Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Papalac Creative Commons License 2017.10.20 0 0 67666

Ez az alapjárati motor. 2 csavar fogja felülről. Lehet, hogy buzerálás után kell pár indítás, hogy beálljon rendesen.

Előzmény: Papalac (67665)
Papalac Creative Commons License 2017.10.20 0 0 67665

http://techforum.meganeklub.hu/viewtopic.php?f=3&t=668&view=previous

Ez egy jó leírás a szétszedésről.

A folytószelep tömítése szokott gondot okozni. Érdemes megnézni a tömítéseket és az alapjárati motortól jövő gumicső épségét is. Van a bowden mellett egy kis csavar az a folytószelep végállását szabályozza. Azt is érdemes megnézni, bár az inkább ki szokta kezdeni ott a műanyagot. Ha nagyon be van tekerve, akkor emeli az alapjáratot.

 

Előzmény: traki62 (67662)
ÖregMackó Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67664

Sziasztok!

 

240 ezres dCi motorom magasabb osztályba lépett ami a bosszúságokozást illeti. azt vette a fejébe illetve a vezérlőjébe, hogy most már nagyon sűrűn jelentkezik a hiba de a reakció már más nem csak egyszerűen leáll és nem indul, hanem elkezd játszani a nyomással túráztatja a motort de nem az üzemanyag mennyiségével hanem a nyomással operál. Megyek nyugodtan, már elfeljtve hogy valami gondom van a motorral, egyszercsak meggyulladnak a hibajelző lámpák és elkezd húzni csörögni a motor ütemesen másodpercenként kétszer rányom tekintélyes mennyiséget a vezérlő a motorra. Elkezd füstölni iszonyatosan, a gázolajsag elönti a fülkét és nem tudok mit csinálni, félre kell állnom leállítani a motort majd néhány perc várakozás után újraindítom és megszűnt a hiba d csak egy-két km. erejéig.

Elég régen kísérletezek már, klippel járok, ha nem indul akkor törlöm a tárolt paramétereket meg a hibakódot, jó esetben volt egy hónap is mire újra jelentkezett hiba.

Ilyenkor minden gond nélkül jártam vele és próbáltam különböző elméleteket felállítani mitől lehet a jelenség. Voltam néhány szerelőnél, speciális szervízbe, (BMS Érd, kicserélték a nyomásszabályzót de mire hazaértem már ugyanaz a hiba jelentkezett (80.000.-)) de egyik sem tudta megmondani mi lehet ami miatt így viselkedik a motor.

Általános vélekedés és séma, fel kell újítani a nagynyomású szivattyút meg a befecskendezőket aztán majd meglátjuk. 

Na ha ez a majd meglátjuk nem lenne akkor már régen felújíttattam volna (vagy eladtam volna) az autót de úgy gondoltam nincs 4-5 százezer forintom arra hogy "majd meglátjuk" alapon beszálljak egy kísérletbe.

Arra gondolok, ha mechanikus hiba lenne, tehát kopás idézné elő a jelenséget hibatörléssel nem tudnám elérni, hogy utána változó ideig, esetleg 1000 km-él is többet gond nélkül tudjam használni az autót.

A klipben a hiba szinte minden esetben a nagynyomású szabályzási hiba van, változó értékü, hol alacsony de sokkal többször túl magas nyomás értékkel eltárolva. Volt már 450 bar elvárt érték helyett 1700 bar is.

Most ezt a jelenséget nem tudom hová tenni, mitől túráztathatja a motort a vezérlő ilyen bolondul, és így már sajnos nem igazán lehet járni sem vele.

Rengeteg cikket olvastam mindegyik adott egy újabb ötletet de végül mind zsákutcának bizonyult. 

