Keresés

Részletes keresés

T-omti Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49268

Szia 42tibcsi

 

A kazán előremenőbe microbuborék leválasztót tettél.

Csak egy sima automata légtelenítő nem lenne elegendő ?

Egy 20cm-es csővel függőlegesen felállni, és tetejére a légtelenítő.

 

Üdv

Előzmény: 42tibcsi (49122)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49267

"vagy átkötöm a szivattyú és az esbe közé a bojler visszatérőt (így továbra is szíva a bojlerról a vizet) vagy lecserélem a mágnesszelepet szivattyúra"

 

Ezt elmagyarázhatnád nekem kicsit bővebben, ha nem nagy kérés, akkor valami skiccel a mostani és a vtc beszerelése utáni bekötésről (olyanról amikor nem akarod lecserélni a mágnesszelepet).

Előzmény: coccy (49264)
Szabi983 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49266

Érdeklődni szeretnék,miért mondják azt,hogy nem lehet vízteres kandallót bekötni a gyűjtő kéménybe?

 

És van nekem 1 cserépkályhám ami 

7sor magas,4,5 széles és 3,5 mélységű,mekkora lehet ennek a teljesítménye?

Megérné rá rakni 1 db 34x40 es üveg ajtót?

 

coccy Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49265

Ha 60-as előre menő a cél, vegyél 45-ös esbe-t

általában 15-ös DT-vel mennek a kazánok

Előzmény: bnorci71 (49236)
coccy Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49264

nekem csak mágnesszelep van (golyós csapokon kívül, 2 db), de nincs kazánvédőm (esbe)

de most akarok berakni kazánvédőt,

vagy átkötöm a szivattyú és az esbe közé a bojler visszatérőt (így továbra is szíva a bojlerról a vizet) vagy lecserélem a mágnesszelepet szivattyúra, és marad a helyén minden, szivattyúja tol a pufiba, ha még zárt az esbe puffer felől

 

Előzmény: kingoftailor (49226)
sur5al Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49263

Ahogy írta is King, ez így van, felesleges alá állítani az indítást. Nem attól a víztól kap sokkot a kazán, ami már benne van:D

Előzmény: kislisztes (49259)
sur5al Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49262

Na, örülök.:D

 

Jó a Herz is, sőt én azt vennék legközelebb csak nem egészen olyat.:D Szóval pl. a Herznek van normális áron olyanja, hogy termofejes szelep + termofej + kapilláris érzékelő. Namármost. A kapillárist a kevert (kazánba visszatérő) ágra teszed és annak függvényében, hogy az ott mit érzékel, nyitja a visszakeverő (meleg oldalról jövő) ágat. Ill. asszem fordítva működik, mert alapban (hidegen) nyitva van, majd egyre jobban zár. A végén teljesen lezár! Ez is előny szerintem, mert így 100% megy a fűtésre. Mindegy, nem nagy kunszt 97 vagy 100. A másik - és ez a lényeg - a termofejjel állítható a tartani kívánt hőfok. Pl. 40-70 fok között. Baba, nem?

 

 

Na mindegy, nem akarlak megkavarni, az ESBE nagyon jó, legtöbben azt használják, nekem csak az állíthatatlansága nem tetszett. Tudom, lehet a patront cserélni, de nem működés közben. Pl. ha a végén ki akarom kergetni a 60 fokos vizet, az már csap piszkálást igényel...

Előzmény: kislisztes (49258)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49261

Vagy ha van füstgáztermosztát sorba kötve a "csőtermóval" , akkor akár 40-re is lehet ! :-)

 

Nálunk 65 fokos az ESBE, de már 50 foknál indul a keringető.

Így mivel a fűtőkörbe csak 40-42 fok megy, és az esbe azért enged át valamennyit az előrébe, ezért nem sokkal a szivattyú indulása utánmegy meleg a lakás felé.

