O3-at vezettem mar SEAT szalonban is voltam mar, bar ujat nem vezettem csak neztem,amugy hirtelen kep alapjan nyilvanitottam velemenyt, elso benyomas a szemnek az O3-e jobban tetszik pap es pane efektus :)
A SEAT kormanya jobban tetszik ,de minden mas szebb a Skodaban,mondjuk nekem eleve nem tetszik a dontott kozepkonzol,persze ertem hogy miert ,de nekem nem adja :P
Lábfüggő, hogy ki mennyi idő alatt amortizálja le a kettőstömegű lendkerekét.
Nekem 10 (na jó, 9,5) éve van kettőstömegű lendkerékkel szerelt autóm, és még semmi baja. Vigyázni kell arra, hogy a motor indításakor és leállításakor be legyen nyomva a kuplung. Nagyon-nagyon kell vigyázni arra, hogy semmiképpen se fulladjon le az autó, mert akkor akkora fémes csattanás jön a lendkeréktől, hogy magad is megsajnálod szegény alkatrészt.
Ha komolyabb huppanón, vagy gödrökön (vasúti átjárón, villamossínen) mégy át, akkor szintén be kell nyomni a kuplungot. Arra is nagyon kell vigyázni, hogy alacsony fordulatszámon ne terheld erősen a motort, mert akkor rettentően ingadozni fog a szögsebesség a főtengelyen, amit szegény kettőstömegű próbál kiegyenlíteni, amitől szintén gyorsan bekrepál.
Szintén kerülni kell a nagy gázpedálbenyomással történő gyorsítást, mert a helyzet átmenetileg hasonló lesz, mint az alacsony fordulaton való terhelésnél (és ez még a turbónak se használ).
Ez utóbbi kivételével a többi szabály szerintem könnyen betartható, egyszerűen szem előtt kell tartani, hogy kettőstömegű lendkerékkel szerelt autód van és akkor nagyon sokáig fog tartani az élete :-)
Bakker! Most nézem az VW-nél az azonnal elvihetőkben a Passat Variant 2.0TDI 140 lovas, DSG váltós, Comfort line + Busines plus felszereltséggel és kedvezménnyel 7,8M!!! ...és ez nem skoda! ...hát hol van ehhez egy SII?!
De gonosz vagyok, a néha nem időben visszaváltáson túl nincs vele gond. Talán még a túl óvatos voltát tudnám felhozni, de lehet jobb, mint ha mindenki elé kimenne a böszme 75 lóval. :o)
Az öcsém kapott a múlt héten cégesnek egy Rapidot, 1.6 TDI van benne. Ma kipróbáltam, meglepően kellemes darab - minden előitéletem ellenére. Az 5-ös váltó nem tudom mennyire jó bele, meg kissé zajosnak tünt fordulaton.
Ahogy nézegettem szemre a lábtér is akkora mint az Octiban és a csomagtartó se lehet sokkal kisebb. 4,5 körül volt neki a tádé, nem akarok rábeszélni senkit, de nem elvetendő alternativa:)
Konfigurálva, földön maradva, a 20%-kal azért emészthető árat is ki lehet hozni. Mondjuk lemondok a dsg-ről és a xenon-ról és már nem is horror. :o) Utóbbi lassan szóba jöhet, úgyis egy sérülékeny, drága darab, előbbi még jobban tartja magát, de esetleg az is ugorhat. Úgyis 1.2/105-ben gondolkodhatnék, ha abban nincs is kt, akkor csak a turbó marad, mint veszélyes alkatrész.
A TDI-k felára iszonyat magas, csak annak éri meg, aki rengeteget utazik nagy sebességgel autópályán. De ekkor is ki kell fizetni ezt a tetemes összeget, amiből már tényleg el lehet gondolkodni, hogy ennyiért Skodát akarok-e venni.
Kettőstömegű: nem önmagától a kt-től félek, hanem az kt-asszony párosítástól. :o) Sok panasz nem lehet rá, hiszen 160e km-nél még nem kellett kuplungot cserélni, de azért mégsem úgy vezet, ahogy egy gondos és odafigyelős férfiember teszi. Az időben visszaváltás nem mindig megy és ha jól emlékszem, ez a fő gyilkosa a vasdarabnak.
A Fabia %-ot is köszönöm, megemlítem a szomszédnak.
Ja, egy kérdés: a mozgássérültséget mivel kell igazolni?
Nekem nem engedték igénybe venni a 600 kedvezményt a 20% mellé (kizártnak is tartom), mert vagy ez, vagy az. A 20% az Octaviára jár, az új Fabiara 15% vehető így igénybe (az asszonynak néztem, és egy hete kérdeztem meg).
Szinte mindegy is, mert akkor is iszonyatosan el vannak szállva az árak... most néztem és az azonnal elvihető autók között az SII combi 9 Mihálytól kezdődik és 14,8-ig tart... ez egy vicc! ...és ezek kifutó modellek...
De az Octavia Combi is (engem csak a 2.0 TDI érdekel! ...de az O3 nem bejövős) 7,5-től tart 9,6-ig!!! ...és a 7,5 egy kedvezményes ár!!! Meg az RS és a Scout nincs is benne...
Pécs, Zala autóház. De ha ez a kedvezmény még most is jár (tavaly augusztusban még járt), akkor mindenütt adniuk kell, mert ezt nem a konkrét kereskedő adta, hanem a Skoda.
Engem is baromira érdekelt ez a kettős tömegű kérdés, hiszen az 1.8-ban is van, de azóta több helyről kaptam információt arról, hogy egy benzinesben azért nem olyan érzékeny alkatrész, mint a dieselekben (kisebbek a nyomaték értékek, és finomabbak a nyomaték változások). Persze itt is van élettartama, hiszen kopó-fogyó alkatrész, de de jóval kevesebb gondot okoz, mint a gázolajosokban. A pécsi Skodában konkrétan azt mondták, hogy benzinesben még nem cseréltek ilyen alkatrészt. Az ismerettségi körömben 2 db O2 FL RS benzines, és 2db O3 1.4 Tsi van, mind túl a 160.000 km-en de egyikkel sincs gond,pedig az RS-eket nem kímélik
Hát a puding próbája az evés, de engem megnyugtat a 4 év, vagy 200.000 km garancia.
Egyébként ez Skoda-kedvezmény vagy Octi-kedvezmény? A szomszéd az állami támogatott Suzukiba nevezett be, de ha a Fabiara is hasonló kedvezmény van, esetleg váltana.
Nem egészen. A 600ezer forintos akció is játszik, hiszen az egy beikszelhető extra. Levonod a 600.000 forintot, majd hozzákonfigurálod az extrákat és abból a végső árból lejön 20%. Nekem amúgy ilyen 6 körül lett a vége. Elegance, sedan. Ha gondolod átküldöm a saját extralistámat.
Szerintem ezt csak az értékesítő fogja tudni megmondani, mert ez akár változhat is a beszállítási problémák függvényében. Általában 10-14 hetet mondtak (kivéve RS), de nekem is megjött 8 hét alatt.