Szia MrZ!
Köszönöm szépen az infókat és, hogy osztottad az észt. :-) Metál sötétkék autóból én is bevásárltam, úgyhogy jól fog jönni a szarvasbőr. Nekem is a vízcseppekkel van gondom. Eddig úgy csináltam, hogy mosás után a még 1/2-ig vizes autót áttörölgettem egy nedves ronggyal, majd utána egy szárazzal, csak ez egy kicsit időigényes.
A szélvédőt csak símán a szarvestémával gyűröd, vagy valami tisztító anyagot is használsz hozzá?
Valószínúleg egy szőröset veszek. :-)
Hello Detonátor!
Na ugye, hogy használnak. :-) Kizártnak tartottam, hogy ennyi ember közül senki nem bőrözi az autóját. :-)
Szia Torpedo!
Nekem alufelnire/disztárcsára a fékpor ellen a sima háztartási CIF krém jött be. :)
Felni lemos, egy csöpp CIF a rongyra, aztán átdörgöl, leöblit és már ragyog is, nem kell eröltetni, kapargatni semmit, nagyon kellemes használni.
Üdv,
Nick
Én használok.
Csak nem akartam osztani az észt :o))
Van kb 8 db, mindíg veszek újat, mert azt hiszem nincs meg az előző. És van, hogy mosásnál is elfelejtem.
Tehát: Alapvetően 2 féle van, olyan hasított bőr jellegű (kicsit szőrős) és a klasszikus sárga, apró lyukakkal.
Sikerült már "kamu" szarvasbőrt is vásárolnom ami woopi márkájú sima szivacs de teljesen úgy néz ki mintha.. :o((
Tartósságát tekintve csak pozitívumokat mondhatok, mind1ik bőven kitart.
A szőrös talán még valamivel jobb hatásfokon működik mint egy téligumi, jobban megtapad benne a cucc. Talán kicsit előbb kopik.
Ablakokat belülről szoktam, mert azon keletkezik hosszabb-rövidebb idő után egy szürkés koszréteg amire ha rásüt a nap még a kilátást is zavarja. Ezt utálom. Sötétkék autónál (anyám megint bevásárolt pedig mondtam, hogy ezüstöt vegyen :o)) szoktam a már majdnem teljesen száraz autón "elkenni" a vízcseppeket és így elég jó eredményt lehet elérni. Sajnos itt nálunk nagyon vizköves a folyóvíz. :o((
Nemtudom miben rejlik a szarvasbőr lényege, talán a "gyárilag" a szarvasból származó faggyú (?), majd a szakértők megmondják. :o))
Vagyis bátran ajánlom, próbáld ki, nem kerül olyan sok pénzbe, hogy ne érné meg.
A páramentesitő hatását nem igazán tudom, mert nem szoktam figyelni, hogy azzal vagy anélkül jobban párásodik-e. De egy normális szellőzésű autóban ez nem probléma.
Nemtom kihagytam-e valamit.
:o))
Ez berauto lehetett. Weltauto-tol van? Akkor egeszen biztosan.
Polirozni val'szeg nem kell, egy guruloviaszos apolas (magyarul: wax) biztosan nem art es nem draga. Muanyagokat m.a. apoloval erdemes bekenni, az ajtok szigeteleseit glicerinnel. Muszerfalra apolo szinten, vigyazva arra, hogy az uvegekre ne jusson.
Az esetleges berautos mult miatt az uleseket erdemes karpittisztitoval kezelni. Ha van a kocsiban hamutarto, akkor a tetokarpitot is. Nyilvan erdemes elotte megnezni azert, ha nem muszaj, nem kell eroltetni :-)
A motorterhez van speci mososzer, autosboltokban keresd. Vigyazz arra, hogy a vezerloelektronikat a nagynyomasu sprickolas elott tekerd be valami muanyag zacsiba, mert nem szereti a vizet. A gyujtasnak kulon elektronikaja van, azt is.
