Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ivókút Creative Commons License 2017.10.24 0 0 67677

...egyébként melyik bakot cserélted?

Előzmény: ÖregMackó (67675)
ivókút Creative Commons License 2017.10.24 0 0 67676

Valószínű, hogy nem jól lett visszarakva a bak. Nálam a jobb felsőnél pl. elég nagy a játéktér...

Előzmény: ÖregMackó (67675)
ÖregMackó Creative Commons License 2017.10.24 0 1 67675

Sziasztok!

 

Cserélnem kellett motortartó bakot mert el volt szakadva, és utána a váltót nem tudom betenni egyesbe és hátramenetbe. Lehetséges, hogy olyan mértékben megváltozik a motor és a váltó viszonya, hogy ilyen eredménye legyen? Olyan mintha a váltóbot balra elfordult volna és elakad a határolonál mielött elérné a szésö váltopoziciot a váltonál a rud.

 

nagya2 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 67674

HAli!!

Turbó cső (gumi) lecsúszott, repedt, szal elmegy a levegő nyomás.

Üdv Nagya

Előzmény: nandinosz (67670)
Papalac Creative Commons License 2017.10.23 0 0 67673

Az indítási gondot az FHP okozhatja, de menet közben nem szól bele a motorba.

Ki kell venni és megtisztítani a végét egy tiszta ronggyal. Fémreszeléket szokott begyűjteni, mivel mágnes van benne.

A kihagyásokat gyertya, gyújtótrafó, gyújtókábel okozhatja.

Előzmény: Dexxxxter (67672)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.23 0 0 67672

... és így is volt. Kis víz kiment, de sikeresen betekertem az újat, és a vízhőfok-jelző ingadozása is megszűnt, áll vízszintesben.

 

Viszont.... a másik probléma, aminél mindenhol a FHP jeladót láttam potenciális hibaoknak, nem szűnt meg.

Szóval, eddig 2-3-szor érzékeltem reggeli inditás után, hogy a kocsi nehezen gyorsul, érezhetően rángat, mintha tapadós-csúszós-tapadós útfelületeken menne át. 5-10 perc után mintha ez megszűnne, és minden a normális kerékvágásban megy.

Nem tudom, összefügg-e ezzel, de szintén kb háromszor volt, hogy nem indult a kocsi. Az önindító forgatta rendesen, de semmi benzin, a motor nem akart életre kelni. 5-6 x 3-4mp-es indítózás után egyszer csak beindult. Utána, illetve ezeken kívül szinte bármikor, pöccre indul.

A FHP jeladó csatlakozóját WD40-nel befújtam, de ez a rángatós gyorsítás ez után történt pár száz km-rel.

 

Mi lehet a gond?

(1.4 8V benzin, 2005)

Előzmény: Papalac (67661)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.23 0 0 67671

Sziasztok! Tháliára használt téli gumi, 175x65x14 barum, 4db acélfelnivel együtt,azonnal felszerelhető, + zárható tetőcsomagtartó, eladó. Miskolchoz közel.

nandinosz Creative Commons License 2017.10.23 0 0 67670

Sziasztok! 1,5 dc feketén füstól egr szelep tisztitva, könnyen indul mi lehet a hiba? 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.22 0 0 67669

          Szevasz ÖregMackó !

 

Olvasom ismét, hogy nem tudsz szabadulni a problémáktól.  Írtam már korábban a szivattyúval kapcsolatban teendőket.

Azt írod, hogy elektromos bajokra gyanakszol. Azt tanácsolnám, hogy az ECU oldalán található nagy csatlakozót húzzad le és 

kontaktsprayval tisztítsad meg. 

Nem tudok konkrétabban hozzászólni, ahhoz  kéne látni és hallani, hogy mit művel a motor.

" a klipben szinte minden esetben nagynyomású szabályozási hiba van"

Nem tanácsolnám  azt, hogy 4-5 ezer forintot költsél az autódra, mert akárki mondta, ez egy lehúzós ár !

Kezdem azzal, hogy egy ÚJ nagynyomású szivattyút már kapsz 120-130 ezerért a RACING BAZÁRON. ( a felújítása ennek a töredéke )  A hetekbe adtam el egy tökéletes szivattyút 60 ezerért. Szerintem nem szemcsésedés okozza a hibát, mert akkor már régen megállt volna a masina.

