Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.27 0 0 1717
és egyébként a tendereztetés miért nem csak akkor kezdődik, mikor már biztosra tudják, hogy át fogják tudni adni a területet a nyertes kivitelezőnek?
Előzmény: Fricy (1716)
Fricy Creative Commons License 2006.07.26 0 0 1716
De amíg hivatalosan nem kapja meg a területet, egy fűszálat nem tehet rajta odébb.
Előzmény: Törölt nick (1714)
Fricy Creative Commons License 2006.07.26 0 0 1715
Előzmény: _roadrunner_ (1713)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.26 0 0 1714

Rémlett, hogy valaki már mondta, hogy mi a probléma, de persze hogy elfelejtettem bevenni a cavintont...

 

Ez különösen a népszabóban megjelent cikket olvasva igazán érdekes (http://www.nol.hu/cikk/411518/ Csak a rosszat? címmel), amelyben a Földmérési és Távérzékelési Intézet főigazgató-helyettese kéri ki magának, hogy a csúnya sajtó annyi rosszat ír a földhivatalokról, miközben már szinte nincs is hátralékuk és különben is minden hipiszupi....

 

Ettől függetlenül még mindig nem értem, hogy miért a kivitelező foglalkozik a kisajátítással? Ez nem a beruházó dolga lenne?

Elképzelem a munkaterület átadásokat:

"Uraim, erre meg erre kellene építeni. sajnos itt meg ott meg amott még nem kezdhetik el az építést, mert az magánterület, de próbálják meg valahogy kisajátítani..."

 

 

A Bk-Nk M7 szakasz meg úgy tűnik mégi épülhet:

Mégis épülhet az M7-es

http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main:2006.07.25&273924

 

Előzmény: Fricy (1711)
_roadrunner_ Creative Commons License 2006.07.26 0 0 1713
Az M0 déli szektor Nagy Duna hídját Hárosi Duna hídnak is szokták hívni, de nem tudom mennyire hivatalos, a Ráckevei-Duna-ág hídjának pedig nincs neve.
Előzmény: v_peti (1712)
v_peti Creative Commons License 2006.07.26 0 0 1712

A Déli M0 hídnak van neve? Ha nincs, akkor minek az Északinak, és miért nem kap a Déli?

 

Előzmény: Törölt nick (1698)
Fricy Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1711
Kisajátítási és földnyílvántartási problémák miatt nem álltak neki még a munkának. 1992 óta nem sikerült felvinni a földhivatali térképekre a 6, 7 utak érdi elkerülő szakaszát. Erre csak a tervezés vége fele jöttek rá. :(((((
Előzmény: Törölt nick (1709)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1710

:-))))))))))))))))

 

A kisajátítást télleg nem értem: azt olvastam, hogy ajánlanak egy összeget, ha nem fogadja el a delikvens, akkor a közighivatal (vagykiafene) hoz egy kisajátítási határozatot, oszt jónapot, lehet dózerolni. A kártérítésről ráérnek vitatkozni a bíróságon is. végülis nemtúl ésszerű, ha több10mrds építkezést egy néhánymilliós vita hátráztat...

Előzmény: Törölt nick (1709)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1709

ez így van, a bevágáshoz még nem kezdtek hozzá.

 

szerintem februárig csak az M0-Érd Ófalu közötti részt adják át talán februárig, a forgalom onnan meg menjen a meglévőn, a maradék 3-4 km-t pedig max jövőre.

 

ha meg kérdik, a következő válaszokból lehet kombinálni:

 

- kisajátítási problémák miatt húzódik az átadás, sajnos a magyar lakosok egy ilyen korszerű és környezetbarát autópályaépítésben még mindig nem a lakóhelyük megközelítésének EU-konformmá tételét látják, a blokkoló kisebbség kicsinyessége felülkerekedik a szenvedő többség jogos akaratán.