De ha jol emlekszem, mindenfele extrakat akarsz szerelni a kocsira. A kozmetikaval erdemes megvarni, amig a mesterek osszekoszoljak az utasteret, es csak utana nekifogni :-)
Még meg sem kapta a Skodáját és már itt toporog! :))) Szerintem waxolnod még fölösleges. A Waxos sampon elég lesz neki. Mennyire koszos a motor? Biztos, hogy már mosni kell? Nekem a Matizom motorja soha sem volt mosva, viszont az első pillanattól kezdve sima pamut ronggyal törölgettem, (Persz, csak ahol hozzáfértem.)
Sziasztok!
Tanácsot kérnék Töletek.
A héten kapom meg az 1 éves fehér Feliciát.
Mit érdemes rajta tisztítnai rendesen. WAX kell egyáltalán? A motort mivel mossam le. A kárpitot elég még csak kiporszivózni? A motortérben található gumicsöveket mivel lehet jobbá tenni és az ajóttömítéseket? (glicerin?). Mire ügyeljek?
Köszönöm.
Gondolom 1 kicsit elhanyagoltad, vagyis nem mostad le minden mosásnál a fekete szutykot. Én is jártam így és meg is fogadtam, hogy nem hanyagolom mert utána sokkal többet kell vakarászni.
Lehet kapni speciális felni tisztitó sprayt az jól lehozza, rá kell fújni és állni hagyni, lehet, hogy meg kell ismételni 1x-2x mert nem fog lejönni elsőre!
Ha így lepucolod tökig és később minden mosásnál max 2 hetente lemosod a felnit, akkor már le fog jönni egy normális sampon+kefével.
Ez elég durva. :( Én patikabenzinel+vattával szoktam ilyenekkel megharcolni, de még semmilyen kárt nem tett sem metál, sem sima festékben. Műanyagot azért nem merném ezzel sem csürüszkölni.
A véleményetek kérném, hogy az első tengelyen lévő alufelnik jobban piszkolódnak, a fékhatások miatt mint a hátsók. A kérdésem az lenne, hogy házilag milyen megoldásokat tudtok ajánlani, hogy ezeket a "fékolaj" sávokat nyomtalanul el lehessen tűntetni makulátlanul. A hátsó tengelyen lévő kerekek fényességét szeretném újra az első tengelyen lévő felniken. Mi a véleményetek?
Az én kocsim is fa alatt parkol, és nálam is elő szokott fordulni.
Egy sima bővizes mosás leviszi. Nem kell semilyen "csodaszer". Mondjuk a mosókefe használata ajánlott.
A hétvégén kipróbáltam az Ultra szőnyegtisztított a verdám szőnyegén. Nem sajnáltam se a szert se a vizet. 1 napig száradt a belseje, de az eredménnyel meg vagyok elégedve.
De! Az üléseken nem mertem használni, mert állítólag a szivacs tömet (és az abba beleivódott szennyeződés) elszinezheti a kárpitot. Valakinek okozott már ilyen meglepetést egy "vizes" nagytakarítás az üléseken?
Van Prevent kárpíttisztító habom is, de szerintem egy "vizes" tisztítás alaposabb.
Vagy az ülésekre elég a Prevent is?
Szerintetek?
Kicsit visszatérve s szilikonra.:-) Még én sem tapasztaltam semmi káros hatását. Sőt a téli-nyári gumikat is úgy szoktam elrakni, hogy nagyon vékonyan lefújom szilikonnal (persze előtte mosás, kavics kiszedés stb..)és utána becsomagolom folpack-ba,majd letakarom fóliával.
Még konkrét indoklásokat nem olvastam ezzel kapcsolatban, hogy milyen kémiai hatások mennek végbe, miért nem tesz jót a guminak, csak azt, hogy nem jó, mert kiszárad, repedezik stb.., mert csak... Hmm.
Más kérdés. Érdemes szarvasbőrt venni/használni? Meddig használható? Fényezés szárazra törlésére mennyivel jobb, mint a síma, puha, nem szöszölős rongy?
