Mivel én is tervezem tavasszal hogy megtanulok sárkányul, esetleg összetársulhatnánk. Persze nekem közel van Jakabszállás, neked meg kellene vagy 100 km-t autózni, de azért gondold meg. Az is lehet ha ketten mennénk az oktatás is olcsóbb lenne.
Aki 500-at kér, az - szerintem kihasznál. Koptassa bár a saját gépét (nem a Windows alattira gondolok :) ) + adja ő a benzint. A pilótajogosítás papírrészének díja aprópénz. Az orvosié is. Utóbbival kapcsolatban javaslom pl. Dr. Csergő Tibor háziorvost (Szőreg). Elmondja, mi kell.
Másrészt nagy ám az oktató felelőssége, 500-zal se kiváltható. Én teljesen nyugodt voltam az első egyedül repülésemkor, a legcsekélyebb mértékben se izgultam. Köszönhetően az oktatásnak, az előzményeknek. Végig magam mellett éreztem az oktatót (tandemmel tanultam). Viszont, egyáltalán nem szívesen lennék oktató helyében, mikor első repüléseit gyűrögeti a tanítványa.
Az árral kapcsolatban nagyon megleptél, én 500e környékére számítottam képzés + papír oldalról. Másrészt amióta a motoros sárkányok irányába tapogatózom, szinte mindig pozitívan csalódok. Csupa barátságos ember, megfizethető árú használt gépek, rengetek élménybeszámoló fenn a neten. Gyakorlatilag a garázsban porosodó kihasználatlan kabrióm árából tavasszal már iskolaköröket repülhetek egy oktatóval, ha átengednek az orvosin? Ugyanaz az ár, de nagyon más a feeling. Elvben én is csekély 20-40 órát szeretnék évente hobbi szinten repülni, ami persze könnyen változhat ha a garázsban áll egy saját háromkerekű madár teletankolva egy szélcsendes szikrázó napsütéses délután. Sokkal másabb, mint utasként sorba állni. Azt hiszem még ma keresek valakit a helyi reptéren, aki okatást is vállal. Még 1x köszi a gyors választ :-) V.Péter
Nem egyszerű válaszolni.
De megpróbálom. Én is keveset repülök, sajnos (évi 20-40 óra), de sokat kaptam a repüléstől. És sokat is adtam, mert pilóta-2 lévén majdnem mindig utassal repülök: rokonok, jó ismerős, nálam dolgozó kőműves, iskolai tombolanyertes. Sok ember velem volt először a levegőben. Az ember egy kicsit másként jön vissza, mint amilyen volt felszálláskor. Kérdés: a csekély repülős óra mégis hány? Nekem vannak társaim, akik nálamnál is (jóval) kevesebbet, de azt nagyon élvezik. És ők Trabanttal. Tudnod kell: a Trabant motor azért jóval nagyobb eséllyel áll le, mint pl. a Rotax. És akkor egy magasságtól függő, nem feltétlenül nagy átmérőjű körön belüli legalkalmasabb(nak vélt) placcra le kell tudnod tenni a gépet. Tehát így kell megtanulni, így kell repülni, ilyesmire kell felkészültnek lenni. Ha nagyon vágysz az önálló repülésre, bele fogsz vágni.
Hogy mi ennek az ára? Oktatófüggő. A választott oktatópilóta megmondja. De - jellemzően - 200eFt körüli. Az oktatás gyakorlati részében 10 óra levegőben (átlagosan), hogy egyedül elmerjenek engedni. Orrba-szájba iskolakörök. És még utána is, miután egyedül mehetsz. Hidd el, erre szükség van, ebben a műfajban nem fölöslegesen kell vezetni a repült órákat. A reflexeket, a tapasztalatot csak kellő mennyiségű repüléssel lehet megszerezni. És legalább - szinten tartani. Nem ismerem a békéscsabaiakat, de azt tudom, hogy nagyon jó sárkányosok vannak ott.
