Az enyém (illetve a feleségemé) 2008-as KFU motorkódos, SensoDrive-os hasonló hibákat produkál hideg időben. (önindító nincs benne csak egy visszafordíthatós generátor Valeo i-Stars). Hidegben megemelkedik a generéátor töltőfeszültsége és a BSI megkergül. Én is heteket foglalkoztam vele és végül sikerült megjavítanom, kisebb-nagyobb kézügyességgel és kevés alkatrésszel. Hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz írd meg légyszi, hogy kb 3 perc után (minden ajtó, ablak zárva) ha kinyitod az ajtót vagy csak végzel egy fogást a csomagtér mikrokapcsolóján, akkor (csendes helyen) hallani lehet egy relé kattanást az utastéri BSI-ből? Ha sötét van akkor az ajtó megnyitásakor a műszerfalon meg kell jelennie a kilométer adatoknak és a fényszóró magasságállító kapcsolója háttérvilágításának szintén aktiválódnia kell. Ha az ajtót visszazárod, akkor kb 1 perc elteltével ismét kell hallanod egy relékattanást és ekkor az előbbiek kialszanak. Ha mindez nem működik (relé kattanás, műszerfal alapadatok és magasságállító háttérvilágítás), valamint a zárás utáni ismételt relékattanás, akkor lehetséges, hogy meg tudom javítani, de csak Szerencsen az udaromon.
Üdv! Van egy 1,1-es, 2004-es gyártású C3-unk. Hengerfej gondja van. Találtam jó állapotú HFZ motorkódút, de a miénken HFX a motorkód. Tudja valaki, van-e a hengerfejben különbség, vagy a motor más részeinél különböznek?
Sajnos rendszerről beszélünk, így hiába működnek a részegységek, ha együtt nem kommunikálnak. :-( A kábelköteget végigmérni szívás, gondolom cserélni is nagy meló és lehet érdemesebb egy bontottat venni, ha már a BSI/BSM/ECU átesett valami diagnosztikán és ott átment.
A BSM-et (motortérben, akksi mellett, Deplhi gyártmány) egyszer már cserélték Érden (francia autóra specializálódott szerviz), de utána már lövésük sem volt, merre tovább, mikor megint előjött a hiba.
Azért gyanakszom kábeltörésre vagy hasonlóra, mert legutóbb másfél évig ment, elkezdtem bízni benne, de a minap megint otthagyott. Előtte annyi birizgálás volt, hogy kivettem az akksit, mert segítettem bikázni róla (nem tudtam volna sajnos orral odafordulni, ki kellett venni az akksit). Arra gondolok, hogy az akksi kivételekor a motorvezérlőt ki kell húzni a helyéről az akksi tartójából és lehet akkor váltottak helyzetet a kábelek és megint előjött a kontakthiba.
Köszi az ötletet, akkor kikapom majd a BSM-et és cserélem a régire vissza, hátha. Van tipped, hogy esetleg hol tudok jobban utánaolvasni a BSI/BSM/ECU vonalnak? Félek senki nem vállalja el (jelenleg nem is indul), így vagy felgyújtom és bontóba adom vagy magam csinálom meg.... :-(
Érdeklődni szeretnék, hogy C3 can-bus kommunikációban van valaki, aki jártas Budapesten? (gondolom egy kaptafára készült az összes, hasonló korú PSA kocsival az elektronika)
Sajnos megint előjött egy korábbi hibája a 2006-os, ráncfelvarrott, 1.4 benzines kocsimnak, miszerint a legváratlanabb helyzetekben hagy ott bennünket. Amikor működik, akkor semmi hibára utaló dolog nincs, ellenben induláskor soha nem tudhatjuk, hogy mit produkál. Legutóbb ment másfél évig, de volt, hogy naponta játszotta el, kiszámíthatatlan, sajnos. A hibajelenség:
- A központi zár nem kapcsol a távirányítóra.
