Elég durván hangzik a terv tudom,de sokat változtatni már nem tudunk :)
A közepén van 3 igazán húzós nap,de mondjuk a leghosszabb vonatozás ebben is csak kicsit több mint 5 óra.
Megvettem a vonatjegyeket is online,mert már volt ahova nem nagyon volt jegy,és nekünk eléggé szoros a programunk.
Xian ban elvileg van ingyenes buszjárat a "Nyugati pályaudvarról" az agyag hadsereghez,ezt tervezzük használni.
Az állatkertet szerintem bevállaljuk,viszont pl mint az az ominózus cseppköves videó...hát,tuti leütöttem volna az embert,ha ott vagyok. Addig igyekszem egy kis toleranciát magamra szedni,mert abból nem sok jutott... :)
El sem tudok ott egy vizivarost kepzelni, ugye alapbol nem volt es szerintem az ottani tajba nem is illik.
Ha a felujitatlan reszek kozel kezdodnek de nem engednek gel rajuk, akkor ugye csak rovid szakaszon maszkalhatsz, ami tenyleg nem jo. Orulok, hogy en meg regen, muvizivaros es orok nelkul lathattam, nekem ugy nagyon tetszett.
Most is kozel kezdodik, am a tornyokban orok vannak, es minden be van kamerazva, ugyhogy eselyed sincs atmenni a vad reszre.
Harom ora az ut Dongzhimentol, ugy hogy mindket busz rogton indult ahogy odaertunk. Jegyet elore kell foglalni, es csak meghatarozott idopontokban lehet atvenni, majd meg egy shuttle buszra is varni kell, ami atvisz a Watertownon, mert ha nem olyan jegyet veszel, meg csak at sem setalhatsz. Egy agyrem az egesz, ezt a szakaszt senkinek sem ajanlom. Egyetlen pozitivum, hogy a fal maga nem nagyon van felujitva, es egesz hosszu szakasz latszik fentrol ahogy a hegyeken kanyarog. De ezert nem erdemes oda vissza hat orat buszozni. Azt sem ertem hogy a nyugati szakasz miert van lezarva...
Ottjartamkor Simatainal a vad szakasz meg eleg kozel kezdodott a bajarathoz. Es a fal itt szerintem eleg kulonleges, ahol keskeny hegygerinceken egyemberesre keskenyedik, az teljesen mas, mint a mashol megszokott szeles "setany".
Azert halokocsiban, ejjeli vonatuton kevesbe tudnak az ember korul osszegyulni, akkor lefekszel es alszol.
De az az utiterv nekem is suru.
A Terrakotta Hadsereg szerintem amugy sem nagy szam, nekem ugy tunt, hogy a szobrok nagy resze, sok mas kinai latnivalohoz hasonloan, nem eredeti.
Az allatkertekben szerintem annyira nem rossz a helyzet, az allatok tobbnyire eleg nagy kifutokban vannak, a latogatoktol elerhetetlen tavolsagban. Utoljara a kantoniban voltam, masodszorra, szerintem nem rosszabb pl a pestinel.
A kinai turistak viselkedese amugy valoban olyan amilyen, ezert sokkal hangulatosabbak tobbnyire kulonosen a templomok a szomszedos Tajvanon es Japanban, ahol meg szent helyekkent, nem turistaatrakciokkent kezelik oket.
Jinshanling junius 1-tol zarva, az atjaras Simatai fele pedig mar eddig sem mukodott. Simatait talan megnezzuk szerdan, akkor tobbet is fogok tudni. De a mai elmenyek alapjan lehet h inkabb egy vad szakaszt valasztunk, a ketto ossze sem hasonlithato ;o)
Otthoni csatlakozo okes, legalabbis itt Pekingben a szallodaban.
