Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48302
Ez már elég régóta így van. Ha kint vagyok (mint pl. Most) tele csomagtartóval szoktam hazajönni...
Előzmény: _Brazil_ (48301)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48301

(nem az a durva, hogy a szervíz árak is lehetnek akár alacsonyabbak, hanem az, hogy Németországgal összehasonlítva fogyasztói árakban szinten, vagy magasabban vagyunk szinte a legtöbb dologban - ezt a múlt héten egy Németországban élő barátom állapította meg egy beszélgetés közben, mondjuk neki sem volt nagy újdonság, meg nekem sem... és itt szó sincs fizetés/ár arányról, nyers, árcédulákra írt számokat összehasonlítva derül fel tőle az ember)

Előzmény: bigjohni (48284)
_Brazil_ Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48300

Elszégyelltem magam. Most egy darabig nem is merek semmit se mondani.

Előzmény: bigjohni (48280)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48299

Öntapadós LED szalagot ragasztottam a kalaptartó aljára, teljes szélességben.

:)

http://tapegysegaruhaz.hu/spg/209525/LEDvilagitotestekrol

 

Sajnos a Yeti-ben nem lehet megoldani.

Előzmény: Octi19 (48298)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48298

Az ablakom pont érd felé néz... kb, de a 140km miatt valami nagy dolognak kell lennie. Esetleg valami link, vagy bővebb infó?

Előzmény: bigjohni (48297)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48297

Nem volt alkalmam kipróbálni, de kívánacsi vagyok.

 

Sokszor zavar, hogy a silány csomagtérvilágítás mellett nem találok meg dolgokat hátul.

Láttam erősebb LED-es izzót, de tegnap egy szaküzletben rábukkantam a tutira.

9 óra körül nézz ki az ablakon, szerintem látni fogod amikor felnyitom a fedelet. :)

Előzmény: Octi19 (48286)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48296

Gondolom az OI hátsó fékje örökös.

5 év és 160e alatt nem volt szétszedve. (szakszervizben)

Jó az ótó?

Jó.

Akkor ott kell fizetni.

Előzmény: stevie-w (48290)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48295
Altalaban gondoltam, ontopic peldaval.
Előzmény: bigjohni (48285)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48294

"... kumulatív TKO ..."

 Mi az?

 

 

Természetesen TCO.

Előzmény: mantec (48289)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48293

Ja,

nem keletre hanem nyugatra gondoltam.

Előzmény: stevie-w (48290)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48292

Az elmélet szép.

Előzmény: stevie-w (48290)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48291
Ez nem a gyokere, a fejetol buzlik.
Mellesleg erdekelne, hogy miert lehetetlen mashol mukodo rendszereket adoptalni. Barmirol legyen szo...
Előzmény: bigjohni (48284)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48290

külföldőn alacsonyabbak a szerviz árak

 

 

 

Attól függ, mit értesz külföld alatt. Romániában és Bulgáriában tényleg alacsonyabb a rezsi óradíj, de mondjuk Szlovéniában már nem.

 

Ráadásul nálunk 2008 óta csökkent az átlag rezsi óradíj, máshol stagnált vagy nőtt.

 

 

időt igénylő megelőző karbantartást is végeznek

 

 

Ugyanannak az autónak a karbantartási utasítása minden országban ugyanaz. A kötelező szervizen az alvázszám, az autó életkora és a futott kilométer alapján a legtöbb márkánál egy gombnyomásra induló szoftver állítja össze a belső munkalapot ("checksheet generator"). Ezeket a műveleteket kell elvégezni, ezeket a műveleteket lehet kiszámlázni.

 

Ha nem végzik el a kötelezően előírt műveleteket egy szervizben, akkor az ügyfelet becsapják.

 

Innentől kezdve ez sokkal inkább morális kérdés, mint bármi más.

 

Hogy miért merül fel nálunk annyi morális kérdés? Ez már a Polidili fórumok témája...

Előzmény: bigjohni (48284)
mantec Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48289

T stevie-w!

 

"... kumulatív TKO ..."

 Mi az?

Előzmény: stevie-w (48274)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48288
Semmi, csak a gyari rendszerek hive vagyok. Ez LPG-nel ritka...
Előzmény: Varshi (48282)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48287

Egy rakás, magát autós szakembernek tartó fickó éveken keresztül görnyedt a számítógép előtt.

 

 

Ehhez nem sok szakértelem kell, egyszerűen a különböző flották adatbázisait kellett migrálni :-)

Előzmény: bigjohni (48280)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48286

hát azt mondtam én is: mindkettőből a második... az az eredeti +1... vagy nem? (és a hf illetően nekem a csere rémlett, de hát mégis csak te vagy az autentikus forrás)

 

(kipróbáltad már a huzalokat?)

Előzmény: bigjohni (48281)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48285

"F" betüs autóra gondolsz, vagy a többire?

:)

Előzmény: TraguAre (48270)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48284

Szerintem ez mindennek a gyökere.

Mondjuk én az egyszerű ember csak azt nem értem, hogy miközben külföldőn alacsonyabbak a szerviz árak, amiért időt igénylő megelőző karbantartást is végeznek, a szerelőnek mégis futja normális fizetésre az itthoni 300eur-val szemben.

Mondjuk ez más területen is így van.

Előzmény: TraguAre (48268)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48283

Feltételezés.

