(nem az a durva, hogy a szervíz árak is lehetnek akár alacsonyabbak, hanem az, hogy Németországgal összehasonlítva fogyasztói árakban szinten, vagy magasabban vagyunk szinte a legtöbb dologban - ezt a múlt héten egy Németországban élő barátom állapította meg egy beszélgetés közben, mondjuk neki sem volt nagy újdonság, meg nekem sem... és itt szó sincs fizetés/ár arányról, nyers, árcédulákra írt számokat összehasonlítva derül fel tőle az ember)
Attól függ, mit értesz külföld alatt. Romániában és Bulgáriában tényleg alacsonyabb a rezsi óradíj, de mondjuk Szlovéniában már nem.
Ráadásul nálunk 2008 óta csökkent az átlag rezsi óradíj, máshol stagnált vagy nőtt.
időt igénylő megelőző karbantartást is végeznek
Ugyanannak az autónak a karbantartási utasítása minden országban ugyanaz. A kötelező szervizen az alvázszám, az autó életkora és a futott kilométer alapján a legtöbb márkánál egy gombnyomásra induló szoftver állítja össze a belső munkalapot ("checksheet generator"). Ezeket a műveleteket kell elvégezni, ezeket a műveleteket lehet kiszámlázni.
Ha nem végzik el a kötelezően előírt műveleteket egy szervizben, akkor az ügyfelet becsapják.
Innentől kezdve ez sokkal inkább morális kérdés, mint bármi más.
Hogy miért merül fel nálunk annyi morális kérdés? Ez már a Polidili fórumok témája...
hát azt mondtam én is: mindkettőből a második... az az eredeti +1... vagy nem? (és a hf illetően nekem a csere rémlett, de hát mégis csak te vagy az autentikus forrás)
Mondjuk én az egyszerű ember csak azt nem értem, hogy miközben külföldőn alacsonyabbak a szerviz árak, amiért időt igénylő megelőző karbantartást is végeznek, a szerelőnek mégis futja normális fizetésre az itthoni 300eur-val szemben.
Hát, nem! Nem arról volt szó, hogy spórolásból éri meg megvenni egy használt dízelt, itt egyszerűen Johni említette, hogy egy nagy benzines vs. dízel esetében mire ő eladná akkorra a dízelnek lenne a magasabb ára, illetve az érne még valamit.
...és Octi sem úgy fogalmazott, hogy kiváló vétel lehetne egy 8-10 éves dízel, hanem úgy, hogy egy korosabb dízel is lehet kiváló vétel ha az állapotának megfelelő az ára! (és pont azét van ez így, mert a már-már tömeghipnózis szerű dízelfikázás úgy elterjedt, hogy a múltkor a TC-ben a karotta és elnyomott egyet, az meg hogy például a népítéletben, és egyéb helyeken mi szerepel, na az meg a kutyát sem érdekli)
Mindezektől függetlenül tény marad az, hogy rizikós dolog dízelt venni, de egy 8-10 éves benzines is simán lehet annyira bonyolult, hogy az is épp olyan rizikós, és ha bekövetkezik a baj akkor hasonlóan költséges is. De egy megbízhatóan leinformálható előéletű dízel reális áron nem rossz vétel.
"Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót."
Azért tisztázzunk valamit: mit veszünk pédának? A lent említett szürkeimport Scenicet, aminek a torka is véres, "kevés kilóméterrel", vagy esetleg rendszeresen és szakszerűen karbantartott, ismert előéletű autót, vagy mit? Persze mondhatjuk azt is, hogy a mintavétel általánosságban mindre igaz, de akkor itt zárhatjuk is a beszélgetést....
"Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót."
Mert flottaszemmel nézed. Én eddig valahányszor autót vettem, megállapítottam a keretet, abból lefogtam egy első szerviz árát (szűrők, szíjjak, folyadékok), félretettem egy kisebb összeget esetlegesen nem várt javításokra, majd ezektől függetlenül megnéztem a havi költségeket. Onnantól ugyanis, hogy az autó túlvan az első szervizén nálam, onnantól csak a havi költsége a fontos, itt nyerhet a dízel. A vásárlásra szánt összeg így is, úgy is el lesz költve.
Persze hozzá tartozik a dologhoz, hogy nem a 8-10 éves kategóriából válogatok, hanem az idősebbekből, de nem félnék spórolásból dízelt venni. Inkább mint az LPG...
Kiváncsi lennék, hogy mennyi lenne az a meghibásodás nélküli kilóméter, ami számodra elfigadható lenne.
Arról van szó, hogy spórolásból érdemes-e megvenni egy 8-10 éves dízelautót.
A válaszom az, hogy nem, mert nagy a kockázata egy drága javításnak.
Ha a kumulatív TKO-t nézzük, pont a 8-10 éves kor az, ami után a dízel elveszíti az előnyét. 8-10 éves dízelbe beszállni egyenlő a gazdaságtalan szakaszba való belépéssel.
Ezen nem sokat változtat, hogy én is ismerek olyan TDI-t, ami nagyjából 1M kilométernél tart. (G-s rendszámú, 98-as v 99-es Passat Kombi a VIP mentőszolgálatnál, már írtam róla.) A statisztikában benne van ez az autó is, meg az is, amelyiknek a turbó tengelytörés miatt komplett motorcsere (+ perifériák nagy része) lett a megoldás.
Ez nem jelenti azt, hogy egy 8-10 éves dízel autóval szükségszerűen gond lenne. Ha valaki új kora óta használja, pontosan karbantartotta, akkor érdemes megtartania. Azt sem jelenti, hogy ne lehetne -- ahogy Octi fogalmazott -- kiváló vétel egy 8-10 éves dízel autó. Lehet, de ezt csak akkor lehet elmondani, amikor valaki x év és y km után eladta az autót, és nem történt semmi komoly meghibásodás.
Nálunk is járt pár ember annó, aki minőséget próbált adni az ügyfélnek, de leginkább hasznosnak vélt tanácsokat nekünk. Az első kérdésük a fizetésünket firtatta. A válasz után megállapították, hogy a "motiváció kérdéskört" kihagyjuk.....