Sok zöldséget írt, de a lényeg amit előzetesen aggályként itt felvetettek, pontosan beigazolódott. Ez folyami komp.
Menete gyorsabb, azonban kikötése lassabb a VSP kompokénál. A kisvitorlásos és egyéb keresztforgalom "imádni fogja".
Csak személyes észrevételem, hogy a rettentő jó tető néhány speciálisabb jármű számára akár kizáró ok lehet? Mit lát a kapitány a partból, amikor a hajó orra irányában gyakorlatilag párhuzamosan kell átnéznie a szélvédőn?
Több oldal, sok képpel, és csak 3 elírás szerepel benne. (biztos nem hallotta a széltől a motorhangot, kimaradt két betű ("km"), illetve nem látta a Rodolfo kezeit :-) )
Ehhez képest az MTI 3 sorban, 4 tőmondatban tud akár 15 hibát is írni.
"hangtalanul érkezik az elektromos meghajtású motoroknak köszönhetően." A 4 db CAT meg csak fenéksúlynak van a géptérben... "végignézhetjük, ahogy a komp vezetője érintőképernyőket nyomkodva irányítja a hatalmas, 300 tonnás járművet." Tehát azt, amit kétszer is lefényképezett, azt csak úgy hobbiból tekergeti a parancsnok a kezeivel...
A Társaság segítségét szeretném kérni egy, a „SOPRON” ms. közelgő üzemképességi szemléjéhez kapcsolódó munkákhoz. A március 2-3 és március 9-10-i hétvégéken (rossz idő esetén 9-10 ill. 16-17) szeretnénk emelni a hajó fényén és műszaki állapotán. A feladatok: munka- és balesetvédelmi valamint kis mértékben felületi festések megújítása (előtte csiszolás isJ), közösségi terek, üvegek, felületek takarítása, némi szakipari munka: villanyszerelés, fa trepnik javítása, telegráf beállítás.
Akit érdekel kérem jelentkezzen itt, vagy magánlevélben (1st.ursusmaritimus@gmail.com) elérhetőségének illetőleg szabadidő-keretének megadásával. Amit ezért kapsz: lehetőség 1-én (8) délután Lánchíd-Újpesti-öböl hajózásra, szombat esti összejövetelek a szalonban meló után egy bableves/gulyás mellet, némi alkoholtartalmú üdítővel, valamint a visszahajózás 10- én (17) esti órákban. (Előkészületben: nyílt nap április végén az Akadémia/Lajta pontonon)
Pozíciója alapján szerintem a kémény előtt lévők feltehetően a kazánteret, a híd előtt lévők a gépházat szolgálták ki. Ez persze az 1957-es átépítés előtti állapotra igaz.
Arról van már valami információ, hogy a Héviz ms milyen szerepet fog kapni idén a Balatonon? Úgy tudom, tartalék lett, de ez nagyjából mit takar bővebben? Hogy esetleg 1-2 alkalommal fellelhető lehet még?