Porlasztókat szintén megkapsz elfogadható áron ugyan ott. ( ajánlanám a sajátokat kell felújítani egy egyszerű kapcsolószelep cserével )

Nekem kínai kapcsolószelepek vannak a gépemben, lényegesen olcsóbbak mint itthon és nekem senki ne mondja azt, hogy azok szarok, mert a sárga nem gyárt szarokat és állítom, hogy a gyári is onnan származik.

Egyet vettem a ROYAL DIZELTŐL és beszereltem a három kínait és az egy " eredetit ". Több tízezret  mentem és a résolaj méréseknél az eltérés gyakorlatilag elhanyagolható.

 A porlasztó fúvókákat a tűkkel együtt szintén rendelheted a sárgáktól, szintén nevetséges áron.

Végezetül még egyszer azt tanácsolnám, hogy ne adjál ki pénzt feleslegesen, keress egy lelkiismeretes hozzáértő szerelőt és beszéljétek meg a dolgot.

 Üdvözlettel ÉN !

Előzmény: ÖregMackó (67664)
Tzupi Creative Commons License 2017.10.22 0 0 67668

Szervusztok,

 

2001es 1.4es Thalia-m van, és egy ideje nyugdíjba ment a visszajelző hang, ami szól, ha úgyfelejtettem a világítást az autón. Van ötlet rá, hogy ilyenkor mi a teendő? Van egy kis piezo hangszóró valahol, ami elromlott, vagy valami más lehet a hiba oka? 

 

Találtam ezt a képet itt a fórumon : http://img.index.hu/imgfrm/1/7/3/8/BIG_0009551738.jpg

Ehhez van valakinek jelmagyarázata, hogy mi micsoda?

 

Köszönöm!

 

 

Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.20 0 0 67667

Hali.
Ma voltam bent a szervizben. Úgy volt hogy inkább kivonatom a kocsit mint hogy megcsináltassam. Csak az alkatrészek 170.000Ft rúgnak+50.000Ft munkadíj. 

Kicsit átbeszéltünk a dolgot és máris egy 16.000Ft lámpacsere helyett 1000Ft polir lett. A jobb oldali teljes tükörből már csak az üveg lesz megvéve. 5000Ft spóroltam megint. 

Na meg a díszhűtőrács(müszaki ellenőr szerint fontos) 32.000Ft. Mondom mi van. Most nézem postával együtt 10.000Ft. 

Csak a pontosításon megvan a szerelési díj :D 

Kérdés az axiális rudakat nehéz cserélni? Ha nem akkor mi is kell hozzá? Gondolom kell még hozzá az a gumi is ami segít elnyelni a rezgéseket a kormánynál. 

Papalac Creative Commons License 2017.10.20 0 0 67666

Ez az alapjárati motor. 2 csavar fogja felülről. Lehet, hogy buzerálás után kell pár indítás, hogy beálljon rendesen.

Előzmény: Papalac (67665)
Papalac Creative Commons License 2017.10.20 0 0 67665

http://techforum.meganeklub.hu/viewtopic.php?f=3&t=668&view=previous

Ez egy jó leírás a szétszedésről.

A folytószelep tömítése szokott gondot okozni. Érdemes megnézni a tömítéseket és az alapjárati motortól jövő gumicső épségét is. Van a bowden mellett egy kis csavar az a folytószelep végállását szabályozza. Azt is érdemes megnézni, bár az inkább ki szokta kezdeni ott a műanyagot. Ha nagyon be van tekerve, akkor emeli az alapjáratot.

 

Előzmény: traki62 (67662)
ÖregMackó Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67664

Sziasztok!

 

240 ezres dCi motorom magasabb osztályba lépett ami a bosszúságokozást illeti. azt vette a fejébe illetve a vezérlőjébe, hogy most már nagyon sűrűn jelentkezik a hiba de a reakció már más nem csak egyszerűen leáll és nem indul, hanem elkezd játszani a nyomással túráztatja a motort de nem az üzemanyag mennyiségével hanem a nyomással operál. Megyek nyugodtan, már elfeljtve hogy valami gondom van a motorral, egyszercsak meggyulladnak a hibajelző lámpák és elkezd húzni csörögni a motor ütemesen másodpercenként kétszer rányom tekintélyes mennyiséget a vezérlő a motorra. Elkezd füstölni iszonyatosan, a gázolajsag elönti a fülkét és nem tudok mit csinálni, félre kell állnom leállítani a motort majd néhány perc várakozás után újraindítom és megszűnt a hiba d csak egy-két km. erejéig.

