Persze, mások is gyártják/gyártották. De nem véletlenül nem linkeltem be sem a REE-modeles sem más termékét, a Piko-ét meg főleg. Valami érdekes megfontolásból a Piko-nál már a hetvenes években hihetetlen energiával és munkával -a nyugati kortársakhoz képest is- rendkivüli részletességgel megcsinálták a vagon felépitmények legkisebb eltéréseit is (olasz vagy francia kocsiknál) , majd MINDENT ráraktak ugyanarra az egységes német alvázra ... :-(
A hozzá illő filléres tojás kerekekkel együtt :-(((
De ez már bőven off-topic, jól ki leszek itten ebrudalva a modelles aspektusokkal...
Ezt a kocsit a Piko is csinálta/csinálja H0-ban már évtizedek óta, de az előzményben lévő MÁV-os kocsinak nincsenek meg a szellőzők a lehúzható fedelekkel ill. az ajtó melletti kicsit lejjebb van és fedő nélkül. A lehúzható szellőzők eltüntetése talán az egyik legszarabb meló. :D És ez az N-es rézmodell is ilyen.
Nekem is van ilyen régi, talán kettő is, elvileg az 5/6449/... kocsik ezek. Most nincsenek kéznél
Ez egy francia OCEM 29-jellegű vagon, jól irtátok hogy lehet francia vagy belga eredetű.
Utánakeresve találtam egy szinte tökéletesen a máv-osnak megfelelő réz épitőkészletet belőle (ráadásul emberi áron), de a német kisszériás készitő csak N-esben csinálja, az meg nekem kicsi :-(
Sőt 1924-ben a dessaui vagongyár 120 db-ot készített a még nem heggesztett alvázas változatú Om Königsberg sorozatba. Vegyesen fékes és anélküli kivitelben.
A vagonfal 2. szelvényében, fölül, két sorban ott van a Deutsche Reichsbahn felirat. Alul a pályaszám és az "Om Breslau" vagy az "Om Essen" szöveg. Mert az ajtó alatti küszöb ennek a kettőnek a jellegzetessége.