Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Igen, én is. Könnyen felforralhatod az alsó tálcában a vizet, ha fullra hajtod!
Huzatszabályzóval használva, ha jól van illesztve a rendszerhez, felső begyújtással, teljes töltettel 5 óráig nyomja a melegvizet, nálam. Lehet tuningolni, növelni a hatásfokot, 8-10%-ot. Nem kell neki nagy huzat, de kell a minimum 180-200-as átmérőjű kéménykürtő.
Nem hiszem. Alapból milyen lesz, ha nem teszel 12V-ot sehová? Ki tudja. Ill. olyan, ahol legutóbb hagytad.
Nem váltóban működik? Úgy értem két szál bél van hozzá. Ha az egyikre teszed a 12V-ot, akkor nyit és ott is marad, ha a másikra, akkor zár és ott is marad attól függetlenül, hogy közben (de már az új pozició elfoglalása után) megszűnik a trigger. Ez egy hosszú trigger kell legyen, mert ha 5 másodpercen belül szűnik meg, akkor csak félig nyit/zár. Hogyan fogod ezt vezérelni a 230V-os keringetőről ill. bojler termosztátról? 230/12 relé?
Ezzel három utas szelepet is lehet eszkabálni, csak párosítani kell az ellentétes színeket:D
Ez igaz, de lassan forog, ezért nem hideg az egész kazán sokáig, csak a legalja. A keringető meg odavág neki, aztán mikor agyonhűtötte a tüzet, akkor lekapcsolja. Jó esetben. Ha pl. 60 foknál indul.
Értitek, hogyan működik ez a kazánvédő dolog? Ha van kazánvédőd, akkor a kazánba nem mehet a nyitási érték alatt a rendszerből víz. Ha ez 50 fok, akkor ez lesz a minimum. Viszont a kazán egyszer felmelegszik, ezért a többlet elindul a lakás felé (ha jól értem nem számoltok pufferral). Egy idő után lehet 60, majd 70, akár több is a radiátorokba áramló víz hőmérséklete. Attól függően mikor melegszik fel a rendszer, mennyit raktál rá, mennyit adnak le a radiátorok stb. Ha nem akarsz túl meleget, a felesleges hőt vagy eltárolod vagy nem pakolod meg annyira a kazánt, más eset nincs. Elvileg lehetne betenni egy korlátozót a radiátor körbe (padlónál csinálják is: VTA), de ha nincs puffered és a hő csak termelődik, forrás lesz belőle, ha nem viszed el a kazántól. Ennek semmi köze a kazánvédőhöz:( Sok köze van viszont a pufferhez ill. annak hiányához!
Nem, ez egy ökörség. Pont a vastagcsöves, nagy víztartalmú rendszerbe kell legjobban, mert abban sokáig hideg a visszatérő. Ebből a szempontból persze a pufferes rendszer is pont ilyen.
Ha valódi kazánvédőről van szó, akkor az alapban a visszakeverő ágat fullra nyitva kezdi a működést (hideg ág, a radiátoros rendszer, zárva), majd a nyitási értéken (pl 60 fok legyen a kevert) elkezdi nyitni a hideget (ebben az esetben a "vastagcsöves irdatlan" részt), majd fokozatosan (ahogy a kazánban melegszik a víz ill. a visszatérő melegszik, így a pl. 60 fokos kevert vízhez kevesebbet kell visszakeverni a meleg ágból) zárja a meleget (visszakevert) és nyitja jobban a hideget (rendszer). A kazánba végig a 60 fokos víz megy vissza. A felmelegítési fázisban csak annyi van, hogy kezdetben finoman csordogál a radiátorok felé a meleg, majd egyre nagyobb áramban megy, de nem szakaszosan, ahogy írta a fazon. Aztán ha az egész rendszer átmelegszik, akkor a visszatérő is felmehet 60 fölé és a meleg ág lezár. Esbe esetén nem zár le, 3% átfolyás marad, tehát a keverés a teljes nyitáson: 3% kazánból+97% radiátoroktól.
Az persze lehet, hogy nem jól volt bekötve. Szokott olyan is lenni:D
Nekem olyan van. Az egyedi tapasztalatom az, hogy nem túlzottan huzatigényes és nagyon könnyű takarítani.Egyszerű és mégis nagyszerű konstrukció.
