási teljesítmények. Viszont az A29 009 állapota az ajkai timföldgyárban annyira leromlott, hogy el kellett küldeni Sm-be javításra. Ezért, hogy ne a gyár A26-os gépei végezzék a tolatásokat az A29 014 Ajkára került, másnap pedig az A29 009 elindult Sm-be.
Mostanában viszon nem látom a szokott helyén a gyár két A25-ös gépét (064; 065), és valóban nem látom mozogni az A29 014-et. Honnan származik az infod a selejtezésről? Lehet ennek a dolognak utána kell járnom?
Ne aggódj a szétvágott mozdonyok miatt, ha szeretnénk, előbb-utóbb hozzájuthatunk egyhez! Mióta az iparvasúttal foglalkozom, én is sok mozdonyt láttam eltűnni, pedig csak másfél éve kezdtem:
Szétvágták A21 070-et Pilisvörösváron. Mondjuk ebből már minden alkatrészt eladtak előtte.
Erre a sorsra jutott A21 075 is a Vasjárműből.
Gyékényesen alkatrészenként árulnak két A26-ost.
Kimondták a halálos ítéletet az ácsi A29-es, és A28-as fölött is.
Leselejtezték a bakonyszentlászlói A29 014-et, mert elkoptak a kerekei.Vajon azóta megvan még?
Szétvágták a szintén bakonyszentlászlói zetort,( talán A23 031) pedig ez egyedi volt, Egyiptomból jött vissza.
Szétvágták A23 041-et Mosonmagyaróváron. Azért az egyik lámpáját sikerült megmentenem a roncstelepről:) Hazacipeltem , pedig jó nehéz volt!
Mosonmagyaróváron az AlCüFer-nél szétvágták a hegyeshalmi zetort, két hegyesi A26-ost. A harmadik A26-ost is a bontótelepre vitték nyáron, de azt mondta nekem a tulaj,hogy ezt nem fogja szétvágni, talán alkatrészraktár lesz?
Soroljam még? Hirtelen csak ennyi jut eszembe.
Ez csak a Dunántúl, és csak másfél év!!
Jövő hét elején föl fogom hívni a bútorgyárat, vagy mozgósítjuk Swamplord kollégát, bár nem tudom, mennyire fog ráérni:)
A nyékládházi A26-os üzemképtelenül áll x-éve, azonkívül technika történeti szempontból szart se ér.Az alváz meg van toldva a motor egy M31-esből származik, ezen kívül vannak rajta dácsia alkatrészek is képek vannak, majd délután teszek be.
Hétfőn én is postára adom a Neked szánt cd-t. A Tiédet előre is köszönöm szépen.
Egyébként azt tervezem, hogy nyáron ha megyek Fűzfőre, felkeresek egy-két környékbeli idősebb lakót, hátha tudnak információkkal vagy esetleg képekkel segíteni -e vonal történetének kutatásában.
Sajna nincs régi fotóm erről a részről, és azt sem tudom megmondani, mikor fognak ott vonatok járni, de legalább elküldtem a CD-t mindenkinek( kivéve czzf50, neki még kicsit várnia kell).
Köszönöm szépen az információt. Ha arra járok mindig megnézem ezt a részt. Pont ma voltam ott. Fotód nincs véletlenül abból az időből, amikor még itt forgalom volt? Arról nem tudsz, hogy valamikor vissza kötik-e a 29-esbe?
A fűzfői Nitrokémia vágányát nem szedték föl teljesen. Legalábbis Tavaly nyár végén még nem, de tudtommal nem is tervezik.
Először a MÁV-vonalból építették ki az angolváltót, ami bekötötte az iparvágányt. Ezután az angolváltó utáni közúti átjáróban szedték föl a síneket, majd aszfaltozták újra az út felújításakor, mondván arra úgysem jár vonat.
A következő 300-400 méteren az akkori NikeTrans szedte föl tudtommal a síneket és betonaljakat, vagy az iparvágányhálózat többi részébe építették be, vagy eladták.Ezen a szakaszon áll egy szemafor és egy Balatonfűzfő tábla.
Az iparvágány további része, úgy 2-3 kilométer egészen a gyárkapuig sértetlen. Meglepően jó alépítményen, és betonaljakon fekszik, egyáltalán nincs elgazosodva. Csupán két oldalról nőtték be futónövények, de tökéletesem járható gyalog is. Mi bejártuk múlt nyáron.
