Még csak 50 km-t mentem az autóval, a Xado termékleírása alapján kell úgy 1500 km-t menni a 100%-os hatás eléréséhez (az nekem egy hónap lesz majdnem), de szerintem alakul a dolog. Remélem, hogy nem csak bedumálom magamnak... :)
Na, megvettem a Xado cuccot, de nem azt, amit HZ2 kollégám írt, hanem van egy újabb cumó, valami EX120, vagy mi. 2400 pénzbe került. Betöltöttem, tekergettem a kormányt az előírás szerinti ideig, de próbakanyarra már nem volt kedvem. Holnap jelentkezem a tapasztalataimmal, melyek remélem, hogy pozitívak lesznek.
A turbó levegő csövei rendben vannak?(repedés, laza bilincs) Diag szerint a turbónyomás rendben van? A depollution mögött milyen hibát írt a diag? Iszapos a gázolajszűrő, ha rossz minőségű gázolajat tankolsz, vagy nagyon régen lett cserélve.Emiatt tönkre mehet a nagynyomású szivattyú, porlasztó. Sokféle hiba lehet, így nem egyértelmű. Bele kellene nézni a tankba is az ott lévő szűrőt az üzemanyag szintmérőben kitakarítani, mert ott is lehet iszap bőven, ha a szűrőben volt.
Ezúton szeretnék érdeklődni, hátha tapasztalta már valaki a következő hibát egy 407 2.0 hdi-nél. Előfordul, nem állandó jelleggel, hogy az autó nem pörög 2000-nél nagyobb fordulat fölé, vagy csak nagyon lassan. Írja a depollution system faulty-t. Tavaly hasonló problémája volt, annyival kiegészítve, hogy befulladt a motor, ingadozott a fordulat. Szerelőhöz elvittem, cserélt benne üzemanyag nyomásszabályzó szelepet. A probléma ezek után megoldódott. Sajnos most megint jelentkezik, motor fulladás nélkül. Visszavittem a szerelőhöz, diagnosztika megvolt. Cserélt üzemanyagszűrőt, volt is benne iszap rendesen, reméltük, hogy megoldódik a probléma. Nem így történt. Felhívtam másnap és azt mondta, hogy akkor valószínű, hogy porlasztó problémája lesz az autónak. Olvasgattam fórumokat, hátha tapasztalt már valaki hasonlót és találtam is 1-2 esetet hasonló tünetekkel, ahol annyi volt a probléma, hogy a turbónak egy érzékelője koszos volt, kitakarították és onnantól nem volt baja az autónak. Szóval érdekelne, hogy tapasztalt-e valaki hasonlót az autójánál?
A motor leállítása után kb 1 másodperccel hallok egy rövid "nyiu"-t, ha az a szervo, akkor hallom... :) Viszont működés közben nemigen van hangja, legalábbis én felnyitott motorháztetőnél sem hallottam nagyon a hangját.
Én le szoktam venni a tartályról a visszatérő csövet, beindítom pár másodpercre, kinyom amit kinyom, majd töltök a tartályba új olajat, lezárt visszatérő csonknál (egy darab csövet rátolok aminek dugó van a végében), majd megint beindítom egy pillanatra, ekkor az új olaj kitolja a régit. Összerak feltölt, tekerget, hogy lelégtelenedjen. Ez a sima hidrósnál megy, elektrohidróst nem csináltam még, de gondolom ott sincs nagy eltérés.