Egy kicsit más kérdéskör, de szerintem autóápolás ez is igaz belülről. Adott egy lassan 320e kmt megtett motor, amibe a 15-40-es olaj mellett már elkél néha egy kis segédanyag. A Finish 500 nemkóser, mert mézga lesz tőle az olaj. Mit tudtok ajánlani ?
Jut eszembe műanyagcsillogtató anyagként én sima babaolajat használok. Elég jól bejött, kellemes babasegg illat uralkodott pár napig a beltérben:-)
Ha jól emlékszem a katonaságnál glicerinnel kellett nyálazni a gumikat, de ugyanúgy megrepedeztek 10+ év múlva, az sem csodaszer.
Kárpittisztításnak meg egy szép fülledt nyári hétvégén kihívtam egy szőnyegtisztító kisiparost, végighúzta az autót, majd pár napig száradt és a 6 éves autónak szalonillata lett. Nem szalonna. És valóban tökéletesen új életet kapott a kárpit, minden zsíros, matt rész felfrissült. A kúra volt vagy 2500 Ft.
Szvsz a lényeg az, hogy akkor kell lemosni belülről amikor rásüt a nap, mert ha árnyékos helyen törlöm át és utána megyek napra akkor érnek bizony olyan maszatos csodák :o))
Tényleg, ha nem bagós az illető akkor bőven elég a kocsi lemosásakor szarvasbőr vagy valami nem szöszölő tiszta rongy.
(a biztonság kedvéért most is lemostam 1 autót, nehogy kijöjjek a gyakorlatból :o))
A szilikont en is hasznaltam egy idoben, nekem annyi bajom esett, hogy ugyan rongyra fujkaltam, de fujkaltam, es a permet az ablakon lecsapodott. Mondhatom, istenverte melo volt leszedni onnan. Egy egesz palack szilikonoldo rament, meg nyolc tekercs Szilvia... :-(
Nekem oda eddig az összes kipróbált üvegtisztító bejött. Amióta viszont kapható a hab állagú Clin, azóta azt használom. Azért jó nagyon, mert nem folyik le egy pillanat alatt, ezért normálisan el lehet kenni az üvegen. Mivel nem "vízpermetként" jön a flakonból, nem kenem vele össze a kárpitot és a műszerfalat sem.
Most este vettem egy Prevent kárpittisztítót. Hétfőn kipróbálom egy félreeső helyen.
Nekem a Mr. Sheen vagy mi (Ez it nem a reklámhelye) bútorápoló nagyon bejött a nűanyagokra. Taszítja a port egy darabig, meg fényesít is, csak sajnos "citrom" illat lesz utána napokig. (A citrósoknak meg: Nem röhög!) :)))
Meghát azért azt is tegyük hozzá, hogy gyakorlatilag nincs két egyforma összetételű műszerfal, mert majdenem minden évben hozzáadnak valamit amitől jobb/csendesebb/tarósabb lesz. Tehát elképzelhető, hogy ha valamely anyag kombinációval taláxik a szilikon akkor nem bírják egymást :o)) és megrepedezik.
jocckát
Mostmár nagyon kiváncsivá tettetek, leírná valaki konkrétan, hogy kinek a milye repedezett meg a szilikontól?! Nem lehet, hogy csak szimplán közelről lett fújva és akkor mint minden spray nagyon lehűti a kezelt felületet, és attól ment tönkre?
Mondom, továbbra sem tartom elképzelhetetlennek, de lehet, hogy anélkül is berepedezett volna nem?
Miért írnák rá a flakonra, hogy : "Az aeroszol műanyag és gumi felületek, alkatrészek ápolására, színfelfrissítésére és védelmére használható. A kezelt felület fényes lesz, lassabban öregszik és kevésbé repedezik."
Én továbbra sem akarok senkit a szilikon spray mellé állítani, csak nem hiszem, hogy ez olyan veszélyes lenne!