 

Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e köztetek valaki akinek hasonló állapotban volt az autója (persze csak a dCi 65 lovas a mérvadó) és egy ilyen jellegű felújítás megoldotta a problémáját. Mert olyanokat olvastam akik nekiláttak de nem igazán segített a dolgon. Ha tisztán mechanikus hibának tűnne az is más lenne de ez minden oldalról elektromos hibának tűnik... Cseréltem már a FHP jeladót meg a vezérmű tengely pozíció érzékelőt is de attól sem lett semmivel jobb.

El vagyok keseredve... Amikor megy még mindig olyan tökéletes ... 

 

Bocsi a hosszú történrtért

 

ÖregMackó

Papalac Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67663

Holnap megnézem pontosan, mert már nem emlékszem. Ott van a pillangószelep oldalán, de ott két csatlakozó van. Az egyik a pillangószelep pozició jeladója, a másik az alapjárati motor. Két csavar fogja. Valami rémlik, hogy felülről van becsavarozva, de holnap pontosan megnézem.

Előzmény: traki62 (67662)
traki62 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67662

16szelepes

Előzmény: Papalac (67654)
Papalac Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67661

Ha ügyes vagy, akkor csak kevés. Oda kell készíteni az újat, kitekerni a régit, befogni a lyukat és betenni az újat.

Előzmény: Dexxxxter (67658)
ivókút Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67660

Nekem pont vezérléscserével volt együtt a csere, de szerintem igen, mert a folyadékba ér a vége...

Egyébként nekem Facet márkájú lett belerakva.

Előzmény: Dexxxxter (67658)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67659

Milyen márkájút érdemes venni? Van elég sok, 2500-20000-ig: FAE, EPS, Magneti, DT, Hella, VEMO, MEAT&DORIA...

20 ezret azért nem akarok kiadni erre, főleg nem amolyan 'próbaképp'

Előzmény: ivókút (67647)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67658

Ha kiveszem a hőgombát akkor a hűtővíz ki fog folyni?

Előzmény: ivókút (67647)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67657

Én vettem egy új szervoszivattyút meg egy új görgőt ez volt 50 eft.

Előzmény: Regiee90 (67656)
Regiee90 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67656

Köszönöm. Ezt az eladó videózta egyenlőre, szombaton utazunk megnézni és egy szervízbe elvinni mit mondanak rá. Ha minden ok akkor megvesszük. Nagyjából milyen költség ezt megcsináltatni?

Előzmény: ivókút (67655)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67655

Nem kicsit!!! Nagy a valószínűsége, hogy kormányszervó- (nekem is ilyen volt a hangja egy nagy eső uán amikor belementem egy nagyon nagy tócsába és pár napig nem használtam utána az autót) és vagy valamelyik görgő. Nálam a hosszbordásnál a vezetőgörgő volt még a rossz.

Mondjuk, ha fel lett volna nyitva a motorháztető, jobban hallottad volna honna jön.

Előzmény: Regiee90 (67652)
Papalac Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67654

8 vagy 16 szelepes motor?

A 8 szelepesnél le kell venni a légszűrőt és alatta van a pillangószelep, annak az oldalán van az alapjárati motor. Ki kell venni és kitisztítani. Képes megszorulni.

Nekem az asszony egyszer lefulladt indulásnál és nem bírt továbbmenni, mert ahogy beindította felpörgött mind a bolond és szép lassan leállt. Elmentem érte, csavarhúzóval megkocogtattam az alapjárati motort és egyböl megjavult :-)

Ha már le van véve a légszűrőház, akkor érdemes beindítani és megmozgatni a pillangószelept, mert a tömítés is lehet hibás alatta. Ha már ott matat az ember érdemes megnézni a gázbowdent és a karokat, hogy nem szorulnak-e. A gömbcsuklók szeretnek szorulni. Egy kis zsír nekik és minden ok.

Ilyen egy koszos alapjárati motor:

Előzmény: traki62 (67653)
traki62 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67653

Papalac a alapjárati motor hol található és mit értesz azon hogy ki tisztítani?

