Hát szerintem lehet a kompresszor is szar, mert ha csúszik a szíj , jelentheti hogy nagyon megfogja az autót, valamelyik dugattyú a kompresszorban nem jó.Lásd nálam.
Igen, arba es minosegbe, tulajdonsagokba ez a nyero a lianaba 5w40 es kesz, tul olcso olaj sem jo, de tul dragat sem erdmes beletenni.En hasznaltam 10 w40 et, telen karcos volt vele az inditas, mondjuk en jaratom, telen 5 vagy 6 percig alapjaraton, terheles nelkul, mindegy miylen olaj, sokan hidegen porgetnek motorokat, a turbosnak ez persze hamarabb beteszi a kaput....
A klíma nálatok is ilyen időbe ki-be kapcsol a kompresszor működés közben, illetve kinek milyen márkájú ékszijak váltak be, most conitech van rajta de néha csúszik.
Háát igen ! Én - pont az általad írtak miatt is - úgy vagyok a turbo benzines meg a dízel motorokkal is - kivéve esetleg régebbi, itt is inkább japán dízelek -, hogy azokat csak újonnan...majd egyszer, mint a fejlettebb nyugati kultúrákban, ahonnan ide importálják a sok lejárt garis 4-8 éves f@ostaligát !
Motorolajjal kapcsolatban meg: "Most, mi van?!?! " - na jó, ez most nem komoly :-), de látjátok, hogy ha csak mi tárgyaljuk a témát, vagy pl. megkérdezel 3 db. szerelőt, mindegyiküknek eltérő lesz a véleménye és az álláspontja.
Vegyes használaton vagyunk, úgyh. innentől maradok 10W-40 minőségibb olajnál, és 10-15 E között mindenképpen csere.
5w40 a legjobb, és kész.Márkában szerintem Helix Ultra, eneos(bár az eneost hamisítják jobban sztem)Ezekkel nem lehet félre lőni.
Gasprom premium olajat 3Eft ért árunlak 4 litert az auchanban,10w40 félszintetikus, gondolom milyen minőségi, tuti nem tenném bele, csak olyan autóba ami már eszi rendesen olajat.
Tipikus magyar szokás, legolcsóbbat mindenből.Ezért jók a külföldi autók zöme, mert ott megadják ami kell.
Aki latta a tsi motor elszakado lancat, meg a bmw vezermulancat, ami ugy nez ki mint egy biciklilanc, es megnezi a liana et, eg es a fold a kulonbseg....
A ford ecoboost kis torpemotorja 3 hengers, 1 literes, turbos, gondolkoztak hogy lehet meg csokkenteni a fogyasztast, nincs vezermulanc, van helyette vezermuszij, ami olajkenesu, pontosabban az alja beleer a kenes miatt a motorolajba.Az hogy ezek a kicsik, de nagy literteljesitemynu, es szerintem mindig nagy trehelesen meno kis motorok mit fognak birni, en olyan 120 vagy 150 ezer km re tippelek, de lehet a turbo adja meg magat, ha rossz olajat, hasznalnak, vagy kinyujtak az olajcsere intervallumot olyan 25ezer km re.
Igen ez igy van, bescannelem a liqui moly mereset, miert veszelyebb telen a 10 w 40 es, ha kinnt all a hidegbe az auto.Ilyenkor jobb a 5 w40 is jobb mar akar.
Igen a hotobblet miatt jobb a 40 es melegoldali viszkozitas szerintem.Szerintem jo a shell helix 10 w40, eneos is, azt a kis eladott darabszam miatt nem eri meg hamisitani, sok szerviz szerint.
Ez a 5w30 as start stop autokba van kitalalva, meg a 0 w... melegoldali viszkozitast nem tudom, pl priusba, mert annak neha indul be a benzinmotorja, besegiteni az elektromos hajtasba.Lianaba legjobb aki sokat megy, evi ket olajcsere ha sok varos van benne,nyaron 10 w40, telen-ennel ha bennemarad a 10 w40, lassan er fel az olaj a vezermutengelyhez, akar 45 masodperc is lehet a liqui moly szerint, arra kell figyelni, hogy , amikor jon a hideg,jobb 5 w40, aki egesz evbe keveset megy annak meg csak 5 w40.Az m16 os nem annyira erzekeny az olajra, jobban erzekeny a rossz uzemanyagra, az tud injektor leallast is eloidezni, meg gyujtaskimardast.Mar nem tankolok 95 ost, csak a legjobbat magas oktanszam szerint, tobbet nem tudok tenni, ennel a motornal eszreveheto a kulonbseg a 95 es a 100 as oktanszam kozott.
