Az oké, hogy én tudom, rendben van az autó, mert figyelek rá, és ha valami nyűgje van, akkor megcsinálom magam, vagy viszem a szerelőhöz. Ettől függetlenül jó volna tudni, hogy pl a futóműbeállítás nem-e mászott el, vagy a lámpák a megfelelő irányba világítanak-e, hogy csak szvsz 2 alapvető dolgot említsek, amit illene ellenőrizniük szerintem.
De persze visszavihetem "privátba", akkor már legalább fizethetek is érte. :P
Nekem augusztusban volt műszakis a Wagonom, mondtam, hogy kössék be a ködlámpát (mert én csak beraktam a helyére), mert hát ha egyszer az autón van, annak működnie KELL a kresz szerint. Csesztek rá, mondván nincs rá idő (Még egy nyomorult munkalapot se láttam, hogy leellenőriztek-e egyáltalán valamit, vagy csak kérték a 21000 JMFT-ot). Most fizettem 15 ezret, hogy bekösse a szerelő (igaz, a tükörfűtést is megcsináltattam vele).
Hát nem tudom. Szerintem helyfüggő melyik műszaki állomáson mennyire mélyednek bele a dolgokba. Ahova az enyémet viszi a szerelő, ott bele kötnek minden apró szabálytalnságba. Még azt is bele írják a forgalmiba, ha az elsősegély csomag szavatossága le van járva. Ettől átmegy a műszakin, de a tulaj tud róla hogy le van járva. Aztán ha egy közúti ellenőrzésnél a fakabát azt látja fél év múlva, hogy még mindig az a lejárt van a kocsiban,. akkor lehet hogy büntetni fog, pláne ha esetleg más szabálytalanságot is talál. A kék helyzetjelzőket, pontosabban a nem engedélyezetteket (típusidegen)is leszedetik. Nagyon sokan sokkal messzebre viszik műszakiztatni az autójukat, mert ott szemet húnynak az ilyen apróságok fölött.
Mondjuk én sokszor elővenném a műszaki állomásokat is. Mondok egy példát. Közúti forgalomban részt vesz egy szétrohadt jármű, noha érvényes a műszakija. LOgikus, azt lehet látni azok a tenyérnyi rohadások nem a műszaki óta keletkeztek. Ilyenkor kérdőre vonnám a műszakizó állomást., milyen állapotban volt az a jármű a vizsgán, egyáltalán ott volt-e? Igen sok, műszakilag kifogásolható autót lehetne eltökinteni az utakról. De ugyanígy egy baleset kapcsán, amikor látható, megállapítható, hogy a baleset a jármű nem megfelelő állapota miatt következett be. Például csumára eélkopott fékbetét, miközben 1 héttel korábban műszakizták. Hát, vizsgabiztost az az autó nyilván nem látott, legfeljebb a vizsgabiztos a forgalmit némi bankó kíséretében.
Az igaz, hogy szabályozva van, de szvsz rohadtul nem figyelnek rá. Se a tulajok, se a hatóság.
Láttam nem egy olyan autót, ahol gyakorlatilag az embléma mellett van a DLR, holott azt maximum az autó legszélesebb pontjától max 40 cm-re lehet(ne), a kettő közti távolság pedig min 60 cm. Az csak hab a tortán, hogy sok kínai csodalámpa még a szabványnak se felel meg.
Azért a KÖHÉM rendeletben nézzetek utána, hogy a menetfény elhelyezése a ködlámpa helyére jogszabályilag jó-e. Meg van határozva,. hogy az autó szélétől, a talajszinttől mérve milyen távolságon belül kell elhelyezni a DLR-t. Ha ez nem teléjeselül, műszaki vizsgán leszedethetik.
Jó téma, éppen azért léptem most ide, hogy megkérdezzem a klubtagokat, tett-e fel valaki nappali ledes menetfényt úgy, hogy a ködlámpát nem dobta ki a kukába? Hova érdemes, illetve lehet felrakni?
Vagy ki kell vágni, vagy csavaros a takarólemez. De mivel GLX verzió, jó esetben az utóbbi megoldás játszik nálad is. Alá kell nézni elölről, és máris kiderül, hogy mi a helyzet.
Elég régen jártam erre, és egy kis segítséget szeretnék kéni: az egykor általam használt WagonR+ (2000-es GLX, 76 LE, az egyik családtagnál szolgál és túl van a 252,000 km-en) gyárilag kialakított ködlámpa-fészkébe szeretnék beszerelni egy nappali menetfényt.
A lámpa helyén lévő "vakdugó" kipattintható a lökhárítóból, vagy ki kell vágni? (biztos van köztetek olyan, aki szerelt már utólag ködlámpát a Wagonjába, és én még nem jutottam odáig, hogy benézzek az első kerékjárati dob mögé.)
A héten végre eljutottam odáig, hogy leadtam a kicsikocsit az autóvillamossági szerelőnek, így végre-valahára (majd egy év után :D) sikerült beköttetni a ködlámpát (A lámpa a helyén volt, a kapcsoló is, relét a kezébe nyomtam). És ha már ott volt, akkor egyúttal a külső tükörfűtést is beköttettem (Itt kompletten rábíztam, csak a tükröt adtam neki oda). Ma reggel volt is alkalmam kipróbálni az utóbbit, hát valami csudagyorsan vált páramentessé a tükör.
2mm a különbség az oldalfal magasságában. :) Végülis tényleg ballonosabb, de kevesen tudják, hogy a második szám az egy arányszám (értelemszerűen az elsőhöz képest), nem egy fix méret.
Ezzel a kalkulátorral lehet számolgatni és látszik a különbség az oldalfal magasságában is: