Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

afitos Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43694

Vagy a kapcsoló villa tengelyén a golyó számára bemart horony peremének sarkát leívelve :-)

Előzmény: frakciós (43689)
tlxvalto Creative Commons License 2017.05.10 0 0 43693

Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni egy Tlx váltó összeszerelésében. Elkövettem a tipikus hibát: szétszedtem de menet közben egy csomó kérdés, kétely merült fel bennem, inkább nem raknám össze egyedül, nem akarom újra szétszedni.
Nagy baja nem volt egyébként, csak 5.-ben búgott, valószínűleg a diffi csapágy, illetve olajfolyás is volt.
Tudtok ajánlani bárkit aki segíteni tud?

Köszönöm előre is.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43692

Érthető, okés, köszi! :)

Előzmény: afitos (43688)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43691

Hm, FTP se megy. Pár napig hagyom, mert sztem tudnak a dologról. Ha utána se ok, akkor írok nekik...

Előzmény: pergerz (43687)
Köny Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43690

KA-98-00

piros 1310

1982 tavasz, esetleg kora nyár. 6 éves voltam. De ott voltam Csepelen az átvételkor. Kitörölhetetlen emlék!

Előzmény: ktomi1310 (43670)
frakciós Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43689

Tényleg nagyon precíz válasz. És mit szólsz az 5 ös  kapcsoló villa reteszelő golyó rugójának gyengítéséhez? Szerintem ezzel is lehet javítani a könnyebb kapcsolást.

Előzmény: afitos (43688)
afitos Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43688

:) Ne mond el senkinek, de ez most nem mérnöki válasz lesz:

Az 5-ös fokozatnál a rúgó szinte csak érintse a szinkrontesteket, a nagyobb áttétellépcsőt adó fokozatoknál kicsit erősebbre kell formálni, mindenképpen nagyjából egyformán feszítse a három szinkrontestet. Erre sajnos nincsen számszerű érték megadva semelyik javítási útmutatóban.

Azt a szabad végét pedig a rúgóknak, amelyik nincsen beakasztva a szinkrontestekbe, hanem szabadon marad, kismértékben befelé szoktam ívelni, hogy a szinkronagy felületébe ne akadjon/súroljon be minden egyes sebességváltásnál.

Mindenesetre a TLX váltó tipikus hibája volt, hogy az ötödik fokozat nagyon nehezen volt kapcsolható a túl erősre szerelt, vagy túl "sprőd" nem eléggé rugalmas rúgó miatt.

Üdv

Előzmény: Bandeee1988 (43686)
pergerz Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43687

BANDEEE!!!
  (dacia 1310 tlx fan club)

"Forbidden

You don't have permission to access /index.php on this server."

!!

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 43686

Szia!

 

Vártam már a Te véleményed is! :) Köszi!

 

Előfeszítés megfelelő mértéke=? :)

 

Meg fogom nézni, de végül nem ezt a váltót újítom fel, hanem a másikat. -Az jobb állapotú.

Előzmény: afitos (43685)
afitos Creative Commons License 2017.05.08 0 0 43685

Szia!

A könyvekben / évjáratonként található nagy összevisszaságot szerintem nehéz lenne már kibogozni ennyi év után...

 -Ha az én véleményemre is kíváncsi vagy akkor én azt gondolom, hogy a szinkronrúgók szerelésének bármelyik könyvben szereplő variációjával, ha megfelelően vannak előfeszítve akkor reccsenés mentesen lesz kapcsolható adott sebességfokozat. Szerintem legalább annyira (sőt..) fontos a rúgók előfeszítettsége, megfelelő anyaguk, keménységük, mint a pozicionálásuk.

 -A sávosra kopott felületű fogaskeréknél pedig ellenőrizném azt, hogy amikor a váltóháznak abba az oldalába, amelyikben a kapcsolóvillák találhatóak behelyezem a komplettre szerelt bordástengelyt, akkor üresbe kapcsolt fokozatoknál a szinkrondob közép helyzetben van e, nem súrol e be folyamatosan valamelyik oldali szinkrongyűrű a kapcsolóvillák rossz pozicionálása, vagy hézagolási problémák miatt fogaskerék szinkronfelületébe. Ha igen, akkor azt korrigálni kell a megfelelő élettartam érdekében.

Nem feltétlenül a rosszul edzett felület miatt alakult ki az a sávos kopás a felületen.

Üdv

Előzmény: Bandeee1988 (43682)
pergerz Creative Commons License 2017.05.08 0 0 43684

Szervusztok!
 Keszthelyi Dacia találkozó helyszínén jártunk kis családommal,a kemping tetszetős,de meg kell szokni! :)
Kicsit messzebb lesz a Balaton part,viszont van talán 50 méterre egy saját belső sport medence,meg egy gyerek pancsoló.
A parcellák,és a sátrazó helyek nagyon szép rendezettek.Közel van a vizesblokk,(sajnos még zárva volt,bemenni nem tudtunk)
A megközelítés volt kicsit kalandos,de visszagondolva az sem bonyolult.
A Keszthely-Balatonszentgyörgy útról kell lefordulni itt.

kb 200 méter után vasúti átjárón áthaladva egy nagy parkolóba érünk.
itt jobbra fordulva követve a vasutat megyünk amíg egy nagy parkoló lesz baloldalon
(ez a tábla van az út végén!)
"saját" bejáratunk lesz a találkozóra ami a tervek szerint csak nappal lesz nyitva.

(PTomi majd ha tudsz konkrét árakat légykedves)
Mi igyekszünk lemenni már csütörtökön délután,vagy pénteken reggel,hogy tudjunk "foglalni" valami egybefüggő helyet.
Melyik legyen?
Vasút oldal(többnyire elektromos szerelvények járnak,és  néhány "piroska")vagy a másik oldalon,ott viszont erdő sáv van közvetlenül a placc mellett(Szúnyogok??).

frakciós Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43683

Van tömör csúszka is ahhoz olyan rugó való aminek mindkét végén felhajlítás van.

Előzmény: Bandeee1988 (43681)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43682

Köszi Tomi!

 

Kíváncsi lennék azért még, h ki mit gondol, mekkora egyáltalán ennek a jelentősége, no meg hogy miért ez az össze-visszaság a könyvekben?

Előzmény: frakciós (43678)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43681

Összegzésként a könyvekben látottak:

 

Daciás könyvben olyan rugó van mindkét képen, mint ami valójában, a váltóimban is: bő 3/4 ívnyi és csak az egyik vége van behajlítva. Csak hogy:

metszeti rajz: külön nútokba van beakasztva a hajlított végük és egy irányba áll mindkettő

robbantott ábra: külön nútokba van beakasztva a hajlított végük, DE! ellenkező irányba is állnak


R12 könyv -igen, 4 sebességes váltó, de a 3/4/5 szinkronja megegyezik, ha jól tudom:

robbantott ábra: 1 nútból indulnak a hajlított végek és ellenkező irányba futnak

metszeti rajz: mindkét vége hajlított a rugóknak! és núttól nútig, tehát pont 2/3 hosszúságúak

 

Szóval különbözik a 2 könyv istrukciója, de a legrosszabb, h mind a két könyv ellentmond magának (is) -vagy én értem rosszul?

Előzmény: Bandeee1988 (43677)
frakciós Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43680

Ha esetleg ez a csapágy (nyelestengely első) kopott fordulj hozzám. Vannak. A váltóházhoz (két fél) a legjobb a Loctite 510 tömítő.

Előzmény: frakciós (43679)
frakciós Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43679

Ja igen látom. A szinkrongyűrű hornyokat koptatott a fogaskerék kúpjára. Ez így nem ok.

Előzmény: Bandeee1988 (43677)
frakciós Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43678

Legutóbbi váltó javításomnál a rugó végeit egy csúszkába akasztottam és ellentétesen. A 85 ös könyv leírásában ez szerepel. A 75 ös könyv ábráján is.A rugós alátét feszítésre rossz megoldás mert egy ponton feszít. Inkább gumi vagy hullám alátét.

Előzmény: Bandeee1988 (43677)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 43677

Sziasztok!

 

Némi zavart érzek a könyvekben, a szinkronrugók helyes pozíciója kapcsán:

Valaki tudna segíteni, hogy is kellene ezeket -jól- beszerelni?

 

Szakirodalom:

"Dacia típusú szgk javítása" -csak én érzek itt ellentmondást?

MR150 2. kiadás Renault12 könyv:

 

 

Más:

Érdekesség 1 (régen volt ebből kérdés itt, ha jól emlékszem):

Nálam eddig 3/3 váltónál a nyelestengely feszítésre gyárilag rugós alátét által volt megoldva(nem pedig gumi alátéttel, ami egyenletesen nyomást eredményezne). Íme a mostani 2db 5-ös váltó alkatrészei:

 

Érdekesség 2:

Bronz szinkrongyűrű és az "edzett" fogaskerék kapcsolata:

 

pergerz Creative Commons License 2017.05.04 0 0 43676

Köszönjük! (Y)

 

Hétvégén töltök fel képeket a keszthelyi kempingről,meg a legegyszerűbb megközelíthetőségéről.

Előzmény: Bandeee1988 (43675)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43675

Elvileg minden ugyanúgy működik, mint eddig.

Bárhol találtok hiányosságot, szóljatok!

Előzmény: Bandeee1988 (43674)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43674

Sikerült megmenteni a comyr-es címet. :)

De még mindig töltöm a képeket...

Előzmény: Bandeee1988 (43673)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43673

Sajna a daciafanclub.comyr.com domain-t buktuk.

Új cím: http://daciafanclub.000webhostapp.com/

 

Adatmigrálás még folyamatban, de idő kérdése és minden a régi lesz -remélhetőleg.

Előzmény: Bandeee1988 (43672)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43672

Tyű!

 

Valamelyik nap megcsinálom!

Előzmény: pergerz (43671)
pergerz Creative Commons License 2017.05.03 0 0 43671

Bandeee,
valami probléma van a "Dacia Fan Club" oldallal!
ez jelenik meg helyette
(https://www.000webhost.com/migrate?utm_source=000&utm_medium=rdr&utm_campaign=old_panel_off&static=true)

ktomi1310 Creative Commons License 2017.05.02 0 0 43670

uv 45-49 1975.05.31.pz79-44 1980.02.hó a napra nem emlékszem uu76-98 1988.08.31.ezek voltak nekűnk. Sajnos csak az utlsó maradt meg belölűk.

afitos Creative Commons License 2017.04.30 0 0 43669

PV-54-29: 1979 December...

Öpi55 Creative Commons License 2017.04.28 0 0 43668

Örömmel tölt el, hogy akkor én lennék a Daciasok doenje ebben a csoportban. A jelenlegi állás szerint.

yenoee Creative Commons License 2017.04.28 0 0 43667

Nálunk a TN-81-87 most megy ismét műszakira. :)

Előzmény: dr17zozo (43665)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.04.28 0 0 43666

UD 47-96 1973

dr17zozo Creative Commons License 2017.04.28 0 0 43665

A mostani kedvencem PY-85-73 rendszámot kapott az 1980 április 21.-i forgalomba helyezésekor.........de 1979-es gyártású

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!