Azért nem fogják esetleg teljesen fölszedni, mert jó kapcsolatot biztosítana a Fehérvár-Veszprémi, és az Észak-Balatoni vonal között. Más kérdés, hogy a közeljövőben erre a kapcsolatra nincs sok szükség. Estleg az fenyegeti, hogy a gyár innen szedi föl a síneket a többi vágányuk felújításakor.
Segítségeteket szeretném kérni, fotók, dokumentumok és esetleges visszaemlékezések formájában. Teljesen a varázsa alatt vagyok annak a kis kb. 3-5 km hosszú kis kiágazásnak, mely a 29-es vonalból ágazott ki Balatonfűzfő állomás után és a Nitrokémiáig húzódott. Ez a kiágazás kb. 1985-ig biztos, hogy működött, de lehet hogy még egy picit tovább is. Tettem már föl róla képeket, amelyeket 2-3 éve készítettem. Székesfehérvárról állítólag naponta 3 vonat közlekedett rajta, mely a munkásokat szállította a Nitrokémiába. Balatonfűzfő állomás után keresztezte a 71-es utat és a kertek alatt ment föl a gyárig. Visszaemlékezésekből annyit tudok, hogy 2-3 kocsival többnyire Púposok közlekedtek itt. Ma már felszedték a síneket, de a jelzők és táblák ott maradtak.
Hátha valakinél van egy fénykép e kis szakasz fénykorából!
Sajószentpéteri üveggyár mozdonyai voltak, a pályaszámokat nem tudom már. Abban az időben a gyár kapun kívüli csatlakozó vágányon egy A23-t is felaprítottak, a psz.-t nem tudom, gondolom a környékről való volt.
Én is úgy akartam összeállítani az iparos CD-t, hogy továbbküldöm, és mindenki réteszi a képét, majd szintén továbbküldi. Aztán kiderült, hogy ennél sokkal hatékonyabb, ha én digitalizálom be mások erre a sorsra szánt képeit, és rendszerezem. A gyűjteményt a magam szórakoztatására készítem, de ez nem zárja ki, hogy más érdeklődővel is megosszam.
Még 2 éve szerepelt a VONATBUZULLSBAN, hogy Szigetszentmiklóson árulnak két A21-est. Kb tavaly ilyenkor felhívtam őket, egy mozdonyért 1,2 millió forintot kérnek.
Bár a mozdonyok üzemképesek, az ár talán kicsit sok.
Jó hogy szóba jöttek az A-s gépek:
Zalaegerszegen a bútorgyárban (közel az olai megállóhelyhez) áll egy ilyen jármű, pályaszáma talán A 102. Képet nem tudok egyelőre mutatni róla, mert túl nagy, nem engedi az index. De az a típus, amelyről Vendégsín tett fel az imént képet az Unileverből.
Nekem nem úgy tűnik, hogy használnák valamire, és nemsokára ott vasútátépítés lesz, ami akár az iparvágányok felszedésével járhat. Ezt csak gondolom, de így a jármű is veszélyben van, esetleg ócskavasáron eladó.
A találgatások helyett persze érdemesebb volna fölhívnom a gyárat. Szerintetek érdemes?
Mint már írtam, engem komolyan érdekel iparvasúti járművek megvétele!
Villányi György Hungarian Motive Power könyve szerint:
A tűznélküli mozdonyokat Babelsbergben gyártották. Az országba 3 darab került a Dunai Finomítóba 1970-ben,innen kerültek át Csepelre valószínűleg 1992-ben. A könyv szerint 1998 januárjában még mindhárom üzemben volt.
Ím egy kép a tűznélküli csepeli gőzösökről. Tudomásom szerint gőzzel töltötték fel őket használat előtt, és a mozdony nagy nyomású tartályában tárolt gőz energiája mozgatta a gépezetet.
A fotót nem én készítettem, nyáron digitalizáltam be egy papírképről, amelynek hátulján a G B monogram szerepelt. Remélem nem bántom meg a készítőt, de úgy ítélem meg, hogy a mozdonyról kevesen tudnak és érdekel pár embert.
Köszönöm, de az az igazság, hogy a C30 - as pályaszám nekem nem mond semmit. Ezek az NDK - s speciális tolatómozdonyok voltak? Vagy a tűznélküliek? Abból is volt Magyarországon.