Mindenkinek aki MK5-öt használ és alapjárati gondja van:
A feleségem autója 12 éves, és nem nagyon volt szervízben, a kötelezőkön kívül, mert sosem volt baja, másrészt minden évben van olaj és szűrőcsere.
Ellenben az alapjárattal gond volt egy ideje, néha leállt a motor.
Kiszedtem a légszűrő házat és két csavar tartja az alatta, a motor elejénél lévő pillangószelepházat. Az bizony jó kokszos volt, a szelep nem tudott teljesen becsukódni sem illetve mellette nem sok levegő jutott a szívótorokba. Kis rézecsettel és tisztítóspray-vel ki kell puceválni, és újabb 12 évet elmegy gond nélkül.
Ezen a videón 0:32-nél látszik amint a bal oldali cső le van csatlakoztatva, ennek az alsó felén van a szelepház.
bocs, nekem nem világos mit keresel, de ami nekem eddig bevált, bemenni egy ford szalonba/márkaszervízbe, esetleg az unix-ba, és ott ahogy elmondod, mit keresel, egy robbantott ábrán ott lesz az összes alkatrész.te csak rámutatsz, hogy melyik cucc az, jó esetben a helyi erő tudja a nevét, de ha nem , akkor is lesz már gyári cikkszámod, azzal azért könyebb megtalálni bármit sztem. esetleg ford bontóba mész, és megmutatod, mit szeretnél megvenni.
Esetleg valaki tudja ennek a szaknevét? A "B" oszlopon és a hátsó ablak (3 ajtós Fiesta) feletti műanyag takarót rögzítő csavarok kupakja. Elveszet belőle 3, szereném pótolni, de név nélkül elég nehéz rátalálni.
Sikerült a mult héten összeházasitani a gyári 3 vezetékes központizárat egy univerzális kpzár modullal.sajnos csak 4 hetente járok haza egy pár napraazért tartott sokáig
nekem kellett hozzá két db 12 voltos relé és még négy db diódát használtam de lehet elég lett volna kettő is
mondom akkor a te szinteden te seggfej: akkor szóljál hozzá valamihez, ha kérdésed van, vagy hozzá tudsz tenni valamit a dolgohoz a mondanivalóddal. ebből te egyik sem tudod megtenni évek óta.és ez több mint szomorú, de legalább ezt a topicot hagyd már békén! nem elég, hogy szétbarmolod az olajosat, ott is emiatt utál mindenki, nyilván ez a véletlen műve..........
Aki cserélt már fűtéscsapot (és működik is!) milyen gyártmányt vett, mennyiért és hol?
A napokban fűtéscsapot cseréltem Fiestánkon, már úgy vettük, hogy csak fűtött. Vettem a Wrc autónál egy állítólag Spanyol gyártmányú fűtéscsapot. Beszereltem, minden oké, amíg el nem indulok az autóval és el nem éri az üzemi hőmérsékletet a hűtővíz. Akkor ugyanis a fűtéscsap meleg állásban marad és dől a meleg! Szétszedtem vagy 4x. Kontroll izzóval lecsekkoltam, A szabályzó teszi a dolgát, hideg állásban áramot ad, meleg állásban elveszi azt, a kettő közt pedig intervallum üzemmódban működik! Egyszóval a fűtéscsap beragad!
Sziasztok, lenne valakinek szerelési / javítási kézikönyve MK6-hoz PDF formátumban? Orosz nyelvűt találtam eddig, de avval nem sokra megyek. A legtöbb link a neten már sajnos nem él.
köszönöm ismételten a remek hozzászólást, én az api minősítésekről beszéltem, nem mindenkinek sikerült a szövegkörnyezetből ezt kikövetkeztetni. Persze lehet, hogy az nem szabvány, csak minősítés. mindenképpen neked van igazad mindenben, de légyszíves legalább ezt a topicot ne mérgezd!
a piros nyíltól balra az alsó a reteszelő csavar, ki lehet csavarni, ki is folyik az olaj, de a retesz bármikor átugorhat, és akkor az 5.-ik és hátramenet ugrik. ez a te kockázatod,a felső csavar a betöltő csavar (talán 8-as imbusz) azt kiszeded, kiszivatod az olajat, és visszatöltöd addig, amíg elkezd kifolyni az olaj. nem kell tőltölteni.
a váltó gyári száraz feltöltése 2.7 liter. mivel én már 2-szer cseréltem olajat, újra mondom, nem ment bele a 2 liter olaj.(1,8-1,9 liter ment bele)
és hogy kell-e olajat cserélni a váltóban? olvasd el 20175 hsz.-t és döntsd el magad.
Megtaláltam a fordetis alatt milyen váltó van benne a fiestánkban. 5 fokozatú kézi B5/IB5
De sehol nem találom a feltöltési mennyiségről az adatokat.