Egy általános UL repülős kérdésem lenne, amire nem találtam választ a sorok között. Évente csekély repülős óra miatt megéri-e végigcsinálni egy motoros sárkány jogsit + venni egy egyszerűbb, trabant motoros trájkot? Egyszer 16 évesen már elvéreztem a vitorlázórepülő jogsi orvosiján, mert kiszédültem a centrifugából. Akkor félbehagytam a vitorlázó tanfolyamot. Most 36 évesen már többre vágyom egy góbé zárt világától, igénylem a motort és a friss levegőt. A fő kérdésem, hogy ehhez maradjak utas, vagy érdemes nyújtózni egy motoros sárkány jogsiért? Anyagilag nyilván olcsóbb alkalmanként utasnak lenni, de vajon évente kis óraszámban megéri-e a pilóta feeling? Esetleg ismertek a békéscsabai reptér környékén motoros sárkány pilótát, akit tud segíteni a döntésben? Utasként beneveznék 1-2 rábeszélő körbe :-)
Olvastam, hogy szeretnél venni sárkányt. Nos, gyakorlati tanácsokkal nem tudok segíteni, mert nem volt alkalmam végigcsinálni a tanfolyamot, azonban van egy új és hozzáértők szerint is nagyon jó gépem, ami a berepülésen kívül csak 3,5 órát volt levegőben. Szóval gyári állapotban van, kis bedöntésű fordulónál nagyobb túlterhelés még nem érte. Ennél olcsóbban biztosan nem lehetne összehozni egy hasonlót. ha érdekel, akkor a zxcv@c2.hu címen tudsz elérni.
Eladó:Apolló Racer trike kis orrkúpos rotax motortartóval 120.e ft. 45 literes félcsep alakú üzemanyagtartállyal 35.e ft..külön is.Igény szerint házhoz szállítom.
Sziasztok! Régi vágyam egy motoros sárkány. Szeretném megtanulni, megvenni. A közelemben a Jakabszállási repülőtér van , azt ajánlották keressem Fekete Urat, de többet nem tudtak róla mondani. Ha esetleg valaki tudja a telefonszámát és megírná privátban, megköszönném.
Egyúttal keresek egy kezdő számára is megfelelő, sárkányt amellyel eltölthetnék pár szép évet fent.
Sajnos az anyagi lehetőségeim korlátozottak, így mindenképp 1 millió alatt jöhet szóba bármi.
Ha esetleg valakinek érdekes, szívesen gyártanék a vételárba valamilyen utánfutót, mivel ezzel foglalkozom. Részletesebben itt:utánfutógyártás
Köszönöm ha szántok rám időt. Tudom: minden kezdet nehéz...pláne 50 évesen... Beer-ci
2009-es Apolló C-17 Jet Star Suzuki GSR 600 motorral (300 km-t ment motorkerékpárként) építkezés miatt egyben áron alul eladó. Összesen 15 órát repült. A motor nagyon csendes, a fogyasztása alacsony, a teljesítmény-tartaléka nagy. Immobilizer, kuplung be van építve. A papírjai rendben vannak. Ár : HUF 2,550,000.00 Tel.: 70-3856464 kép:http://www.expressz.hu/auto/legijarmu/sarkanyrepulo/hirdetes-16311972/
15 órát repült Apolló C-17 Jet Star Suzuki GSR 600 motorral (2005-ös fejlesztés, motorkerékpárként 300 km-t üzemelt, a teljesítmény- és nyomatékgörbéje szerint sárkányra ideális) építkezés miatt egyben eladó. A motor nagyon csendes, a fogyasztása alacsony, a teljesítmény-tartaléka nagy (2 személlyel 50% alatt terhelt). Immobilizer, kuplung be van építve. A papírjai rendben vannak. Ár : HUF 2,550,000.00 Tel.: 70-3856464
Gondolom ez is változó, nálunk úgy zajlott, hogy volt egy elméleti vizsga és miután az megvolt, még javában repülgettem egyedül, gyakoroltam a célra szállást és amikor már "jól" ment, akkor jött a gyakorlati vizsga.
Az elméleti kérdésekre már nem nagyon emlékszem, de főként vészhelyzetek, repülés megszervezése, gépellenőrzés, ilyenek voltak.
