Aki Thunderbird programot használ Windows alatt, azzal előfordulhat néha, hogy beleszalad valami problémába. Úgy láttam, hogy ennek itt még nincs topic, hát gondoltam, nyitok egyet.
Sziasztok! A hajamat tépem, mert az új thunderbird-ben nem tudok új postafiókot letrehozni addig, amíg nem adom meg az SMTP beállításokat (az "új postafiók" varázsló nem enged tovább), márpedig ebben az épületben ezen a héten senki sem fogja tudni megmondani az smtp beállítást. Tehát a hülye varázsló addig nem enged levelet FOGADNI, amíg be nem állítom a levél ELKÜLDÉST. Szóval vagy valaki elárulja, hogyan lehet létrehozni új POP thunderbird fiókot ezen idióta varázsló nélkül, vagy visszaállunk az outlookra, mert ez így nem megoldás.
Abban kérném segítségeteket, hogy tudtok-e valami olyan kiegészítőről, ami küldés/fogadáskor az outlookhoz hasonlóan külön ablakban mutatja postafiókonként ezt a folyamatot, megvalósulását. Linux alatt az evolution (olyan mint a thunderbird) is tudja ugyanezt. Sehol sem találok ilyen kiegészítőt.
Én nem vettem észre lassulást, nálam tökéletesen működik. Bár azt hozzá kell tennem, hogy én IMAP tipust használok, nem POP3-at. A levelek száma kb 1000 db és 70%-nál van melléklet is.
Ebből adódóan, nekem is van egy problémám. Gmail fiókomhoz IMAP rendszeren keresztül csatlakozom ( a lelelek a kiszolgálón maradnak) és a TB megnyításakor szűrők segítségével a beérkező leveleket mappákba rendezem. A probléma ott van, hogy egyes leveleknél a mellékletet nem jeleniti meg a TB. Megnéztem a weben keresztül a fiókom és ott megjelenik a melléklet.
Van valakinek esetleg tapasztalata, 5ete? Gondoltam arra, hogy a levél áthelyezésénél merül fel a probléma, mivel a TB-nek az áthelyezési szűrőszabály miatt a levelet le kell tölteni, majd visszatölteni a megfelelő mappába.
Köszönöm, kipróbáltam, beállítottam a mesterjelszót, de nekem ezt azóta sem kérte soha. (Indításkor viszont kér IMAP-jelszót.) Tehát ha van egy olyan gép, amit más is használ rajtam kívül, akkor a TB indítása után mindenképpen látja a bejövő emailek fejlécét, mappákat stb. És ezt NEM LEHET kikerülni. Nekem ez elég furcsa.
Olyan van, hogy indításkor jelszót kér, és míg meg nem adod nem megy tovább, de az a kívánság nem teljesül, hogy semmi ne látszódjék. Látszik a mappalista és az üzenetfejlécek.
Olyat lehet TB-ben, hogy az ikonra kattintva (elindítva) ne jelenjen meg az egész postaláda beérkezett levelestül, mappástul stb.? Hanem előtte kérjen jelszót, és amíg nincs meg a jelszó, addig semmi ne látszódjon.
Thunderbird esetén (legalábbis abban a verzióban, amit én használok) a következő segíthet a problémán: az Eszközök, Beállítások, Szerkesztés, Általános fül alatt a "Levél továbbítása" listából a "Beágyazva" opciót kell kiválasztani. Próbáld meg ezt beállítani, és utána továbbítsd újra a leveleket!
a gmail topicból irányítottak ide. Ez volt a kérdésem:
Üdv
már 6 éve vagyok gmail használó, de most vettem észre, hogy Thunderbird, vagy seamonkey levelezőprogramból a gmailes fiókomba továbbított leveleket a gmailben nem tudom megnézni, azért mert, .eml-ként és egyszerű mellékletként fogadja, és a levélben nem is látom az eredeti továbbított tartalmat. Sem az eredeti szöveget, sem az eredeti csatolmányt.
Az .eml-t pediig vagy böngészővel nyitja meg, vagy pedíg jegyzettömbben, de a lényeg az, hogy txt ként, és így pl egy Word csatolmányt sem tudok megnyitni. Arra gondoltam, hogy valami beállítás probléma lehet, de nem jöttem rá eddig.
Én nem használom a 3-as verziót, de állítólag abban alapból új fülön nyílnak meg a levelek, az új levél szerkesztését új fülön viszont a Google szerint még a 3.1-es verzió sem tudja.
Meg tudná valaki mondani, hogy lehet azt beállítani, hogy ha egy levelet dupla katt-al felnyitok, vagy ha új üzenetre kattintok, akkor ne új ablakban nyíljanak fel, hanem új lapon (új fülön)?
Fogalmam sincs, hogy mi okozhatja ezt, illetve tippem azért van: szerintem vagy valami vírus lehet, vagy egyszerűen programhiba. Az előbbi miatt érdemes átnézni az egész gépet, hogy van-e rajta, az utóbbira meg még mindig csak annyit tudok mondani, hogy nekem a 2-es verziótól kezdve egyik sem működött teljesen gond nélkül, így már jó ideje nem is erőltetem a dolgot, hanem használom továbbra is az 1.5.0.14-es verziót, mert azzal még semmi komolyabb gondom nem volt. Tudom, hogy ez így nem annyira biztonságos, de én már csak azt mondom, hogy inkább legyen valamivel kevésbé biztonságos, mint hogy ne működjön. Lehet ezért köpködni, de az tény, hogy nem én szoktam itt panaszkodni ilyen hibákra.
