Az akku alatt van a másik. Most utánna néztem, akkor lett nálam cserélve, amikor az olajteknőt kellett cserélnem. Az miatt ki kellett biztosan kötni az összes bakot+ még a segédalvázat is leengedni, - marha nagy szopás volt, főleg úgy, hogy még elötte sosem kellett ilyent csinálni...
Szerintem simán elmehet egyébként annyit, mert azért meg kell emelni a motort is hozzá, nem?
Én úgy állítottam vissza, hogy nemsokkal azelőtt cseréltem izzót és emlékeztem mekkora volt a hézag a klímacső a szervoszivattyú és a zárhíd "háromszögben"...
Csak vicc volt! Ha jól emlékszem(próbáltam utána keresni de csak nem találom...) sima műszerfal izzó 12v 1,2W kell bele, aminek nincs "foglalata". Nem 100%, mert már régen cseréltem!
Egy kérdésem volna: A váltó box feletti hármas kapcsoló sor (ventilátor fokozat kapcsoló, fűtésterelés) "háttér világítása " milyen típusú égővel van megoldva?
Mielőtt szétvenném beszerezném hozzávaló égőt. Ehhez kéne a segítség. Előre is kösz!
Cserélnem kellett motortartó bakot mert el volt szakadva, és utána a váltót nem tudom betenni egyesbe és hátramenetbe. Lehetséges, hogy olyan mértékben megváltozik a motor és a váltó viszonya, hogy ilyen eredménye legyen? Olyan mintha a váltóbot balra elfordult volna és elakad a határolonál mielött elérné a szésö váltopoziciot a váltonál a rud.
... és így is volt. Kis víz kiment, de sikeresen betekertem az újat, és a vízhőfok-jelző ingadozása is megszűnt, áll vízszintesben.
Viszont.... a másik probléma, aminél mindenhol a FHP jeladót láttam potenciális hibaoknak, nem szűnt meg.
Szóval, eddig 2-3-szor érzékeltem reggeli inditás után, hogy a kocsi nehezen gyorsul, érezhetően rángat, mintha tapadós-csúszós-tapadós útfelületeken menne át. 5-10 perc után mintha ez megszűnne, és minden a normális kerékvágásban megy.
Nem tudom, összefügg-e ezzel, de szintén kb háromszor volt, hogy nem indult a kocsi. Az önindító forgatta rendesen, de semmi benzin, a motor nem akart életre kelni. 5-6 x 3-4mp-es indítózás után egyszer csak beindult. Utána, illetve ezeken kívül szinte bármikor, pöccre indul.
A FHP jeladó csatlakozóját WD40-nel befújtam, de ez a rángatós gyorsítás ez után történt pár száz km-rel.
Olvasom ismét, hogy nem tudsz szabadulni a problémáktól. Írtam már korábban a szivattyúval kapcsolatban teendőket.
Azt írod, hogy elektromos bajokra gyanakszol. Azt tanácsolnám, hogy az ECU oldalán található nagy csatlakozót húzzad le és
kontaktsprayval tisztítsad meg.
Nem tudok konkrétabban hozzászólni, ahhoz kéne látni és hallani, hogy mit művel a motor.
" a klipben szinte minden esetben nagynyomású szabályozási hiba van"
Nem tanácsolnám azt, hogy 4-5 ezer forintot költsél az autódra, mert akárki mondta, ez egy lehúzós ár !
Kezdem azzal, hogy egy ÚJ nagynyomású szivattyút már kapsz 120-130 ezerért a RACING BAZÁRON. ( a felújítása ennek a töredéke ) A hetekbe adtam el egy tökéletes szivattyút 60 ezerért. Szerintem nem szemcsésedés okozza a hibát, mert akkor már régen megállt volna a masina.
Porlasztókat szintén megkapsz elfogadható áron ugyan ott. ( ajánlanám a sajátokat kell felújítani egy egyszerű kapcsolószelep cserével )
Nekem kínai kapcsolószelepek vannak a gépemben, lényegesen olcsóbbak mint itthon és nekem senki ne mondja azt, hogy azok szarok, mert a sárga nem gyárt szarokat és állítom, hogy a gyári is onnan származik.
Egyet vettem a ROYAL DIZELTŐL és beszereltem a három kínait és az egy " eredetit ". Több tízezret mentem és a résolaj méréseknél az eltérés gyakorlatilag elhanyagolható.
A porlasztó fúvókákat a tűkkel együtt szintén rendelheted a sárgáktól, szintén nevetséges áron.
Végezetül még egyszer azt tanácsolnám, hogy ne adjál ki pénzt feleslegesen, keress egy lelkiismeretes hozzáértő szerelőt és beszéljétek meg a dolgot.
2001es 1.4es Thalia-m van, és egy ideje nyugdíjba ment a visszajelző hang, ami szól, ha úgyfelejtettem a világítást az autón. Van ötlet rá, hogy ilyenkor mi a teendő? Van egy kis piezo hangszóró valahol, ami elromlott, vagy valami más lehet a hiba oka?