Mondjk ez akkor fontos, ha hideg a puffer !  :-)

Előzmény: kingoftailor (49260)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49260

Ha a csőtermosztátot 50 fok alá állítod, akkor csak annyi lesz, hogy a kazán-vtc-kazán körben forog a víz feleslegesen, amíg el nem éri az 50 fokot a víz. Tűz leégésekor ugyanez a helyzet, mert akkor se enged már ki a lakás felé semmit a vtc.

Szerintem állítsd 55 fokra. 

Előzmény: kislisztes (49259)
kislisztes Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49259

Még annyi kérdésem van, hogy pl. ha 50 fok a nyitási érték akkor hova érdemes belőni a csőtermosztátot, mikor nyisson? Nekem így most 40 fokon már keringet, mert én úgy gondolkodtam (lehet rosszul), hogy minél alacsonyabb hőmérsékleten indul a keringetés annál kevésbé kap "hősokkot" a kazán a hideg visszatérő miatt.

Előzmény: sur5al (49250)
kislisztes Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49258

S lőn világosság!!! Nagyon köszönöm, hogy időt/türelmet szántál ennek a két hozzászólásnak a megírására. Így már világos mi a lényeg. Gondolom akkor minden kazánvédő szelep alkalmas arra, hogy egyidejűleg nyitva tartsa mindkét ágat amíg szükség van rá. Vagy létezik olyan is amelyik egyidejűleg csak egyik ágat nyitja/zárja? Csak azért, hogy nehogy belefussak egy ilyenbe. Ahol én vásárolok az ESBE szelepeket tartják javarészt és mivel ti is azt preferáljátok maradok annál. Bár ajánlottak már Herz márkájút is de azt hiszem abban nem cserélhető a patron.

Előzmény: sur5al (49250)
sur5al Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49257

Igen, igazad van, abban a percben meg is érkezett és landolt a SPAM mappában. Nem gondoltam, hogy szemetet küldesz:DDD

 

Köszi, átnézem, biztosan nagyon profi!!!

Előzmény: Blue_Sky_007 (49256)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49256

15:47-kor tegnap a sur5al freemailosra ment el. Nézd meg a spam mappádat. gmailos címről ment a tárgy= Csak ennyi.

Előzmény: sur5al (49248)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49255

Akkor küldj egy mélt de gyorsan és forwardolok rá.

Előzmény: sur5al (49248)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49254

köszi

 

értem én hogy gőzmozdony, de mi hajtja :))

 

 

a lassú forgáshoz, ha a kergetőt feljebb kapcsolom 2-re azt vettem észre melegebb a visszatérő....

lehet ez már a ló másik oldala, gravinál annyira lassú a keringés hogy van ideje jól felmelegedni, a kazánba, igaz mivel sokat időzik a radiátorba le is adja és pont akkor amikor felfűtési fázisba van, de mivel lassan áramlik a kazánba a hamutérbe már van ideje felmelegedni és a tűztérhez már meleg víz érkezik.

 

Ahh ahogy Kardos mondja, minden mindennel összefügg hisze egy rendszer.

 

Valaki írta, hogy a 2" rugós viszacsapóból kiherélte a rugót, hogy gravitációsan is menjen a rendszer. Kérdezném lezár így is rendesen? 

Előzmény: sur5al (49251)
nemkezd Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49253

Igen, én is. Könnyen felforralhatod az alsó tálcában a vizet, ha fullra hajtod!

Huzatszabályzóval használva, ha jól van illesztve a rendszerhez, felső begyújtással, teljes töltettel 5 óráig nyomja a melegvizet, nálam. Lehet tuningolni, növelni a hatásfokot, 8-10%-ot. Nem kell neki nagy huzat, de kell a minimum 180-200-as átmérőjű kéménykürtő.

Dióhéjban ennyit.

Előzmény: hetmann64 (49216)
sur5al Creative Commons License 2013.03.06 0 0 49252

Nem hiszem. Alapból milyen lesz, ha nem teszel 12V-ot sehová? Ki tudja. Ill. olyan, ahol legutóbb hagytad.

