A legegyszerűbbnek az tűnik, ha beteszek két zónaszelepet és veszek egy Computherm Q8 RF Rádiós szobatermosztátot hozzá. ez annyira nem húzós. A bypass szelepet hogyan kössem be? Mert alapból mindenhol úgy látom párhuzamosan kötik a zónaszelep elé, összekötve vele az elmenő és visszatérő ágat. Mi van akkor, ha az egyik zónaszeleppel kötöm párhuzamosan? Akkor szinte mindig lenne keringés az egyik körben, ha van fűtés és nyomáskülönbség. Vagy elég a kazánnak az a 2x2m cső után keringtetésre, ami a szelepekig lenne?
ez jo kerdes. de ugye alapbol nincs elzarva a futeskor sosem, akar nyaron is utokeringtethet a futesbe.
az a kerdes, hogy kulon szabalyozhato zonakat akarsz, vagy csak megfelelo homersekletet mindenutt. mert utobbit egy beszabalyozassal meg egy par termofejjel is elerheted.
Sajna nincsen radiátor, mert a spejzben van a kazán. Egy demrad solaris kombi kazán, ha mond valamit. Elméletileg a melegvíz előállítása után is keringtet a kazán, ha ahhoz elég a beépített szelep, akkor a fűtéshez nem? Laikus kérdés.
hat ha van vezerlesed amire rakotsd akkor egyszeru. nem tudjuk milyen bypass van a kazanodban, igy nem tudjuk eleg-e. az a legjobb ha van egy radiator fixen. pl ha a furdoben van a kazan, akkor a torolkozoszarito az mindenkeppen kap vizet.
Egy kis segítséget kérnék! Adott egy két szintes ház, amit egy kombi cirkó fűt. a két szint hőmérsékletét nem tudom beállítani egyformára a ház szigetelése után. Szeretném ketté venni a rendszert két egyutas zónaszeleppel és a hozzá tartozó vezérlő termosztáttal. A kazán után kb 2m-el van a leágazás az emeletre. Oda be tudom szerelni a két zónaszelepet. Kell külön bypass szelep, vagy elég ami a kazánban van? a leválasztásnál van valami, amire külön oda kell figyelni, vagy csak bekötöm a szelepeket a motorokkal, aztán rákötöm a vezérlésre és kész?
Adott egy Ocean Luna 20p cirkó és 1 db 12 tagú Romantic Classic radiátor egy 30 négyzetméteres szobában. A szobának utcai fala van, ez is déli fekvésű, 2x2 szárnyú ablak + erkélyajtó. Az ablakok hőszigeteltek. Az egy szem alul méretezett (?) radiátor az egyik ablak alatt van.
Mostanában ahogy egyre hidegebb van azt vettem észre, hogy az eddig "jól" működő (sosem volt hőség) fűtés mintha kissé gyengélkedne. Az alsó szomszéd jelenleg nem lakik itt, szóval ő már nem fűt...
Ezalatt azt értem, hogy a szobatermosztát napközben fél 4-ig 19 fokra van állítva, utána 21-re egészen este 11-ig. Utána megint 19 fok (Minimum értéket megjegyző hőmérővel jelenleg napközben nem megy 19 fok alá a hőmérséklet idebent, tehát nem fűt a kazán). A korábbi szezonokban azért este 8 körül már beállt a 21 fokos szobahőmérséklet, a kazán szépen le is kapcsolt. Idén viszont nem hajlandó 20 fok fölé menni a szoba, pedig a kazán megy.
Egy meleg víz előállítási probléma miatt pont a napokban lett kisavazva mindkét hőcserélő a kazánban, kitakarítva a váltószelep és kicserélve a HMV hőmérője. Ez a része szépen teszi a dolgát, a megfelelő termosztátra megfelelően reagál.
De mivel mostanában a hobbimmá vált a kazán hőmérő figyelése :) így a fűtés nekem kicsit fura.
Ugyanis ha a legkisebb állásban van a fűtés termosztátja a kazánon, akkor mondjuk 50 foknál kikapcsolja a fűtést, 40 alatt valamivel meg vissza. A szivattyú folyamatosan megy, a radiátor meg éppen langyos.
Na gondoltam nem cseszik ki velem, feltekerem maxra. na itt már 90 fok főlé fűt, ott ki is kapcsolja a fűtést. A hőfok elkezd hűlni, kb 3 perc alatt visszahűl egészen 40 fokig (!), itt még egy kicsit gondolkozik, majd ismét ráadja a fűtést. A radiátor ha forró vizet keringtet akkor bizony meleg (egyenletesen, nem levegős), a kezem csak pár másodpercig állja.
Kérdésem az, hogy ez az 50 fokos hiszterézis normális ennél a típusú kazánnál és a radiátor ennyire alulméretezett, vagy egyéb baj van?
A fa sajna nem a legszárazabb, de a száraz fával se az igazi ....
A c24 nincs kizárva, de nagyon meg kellene nézetni valakivel, aki ért hozzá .... mert gázkazán kellene, ha nem vagyunk otthon nappal vagy éjszaka ha már nem rakjuk a kazánt ...
Egy éve megy, volt pár 128-as lángvesztéses hibakód ez alatt, de erre a szerviz tudja a megoldást, 5 perc alatt megoldják, hogy megbízható legyen az ionáram érzékelés, nameg reset-re különben is törlődik a hiba. Szóval bevált.
Egy kis vízvezetékes tanácsot kérnék: mitől lehet, hogy a zuhanynál előbb bekapcsol a meleg vízhez a gáz, és rendesen meleg a víz, majd pár másodperc után kialszik és csak hideg víz jön. Most cseréltem csapot, mert úgy véltem, az az oka. A mosdóban viszont folyamatosan jön a meleg víz. Ilyen sorrendben vannak a vízóra után: kád, mosdó. Előre is köszönöm, ha segít valaki. És bocs a szakszertűtlen előadásért.
két oldalon dudor. :( megpróbálom kihajtani, ha találok laposvasat, de igazából nem kell nekem feltétlenül ez a hollandi anyás kötés. vennék mást, ha máshogy meg lehet oldani és nem kell hozzá spéci szerszám. ha nincs egyszerűbb megoldás, és veszek egy ugyanilyen hollandi anyás újat, akkor az új nyomáscsökkentővel való összekötéshez is kell ez a spéci szerszám?
A cső belsejébe kell dugni egy megfelelő profilú kulcsot, és azzal. Ha szerencséd van, akkor hatszögű, akkor egy nagy imbuszkulccsal ki lehet tekerni, ha kerek, és két oldalon "dudor" van, akkor elvileg spéci dugófej kell hozzá, vagy olyan széles laposvas, ami a csőben forog, de a dudorban rendesen megakad.
sziasztok! elnézést a primitív kérdésért, de egy ilyen hollanderes kötést hogy lehet oldani?
nyomáscsökkentőt és biztonsági szelepet cserélek bojler alatt és a csap felett a nyomáscsökkentő ezzel az anyával volt rászorítva a csonkra. ezt az anyát nem igazán lehet megfogni, hogy ki tudjam hajtani a nyomcsökkentőből, mert nyilván elforog. és magához a rézcsőhöz sem férek hozzá csőfogóval.