Pont ma láttam - talán először - az említett orosz olajat, nem ismertem. Viszont az tény - legalábbis a megtapasztalásom - hogy ha én cseréltem olajat, (és tudtam milyet) vagy valaki cserélte nekem ( és csak bíztam a minőségben) ennek a motornak (M16A) , ha jó az elektronika rendszere és még a benzin minősége is, akkor húz, mint ökör (és tényleg 3-4000 körül szeret menni, ahogy korábban említést nyert), nem fogyaszt, r-go könnyen ráindítasz, mert asszed, leállt, olyan csendes és kisimult.
Az 1.3-okat nem ismerem, - ill. swiftekben tök jók, de még az 1.0-full fapadot is imádtuk - a dízel olyan, amilyen - bocsánat :-( -, a J20A kódú motorok ( pl. Grand Vitara ) biztosan nem ennyire eltaláltak, bár nincs különösebb gondom a sajátommal, de egy butuska 4-es automata váltón keresztül nem is tudnak csodák történni 140 paci ide vagy oda, nem érezni...bár ez a modell másról szól.
Röviden csak csatlakoznék az előttem szólóhoz, miszerint az M16A a legjobbak közül való, bármilyen szívó benzines típusról is legyen szó...
Szerintem nem érdemes ezen harcolni, amíg szerény kis hazánkban azt se tudhatjuk, hogy éppen melyik olaj hamisított fajtáját vágták hozzánk kedvenc kis vagy nagyobb otósboltunkban !
Például, az egyik helyen, ahová járok már 10 egynéhány éve, sorra panaszkodtak egy időben a szerelők, hogy a Castrol-okra sorra megszólalnak a hidrotőkék ! No Comment...éljen az ukrán gyártás, asszem ! Aki minőség garanciával árulja - főleg webshopok - a mindenféle olajakat, azok szerintetek biztosan tudják / tudhatják, hogy a beszállítójuk mennyire frankó ?!?! Mindenhol a profit a lényeg, közben itt kábítják az embert hologramos meg egyéb látványos matricákkal meg azonosítókkal.
Szóval, részemről csak bízom benne, hogy a gyári olajszűrő az tényleg az, az alkalmazott olaj pedig az, aminek mondja magát !
A 15815 sz. hozzászólásomban ott van egy link, amire ha rákattintasz, akkor meglátod, hogy a gyár a 10W-30-at ajánlja. Mégegyszer leírom, hogy az ilyen "vékony" olajok (5W-0W)a nagyon hideg időjárás miatt ajánlottak, amilyen nálunk nincs... Sokkal inkább van akkora hőség, amihez a 30 már kevés.... Én a 10W-40 Eneosra esküszök 10 ezres periódusban.
Szia, nem értem miről van szó, elvileg a gyári olaja 5w30 a könyv szerint, és hidd el, szinte minden 2000 év utáni autóba az illő.Ma már 0w20.A régi autómba is előírás volt a 10w40 ,de már a boltokban típus alapján 5w40-et dobott, mert kiment a "divatból".És 10mp az nagyon sok, hidd el van az 20mp is, hogy a motor egyes részei kopnak.Persze ez a kopás nem látványos, csak az hogy kezdi csipegetni az olajat 150EKM-nél.A másik dolog, hogy a félszintetikus olajoknál(10w40 nagy része) sokkal jobb a szintetikus.
A mai 10W-40-es olajok minden szempontból tökéletesek egy 15 éves autóba... Abban a 10 másodpercben amennyivel később ér végig az olaj, eleve nem terheled a motort. Mire elindulsz, már körbeért az olaj. Az 5W olaj inkább télre való és leginkább az új motorokba max 5 éves korig. Lianába 10W ajánlott gyárilag is, de te nyilván jobban tudod mint a gyári mérnökök.