Az előző kéményem 9m-es 4 téglás volt 2 elhúzással és vidáman ment vele a kazán, a mostani kémény szintén 9m-es 5 téglás és nyílegyenes brutális huzattal. Küzdök is vele rendesen mert ha a kelleténél több levegőt adok akkor pillanatok alatt úgy felmegy 500 fokra a füstgáz mint a huzat. Barometrikus huzatszabályzót próbáltam de kifeküdt hiába tekertem szélső állásba az állító csavart :) ráadásul erősen visszahült miatta a kémény.
Amit talán negatívumként tudnék megjegyezni az, hogy csak 2 víztáskás. 300 fok alatti füstgázzal nem érdemes kísérletezni, de ennek nincs is jelentősége. Nekem olyan 330...360 között duruzsol jól és ekkor van intenzív hőtermelés. Méréseim szerint (csak pufferra fűtve) 55% körüli hatásfokkal használom, de ha van rá igény hazudok magasabbat.
Kb. 25 kiló fát lehet egyszerre belepakolni, ezzel 25 fokot tudok emelni az 1500L-es pufferen+120L kazán.
Egyébként én azt mondom minden kazán és minden rendszer egyedi, nem lehet általánosságokat megállapítani. Az a biztos amit mi magunk kísérletezünk ki és csiszolunk, fejlesztünk.
Beleolvastam a biosolar fórumba és rájöttem, hogy a kazán töltő szelepem sem lesz jó helyen, ha át lesz alakítva a rendszer pufferesre, mert az a visszatérő cső, ami most a kazánba megy, akkor már a pufferbe fog menni. Valószínűleg csak a kazánba visszatérő csőben lesz jó helyen a bekötés a VTC szelep, a szivattyú és a rugós visszacsapó után, tehát közvetlenül a kazánba kötés előtt.
Nem. A vtc leágazás után, a kazán-puffer előremenő csőből. És a vtc előtt a kazán-puffer visszatérőbe megy.
Így még azt is elértem, hogy a kazán visszatérőm szinte nagyon hamar 50 fok felett van, nem kell a pufferre (az onnan visszatérő melegvízre) várni, hiszen a bojler visszatérő bele van keverve a puffer visszatérőbe.
A szivattyúk tömegáramával lehet azt beállítani, hogy melyik legyen előnyben a HMV vagy a fűtés, mármint melyikből készüljön több.
Ezt már 3 szezon óta fejlesztem és most pont azt tudja ami a szükségletünknek kell.
Nálam a kazán 5/4-es előremenőjéből egy 18-as rézzel van bekötve az indirekt. Egy régi cirkó szivattyú tölti a bojlert így a bekötés lehetővé teszi, hogy akár a puffert is "megszívjam" vagyis arról is lehetne tölteni a bojlert. De ez csak opcionális, nem így használom.
Ha a puffer teteje eléri a hatvan valahány fokot akkor engedélyezi a sestos a szivattyú indítást. Valamint ha a bojler elérte a 60 fokot le is állítja az automatika. De ez csak akkor van így, ha be van gyújtva és ég a tűz a kazánban. Különben tiltva a bojler. És ebből a bojlerből megy az "előmelegített víz" a vellanybojlerembe. Így 350 liter melegvizem van télen.
Érdekes amit írsz, mert én sem nagyon akarok 60 fokosnál melegebb vizet mert akkor van kb. 23-24 fok a lakásban, az pedig elég. Nem akarnék úgy járni, hogy kiadok rá 20ezer+ forintot és vissza kell bontani mert nem válik be. Nekem még ennyi kidobni való pénzem sincs.
Viadrus 5 tagos (28kW)3. éves kazán (csak éger+akáccal fűtve) ha valakit esetleg érdekel nagyon szép állapotban lakásbővítés miatt megválok tőle jelenleg 160nm-t fűt remekül! 180.000 !
pappartur@gmail.com (Somogy megye) Számlája + gari papírja +gépkönyve is megvan!
Ez csak akkor történhetne meg, ha a tűz nem égne, mivel ha a visszatérő 60 fokos, akkor az előremenő annyival melegebb lesz, amennyit a kazánod tud melegíteni rajta (DT).