A gyakorlati vizsga három feladatból állt. Először repülni kellett iskolakört 150 méteres max magassággal, az iskolakör harmadik fordulótól kezdve alapjáraton kellett ketyegnie a motornak és úgy kellett célba szállni egy 50 méteres előre kijelölt területre. 3 próbálkozásból legalább kétszer kellett így leszállni. Ha ez sikerült, akkor jött a második próbatétel: emelkedés 300 méterre, motor leállít és siklórepülésben ismét célba szállni a kijelölt 50 méteres területre. Ha ez is sikerült, akkor jöhetett a harmadik feladat, ismét fel 300 méterre, az elemelkedéskor indult a stopper. 300 méteren egy kijelölt pont felett kellett 8-asokat repülni 45 fokos bedöntéssel. A stopper azért kellett, mert 10 perc +/- 30 másodperc pontossággal kellett ismét célra szállni álló motorral. Senki nem ült mögöttem a vizsgáztató a földről nézte a feladatokat. 3-ból kétszer sikerült célra tennem az első feladatnál, a többi meg elsőre sikerült. Örültem is neki, nagy élmény volt megkapni a jogsit.:-)
Ja igen, a célra szállást úgy kell érteni, hogy a földet érésnek kellett az 50 méteren belül megtörténnie, az nem volt feladat, hogy ezen belül meg is álljon a sárkány!:-)
Szerintem nem kíván titeket senki sehova, a fórum pont arra való amire ti is használjátok. Én is érdeklődéssel várom , pl. azt hogy hogyan is zajlik manapság egy oktatás, vizsga.
...igen-igen, azt a növendék naplót elküldhetnéd, érdekelne!
Amiről még csak érintőlegesen volt szó, az a vizsga. Nos, ez hogy bonyolódott le a gyakorlatban? Először gondolom, elméletben kellett néhány kérdésre válaszolni...!?!? Aztán egy vizsgáztató be ült mögéd a trike-ba?Egyeltalán : mennyire szigorú a dolog, mi volt a benyomásod?
Na ezekre még válaszoljál kérlek (hátha másokat is érdekel) aztán lazítsunk, mert ki tudja, lehet, hogy többen már a francba kívánnak bennünket az épületes "cseverészésért" :-)) Üdv : Péter
"Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve."
Látom nagyon elszánt vagy, remélem mielőbb sikerül elérni a célod!
Az elméleti képzés párhuzamosan zajlott a gyakorlattal. Mire elkezdtem a tanfolyamot már többször kiolvastam Bede Motoros ultrakönnyű repülés című könyvét, omlásig néztem a sárkányos videókat a youtube-on és folyamatosan kérdeztem az oktatót, hogy ez hogy van, mi van akkor ha..., stb. Amikor nem repültünk, gondolatban akkor is repültem, napjában többször végigcsináltam az iskolakört a gépbe való beszállástól a földet érésig. Ezt a mai napig csinálom, különféle vészhelyzeteket beiktatva, hogy mit tennék ekkor meg akkor, lecsukott szemmel végigfuttatom. Szerintem hasznos dolog, legalábbis nekem bevált. Persze a tényleges repülést nem helyettesíti...
A gyakorlatról annyit, hogy iskolakörözés volt szinte végig, meg egy kis útvonal és néhány szoktató kör az elején. Ha érdekel, majd beszkennelem és elküldöm a növendéklapómból a feladatokat, tételesen fel van sorolva, hogy mit kell megrepülni.
Az első néhány alkalommal nagyon nem voltam megelégedve magammal, sokszor kellett az oktatónak belenyúlnia a leszállásokba.:-) De aztán egyszer csak ráéreztem és egyre jobban ment, ritkultak az elpattanások a kilebegtetés nélküli gyors földetérések és kezdtem élvezni a dolgot. :-)
Érdekes, hogy az első egyedül repülésem előtt és alatt sem izgultam egyáltalán. Annyira lekötötte a figyelmemet a repülés, hogy nem volt rá időm. Néhány nappal később viszont, a második egyedül repülés előtt már volt egy kis para, mert tudtam, hogy most már ha bénázok, akkor nem foghatom arra, hogy "jó, hát ez az első alkalom".:-) Szerencsére nem volt gond, egyetlen egyszer fordult elő necces helyzet, legalábbis többre nem emlékszem.