5w40 tökéletes a gépbe, ezt már kiveséztem egyszer, pl 0 fokban indítás után hamarabb végigmegy az olaj.10w40 nél 0 fokon majdnem 2x annyi idő mire végigmegy, és lényegében csak akkor kopik a motor.
Magyar nyelvű gépkönyv hátulján a "Szervízinformációk" hozza a 10W-30 mellett az 5W-set is, de a 8.7-es oldal tényleg kirészletezi. És érdekes, hogy ha nem én cseréltem, a szerviz is az 5W-st erőltette.
Viszont tény, hogy éghajlatunkhoz most már a 10W-40es passzol...és lassan narancsfát ültetek a kertben :-)
Tulajdonképpen 5-6 E km-rel kevesebb van a mienkben is, úgyhogy nem is aggódnám túl a dolgot. Megy bele az új vízpumpa és friss fagyálló és persze a jó olaj és új szíjak...
Nagyon ritkán gyullad check engine, de kiolvasáskor nem közöl semmit, akku levételre pedig el is felejti jó időre... De szinte mindig feleségem vezeti már jó pár éve, és nem pörgeti, pedig tényleg szereti. Szoktam is kapni, hogyha kicsit meghajtom ;-)
Lehet, sok városi tökölődésben kis lerakódás, ilyesmi, és hülyíti a keverékképzést, meg a szenzorokat...
Motorolaj szinten 5W 30-nál maradunk még negyedmillió felett is - mint javasolt - vagy mehet minőségi, esetleg adalékolt 10W 40 ? Mert ez mindig dilemma volt nálam régebben is, az öregebb vasaknál.
Egyébként totál hasonló a tünet olajfogyasztás szinten is, vélhetően hidegindításkor tűnik el ez a kis mennyiség, talán kicsit kezd vékony lenni neki. Ezért is az előbbi kérdés.
Ja bocs, átszaladtam, közben látom hogy mi a kérdés.
Fogyasztásnövekedést okozhat:
- Alacsony motorhőmérséklet miatti dúsabb keverékképzés --> hőmérséklet jeladó hiba, vagy termosztáthiba. Ezeket nem jelzi a műszerfal.
- lambda szonda hiba --> ezt jelzi a műszerfal
- folytószelep-ház szennyezettség (pillangó szelepnek is hívják), ilyenkor hírtelen gázadásra meg is torpan
- alapjárati motor hiba ( magasabb alapjárat )
A hidegen kis időre kis kék füst nem rossz. Az enyém is csinálja. Minimális olajcsipegetésem is van. Kb 2 deci / 1000 km. Nem hybrid ez, és már 252.000-nél járok. A fehér és a fekete füst az aggasztó.
A szonda hibát a műszerfalon a check engine lámpa jelzi. Ha nincs lámpa, nem kell vele foglalkozni. Kékes füst? Nem tudom meddig füstöl, csak hideg motornál-e, vagy minden indításkor.....
A Liana M16A kódú motorjánál nincs előírt vezérlésre vonatkozó teendő. Ugyanis kétsoros 3 cm széles bikalánc van rajta. Nekem a szalonban azt mondták, hogy talán 350-400 körül fogom először hallani a lánc hangját, de akkor még simán benne van ugyanannyi. Viccesen megjegyezte a szervíz vezetője, hogy 2 db karosszéria is lerohadna egy motorról, annyira kiválóra sikerült. Egyébként a Suzuki gyár versenymotor kerékpár gyártó mérnökei tervezték ezt az M16A motort, tehát kötelező pörgetni! A legjobban 3500-4000 fordulat között érzi magát. Aki teheti hetente autópályázzon vele, és pörgesse! Fel fog üdülni a motor, ja és szigorúan 10 ezer km olajcsere ciklus! A szentháromságot tartsátok be és örök élet: Víz, olaj, benzin :D
Liana 1.6 (M16A) -val kapcsolatban: nyugodtan mehetünk 300 000 km-ig - évjáratól függetlenül - és akkor vezérlés szett csere ? megj: Persze, ha nem ad valamilyen egyéb okot a korábbi cserére.
Egyáltalán jól tudom, hogy 300E-nél kell foglalkozni a vezérléssel?
Illetve kissé megnövekedett fogyasztás, és csak hidegindításkori kis kékes pamacs néhány másodpercig - lehet első szonda gyanú?