 

Nem váltóban működik? Úgy értem két szál bél van hozzá. Ha az egyikre teszed a 12V-ot, akkor nyit és ott is marad, ha a másikra, akkor zár és ott is marad attól függetlenül, hogy közben (de már az új pozició elfoglalása után) megszűnik a trigger. Ez egy hosszú trigger kell legyen, mert ha 5 másodpercen belül szűnik meg, akkor csak félig nyit/zár. Hogyan fogod ezt vezérelni a 230V-os keringetőről ill. bojler termosztátról? 230/12 relé?

 

Ezzel három utas szelepet is lehet eszkabálni, csak párosítani kell az ellentétes színeket:D

Előzmény: kingoftailor (49210)
sur5al Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49251

Ez igaz, de lassan forog, ezért nem hideg az egész kazán sokáig, csak a legalja. A keringető meg odavág neki, aztán mikor agyonhűtötte a tüzet, akkor lekapcsolja. Jó esetben. Ha pl. 60 foknál indul.

Előzmény: bnorci71 (49244)
sur5al Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49250

+bnorci71

 

Értitek, hogyan működik ez a kazánvédő dolog? Ha van kazánvédőd, akkor a kazánba nem mehet a nyitási érték alatt a rendszerből víz. Ha ez 50 fok, akkor ez lesz a minimum. Viszont a kazán egyszer felmelegszik, ezért a többlet elindul a lakás felé (ha jól értem nem számoltok pufferral). Egy idő után lehet 60, majd 70, akár több is a radiátorokba áramló víz hőmérséklete. Attól függően mikor melegszik fel a rendszer, mennyit raktál rá, mennyit adnak le a radiátorok stb. Ha nem akarsz túl meleget, a felesleges hőt vagy eltárolod vagy nem pakolod meg annyira a kazánt, más eset nincs. Elvileg lehetne betenni egy korlátozót a radiátor körbe (padlónál csinálják is: VTA), de ha nincs puffered és a hő csak termelődik, forrás lesz belőle, ha nem viszed el a kazántól. Ennek semmi köze a kazánvédőhöz:( Sok köze van viszont a pufferhez ill. annak hiányához!

Előzmény: kislisztes (49229)
sur5al Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49249

Nem, ez egy ökörség. Pont a vastagcsöves, nagy víztartalmú rendszerbe kell legjobban, mert abban sokáig hideg a visszatérő. Ebből a szempontból persze a pufferes rendszer is pont ilyen.

 

Ha valódi kazánvédőről van szó, akkor az alapban a visszakeverő ágat fullra nyitva kezdi a működést (hideg ág, a radiátoros rendszer, zárva), majd a nyitási értéken (pl 60 fok legyen a kevert) elkezdi nyitni a hideget (ebben az esetben a "vastagcsöves irdatlan" részt), majd fokozatosan (ahogy a kazánban melegszik a víz ill. a visszatérő melegszik, így a pl. 60 fokos kevert vízhez kevesebbet kell visszakeverni a meleg ágból) zárja a meleget (visszakevert) és nyitja jobban a hideget (rendszer). A kazánba végig a 60 fokos víz megy vissza. A felmelegítési fázisban csak annyi van, hogy kezdetben finoman csordogál a radiátorok felé a meleg, majd egyre nagyobb áramban megy, de nem szakaszosan, ahogy írta a fazon. Aztán ha az egész rendszer átmelegszik, akkor a visszatérő is felmehet 60 fölé és a meleg ág lezár. Esbe esetén nem zár le, 3% átfolyás marad, tehát a keverés a teljes nyitáson: 3% kazánból+97% radiátoroktól.

 

Az persze lehet, hogy nem jól volt bekötve. Szokott olyan is lenni:D

Előzmény: kislisztes (49220)
sur5al Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49248

Persze hogy. Csak nem küldtél valamit? Nem jött semmi:(

Előzmény: Blue_Sky_007 (49206)
Amperszag Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49247

Nekem olyan van. Az egyedi tapasztalatom az, hogy nem túlzottan huzatigényes és nagyon könnyű takarítani.Egyszerű és mégis nagyszerű konstrukció. 