Na de nem akarom teliszövegelni az oldalt, inkább befejezem.:-)
Neked még frissek az élmények, ha van kedved, leírhatnád hogy néz ki az elméleti meg a gyakorlati oktatás a valóságban. Az is nagyon érdekelne, milyen volt először ott ülni az első ülésben, illetve először felszálni, nem csak mint utas, hanem mint félig-meddig pilóta :-).
Én négy alkalommal ültem motoros sárkányon, természetesen csak mint utas, de már az első alkalommal megcsapott "a mozdony füstje" :-)) Azóta sóvárgok, ácsingózok, és gyüjtök ! Ennek már több éve. Üdvözlettel : Péter
Nagyon szívesen, örülök, ha kicsit is segíthettem. A gép bérlése is megoldható biztosan, amiről én tudok, ott nagyságrendileg 20 ezer/óra a bérleti díj. De ettől biztos van eltérés árban lefelé és felfelé is. Szerintem úgyis beül mögéd az első körre, aki bérbe adja a gépét és ha minden rendben, akkor viheted, szóval ez sem lehet probléma.
Akkor jó spórolgatást és kitartást kívánok addig is, amíg összejön a dolog! Nekem is két és fél évembe tellett, mire eljutottam az elhatározás szintjéről az önálló sárkányos repülésig, de azt kell mondjam, hogy nagyon megérte. Napi négy órát buszoztam oda-vissza a tanfolyam ideje alatt a reptérre, másnap majd elaludtam a melóhelyen, de nem érdekelt, mert repülhettem!
Szóval bíztatlak, hogy ne add fel, mert olyan kaland ez, amiért tényleg érdemes élni és küzdeni. Ennél már csak a szex jobb és talán a gírózás.:-))
Sajnos még gyüjtögetnem kell, de talán jóvőre összeáll a pénz. Gép vásárlásban (egyenlőre) nem gondolkozom, arra gondoltam, hogy talán bérelni is lehetne, évente 4-5 alkalomra, de ennek sem tudom az árát, meg aztán nem biztos, hopgy szívesen odaadnák a gépet egy "idegen" kollégának. Soproni vagyok így elég messze vagyok a centrumtól, de mint mondják a remény hal meg utoljára ... :-) Üdvözlettel : Péter
Én tavaly végeztem tanfolyamot, kb 350 ezerbe került, mire eljutottam a vizsgáig. Az orvosi emlékeim szerint 15-20 körül volt. De ez is változó, hogy hol, mibe kerül a tanfolyás.
Azt, hogy az egriek indokolatlanul, vagy indokoltan drágák-e, nem tudom, viszont nem muszály új gépet venni és akkor olcsóbb. Az egyedi gép építésnek is van egy csomó buktatója, szerintem simán belekerül a végére az is annyiba, mint egy használt masina. Én is úgy passzintottam össze egy olcsónak indukó trájkot és egy olcsó szárnyat. Aztán felműszereztem, kicseréltem ezt is, azt is, levizsgáztattam, végül ott tartottam, hogy ha spórolok hozzá még pár száz ezret, akkor vehettem volna egy tipusalkalmas kétszemélyes Apollót az árából. Ettől függetlenül nem bántam meg, mert élveztem a szerelgetést és most van egy jó kis gépem, igaz csak egyszemélyes, de hát frisssen végzettként úgysem vihetek utast.
Ez persze szubjektív vélemény és saját tapasztalat, de én nem állnék neki trájkot építeni, abban a hitben, hogy olcsóbban megúszom, hacsak nem kifejezetten az építés öröme vonzana. Inkább vennék egy tipusalkalmas gépet használtan, szerintem árban ugyanott van, de legalább tutira repül.
...hát igen, én is azt hallottam, hogy az Egriek indokolatlanul drágák, elszaladt velük a ló :-(
Szeretném megkérdezni, hogy manapság mennyibe kerül az oktatás, meg a vizsga, meg az orvosi vizsgálat cakk-und pakk :-)) Szóval mennyit is kell összegyüjteni a jövendő beli "nebulónak" ? Köszönettel : Péter
Van egy eladó BMW R 1200 R-tip BOXER motorblokkom, 2008-as évj, 2000 km-t gurult. Úgy emlékeztem,hogy régebben használtak sárkányrepülőkön ilyen motorokat.