- Az elektronikája teljesen összezavarodik ha gyújtást adunk rá. Az ablaktörlő megy, de nincs bekapcsolva (semmire nem reagál, nem lehet kikapcsolni, gyorsítani, mosni stb.), az index, világítás, duda nem megy. Az elektromos ablak és a motoros tükör állítható.
- Gyújtás ráadásakor "antitheft faulty" a műszerfalon.
- Az önindító teker, de a kocsi nem indul.
BSI reset-et próbáltam, akksi fel lett töltve, új akksi is került bele. Ma véletlenül sikerült hazahoznom, egyből beindult, de akkor ment az ablaktörlő, világítottak a lámpák, nem ment az index, de a kapcsolókra nem reagáltak. Egy újabb BSI reset után ismét nem indult a kocsi.
Rádugva egy ELM327-et sikerült pár hibakódot kiolvasni:
Current Fault Log ------------------ P0201: Injector Circuit - Cylinder 1 P0203: Injector Circuit - Cylinder 3 P0204: Injector Circuit - Cylinder 4 P0202: Injector Circuit - Cylinder 2 P0122: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Low Input P2122: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D Circuit Low Input U3FFF: Unknown code - More information may be available on the web
Pending Fault Log ------------------ P0107: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input P0444: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit Open P0110: Intake Air Temperature Circuit P0115: Engine Coolant Temperature Circuit
Elsőre azt mondanám, hogy az U3FFF általános kódot leszámítva a többi csak hozadék. Csatlakozókat átmozgattam, kontaktsprével átfújtam, a látható részeken (látványos) kidörzsölést, törést nem találtam a kábelkorbácson.
Vagy a 3 közül valamelyik fekete doboz rossz vagy az ezek közötti kommunikáció (inkább erre tippelek). Mivel nem konstans a hiba, egy sima zárlatra, földelés hiányra, kidörzsölésre, kontakthibára gondolnék. Megtalálni viszont eléggé szívás lehet.
Ha esetleg ismertek valakit, aki ezt a szíváshalmot szakmai kihívásként élné meg jelezzétek legyetek szívesek. Köszönöm!
Használ valaki közülünk olyan takaróponyvát, ami szépen áll az autón? Keresgéltem a termékek között, de így látatlanba nehéz dönteni. A tapasztalat hasznos lenne.
sziasztok, talaltam egy c3-at 1.4 exclusive felszereltseggel. a baj az, h a tulaj elmondasa szerint kb 1 evet alt az auto, most viszont eladna, az apjae volt aki meghalt. a muszerfal allitolag kontakthibas, mert elmegy es visszajon, valamint vilagit a motorhiba lampa. azt mondta a tulaj, hogy maskulonben jo az auto,jon megy teszi a dolgat.
kerdes, mekkora lehet a baj. tudom, diagnosztika. :)
de igy latatlanba, lehet ez az miatt mert pl az akku megmerult?
Hát azt nem tudom mért tört el én még nem nyúltam hozzá nem szedtem szét igy lett véve, amit látok szétszedés nélkül úgy hogy benézek a ponyva alá kívülről hogy a ponyva ahogy csatlakozna a vékony laposvashoz vagy mihez az levantörvel egy helyen jobboldalt meg zörög is kicsit azon az oldalon. Én nem eröltettem meg mert motorral is max egy centit megy elöre hátra aztán meg áll. Az hogy a ponyva meg összement volna az nem tudom nem ázik be ha az számit valamit. Esetleg nem tudsz valakit aki ránézne vagy te? mintha olvastam volna hogy csináltatok már?
A fontosabb kérdés az, hogy miért törtek el ? Megfeszült a tető és erőltetve lett vagy...... ?
Azt is meg kéne nézni, hogy nem ment-e össze a ponyva, mert hossz- és keresztirányban is szokott ilyet csinálni "tizenvalahányév" alatt és akkor feszül az egész.