Terkep: maps.me, tokeletesen mukodik. Szotarat elfelejtettuk, eddig meg tuleltuk nelkule, remelhetoleg ez igy is marad ;o)
A látnivalókat illetően klassz utat raktatok össze, ha nem tudnám, mekkorák a távolságok, és mennyire fárasztó Kínában utazni, akkor simán belevágnék. De így azt kell mondjam, hogy nagyon durva, meg kellene egy kicsit metszeni. Viszont ha jól értem, már megvannak a repjegyek, úgyhogy úgysem lehet változtatni. :) Minden nap, amikor ekkora távolságot utazol, az a nap már kuka. Az első vonatút (Peking-Datong kb. 7 óra) számunkra akkora kultúrsokk volt, hogy esély nem volt aludni. Mindenki ott legyeskedett körülöttünk, mintha valami helyi látványosság lennénk. Próbáltak velünk beszélgetni, aztán egymásnak adták át az ülőhelyet, hogy mindenki is odaülhessen mellénk, aki szeretne. Ez leírva furán hangozhat, ha kint leszel, majd megérted. :D Ahogyan az is furcsa lesz elsőre, hogy egy látványosságnál veled akarnak közös képet... Ezek itthoni fejjel teljesen elképzelhetetlen dolgok, olyan, mintha egy másik bolygóra érkeztél volna. :)
Xian-t -ha tudjátok - gondoljátok meg. Az agyaghadsereg piszok drága, kb. 50.000 Ft körül jött volna ki, ha a reptérről átugrottunk volna. Időben is sok (városon belül eljutni oda a reptérről), és pénzben is.
Átalakítót mindenképpen érdemes venni, más országokban is lehet használni később, szóval csak egyszer kell rá "beruházni".
A vonatjegy vérmérséklet kérdése. Volt, hogy már online elfogyott az az időpont, amit kinéztünk magunknak, viszont volt olyan is, hogy még aznapra kaptunk (pl. Chengdu-Leshan) indulás előtt 1-2 órával a vasútállomáson. Annyi tudnivaló van még, hogy ha másik város pályaudvarán veszed fel a jegyed, akkor +5 yuant fizetni kell jegyenként függetlenül attól, hogy online vagy személyes-e a vásárlás.
Mi nagyon szeretjük az állatokat, mindenhol el is megyünk az állatkertbe, de Kínában kihagytuk, és nem véletlenül. Egészen más az ő állatkerti kultúrájuk, mint a miénk, illetve az is, ahogy viselkednek egy ilyen helyen. A pihenő, alvó állatot addig-addig macerálják, amíg fel nem ébred, mindent megfogdosnak, amit csak tudnak, mindenen átmásznak, mindenhová odaállnak, óbégatnak, szemetelnek, belevakuznak az állat szemébe... ezt persze mindenhol pontosan ugyanígy teszik, csak erről tudtunk, így előre eldöntöttük, hogy ezt nem akarjuk. Majd látni fogjátok, nemzeti parkban is simán szemetelnek, egyszerűen semmit nem tisztelnek sajnos. Lásd pl. a napokban elterjedt videót arról, hogy egy pasi lerúgott egy cseppkövet poénból. Egyébként a bunkóság tekintetében éppen a cseppkövek simogatása volt az egyik legmélyebb pont, amikor már konkrétan rákiabáltam egy fickóra, hogy ne fogdosson már meg minden egyes cseppkövet, a másik pedig Datongban a több ezer éves Buddha szobrokkal fényképezkedő, szentélyekben evő-ivó-fagyizó birkanép. Na de ezek kulturális különbségek, ha bírod, bírod, ha nem nem. :) Amúgy ártalmatlanok, és szerethetően "egyszerűek". :)
Elég húzós az ütem,tudom. Ez nagyrészt a belföldi repjegy árak miatt alakult így... Zhangye nekem mindenképp toplistás volt,ott a kirándulásra a színes hegyekhez elvileg elég egy nap.Visszafelé másnap Lanzhouban megnézzük a sárga-folyót,hidat,este tovább. Xian-t elvetettük először,viszont olcsóbbra jött ki egy Lanzhou-Xian repjegy,plusz Xian-Peking expresszvonat,mint Lanzhou v Zhangye- Peking repjegy. Így akkor pedig már megnézzük a terrakotta hadsereget,sokszor aligha fogunk már arra járni.Látni akarunk minél többet,aludni majd a vonaton,meg a tepsiben :)
Nagyjából kialakult a júniusi-júliusi utunk programja.
Júni 26-29-Peking és nagy fal
Júni 30 Zhangye Danxia
Júli 1 Lanzhou
Júli 2 Xian
Júli 3-4 Jingdong Stone Forest,Shilinxia scenic area
Júli 5-7 Beidaihe tengerpart.
Pár kérdésem még lenne:
-Jinshialing-Simatai szakaszról olvastam sok mindent,van esetleg tényleg fix info,hogy járható e? ha igen melyik irányból célszerű?
-a konnektorokkal kapcsolatban...ahogy olvastam Kínában 3 féle csatlakozó is megtalálható. Az európaival boldogulunk,vagy vegyünk valamilyen átalakítót?