Előzmény: Papalac (67636)
Regiee90 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67652

Sziasztok!

 

Az alábbi két videón hallható bármilyen, nem rendellenes működéssel kapcsolatos motorhang?

Reanult thalia 1.4 expression 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jFnPuLVk-Jw

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=XxHwa2XhhlM


Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67651

Sajnos az anyósék csak használnak mindent nem foglalkoznak vele. Volt hogy miattuk majdnem árokba mentem mert menet közben elszállt a kerék. Mert jó az még alapon voltak.

Motorikusan jó olaj víz nincs egyben. Olajat nem szereti. Hűtőborda a gyári van még benne de sajna a nem törődés azon is mutatkozik. Tavasszal cserés lesz. A féket is akkor akartam cserélni de egy füst alatt az is meglesz. 

A gumi az meg gyakran kopó alkatrész azt nem is számolom bele. Az axiál és gömbcsukló na meg a hátsó dob az meglepett. Bár éreztem hogy nem a legjobb. Egy szó mint száz sajna külsőleg elég lelakott. Motorikusan jó. Kormányzás elfogadható még. Hacsak nem töröm meg vagy a motornak nem lesz baja még 2 műszakin átmegy ezen felül. Kicsit bolond vagyok e téren. Amíg nem én használtam rendszeresen már akkor is többet költöttem rá mint a tulaj. 

Külseje a vaddisznónak köszönhetően kicsit nyomott az eleje díszrács kitört. Azután került bele egy új lámpa. Abban ég a vezeték is. Rossz kontakt miatt. De majd csütörtökön megmondom hogy mi lesz megcsinálva rajta. Mert a gyári állapothoz ez kellene megcsinálni. De a műszakihoz ennél kevesebb kell majd. 

Addig nagy imát kérek hátha segít a műszakin. 

 

Előzmény: ivókút (67649)
traki62 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67650

üdv nekem is ezt csinálta de a másik kulccsal indul

Előzmény: Papalac (67642)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67649

Nekem is annyi a futás benne, de kis túlzással elmenne újszerűnek. Hibája nincs!

Előzmény: Léger Zsolt (67648)
Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67648

300.000km van benne. Tehát annyira nem vészes főleg hogy az alváz még nem korrodál. Nem vettem hanem használom csak. A legszeretettebb nő a tulajdonos(anyós) A kocsi nem lesz átíratva sosem mert így olcsóbb mindenkinek. Amúgy elhanyagolták nagyon. 3 évig olajcsere nincs. 2 éven át úgy ment télen hogy nincs fűtés. Pedig csak 3000ft és 40 perc volt a javítása nekem. Termosztát csere. Meg hasonló apróság. Mert luxus dolog. 

Előzmény: ivókút (67646)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67647

Nekem is ilyen volt, jeladó csere után jó lett.

Előzmény: Dexxxxter (67644)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67646

A leírás alapján ez az autó egy bontószökevény, aminek nem volt rendes gazdája! Most vetted?

Előzmény: Léger Zsolt (67645)
Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67645

Hali.

 

Nemrég jöttem meg a szervizből. Szerintetek mennyiből áll meg? De ez még változhat. Attól függ hogy mit mond a vizsgabiztos. 

Jó nagy lett a lista. 

jobb tükörlak, bal komplett tükör

bal fényszóró polir

jobb lámpa kábel égés megszüntetése

diszrács

vonóhorog dugaly tartó konzol visszaszerelés

féktárcsa
bal féltengely gumiharang

hátsó kipuf. dob

jobb-bal axial + gömbfej (valamilyen gumiharang de mi? ) 

Első Ködlámpa hely dugaszolás vagy ködlámpa

új gumik kicsit viseltek sajna.

kézifék ( lehet hogy csak sima rozsda. szinte sosem használom) 

rendszám világítás 

 

 

 

Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67644

Köszi a részletes választ :)

Lecsekkoltam a hőmérsékletet telefonos applikáción (OBD2-n keresztül), ott azt mutatta, hogy 80-90 fok között ingadozik a hűtővíz hőmérséklete (de nem feltétlen követi a mutató a telefonon leolvasott hőmérséklet-változást). Ez OK igy?