Elég régen kísérletezek már, klippel járok, ha nem indul akkor törlöm a tárolt paramétereket meg a hibakódot, jó esetben volt egy hónap is mire újra jelentkezett hiba.

Ilyenkor minden gond nélkül jártam vele és próbáltam különböző elméleteket felállítani mitől lehet a jelenség. Voltam néhány szerelőnél, speciális szervízbe, (BMS Érd, kicserélték a nyomásszabályzót de mire hazaértem már ugyanaz a hiba jelentkezett (80.000.-)) de egyik sem tudta megmondani mi lehet ami miatt így viselkedik a motor.

Általános vélekedés és séma, fel kell újítani a nagynyomású szivattyút meg a befecskendezőket aztán majd meglátjuk. 

Na ha ez a majd meglátjuk nem lenne akkor már régen felújíttattam volna (vagy eladtam volna) az autót de úgy gondoltam nincs 4-5 százezer forintom arra hogy "majd meglátjuk" alapon beszálljak egy kísérletbe.

Arra gondolok, ha mechanikus hiba lenne, tehát kopás idézné elő a jelenséget hibatörléssel nem tudnám elérni, hogy utána változó ideig, esetleg 1000 km-él is többet gond nélkül tudjam használni az autót.

A klipben a hiba szinte minden esetben a nagynyomású szabályzási hiba van, változó értékü, hol alacsony de sokkal többször túl magas nyomás értékkel eltárolva. Volt már 450 bar elvárt érték helyett 1700 bar is.

Most ezt a jelenséget nem tudom hová tenni, mitől túráztathatja a motort a vezérlő ilyen bolondul, és így már sajnos nem igazán lehet járni sem vele.

Rengeteg cikket olvastam mindegyik adott egy újabb ötletet de végül mind zsákutcának bizonyult. 

 

Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e köztetek valaki akinek hasonló állapotban volt az autója (persze csak a dCi 65 lovas a mérvadó) és egy ilyen jellegű felújítás megoldotta a problémáját. Mert olyanokat olvastam akik nekiláttak de nem igazán segített a dolgon. Ha tisztán mechanikus hibának tűnne az is más lenne de ez minden oldalról elektromos hibának tűnik... Cseréltem már a FHP jeladót meg a vezérmű tengely pozíció érzékelőt is de attól sem lett semmivel jobb.

El vagyok keseredve... Amikor megy még mindig olyan tökéletes ... 

 

Bocsi a hosszú történrtért

 

ÖregMackó

Papalac Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67663

Holnap megnézem pontosan, mert már nem emlékszem. Ott van a pillangószelep oldalán, de ott két csatlakozó van. Az egyik a pillangószelep pozició jeladója, a másik az alapjárati motor. Két csavar fogja. Valami rémlik, hogy felülről van becsavarozva, de holnap pontosan megnézem.

Előzmény: traki62 (67662)
traki62 Creative Commons License 2017.10.19 0 0 67662

16szelepes

Előzmény: Papalac (67654)
Papalac Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67661

Ha ügyes vagy, akkor csak kevés. Oda kell készíteni az újat, kitekerni a régit, befogni a lyukat és betenni az újat.

Előzmény: Dexxxxter (67658)
ivókút Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67660

Nekem pont vezérléscserével volt együtt a csere, de szerintem igen, mert a folyadékba ér a vége...

Egyébként nekem Facet márkájú lett belerakva.

Előzmény: Dexxxxter (67658)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67659

Milyen márkájút érdemes venni? Van elég sok, 2500-20000-ig: FAE, EPS, Magneti, DT, Hella, VEMO, MEAT&DORIA...

20 ezret azért nem akarok kiadni erre, főleg nem amolyan 'próbaképp'

Előzmény: ivókút (67647)
Dexxxxter Creative Commons License 2017.10.18 0 0 67658

Ha kiveszem a hőgombát akkor a hűtővíz ki fog folyni?

Előzmény: ivókút (67647)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67657

Én vettem egy új szervoszivattyút meg egy új görgőt ez volt 50 eft.

Előzmény: Regiee90 (67656)
Regiee90 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67656

Köszönöm. Ezt az eladó videózta egyenlőre, szombaton utazunk megnézni és egy szervízbe elvinni mit mondanak rá. Ha minden ok akkor megvesszük. Nagyjából milyen költség ezt megcsináltatni?