Hali. Ma voltam bent a szervizben. Úgy volt hogy inkább kivonatom a kocsit mint hogy megcsináltassam. Csak az alkatrészek 170.000Ft rúgnak+50.000Ft munkadíj.
Kicsit átbeszéltünk a dolgot és máris egy 16.000Ft lámpacsere helyett 1000Ft polir lett. A jobb oldali teljes tükörből már csak az üveg lesz megvéve. 5000Ft spóroltam megint.
Na meg a díszhűtőrács(müszaki ellenőr szerint fontos) 32.000Ft. Mondom mi van. Most nézem postával együtt 10.000Ft.
Csak a pontosításon megvan a szerelési díj :D
Kérdés az axiális rudakat nehéz cserélni? Ha nem akkor mi is kell hozzá? Gondolom kell még hozzá az a gumi is ami segít elnyelni a rezgéseket a kormánynál.
A folytószelep tömítése szokott gondot okozni. Érdemes megnézni a tömítéseket és az alapjárati motortól jövő gumicső épségét is. Van a bowden mellett egy kis csavar az a folytószelep végállását szabályozza. Azt is érdemes megnézni, bár az inkább ki szokta kezdeni ott a műanyagot. Ha nagyon be van tekerve, akkor emeli az alapjáratot.
240 ezres dCi motorom magasabb osztályba lépett ami a bosszúságokozást illeti. azt vette a fejébe illetve a vezérlőjébe, hogy most már nagyon sűrűn jelentkezik a hiba de a reakció már más nem csak egyszerűen leáll és nem indul, hanem elkezd játszani a nyomással túráztatja a motort de nem az üzemanyag mennyiségével hanem a nyomással operál. Megyek nyugodtan, már elfeljtve hogy valami gondom van a motorral, egyszercsak meggyulladnak a hibajelző lámpák és elkezd húzni csörögni a motor ütemesen másodpercenként kétszer rányom tekintélyes mennyiséget a vezérlő a motorra. Elkezd füstölni iszonyatosan, a gázolajsag elönti a fülkét és nem tudok mit csinálni, félre kell állnom leállítani a motort majd néhány perc várakozás után újraindítom és megszűnt a hiba d csak egy-két km. erejéig.
Elég régen kísérletezek már, klippel járok, ha nem indul akkor törlöm a tárolt paramétereket meg a hibakódot, jó esetben volt egy hónap is mire újra jelentkezett hiba.
Ilyenkor minden gond nélkül jártam vele és próbáltam különböző elméleteket felállítani mitől lehet a jelenség. Voltam néhány szerelőnél, speciális szervízbe, (BMS Érd, kicserélték a nyomásszabályzót de mire hazaértem már ugyanaz a hiba jelentkezett (80.000.-)) de egyik sem tudta megmondani mi lehet ami miatt így viselkedik a motor.
Általános vélekedés és séma, fel kell újítani a nagynyomású szivattyút meg a befecskendezőket aztán majd meglátjuk.
Na ha ez a majd meglátjuk nem lenne akkor már régen felújíttattam volna (vagy eladtam volna) az autót de úgy gondoltam nincs 4-5 százezer forintom arra hogy "majd meglátjuk" alapon beszálljak egy kísérletbe.
Arra gondolok, ha mechanikus hiba lenne, tehát kopás idézné elő a jelenséget hibatörléssel nem tudnám elérni, hogy utána változó ideig, esetleg 1000 km-él is többet gond nélkül tudjam használni az autót.
A klipben a hiba szinte minden esetben a nagynyomású szabályzási hiba van, változó értékü, hol alacsony de sokkal többször túl magas nyomás értékkel eltárolva. Volt már 450 bar elvárt érték helyett 1700 bar is.
Most ezt a jelenséget nem tudom hová tenni, mitől túráztathatja a motort a vezérlő ilyen bolondul, és így már sajnos nem igazán lehet járni sem vele.
Rengeteg cikket olvastam mindegyik adott egy újabb ötletet de végül mind zsákutcának bizonyult.
Arra lennék kíváncsi, hogy volt-e köztetek valaki akinek hasonló állapotban volt az autója (persze csak a dCi 65 lovas a mérvadó) és egy ilyen jellegű felújítás megoldotta a problémáját. Mert olyanokat olvastam akik nekiláttak de nem igazán segített a dolgon. Ha tisztán mechanikus hibának tűnne az is más lenne de ez minden oldalról elektromos hibának tűnik... Cseréltem már a FHP jeladót meg a vezérmű tengely pozíció érzékelőt is de attól sem lett semmivel jobb.
El vagyok keseredve... Amikor megy még mindig olyan tökéletes ...
Holnap megnézem pontosan, mert már nem emlékszem. Ott van a pillangószelep oldalán, de ott két csatlakozó van. Az egyik a pillangószelep pozició jeladója, a másik az alapjárati motor. Két csavar fogja. Valami rémlik, hogy felülről van becsavarozva, de holnap pontosan megnézem.