- a rendkívül csapadékos időjárás a kivitelezők heroikus küzdelme ellenére is megnehezítette az építést, ezért csúszik az átadás. nem is beszélve arról, hogy a bevágás építésének csúszásában az el nino, az üvegházhatás, valamint a takla-makán sivatagban észlelt rendkívül szélsőséges homokátfúvások is szerepet játszottak.

- sajnos kidurrant az egyetlen úthengerünk kereke, a beruházás 37,1 milliárdos összege nem engedte meg ennek pótlását, de azért a végelszámolásnál igyekszünk a kárunkat megfelelő mértékben kompenzálni.

- a vasúti felüljárók építését rendkívüli mértékben megnehezítette, hogy a kivitelezésnél derült ki, hogy a felüljáró alatt vasúti közlekedés folyik. egyeztettünk a máv-val is a témáról, de sajnos nem sikerült elérniük, hogy a budapest-székesfehérvár vonalat a miniszter kihasználatlan szárnyvonalnak minősítse.

- az autópálya igazából másfél éve készen van, de sajnos rendkívüli mértékben megszaporodott táblalopások következtében nem tudjuk rendeltetésszerűen átadni az utat. két hete ellopták a záróvonalat, a múlt héten pedig már a leállósávokat is.

Előzmény: Törölt nick (1705)
RadiX Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1708
A hetvegen a 4-es utrol le volt terelve a forgalom a cegledi korforgalom (311-es ut) es az abonyi elkerulo kezdete kozott, a 40-es uton Cegleden at ment a forgalom.

Gondolom a negsavositas miatt epulo feluljarok szerkezeten dolgoztak, esetleg be is emeltek a hidszerkezeteket?
cyber.greg Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1707
Előzmény: Törölt nick (1705)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1706

Ezt sejtettem....

Az érdekelne, hogy a rajzonlátható tervet miért vetették el?

http://www.gip.hu/images/megkozelites.jpg

Előzmény: mestska (1704)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.25 0 0 1705

Nekem egy picit gyanús, hogy ez nem lesz meg februárra... A sofőrünk azt mondta, hogy az érdiemelkedő bevágás szélesítésbe még bele sem kezdtek....

 

Mondanál néhány szót erről a repülésről? (hogyan, mivel, miért)

Előzmény: cyber.greg (1701)
mestska Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1704

egy másik topikon felmerült a brnoi lóhere csomópont, az utána következő pedig egy trombita:

 

trombita csomópont Brnotól nyugatra.

 

ilyen lesz az M31- 3-as csomópontja is, tehát nem a keresztezlsükben, hanem attól délre egy külön út segítségével fognak egymáshoz csatlakozni. (jelen állás szerint)

Előzmény: Törölt nick (1681)
cyber.greg Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1703

Mondjuk egy kis kontrasztot állíthattam volna rajtuk így utólag, de mostmár mindegy.

cyber.greg Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1702

Ez pedig a viadukt:

cyber.greg Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1701

Na kérem, ma csináltam néhány légifotót az épülő dolgokról. Köszönjük a Malévnak és a Citibanknak! :)

 

Ez itt az M0-M6:

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1700
Ez az abszurdisztáni demokrácia elképesztően hatékonytalan: régebben egy egész világháborút lezavartak 6 év alatt, mostanság csak az aktatologatás több időt vesz igénybe....
Előzmény: Fricy (1697)
Asteriksz Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1699
kabaré..
Előzmény: Fricy (1697)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1698

Beindult az M0 híd névadás...

http://www.m0hid.gov.hu/szavaz

 

A Szent István elég jól áll (ha nem számítjuk a Horty Miklós és Pató Pál neveket, meg a már péntek óta kintlévő József Attila és M0-Pest-Buda opciókat)

Fricy Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1697

Csak 2008-ra lesz autópálya a horvát határig

Már második alkalommal függesztette fel a Közbeszerzési Döntőbizottság az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt tendert. A mostani döntést - amely határozatlan időre szól - azzal indokolták, hogy az egyik pályázó kifogásolta: az utolsó tárgyalási nap előtt alig egy nappal postázták a meghívókat. Az újabb felfüggesztés miatt várhatóan nem lesz kész 2007 végére az M7-es.