Végig néztem évről évre a szerviztervezetet is, ráment vagy fél órám :) az elejétől az 1 év/20.000km-től --- a végéig a 20 év/400.000km-ig, de sehol nem írják, hogy cserélni kellene a váltó olajat! És összesen csak három helyen említik, az 5/10/15 éves tervezetnél és ott is csupán csak annyi van, hogy a motor és a sebességváltó tömítettségének ellenőrzése.
egyrészt a szerelő faszságot mondott, érezni fogod a friss olaj okozta különbséget. másrészt nem ismerem a tdci-t, amit tudok, hogy az enyémen a váltó elején van egy fekete műanyag fedél. azt pár 'fül' tartja a helyén. azt kell kézzel leszedni, és elvben van alatta két csavar (legalábbis az ib5-ös váltónál így van) az alsó úgy néz ki, mint egy leeresztő csavar, DE NEM AZ. az egy reteszelőt tart, ha kicsavarod az elugorhat, akkor elmegy az 5. és a hátramenet a váltóból. a felső csavar betöltő csavar, azt kiszeded, kiszivatod az olajat, aztán betöltöd az újat. nem nagy műsor, kb. 6 hete csináltam(kétszer, mert én is GL5-ös olajat raktam bele, úgyhogy 1 hét múlva megint cserélhettem 4-esre). akna, vagy emelő megkönnyíti a munkát. sok szerencsét hozzá
Nem tudom milyen a váltó van ebben a Fiestában, mármint mi a típusa. Kézi manuális váltó annyit tudok.
Tegnap délután összefutottam egy régi ford szervizes ismerőssel itt a Plázánál, ahonnan a Mecsek Rally autóinak az indulását néztem. Ő szervizelte végig anno az Escortomat.
Ő, mármint ez a volt Ford szervizes azt mondta (egyébként már egy független szerviz társ tulajdonosa), hogy arra emlékszik, hogy amíg ott dolgozott az alatt a 8 év alatt (Ford Kálmándynál) csak egyszer cseréltek egy Ford Focusban váltó olajat, azt is azért mert bent maradt az 5.-ik fokozatban a váltó és nem lehetett onnan sehova elváltani. A hiba nem az olaj volt, hanem eltört a váltóban valami. Talán a kiemelő villa (?). Az az autó sem volt már fiatal, egy 8 éves Focus ami évekig céges autó volt és akkor már 260 ezer km-t futott. Abban az autóban az olajnak a váltóban semmi baja nem volt, ennyi km futást követően sem, szerinte nem kell cserélnem nekem hajtómű olajat.
Én ezek ellenére fogok cseréltetni tavasszal, mert az autót használtan vettük, igaz csak 46 ezer km van benne, idős öreg úré volt végig garázsban tartott nagyon szép, szinte új állapotú, de jövő tavaszra már 12 éves lesz a gép, na meg a benne lévő váltó olaj is.
Nem régen egyik ismerős garázsának az aknáján alánéztem, de sehol nem látok/láttam valami leeresztő csavart vagy hasonlót ahol le lehetne engedni az olajat, de olajbetöltő nyílást sem találtam.
Remélem nem kell leszedni a teljes váltó házat egy olajcseréért!
Egy ideje, ha indítás után mintha nem lenne ereje az autónak, hiába nyomom a gázt nem pörög fel a motor, megragad egy bizonyos fordulatszámon, néha rángat is, aztán pár másodperc múlva mintha észbe kapna felpörög a gázállásnak megfelelő fordulatszámra és minden oké, szépen jár a motor, reagál minden gázfröccsre. Pár napja kigyulladt az engine lámpa:
- P0132 Lambdaszonda áramkör magas feszültségszint (1.hengersor 1.szonda)
Lehet a kettő összefügg? Ha haldoklik a lambaszonda és ez okozza akkor ez menetközben is kellene produkálnia, nem? De a fentebb említettt probléma csak motorindítás után jön elő.
P0132 Lambdaszonda áramkör magas feszültségszint (1.hengersor 1.szonda)
majd elfelejtettm, figyelj az api jelzésre, mert sokan meglátják a longlife változatot, és boldogan megveszik.
csakhogy neked API GL4 olaj kell, a longlife GL5 és ez nem olyan mint a motorolaj szabvány, ami visszafelé kompatibilis. a GL5 olaj remek, de korroziót okozhat a szinesfémeken, vagyis lehet megbírná a ford váltója, de lehet hogy nem.......
hát csak tippelek a tdci-nél hol van, de az enyémben az akku mellett van egy pici fekete dobozka a tűzfal felé. de ott van kb. 6-8 bizti, vagyis 90%-ban a kesztyűtartó mögött kell kutakodni
Kormányösszekötő belső/külső gömbfej csere lesz esedékes a Fiestámon. Tudnátok megbizható, jó minőségű alkatrészt ajánlani? Monroe-t néztem ki, de ezt csak névről ismerem.