Előzmény: stevie-w (48267)
Varshi Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48282

> Inkább mint az LPG...

 

mija a bajod az elpégével?

Előzmény: TraguAre (48275)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48281

A hengerfejet feljavították, de az adagolóra tényleg cserét említett az úr. Nem kétszer, hanem egyszer mindkettőt.

Előzmény: Octi19 (48265)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48280

Hogy mondhatsz ilyet?

Egy rakás, magát autós szakembernek tartó fickó éveken keresztül görnyedt a számítógép előtt.

Becsüld meg a munkájukat.

Előzmény: _Brazil_ (48262)
mantec Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48279

T stevie-w!

 

"... kumulatív TKO ..."

Mi az?

Előzmény: stevie-w (48274)
bigjohni Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48278

Én pedig az enyémet.

Előzmény: stevie-w (48253)
Octi19 Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48277

Hát, nem! Nem arról volt szó, hogy spórolásból éri meg megvenni egy használt dízelt, itt egyszerűen Johni említette, hogy egy nagy benzines vs. dízel esetében mire ő eladná akkorra a dízelnek lenne a magasabb ára, illetve az érne még valamit.

 

...és Octi sem úgy fogalmazott, hogy kiváló vétel lehetne egy 8-10 éves dízel, hanem úgy, hogy egy korosabb dízel is lehet kiváló vétel ha az állapotának megfelelő az ára! (és pont azét van ez így, mert a már-már tömeghipnózis szerű dízelfikázás úgy elterjedt, hogy a múltkor a TC-ben a karotta és elnyomott egyet, az meg hogy például a népítéletben, és egyéb helyeken mi szerepel, na az meg a kutyát sem érdekli)

Mindezektől függetlenül tény marad az, hogy rizikós dolog dízelt venni, de egy 8-10 éves benzines is simán lehet annyira bonyolult, hogy az is épp olyan rizikós, és ha bekövetkezik a baj akkor hasonlóan költséges is. De egy megbízhatóan leinformálható előéletű dízel reális áron nem rossz vétel.

Előzmény: stevie-w (48274)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48276

"Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót."

 

Azért tisztázzunk valamit: mit veszünk pédának? A lent említett szürkeimport Scenicet, aminek a torka is véres, "kevés kilóméterrel", vagy esetleg rendszeresen és szakszerűen karbantartott, ismert előéletű autót, vagy mit? Persze mondhatjuk azt is, hogy a mintavétel általánosságban mindre igaz, de akkor itt zárhatjuk is a beszélgetést....

Előzmény: stevie-w (48274)
TraguAre Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48275

"Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót."

 

Mert flottaszemmel nézed. Én eddig valahányszor autót vettem, megállapítottam a keretet, abból lefogtam egy első szerviz árát (szűrők, szíjjak, folyadékok), félretettem egy kisebb összeget esetlegesen nem várt javításokra, majd ezektől függetlenül megnéztem a havi költségeket. Onnantól ugyanis, hogy az autó túlvan az első szervizén nálam, onnantól csak a havi költsége a fontos, itt nyerhet a dízel. A vásárlásra szánt összeg így is, úgy is el lesz költve.

 

Persze hozzá tartozik a dologhoz, hogy nem a 8-10 éves kategóriából válogatok, hanem az idősebbekből, de nem félnék spórolásból dízelt venni. Inkább mint az LPG...

Előzmény: stevie-w (48274)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48274

Kiváncsi lennék, hogy mennyi lenne az a meghibásodás nélküli kilóméter, ami számodra elfigadható lenne.

 

 

Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót.

 

A válaszom az, hogy nem, mert nagy a kockázata egy drága javításnak.

 

Ha a kumulatív TKO-t nézzük, pont a 8-10 éves kor az, ami után a dízel elveszíti az előnyét. 8-10 éves dízelbe beszállni egyenlő a gazdaságtalan szakaszba való belépéssel.

 

Ezen nem sokat változtat, hogy én is ismerek olyan TDI-t, ami nagyjából 1M kilométernél tart. (G-s rendszámú, 98-as v 99-es Passat Kombi a VIP mentőszolgálatnál, már írtam róla.) A statisztikában benne van ez az autó is, meg az is, amelyiknek a turbó tengelytörés miatt komplett motorcsere (+ perifériák nagy része) lett a megoldás.

 

Ez nem jelenti azt, hogy egy 8-10 éves dízel autóval szükségszerűen gond lenne. Ha valaki új kora óta használja, pontosan karbantartotta, akkor érdemes megtartania. Azt sem jelenti, hogy ne lehetne -- ahogy Octi fogalmazott -- kiváló vétel egy 8-10 éves dízel autó. Lehet, de ezt csak akkor lehet elmondani, amikor valaki x év és y km után eladta az autót, és nem történt semmi komoly meghibásodás.

 

 

 

Előzmény: TraguAre (48270)
stevie-w Creative Commons License 2012.04.19 0 0 48273

Nálunk is járt pár ember annó, aki minőséget próbált adni az ügyfélnek, de leginkább hasznosnak vélt tanácsokat nekünk. Az első kérdésük a fizetésünket firtatta. A válasz után megállapították, hogy a "motiváció kérdéskört" kihagyjuk.....

 

 

Stimmel. 

 

:-(

Előzmény: TraguAre (48268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!