Törölt nick Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1696

Azt értem, hogy a brigások/gyalogosok védelme miatt kell a szalagkorlát....

De a kábelek sem kevésbé fontosak... (Szerintem a jobb oldalon is lesz, csak lemaradt a rajzról)

Előzmény: cyber.greg (1695)
cyber.greg Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1695

Az általad belinkelt NSZ-cikkben írták, hogy a déli oldalon lesz kpút meg járda. Hát ezért más a két oldal.

És azért három a sáv, mert ez már bővítés után van. Csak a grafikusok leállósávval együtt bővítették, dehát ez csak látványterv úgyis.

Előzmény: Törölt nick (1694)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.24 0 0 1694

Az M0 híd látványtervvel kapcsolatban senkinek sincs ötlete?

http://www.unitefrt.hu/dynamic_data/334.JPG

 

 

Azt tudja valaki, hogy az M7-nek miért csak a bal pályáját bővítették 3sávosra?

Előzmény: Törölt nick (1688)
mestska Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1693

például a Lövölde téri részecskegyorsító

 

ne adj ki ilyen titkokat, gyorsan moderáltasd a hozzászólásod! :)

Előzmény: cyber.greg (1691)
mestska Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1692
A Nagy Lajos négysávosítására pár évvel ezelőtt készült terv, amit most, mivel szerepel a Podmaniczky tervben (?), felül kell vizsgálni. Hogy a felüljárót is tartalmazza-e? passz. szerintem igen. utánanézek.
Előzmény: cyber.greg (1689)
cyber.greg Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1691
Na jó, ennyi erővel elég sok minden lehet tervben, például a Lövölde téri részecskegyorsító, mert azt sem kezdték még el :)
Előzmény: v_peti (1690)
v_peti Creative Commons License 2006.07.23 0 0 1690

Biztosan tervben van, mivel még hozzá sem kezdtek. :)

 

Előzmény: cyber.greg (1689)
cyber.greg Creative Commons License 2006.07.22 0 0 1689
Hol tart az a felüljáró, amit a Nagy Lajos király útja folytatásában építenének az M3-ason túl? Tervben van még?
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.22 0 0 1688

Ezt meg most találtam:

http://www.unitefrt.hu/index.php?lang=HU&cid=349&prjmenusel=1

 

Az alábbi rendering nagyon pofásan néz ki:

http://www.unitefrt.hu/dynamic_data/333.JPG

 

Az utolsó képen lévő 2es változat viszont elég nyomorultul néz ki (ez lenne a Makovetz féle terv?) szerencse, hogy nem ezt építik meg...

http://www.unitefrt.hu/dynamic_data/337.jpg

 

 

Az alábbi képen viszont több dolgot nem értek:

http://www.unitefrt.hu/dynamic_data/334.JPG

- a bal oldalon (a szembejövő pályán) a leállósáv és a függesztőkábelek között dupla szalagkorlát van, a jobb oldalon viszont ez hiányzik....

lemaradt a (látvány)tervről?

 

azt írják, hogy 2x2sáv+leállósáv kiépítésben valósul meg, ami később, ha a forgalom igényli 2x3ra átkonfigurálható a leállósáv forgalmisávvá átminősítésével.

Ezen a látványterven viszont 3sáv+leállósávot látok....

 

 

Ez a nyomorult nart megint kitett magáért építési fotó ügyileg:

3db M0híd munkaterület légifotó 480x320 felbontásban

http://www.nart.hu/galeria.php?id=52

 

Az érdekes az, hogy ez a 3 kép (meg még 4 másik) megtalálható az alábbi címen is (de 1200x800as felbontásban...)

http://www.m0hid.gov.hu/data/1358/m0_hid.zip

 

(ha tárhely problémájuk van, én szívesen adok nekik egy tartalék 60GBos vinyót, az a következő 50 év építéseinek dokumentálására elég lesz 1280as felbontással és napi 10 fotóval számolva...)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!