- mit gondoltok,ebben az időszakban mennyire kell előre megvenni a vonatjegyeket? Holnap nyílik meg a netes vásárlási lehetőség,de ott ugye minden jegyre rájön plusz 5 USD. Ha mondjuk bemegyek Pekingben a főpályaudvarra,és megveszem az összes jegyet 26 án,akkor az még beleférhet? Viszonylatok: Lanzhou-Zhangye oda-vissza, Xian-Peking, Peking-Beidaihe oda-vissza.
-Pekingi állatkertet mennyire javasoljátok megnézni? Elég jókat olvastam róla,és ott láthatnánk pandát
Mi is busszal mentünk volna tovább, de nem szálltunk le, ahol kellett volna, és a végállomáson találtuk magunkat. Aztán jött a taxis, aki nagyon erőszakosan hajtogatta, hogy nincs ilyen busz, ő elvisz bennünket... tudtuk, hogy ez régi lehúzós duma, de adott helyzetben nem nagyon volt más lehetőségünk. Kérdeztük a busz sofőrjét, amiről leszálltunk, mondta, hogy nem innen indul az a busz, más taxit nem láttunk, így belementünk az alkudozásba a taxissal. Egyébként utána szoktunk olvasni a taxi áraknak, így annyira nem tudnak bevinni az erdőbe. Azt is megtanultuk már, hogy 10-20% különbségért nem fogunk órákig alkudozni, vagy megveretni magunkat. Egyébként 20 yuan/fő a normál ár, vagy legalábbis mi így tudtuk, szóval korrekt árat alkudtunk ki a 40 yuannal. Ti ügyesebbek voltatok, örülj neki. Az a lehúzás viszont durva.
Igen, 916 E-vel mentünk, és onnan taxi. Huanghuachenget nézegettük mi is, de az utolsó pillanatban a legegyszerűbb megoldás mellett döntöttünk.
Mi péntek reggel érkeztünk, elfoglaltuk a szállást, aludtunk egyet, aztán délután megnéztük az Ég Templomát. Zárás előtt már alig voltak, jó volt az időzítés. Este még kolbászoltunk a Quianmen streeten, mert arrafelé laktunk.
Szombaton a Tiltott várost néztük meg és a Szén-dombot, na itt már voltak emberek... egész nap csak gyalog közlekedtünk, ezt nem ajánlom. :D Vasárnap a Nyári Palotát látogattuk meg, este pedig a Wangfujing streeten nézelődtünk.
Hétfőn pedig a Nagy Falhoz mentünk.
Kedden hajnalban meg már utaztunk tovább Datongba.
Ennyi idő csak a kötelezőkre volt elég. A kedvencünk egyértelműen a Nagy Fal és a Nyári palota volt.
Négyünket vittek ezen a távon 50 jüanért (alkudozás nélkül), nem tudom, hogy ez jobb vagy rosszabb-e. :-) Eredetileg Huairou-ból is busszal akartunk menni, de nem nagyon akart jönni.
Viszont a taxis bevágta a durcit, mikor mondtuk neki, hogy visszafelé megoldjuk, nincs szükségünk tovább a szolgálataira. Visszafelé már jött busz.
Ugyanezt a túrát csináltuk meg tavaly novemberben (916E, utána taxi). A csapatból a három útitársam felgyalogolt, én lusta disznó vagyok, mentem felvonóval.
Viszont előző nap csúnyán rászedtek minket (utólag olvastuk erről az átverésről a neten, sajnos előre kellett volna tájékozódni). A közlekedési vállalat egyenruháját viselő nő fölrakott minket a rossz buszra (mondván, hogy azzal gyorsabban ott vagyunk), és Miyun-ban kötöttünk ki, ahol persze már vártak a haverjai, és több száz jüanért akartak minket elvinni.
Akkor a 916 Expressel mentetek Dongzhimentől? Visszafelé pedig ugyanúgy, taxi aztán busz?
Mi egyelőre Huanghuachenget tervezzük, aztán ha annyira tetszik, meg úgy alakul az időnk akkor esetleg még Jinshanling. Vagy valami más, majd meglátjuk ;o)
Nektek amúgy hogy alakult a pekingi 4 napotok? Ha jól rémlik ennyit voltatok.
