Ez a teszt csak akor érne valamit ha egytipusal lenne megcsinálva , de a diesel akor sem illene a képbe mert a motor konstrukció teljesen más ,de az még elmegy. De igy ez tényleg zagyvaság. Amugy ha jól tudom egy köbméter földgáz most 140 ft az kb 1liter benya fütöértékének felel meg azért az sem olyan olcsó.
Ma láttam egy hasonlot berakva potkeréktartályként. Hát nem volt valami esztétikusan megcsinálva. De miért ne lehetne berakni, bár a csonk kivezetés és a kaszni szigetelése elég aprolékos munka lessz föleg ha esztétikusan szeretnéd látni.
Itt meg egy ADAC lista, ahol az újonnan Németo.-ban kapható gázos(LPG+földgáz) autókat hasonlítják össze. Valahogy mintha az jönne le, hogy a földgázból kevesebbet fogyasztanak az autók mint LPG-ből, nem tudom miért lehet, de lehet, hogy csak azért, mert azok modernebb autók.
A befecskendező, a benzin-levegő keverék beállításához tartozó befecskendezési időket tanulja. Van egy befecskendezési térképe, és egy (két) lambda szondája. A térkép alapján elkezdi a befecskendezést, a szonda alapján módosít. Ha egymás után sokszor egy irányba kell módosítani a térképet a szonda alapján, akkor célszerű módosítani a térképet, hogy megfeleljen a károsanyag normáknak. A városban ugyanis nincs sokáig azonos üzemállapot, így ha rossz a befecskendezési térkép, akkor ritkán van jó károsanyag kibocsájtás.
A befecskendezési térkép alapján derül ki, hogy mekkora befecskendezési idő tartozik a 18 fokos esős időhöz, illetve a 30 fokos napos időhöz. (Szerencsésebb lenne levegő tömegáramról, motorhőmérsékletről, motorfordulatról, stb. beszélni.)
Abban neked tökéletesen igazad van de azért biztos vannak tapasztalatok műhelyek közt,hangsúlyozom ,nem kókányolni szeretnék csak a legtöbbet akarom kapni a pénzemért ha már úgyis ilyen drága.
Amit irsz ez a rövidtávu keverékképzés, nem a hoszutávú. Akeverékképzésnél a teljesgáz és a hideginditás megy elöre feltelepitet progi alapján amin nem tud változtatni de ott is figyelembeveszi a szenzorok adatait de pl a lambda szonda jel ott nem oszt nem szoroz.nyilván höfokot pl nézi. Sajna nem tudok neked ujat irni mert a hoszutávu keverék képzés is létezik, de nem vitázok veled nekem oszt tökmindegy hogy te hogy gondolod. Nekem a kocsimat az e-85 brutálisan meghülyitette, mert ugy csináltam ahogy monták elöször 50%majd 70% végül 80 ig eljutottam aztán lányom elvitte rakot rá benzint mert ara nem volt amere járt akusaru levétel let belölle. Szerinted miért? És utánna mért lett jó??????
Tény, hogy a DT régebbi rendszereivel voltak problémák, de a 700-as rendszer Valtek injektorokkal megbízható rendszert alkot. (ha korrekt a beszerelés/programozás) Persze, ez mindegyik rendszernél alapkövetelmény, márkától függetlenül..... Azért mert valakinek gondja van az ezzel szerelt rendszerrel, még nem biztos,hogy a rendszer a sz*r. Nekem sem volt tökéletes a DT, mivel rosszul volt beállítva/kalibrálva. Miután normálisan be lett állítva, azóta semmi probléma nincs vele......de ez nem a szett hibája.
Én még mindig azt hajtom, hogy nincs rossz rendszer, csak érteni kell profin hozzá!Csináltam már több ilyen autót Dt- /Techgas Modena/ , és Zavoli rendszerrel is kifogástalanul működnek.
Július közepe táján lesz egy komáromi utam. Gondoltam szlovákia felől megyek úgy, hogy Salka/Letkés-nél megyek át. Salka-Komarno útvonalon már jártam régebben, volt ott egy marha nagy jobbos kanyar és a bal oldalán egy sárga benzinkút... elfelejtettem már a település nevét. Nem ismeri valaki azt a helyet? Letesztelném a szlovák LPG-t :)
Biztos, hogy lehet! A Bácsgépkernél épp akkor szereltek egy 4,7 l-es Toyota Tundra trerpjáróba két tartályt a platóra, mikor nekem csinálták a Corollát.
Biztos, hogy lehet! A Bácsgépkernél épp akkor szereltek egy 4,7 l-es Toyota Tundra trerpjáróba két tartályt a platóra, mikor nekem csinálták a Corollát.
Volt már vita itt is erről Szappanost jol le is hülyézték e miatt ,pedig igaza volt! Akkor nem volt kedvem beleszolni de nem álom meg.
De egy rossz gázbeállítás miatt nagyon képes egyik-másik eltanulni annyira, hogy több száz km-kell neki hogy megint rendesen betanuljon,és akkor hiába is próbálod beállítani gázba jol ha le van hülyülve csak kinlódni fogsz.Ezen egy hibakódtörlés sem segít csak egy benzines ecu sw frissítés vagy minimum 2-300km csak benzinnel menés és utána lehet rendesen felprogramozni gázra.
Régebbi tipusokra nemnagyon jellemző ,de egy újabb Citroen-Peugeot -nál brutális tud lenni.
A régebbi és újabb Suzuki swift esetén, ha leveszed az akusarut és visszarakod az első indításkor a computer tanul. Ingadozik az alapjárat majd visszaállítja a megfelelő értékekre. A legközelebbi indításnál, már nem fogja ezt csinálni hiszen megtanulta a computer.