Hiba jelenség: nem megy a turbó ventilátor és nem vált át melegvíz készítésre.
Turbónál a relé érintkező megadta magát. Kép mellékelve.
Átváltónál a meghajtó tranyó adta meg magát. Mindhárom relé meghajtó tranyóját lecseréltem erősebbre, és a relé védő diódáját szintén jobbra cseréltem.
Megismertem a logikáját a panelnak (2 hetem volt rá), kérdezzetek nyugodtan
es ez a maganvelemenyem,
lehet az eloremenod 70 fok, ,a visszatero ne legyen 35 40 foktol melegebb es akkor ugyaugy kondenzal a kazan.
es persze van egy viszatero hofok ahol mar nem fog kondenzalni ( tan 50 fok korul ) es ugy mukodik mint egy jo turbos
elvileg 2 db hocserelo va n a kondis kazanban. ezek lehetnek kulon vagy egybeszerelve.
a futesi visszatero a kondis (masodik )hocserelobe erkezik .a jobb hohasznositas erdekeben.
a normális kazánban törekednek rá, hogy a hőcserélő ellenáramú legyen. nem tökéletesen az, de közelít. van olyan kazán, amiben tényleg van külön egy második hőcserélő ami a kimenet előtt a füstöt még a visszatérővel hűti.
A kondenzáciős kazán azzal ad át több hőt a hőcserélőn, hogy a gáz elégetésekor keletkező vízgőzt lecsapatja (kondenzálja) és a gőz vízzé alakulásakor keletkező hő is megjelenik a hőcserélőn.
Ehhez az kell, hogy a hőcserélő elég "hideg" legyen ahhoz, hogy a kicsapódás megtörténjen. Ugyanezen a hőcserélőn az előremenő víz megy keresztül...
Vagy..
a kondenzációs kazánban van egy külön hőcserélő a visszatérő vízre, és azon a külön hőcserélőn történik a kondenzáció?
Lehet hogy én tudom rosszul, de akkor valaki mutasson valami leírást, ahol ez kiderül...
Én eddig úgy tudtam, hogy a visszatérő vízhőmérséklet számít, nem az előremenő.
Ezek szerint változott a fizika...
60 fokos előremenő bőven jó (visszatérő 50-45-40 fok tömegáramtól függően). na és persze ez méretezési állapot esetén, tehát nagy átlagban mindig fog kondenzálni.
A kondenzációs kazán csak akkor fog kondenzálni, ha az előremenő víz 30-40 fokos. Ha csak 60 fokos előremenővel tudod kifűteni a házat, akkor nem lesz kondenzáció, és kidobott pénz a kazán ára.
Az alacsonyabb hőfokú előremenőhöz szigetelni kell az épületet, és lehet, hogy a hőleadókat is cserélni kell. Ez így már elég borsos összeg...
Valóban, a szénmonoxid mérgez alattomosan. De voltam pár helyen, ahol mindaddig nem akarták elhinni a szivárgás tényét, amíg le nem fújtam a helyét és saját szemükkel nem látták. Nagyon kismértékű szivárgás nem feltétlenül koncentrálódik olyan mértékben, hogy akár egy szikrától berobbanjon. De ha egy lakás levegőjében állandóan jelen van, az aligha tesz jót az egészségnek.
Jól mondtad. A gáz azon kevés dolog egyike, amit nem célszerű félvállról venni, mert szó szerint nagyon megszivat. Vagy kifogástalanul működik vagy lezárni, más alternatíva nincs. Bármilyen más vezeték illetve berendezés ha megadja magát akkor legfeljebb valamilyen mértékű kárt okoz, amit adott esetben többé-kevésbé megtérít a biztosító. De egy esetleges gázmérgezéstől a legszuperebb életbiztosítás sem véd meg, csak a korrekt szerelés és a rendszeres kontroll.
Nekem volt egy gázrendszerem, ami eresztett. Egy régi lakást vettem, ahol még a városi gázvezetéket alakították át földgázra.. Ja vastag csavaros kötésű vezetékek.