Az előző kéményem 9m-es 4 téglás volt 2 elhúzással és vidáman ment vele a kazán, a mostani kémény szintén 9m-es 5 téglás és nyílegyenes brutális huzattal. Küzdök is vele rendesen mert ha a kelleténél több levegőt adok akkor pillanatok alatt úgy felmegy 500 fokra a füstgáz mint a huzat. Barometrikus huzatszabályzót próbáltam de kifeküdt hiába tekertem szélső állásba az állító csavart :) ráadásul erősen visszahült miatta a kémény.

 

Amit talán negatívumként tudnék megjegyezni az, hogy csak 2 víztáskás. 300 fok alatti füstgázzal nem érdemes kísérletezni, de ennek nincs is jelentősége. Nekem olyan 330...360 között duruzsol jól és ekkor van intenzív hőtermelés. Méréseim szerint (csak pufferra fűtve) 55% körüli hatásfokkal használom, de ha van rá igény hazudok magasabbat.

Kb. 25 kiló fát lehet egyszerre belepakolni, ezzel 25 fokot tudok emelni az 1500L-es pufferen+120L kazán.

Egyébként én azt mondom minden kazán és minden rendszer egyedi, nem lehet általánosságokat megállapítani. Az a biztos amit mi magunk kísérletezünk ki és csiszolunk, fejlesztünk.

 

Előzmény: hetmann64 (49216)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49246

az öregek ráértek ! száraz fával tüzeltek és mindig egy kicsit raktak csak rá, ezért  egész nap mászkáltak a kazánhoz.

így azért kibír 15 évet egy lemezkazán. ezt csináltam én is eddig, meg is untam azért vár beépítésre az udvaron egy 1000

literes pufi ! :)

 

Előzmény: bnorci71 (49239)
mislenyi Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49245

Orion68! Ezúton is köszönöm! Egy Úr vagy!

bnorci71 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49244

gravitálva hamarab elindul - 30-40előremenő- egy rendszer és ugyan úgy hideg vizet kap a kazán

vagy rosszul gondolom?

Előzmény: joevagyok68 (49241)
kingoftailor Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49243

Értem. Köszi.

Beleolvastam a biosolar fórumba és rájöttem, hogy a kazán töltő szelepem sem lesz jó helyen, ha át lesz alakítva a rendszer pufferesre, mert az a visszatérő cső, ami most a kazánba megy, akkor már a pufferbe fog menni. Valószínűleg csak a kazánba visszatérő csőben lesz jó helyen a bekötés a VTC szelep, a szivattyú és a rugós visszacsapó után, tehát közvetlenül a kazánba kötés előtt.

Előzmény: Blue_Sky_007 (49242)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49242

Nem. A vtc leágazás után, a kazán-puffer előremenő csőből. És a vtc előtt a kazán-puffer visszatérőbe megy.

Így még azt is elértem, hogy a kazán visszatérőm szinte nagyon hamar 50 fok felett van, nem kell a pufferre (az onnan visszatérő melegvízre) várni, hiszen a bojler visszatérő bele van keverve a puffer visszatérőbe.

A szivattyúk tömegáramával lehet azt beállítani, hogy melyik legyen előnyben a HMV vagy a fűtés, mármint melyikből készüljön több.

Ezt már 3 szezon óta fejlesztem és most pont azt tudja ami a szükségletünknek kell.

Előzmény: kingoftailor (49238)
joevagyok68 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49241

meg ugyi volt a gravitációs fűtés.

Előzmény: bnorci71 (49239)
tüzesember Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49240

Sajnos "kedv" nélkül nem megy.

Este melegük volt, reggel fáztak. Mint mi is ha nem figyelünk oda.

 

Előzmény: bnorci71 (49239)
bnorci71 Creative Commons License 2013.03.05 0 0 49239

a megoldást én is tudom :)

kedvem nincs hozzá :(

 

anno amíg nem volt esbe meg pufi az öregek mit csináltak?

mert nem hiszem hogy 5-6 évente ki kelett dobni a kazánt

Előzmény: tüzesember (49237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!