Itt vagyok, csak az utazás és az esküvő miatt tűntem el. :)
Végül Mutianyunál voltunk egy hétfő délutáni időpontban. Tömegközlekedéssel mentünk és az utolsó 10-15 km-t taxival (40 yuan volt kettőnknek, ami durva alkudozás eredménye lett) tettük meg a busztól. Felfelé felvonóztunk, lefelé boboztunk. Emberrel alig találkoztunk, nagyon szerencsés volt az időzítés. Sajnos csak kb. 3-4 óránk volt a zárásig, de a tűző napon a sok lépcsőzés miatt ennyi pont elég is volt. Ez egy teljesen kiépített rész, de ha keleti irányba tartva az 1. torony felé felmászol, onnan is indul fákkal benőtt "vad szakasz". A táj csodaszép. Ajánlani tudom.
reggel 8-ra ott voltunk, 1 ember volt elottunk csupan. 8:40 korul kapunyitas, 8:45-kor mar sorszamot huztunk es kb 8:55-kor, masodikkent mar benn is voltunk. Kedves volt az ugyintezo holgy, kb 5 percet, ha tolttottunk benn nala ketten egyutt, akkor sokat mondok.
Jovo het csutortokon mar mehetunk is az utlevelunkert.
Ha jol lattam, akkor volt vizumigenylo lap is, amit akar ott ki lehet tolteni es ragaszto is, ha valaki elfelejtette volna felragasztani a fenykepet az igenylo lapra.
Igazabol minel szebb, nem turistak altal ellepett falszakaszra szeretnenk menni, de azert az is fontos, hogy az utazassal se menjen el nagyon sok az amugy keves idonkbol.
Amugy arra van esely, hogy ha vegeztunk a falnal, akkor ott tudunk fogni taxit, aki elvisz a Ming sirokig? Onnan vissza tudunk jutni tomkozzel Pekingbe vagy ott is inkabb taxit kene szereznunk?
Amit én írtam, az a "vad" szakasz, kicsit tovább menve jutsz el a kiépített, "vízi" szakaszként hívott részhez, ahol pl. lehet csónakázni is. Ha átváltasz térkép nézetre az általam küldött Google térkép linken, akkor onnan dél-nyugati irányban látod a 3A turisztikai besorolású, kiépített szakasz helyét is a The Great Wall at Huuanghua Cheng néven (az erre a helyre linkelt fotók kicsit keverednek a másik szakaszéval).
Van tömegközlekedés Huanghuacheng és a Ming sírok között, de 2x át kell szállni. Ez autóval negyven perc távolság, míg busszal átszállogatva három óra negyven perc.
Atgondoljuk meg ezt a taxi kerdest, mert igazabol a helyi tomegkozlekedes hazsnalatanak hivei vagyunk, viszont azert fontos tenyezo az idofaktor is.
Meg ez az opcio merult fel bennem: este Pekingbol -> Huanghuachengbe megyunk tomkozzel. Itt alszunk, masnap reggel Fal, aztan tomkozzel elkutni a Ming sirokig, majd este vissza Peking.
A tomegkozelekedest mar megneztem, hogy jutunk el ide, mar csak az a kerdes, hogy innen a Ming sirokhoz el tudunk-e menni? Illetve innen vissza Pekingbe, ha ez igy lehetseges.
Én általában magam szoktam vezetni (ami nektek nem opció kínai jogsi nélkül), Pekingben esetleg tudok ajánlani Buick GL8 sofőrt magánban, de az elég drága lesz, ezer RMB felett egy Nagy Falas napra, 2-3 főre tuti nem éri meg.
Próbálj alkudozni inkább egy taxissal, illetve épp most jelentették be, hogy elfogad külföldi kártyát és már letölthető angol felülettel is a Didi Chuxing, ami azzal ölte meg gyakorlatilag az Ubert a kínai piacon, hogy bevásároltak egymás cégébe. :) Aztán cseles módon hirtelen olyan frissítés jött ki, aminél vagy Kínán kívül használtad az Ubert és akkor tudtál nemzetközi kártyával fizetni vagy Kínában használtad, de akkor csak a kínai fizetési módok és a kínai nyelv volt elérhető. Szóval nézd meg Didi-t vagy esetleg az Ubert, állítólag még van pár sofőrjük, a kínai Didi viszont nagyon pörög és jó áron mennek, ha tényleg lehet már nemzetközi kártyákkal fizetni, akkor az a legjobb megoldás.
Azt meg lehet kerdezni, hogy mennyibe kerult a berelt kocsi?
Ezt tudjuk intezni kinai nyelvtudas nelkul? Szallason erdemes ezt intezni vagy mit tanacsolsz, hol szerezzunk fuvart? Van-e valami specko hely, ahol ilyeneket szokas intezni?
Koszonom! Kicsit nekem is olyan erzesem volt hogy en jobban jepben vagyok, de azert sikerult a sracnakbramijesztenie. Ket het mulva beszamolok en is a sajat tapasztalatrol :)