Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
A GySEV-nél voltak kölcsönben ilyen 52 sor. mozdonyok Giesl-ejectoros kéménnyel az ÖBB-től. Ha megmondod a mozdony pályaszámát - itt túl kicsi a kép - akkor utána tudok nézni. Egyébként a németek (azt hiszem inkább az NDK-sok) is kisérleteztek ezzel a kéménnyel.
"Duna-Express": a háború alatt a Tiso-féle "függtelen" szlovák állam fővárosába, Pozsonyba, akarom mondani Bratislava-ba járó gyorssinautóbuszok névét szlovák kérésre eltakarták. Bántotta öntudatukat a történelmi magyar név ...
Nincsen valakinek 1995 előtti képe véletlenül Szabadisóstó (régen Balatonszabadi-Sóstó) állomásról? Sajnos eddig én nem találtam, de nagyon érdekel a dolog.
(30. vonal, Balatonaliga - Siófok állomások között, 1076+89 - 1093-55 sz. szelvények között/109 km-re Bp. Délitől)
Ha valaki tud segíteni, mail címem: bpo125@freemail.hu
Aha jó volna ha a 17-es mozdony történetét valaki részletesen felderítené a volt kezelő személyzetétől, mert biztos vannak rédeke történeteik menet közbeni útjaikról.
De itt a soproni műhelyben még 2-en dolgoznak, meg nyugdíjba is mentek közülük azóta már. A műhelyből az egyik úr "golyó" a Nagycenki kisvasúton is tevékenykedik amikor működik. Az "András" kezelőszemélyzetébe tartozik most.
Én úgy tudom, hogy a 17-esnek régen lejárt a kazánvizsgája, amúgy úgy vontatták fel Pestre, ha jól emlékszem Istvántelekre v. az Északiba ment mérlegelésre, ismerem az utolsó működő korszakából a személyzetét. Ők is kísérték az utolsó útján, még a csapágy is kiolvadt rajta, úgy hűtötték le Budaörsön. Aztán utána került a parkba.