Előzmény: ivókút (67655)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67655

Nem kicsit!!! Nagy a valószínűsége, hogy kormányszervó- (nekem is ilyen volt a hangja egy nagy eső uán amikor belementem egy nagyon nagy tócsába és pár napig nem használtam utána az autót) és vagy valamelyik görgő. Nálam a hosszbordásnál a vezetőgörgő volt még a rossz.

Mondjuk, ha fel lett volna nyitva a motorháztető, jobban hallottad volna honna jön.

Előzmény: Regiee90 (67652)
Papalac Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67654

8 vagy 16 szelepes motor?

A 8 szelepesnél le kell venni a légszűrőt és alatta van a pillangószelep, annak az oldalán van az alapjárati motor. Ki kell venni és kitisztítani. Képes megszorulni.

Nekem az asszony egyszer lefulladt indulásnál és nem bírt továbbmenni, mert ahogy beindította felpörgött mind a bolond és szép lassan leállt. Elmentem érte, csavarhúzóval megkocogtattam az alapjárati motort és egyböl megjavult :-)

Ha már le van véve a légszűrőház, akkor érdemes beindítani és megmozgatni a pillangószelept, mert a tömítés is lehet hibás alatta. Ha már ott matat az ember érdemes megnézni a gázbowdent és a karokat, hogy nem szorulnak-e. A gömbcsuklók szeretnek szorulni. Egy kis zsír nekik és minden ok.

Ilyen egy koszos alapjárati motor:

Előzmény: traki62 (67653)
traki62 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67653

Papalac a alapjárati motor hol található és mit értesz azon hogy ki tisztítani?

Előzmény: Papalac (67636)
Regiee90 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67652

Sziasztok!

 

Az alábbi két videón hallható bármilyen, nem rendellenes működéssel kapcsolatos motorhang?

Reanult thalia 1.4 expression 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jFnPuLVk-Jw

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=XxHwa2XhhlM


Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67651

Sajnos az anyósék csak használnak mindent nem foglalkoznak vele. Volt hogy miattuk majdnem árokba mentem mert menet közben elszállt a kerék. Mert jó az még alapon voltak.

Motorikusan jó olaj víz nincs egyben. Olajat nem szereti. Hűtőborda a gyári van még benne de sajna a nem törődés azon is mutatkozik. Tavasszal cserés lesz. A féket is akkor akartam cserélni de egy füst alatt az is meglesz. 

A gumi az meg gyakran kopó alkatrész azt nem is számolom bele. Az axiál és gömbcsukló na meg a hátsó dob az meglepett. Bár éreztem hogy nem a legjobb. Egy szó mint száz sajna külsőleg elég lelakott. Motorikusan jó. Kormányzás elfogadható még. Hacsak nem töröm meg vagy a motornak nem lesz baja még 2 műszakin átmegy ezen felül. Kicsit bolond vagyok e téren. Amíg nem én használtam rendszeresen már akkor is többet költöttem rá mint a tulaj. 

Külseje a vaddisznónak köszönhetően kicsit nyomott az eleje díszrács kitört. Azután került bele egy új lámpa. Abban ég a vezeték is. Rossz kontakt miatt. De majd csütörtökön megmondom hogy mi lesz megcsinálva rajta. Mert a gyári állapothoz ez kellene megcsinálni. De a műszakihoz ennél kevesebb kell majd. 

Addig nagy imát kérek hátha segít a műszakin. 

 

Előzmény: ivókút (67649)
traki62 Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67650

üdv nekem is ezt csinálta de a másik kulccsal indul

Előzmény: Papalac (67642)
ivókút Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67649

Nekem is annyi a futás benne, de kis túlzással elmenne újszerűnek. Hibája nincs!

Előzmény: Léger Zsolt (67648)
Léger Zsolt Creative Commons License 2017.10.17 0 0 67648

300.000km van benne. Tehát annyira nem vészes főleg hogy az alváz még nem korrodál. Nem vettem hanem használom csak. A legszeretettebb nő a tulajdonos(anyós) A kocsi nem lesz átíratva sosem mert így olcsóbb mindenkinek. Amúgy elhanyagolták nagyon. 3 évig olajcsere nincs. 2 éven át úgy ment télen hogy nincs fűtés. Pedig csak 3000ft és 40 perc volt a javítása nekem. Termosztát csere. Meg hasonló apróság. Mert luxus dolog. 

Előzmény: ivókút (67646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!