Előzmény: Papalac (67643)
Papalac Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67643

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109200085&t=9027813

A képeken minden rajta van.

A hűtővizet a hűtő alsó csövének levételével lehet leengedni. Fogóval összenyomni a bilincset, hátrahúzni és levehető a cső. Feltöltés után üzemi hőfokra kell melegíteni, hogy kinyisson a termosztát éa akkor lehet légteleníteni a csavarral. Nem kell teljesen kivenni, csak kilazítani. A tartály kupakja legyen közben nyitva. Lehülés után a tartály kupakját visszazárni. (másnap kinyit, visszateker). A lényeg, hogy hidegen legyen nyomásmentes mert akkor melegen túlnyomás lesz benne.

Hőgomba, légtelenítő csavar, FHP jeladó a képeken. FHP a hőgomba alatt egy íves lemezen van. Ha jól emlékszem 200-250 Ohm az ellenállása. A hőgomba 3 vezetékes, mert 2 érzékelő van benne. Az egyik a kijelzőnek adja a jelet, a másik a motorvezérlőnek. Magyarul lehet jó értéket jelez a műszerfalon és mégis rossz jelet kap a motor és rossz kijelzésnél is lehet jó a motor :-)

Előzmény: Dexxxxter (67638)
Papalac Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67642

Ha gyújtás állásban gyorsan villog a LED, akkor nem fog indulni.

Vagy a kulcsban leszakadt a tekercs (kulcs leejtés miatt) vagy a gyújtáskapcsoló körüli tekercs rossz.

Vannak ilyen trükkök, nem tudom műkidik-e :https://m.youtube.com/watch?v=1sYhHxudt-8

A felső holtponti jeladónak semmi köze a LED-hez.

Előzmény: Thalia1.4 rt (67640)
Thalia1.4 rt Creative Commons License 2017.10.16 0 0 67641

Köszönöm a választ traki62

Thalia1.4 rt Creative Commons License 2017.10.16 0 0 67640

Sziasztok!

 

Megpróbáltam ezt is, de nem indul csak villog a LED.

Még megpróbálom a felső holtponti jeladót kicserélni, mert akkor is villog.

 

Előzmény: traki62

Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.16 0 0 67639


3.Elvileg van egy kis légtelenítő csavar egy csövön. Vigyáz műanyag és könnyen törik(legalábbis nekem volt)

4. A hűtőbordából is le lehet engedni.  ha nem tévedek. Csak ki kell csavarni az alsó sarkából a dugót. De erős a gyanúm ez egy másik autóban volt így. A legegyszerűbb ha a legalsó csövet lehúzod a hűtőbordáról vagy a motorról És jöhet a locsolkodás. 

Előzmény: Dexxxxter (67638)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.16 0 0 67638

Sziasztok! Lenne pár kérdésem, néhány hiba potenciális okával kapcsolatban:

  1. Hol találom a felső holtponti jeladót? Ki lehet-e mérni, hogy jó-e vagy sem?
  2. Hol találom a hőgombát? Ki lehet-e mérni, hogy jó-e vagy sem?
  3. Hűtővíz légtelenítése 'automatikus'? Kidolgozza magából a rendszer a kiegyenlitő tartályba? Ha nem, mi a megfelelő módja a légtelenítésnek?
  4. Hűtővíz cseréjéhez pontosan melyik csövet kell megbontani?

Thalia 1.4 8V benzin, 2005

 

Köszi előre is a válaszokat!

 

 

traki62 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 67637

1800-2000a felpörgés szokatlan eddig nem volt 12éve ülök benne

Előzmény: Papalac (67636)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!