Rémlett, hogy valaki már mondta, hogy mi a probléma, de persze hogy elfelejtettem bevenni a cavintont...
Ez különösen a népszabóban megjelent cikket olvasva igazán érdekes (http://www.nol.hu/cikk/411518/Csak a rosszat? címmel), amelyben a Földmérési és Távérzékelési Intézet főigazgató-helyettese kéri ki magának, hogy a csúnya sajtó annyi rosszat ír a földhivatalokról, miközben már szinte nincs is hátralékuk és különben is minden hipiszupi....
Ettől függetlenül még mindig nem értem, hogy miért a kivitelező foglalkozik a kisajátítással? Ez nem a beruházó dolga lenne?
Elképzelem a munkaterület átadásokat:
"Uraim, erre meg erre kellene építeni. sajnos itt meg ott meg amott még nem kezdhetik el az építést, mert az magánterület, de próbálják meg valahogy kisajátítani..."
Az M0 déli szektor Nagy Duna hídját Hárosi Duna hídnak is szokták hívni, de nem tudom mennyire hivatalos, a Ráckevei-Duna-ág hídjának pedig nincs neve.
Kisajátítási és földnyílvántartási problémák miatt nem álltak neki még a munkának. 1992 óta nem sikerült felvinni a földhivatali térképekre a 6, 7 utak érdi elkerülő szakaszát. Erre csak a tervezés vége fele jöttek rá. :(((((
A kisajátítást télleg nem értem: azt olvastam, hogy ajánlanak egy összeget, ha nem fogadja el a delikvens, akkor a közighivatal (vagykiafene) hoz egy kisajátítási határozatot, oszt jónapot, lehet dózerolni. A kártérítésről ráérnek vitatkozni a bíróságon is. végülis nemtúl ésszerű, ha több10mrds építkezést egy néhánymilliós vita hátráztat...
szerintem februárig csak az M0-Érd Ófalu közötti részt adják át talán februárig, a forgalom onnan meg menjen a meglévőn, a maradék 3-4 km-t pedig max jövőre.
ha meg kérdik, a következő válaszokból lehet kombinálni:
- kisajátítási problémák miatt húzódik az átadás, sajnos a magyar lakosok egy ilyen korszerű és környezetbarát autópályaépítésben még mindig nem a lakóhelyük megközelítésének EU-konformmá tételét látják, a blokkoló kisebbség kicsinyessége felülkerekedik a szenvedő többség jogos akaratán.
- a rendkívül csapadékos időjárás a kivitelezők heroikus küzdelme ellenére is megnehezítette az építést, ezért csúszik az átadás. nem is beszélve arról, hogy a bevágás építésének csúszásában az el nino, az üvegházhatás, valamint a takla-makán sivatagban észlelt rendkívül szélsőséges homokátfúvások is szerepet játszottak.
- sajnos kidurrant az egyetlen úthengerünk kereke, a beruházás 37,1 milliárdos összege nem engedte meg ennek pótlását, de azért a végelszámolásnál igyekszünk a kárunkat megfelelő mértékben kompenzálni.
- a vasúti felüljárók építését rendkívüli mértékben megnehezítette, hogy a kivitelezésnél derült ki, hogy a felüljáró alatt vasúti közlekedés folyik. egyeztettünk a máv-val is a témáról, de sajnos nem sikerült elérniük, hogy a budapest-székesfehérvár vonalat a miniszter kihasználatlan szárnyvonalnak minősítse.
- az autópálya igazából másfél éve készen van, de sajnos rendkívüli mértékben megszaporodott táblalopások következtében nem tudjuk rendeltetésszerűen átadni az utat. két hete ellopták a záróvonalat, a múlt héten pedig már a leállósávokat is.
A hetvegen a 4-es utrol le volt terelve a forgalom a cegledi korforgalom (311-es ut) es az abonyi elkerulo kezdete kozott, a 40-es uton Cegleden at ment a forgalom.
Gondolom a negsavositas miatt epulo feluljarok szerkezeten dolgoztak, esetleg be is emeltek a hidszerkezeteket?
ilyen lesz az M31- 3-as csomópontja is, tehát nem a keresztezlsükben, hanem attól délre egy külön út segítségével fognak egymáshoz csatlakozni. (jelen állás szerint)
Ez az abszurdisztáni demokrácia elképesztően hatékonytalan: régebben egy egész világháborút lezavartak 6 év alatt, mostanság csak az aktatologatás több időt vesz igénybe....
A Szent István elég jól áll (ha nem számítjuk a Horty Miklós és Pató Pál neveket, meg a már péntek óta kintlévő József Attila és M0-Pest-Buda opciókat)
Már második alkalommal függesztette fel a Közbeszerzési Döntőbizottság az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt tendert. A mostani döntést - amely határozatlan időre szól - azzal indokolták, hogy az egyik pályázó kifogásolta: az utolsó tárgyalási nap előtt alig egy nappal postázták a meghívókat. Az újabb felfüggesztés miatt várhatóan nem lesz kész 2007 végére az M7-es.
A Nagy Lajos négysávosítására pár évvel ezelőtt készült terv, amit most, mivel szerepel a Podmaniczky tervben (?), felül kell vizsgálni. Hogy a felüljárót is tartalmazza-e? passz. szerintem igen. utánanézek.
- a bal oldalon (a szembejövő pályán) a leállósáv és a függesztőkábelek között dupla szalagkorlát van, a jobb oldalon viszont ez hiányzik....
lemaradt a (látvány)tervről?
azt írják, hogy 2x2sáv+leállósáv kiépítésben valósul meg, ami később, ha a forgalom igényli 2x3ra átkonfigurálható a leállósáv forgalmisávvá átminősítésével.
Ezen a látványterven viszont 3sáv+leállósávot látok....
Ez a nyomorult nart megint kitett magáért építési fotó ügyileg:
(ha tárhely problémájuk van, én szívesen adok nekik egy tartalék 60GBos vinyót, az a következő 50 év építéseinek dokumentálására elég lesz 1280as felbontással és napi 10 fotóval számolva...)