Érdeklödnék hogy valaki foglalkozik e pluriel tetővel Székesfehérvár környékén picit megmozdul elöre hátra is aztán megáll elöre kerreg is nem is csukodik rendesen meg szerintem egy két müanyag alkatrész a tetőbe el lehet törvel nem tudom ilyeneket lehet e kapni?
Vagy milyen megoldás van ezekre komplett tető csere valami jó bontotra, vagy meg lehet javítani?
Sziasztok! Van egy 2004-es C3 1.4i benzines gépkocsim, ami tavaly májusban lett javítva, mert olajfolyása volt és műszaki előtt állt. A szervizelés alatt az alábbi dolgok lettek elvégezve: Motor olaj szűrővel, fagyálló hengerfej tömítés, felső tömítés szett, külső szíj plusz feszítő görgő, 2 db hátsó lengés csillapító, vezérlés szett vízpumpával (ez már aktuális volt), 4 db gyertya, hengerfej csavar és egy hengerfej felújítás. Egy hétig nagyon jól ment a kocsi, de egy hét után vettem észre, hogy néha ránt egyet 1-es és 2-es fokozatban. Később már azt vettem észre, hogy ez a jelenség főleg bemelegedett motornál és mindegyik fokozatban jelentkezik, főként ha kihúzatom. Már kigyorsítani nem is lehetett vele. Vagyis úgy lehetett vezetni, hogy jóval előbb váltottam, mint ahogy a sebesség indokolta volna. Ezután júniusban cseréltek benne trafót, fojtószelepet, benzinszűrőt, ellenőrizték az elektromos csatlakozásokat, kitisztították amit lehetett. Kuplung 2 éve volt cserélve. Utána nagyon jól ment, bár a jelenség nem szűnt meg teljesen, de nagyon ritkán fordult elő. Sőt az elmúlt 3 hónapban egyszer vagy kétszer volt összesen. Viszont mostanában megint elkezdte és egyre sűrűbben. Gondoltam veszek egy Bluetooth Wireless OBD2 kiolvasót és gyűjtök adatokat, hátha ez segít a szerelőmnek. Erre gondoltam. Valaki találkozott hasonló jelenséggel? Mit javasoltok? Érdemesebb lenne márkaszervizbe vinni? Csak attól félek, hogy ott nekiállnak próbálgatni alkatrészeket cserélgetni, amiket kiszámláznak (olvastam már ilyenről), közben mégsem azok voltak a hibásak. Ezért gondoltam, hogy én gyűjtöm az adatokat a kiolvasó segítségével (bár gondolom a márkaszervizben több adatot tudnának kiolvasni, nem?). Sajnos egyáltalán nem értek hozzá és tanácstalan vagyok. Köszi!
A probléma az, hogy menet közben az esp menetstabilizátor világít ill a kézifék is ég miközben nincs behúzva.A teljesítmény csökken,szervóhatás gyenge.km/h számláló 0-át mutat.
Hibakódot nem mutat,de törlés enged azután 5 km után megint előjönnek a hibák.
2 szerelőnél is volt és nem tudják megcsinálni.Citroen márkaszervízt ajánlották újraprogramozás kell neki az elektrónikának.
Egyszer kiírta az olvasó hogy p0501 hibakód az a jármű sebessége vagyis a km/h jeladó csere vagy vezeték javítás.
Ha esetleg az abs jeladók tisztítása kimérése,cseréje ill. ez a jeladó kicserélése.Megoldaná a problémát?
Minden másod működik? Azért kérdezem, mert nekem a Twingomnál volt olyan, hogy egy test nem ment át az egyik nyákon a túloldalra, és ettől nem volt csipogás, de ekkor produkált más hibákat is (pl. napi km számláló). Nyilván C3-on más hibák lesznek, de van-e bármi más? A másik tipp a biztosítékok végigmérése. Ha van multimétered, akkor 5 perc, és hátha...