Vétel után egy hónappal rájöttem, hogy ereszt a vezeték.
Nos akkor gondoltam én is valami belső tömítő pasztára. Végül egy újabb hónap vacillálás után elbontattam a vezetéket meg az egész rendszert és építettem újat kb. 800 eft ért.
Vizsgáló persze akad volna aki megállapította volna hogy hol van a szivárgás a lehetséges 28 helyen. Kérdeztem javítani lehet é - sunnyogott / akkor én már tudtam, hogy nem /
Adott egy PB palackos gázkonvektor, a képen lévő cső a megjelölt részen ereszt. Nagyon kicsit, csak a tekerőnél van gázszag meg bugyborékol a szivárgáskereső spré hatására.
Hogyan lehetne ezt a legolcsóbban megcsinálni?
Gondolom ha a felső tekerőn húzok akkor az nem fogja befolyásolni az eredményt. Valami gáztömör tömítópasztára gondolok itt, az lenne a legolcsóbb és legegyszerűbb bekenni oda nem?
Udv, lenne egy gondom hogy a hocserelo utan van egy visszacsapo es megis gravitál benne a viz a pufibol, cseréljem ki rugosra vagy szigeteljem a hocserelot? vagy mindkettot?
a rugost nyitja majd egy 4 métreres emelomagasságu szivattyu? A hocserelo egy feg2 darab, szivattyu kettesen tsukot lehet kopasztani a csapnál:d
Üdv. Egy 15 éves családi ház fűtés korszerűsítésével kapcsolatban kérem a véleményeteket, tanácsotokat. Egy 12 év körüli gáz kazán (Vaillant) fűti a két szintes kb. 90 m2 alapterületű 123 m2 hasznos területű házat. Lent padló fűtés fent radiátor, és a fürdő szobában padló. Az alsó szinten van egy külön helyiségben a gázkazán és egy 50 liter körüli tartály ami meleg víz tárolására alkalmasvalamint valamint a kémény. Ugyanazon a falon, csak a másik oldalon van a nappali, ahová egy szép kandallót építettek.
Ha fűtés korszerűsítésen gondolkodik a tulajdonos akkor mivel érdemes kezdeni? Mi a véleményetek egy vízteres kandallóra történő átalakításról? Laikusként, mivel egy falon van a gépészeti helyiség és a kandalló, úgy gondolom, hogy nem igényelne brutális átalakítást.
Következő évben pedig, alapozva a korményunk támogatására ki lehetne cserélni az elavult kazánt egy kondenzációs gázkazánra.
A cél természetesen a mostani fűtés költségek korszerűsítéssel történő mérséklése.
Segitségeteket szeretném kérni. A melegvíz ellátást egy régi FÉG átfolyós vizmelegitő biztositja nálunk, ami eddig tökéletesen müködött. Vasárnap óta viszont ha a mosdónál megnyitom a melegvizes csapot, a bojleren az őrláng nem gyullad be és melegvíz sem jön. Ha a kádnál, vagy a konyhában a mosógatónál nyitom meg, akkor továbbra is azonnal begyullad a láng és jön melegvíz. A mosdónál ugyanúgy normálisan van víznyomás, mint a többi csapnál, de valamiért a bojler nem kapcsol be ha megnyitom a melegvizet. Van ötletetek mi lehet a gond?
Igazából nem értem, hogy néz ki ez az 50%-os HERZ torló belülről és igazából azt sem értem, hogy amikor befelé csabarom a torlót akkor mi történik belül a torlóban.
Ha meleg az összes radiátor, akkor nem kell beszabályozni.
Abban az esetben ha valamelyik radiátor alja hideg, akkor annak a radiátornak a torlóján kell majd befelé tekerni, amelyik a leghamarabb melegszik fel.
Nagy áramlási sebességnél magasabb lesz a kazánba visszatérő víz hőmérséklete és azért fog ki be kapcsolgatni.