Valamit sikeresen elnyomtam a Thunderbird-ön (3.1.10) mert a beérkező leveleimet egyböl olvasottra teszi, így nem látom kaptam-e új levelet. Próbáltam megkeresni, mit állítottam el és hol, de nem találtmam semmit :( Tud ebben valaki segíteni?
"a user profilt és a program files mappát átmásoltam win7 alá"?
Én fél éve telepítetem újra az oprendszert (xp -> w7) és valami spec múdon hoztam át a leveleket meg a Firefox dolgait. Valami külön programot találtam hozzá.. és működött és működik. :)
Az mitől van, hogy mikor letöltöm az új leveleket, akkor a Thunderbird először letöltögeti őket, és aztán áll neki sorbarendezni, amivel levelenként kb. egy másodpercet eltölt? A probléma XP alatt nem jelentkezik, csak Win7 alatt.
Ugyanarról a Thunderbirdről van szó, és nem csak verzióra, hanem példányra is... a user profilt és a program files mappát átmásoltam win7 alá és (ezt a furcsaságot leszámítva) teljesen jól működik...
Régebben már használtam a Win7-et úgy két hónapig: akkor is így pakolászgatta a leveleket... mivel az akkori gépemen nem futott jól a Win7, ezért visszatértem XP-re, és win7 alól visszaszemezgettem a profil- és programfileokat XP alá, és újra jól működött a Thunderbird.
Nemrég kipróbáltam, hogy feltettem egy kopasz Win7 rendszerre egy vadonatúj Thunderbirdöt, beállítottam benne a levelezőt és ugyanez: rendezgetett... emiatt kénytelen vagyok azt hinni, hogy ez vagy alapból ilyen Win7 alatt, vagy valami fícsör...
Nem tudom, hogy ez így segít-e, de ha jól rendezed a leveleket, akkor sikerülnie kell. :)
Ha rákattintasz egy levélre majd nyomvatartod a shift billentyűt és rákattintasz egy másik levélre, akkor az első levéltől a kattintottig kijelöli az összeset. Illetve lehet egyesével is kijelölni, ha a ctrl billentyűt tartod lenyomva. De a kettőt lehet kombinálni úgy, hogy shiftel kijelölsz 20 levelet, majd ctrl-lal meg újra kattintasz a már kijelölt de mégsem törlendő levelekre.
Ha minden törlendő kijelölve, akkor meg már csak a del billentyű lenyomása hiányzik. :)
Egy kis segitségre lenne szükségem. Hogyan tudok thunderbird beérkezett üzenetek mappájából tömeges levelet törölni? Van mondjuk a mappában 200 levél, de abból 150-et törölni akarok egyszerre. Ha kijelölöm, akkor a 200-at jelölöm ki, és ha azokra kattintok, amiket meg akarok hagyni, akkor persze amiket törölni szeretnék, azoknál is megszünik a kijelölés.
Egy tipp: Talán mást is idegesít, hogy a Thunderbird a levél fejlécében a Címzett mezőben az email címünk helyett az "Ön" szöveget jeleníti meg. Főleg "Egyesített mappák" nézetben találtam zavarónak, hogy nem látom melyik címemre jött a levél. Kicsit keresgélve megtaláltam hogy hogy lehet kikapcsolni:
Eszközök/Beállítások, Haladó, Általános, Beállításszerkesztő és itt a mail.showCondensedAddresses tulajdonságot kell átbillenteni.
Üdv, az érdekelne hogy be lehet-e állítani valahogy azt, hogy egy levél nyomtatásakor a néha több oldalnyi többi címzettet ne nyomtassa ki a viharmadár ? (3.1.9-es verzióm van)
Köszi a HTML tippet, átállítottam. Annak ellenére HTML-nek volt belőve, hogy szinte soha nem küldök HTML formázást levélben. :) De most majd kiderül, hogy így jó lesz-e neki. :)
Nekem úgy tűnik, mintha az Invitel néhány IP címe blokkolva lenne a két célszerver által.
Szerintem próbáld meg beállítani a Thunderbirdben, hogy ne HTML formátumban küldje a leveleket! (Nálam ez úgy megy, hogy Eszközök, Postafiókok beállításai, és a megfelelő cím alatt a Címzés és szerkesztés kiválasztása után a Szerkesztés rész első opcióját kell törölni.) Ettől talán meggyógyul, és ha valamikor mégis szükség lenne az üzenet formázására, akkor azt meg lehet tenni egy külső programmal, és elküldeni csatolt állományként.
Ha ez nem segít, akkor érdeklődni kéne a címzett domain postmasterénél (pl. postmaster@citromail.hu), hogy szerintük mi okozhatja ezt a hibát. Eléggé úgy hangzik a dolog, mintha náluk lenne beállítva, hogy ne fogadjanak leveleket abból a domainből, amiből Te küldesz. Ha így van, akkor lehet, hogy annak a szolgáltatóját is meg kell majd keresned, hogy próbálják meg orvosolni azt a hibát, ami miatt kitiltották őket.